Yağ değişiminde mazotla temizlik doğrumudur ?
Reklamlar
-
ygk adlı üyeden alıntı
bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
-ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.
bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.
Hımmmm...
Aklıma takılan şeyler var. 1.si başkalarına "işkembeden yazmayın" havasında sesleniyorsun da, öncelikle 1 damla kirli yağın yeni yağın özelliğini bozduğunu belirten kaynağı gösterebilir misin?
2.si 1 damla bile kirli yağ yeni koyacağımız yağı bozuyorsa, çok sıkı bir yağ çözücü olan mazotun 1 damlasının yeni yağı nasıl bozmayacağını düşünüyorsun? Yoksa motorun içinde 1 damla bile mazot kalmayacağını mı iddia ediyoruz?
Ayçiçek yağı ile mazotu aynı kefeye koymandan, 10w yağın kanalları tıkayabileceğini söylemenden hiç bahsetmiyorum. Sadece şu 2 sorunun cevabını yazarsan konu netliğie kavuşacak. Niyetim sana laf ötelemek değil, anlattıklarındaki çelişkiyi halledersek herkes rahat bir nefes alacak zaten. Açıklama olarak da "evet motoru sallayınca içinde neredeyse hiç mazot kalmayacak..." gibi bişeyler yazmaman dileklerimle...
Reklamlar
-
Motorun içi temizlensin diye motora mazot koymak saçmalık bi kere. Eğer motorda neredeyse hiç eski yağ kalmasın istiyorsanız yağ değişiminde yağı boşaltabildiğiniz kadar boşalttıktan sonra debriyajın olduğu motor sağ kapağını sökün motoru sağa yatırınca motordan en az 100ml daha yağ akacaktır. Normal yağ değişiminde bu kadar yağ kalıyorsa unutmayınki motora mazot koyduğunuzda da ne kadar uğraşsanız da motoru komple sökmedikçe baya bi mazot motorun içinde kalacaktır.
-
ben utandım kendimden eşimle iki çocuğuma bu kadar ilgi göstersem varya kral olurdum
-
Dikkat çekmek istediğim bi konu var siyah yağ hiçbir zaman kalitesi bozulmuş yağ değildir sürekli ateş olan bi yeri yağladığı için kararır yağ kararınca değiştirenler sadece kendi cebini zarara sokar yağın kalitesi ancak 1 yıllık bir yağ ise yada çok uzun süre kullanıldığında yağın kalitesine göre 10.000 km bile giden yağlar bile mevcut bunlar aşılırsa motora zarar verir.
-
Yağ gerçekten çok erken kararıyorsa Sibop ayarlarında sıkıntı olabilir. Hararetten yağı karartabilir. Yanlış siboplar ayarı ısınmaya ve hararete neden olurlar. , Sorunlu sibop yatağı lastiği kayıtları vs Yağın yanmasına neden olur.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
ben gaz yağı ile kendim yapıyorum 10 numara oluyor bu güne kadar hiç bir problemle karsılasmadım... aksine tam anlamıyla memnununm ve boşaltma işleminden sonra ucuz bir yap ile tekrar silkilasyon yapıyorum sonra asıl yağı koyuorum WD40 bu iş için kullanılabilir daha iyi temizliyor...
-
Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu
Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.
-
Karachali adlı üyeden alıntı
Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.
balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.
sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.
ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.
hiç saglıklı bir uygulama değil
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.
sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.
ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.
hiç saglıklı bir uygulama değil
Sonra parçaları değiştir, tekrar rodajla uğraş dur.
-
bunun yerine motulun motor içi temizleyicisi var nu alıp kullanın ayrıca eski mazotlar yok şimdikiler hemen parlıyor biz evimizdeki kömürlü kazanı tutuşturmada kullanıyoruz ve o çakmak tut yanmaz olayı şehir efsanesinden başka bişey değil
-
Motor sıcakken aç tıpayı iyice süzülsün arkadaş neler düşünüyorsunuz yahu
-
bütün karkaşaya son vericek fikrim var abileim ablalarım yağı boşalltık güzelce yag tıpasını vidalayıp yagı doldurdugumuz yerden balata filan temizlemek için kullanılan spreyi içine sıksak (zaten onun damlası baya yeri temizliyo)sonra yag cubugunuda vidalasak balata spreyi içerdeyken motora 1 2 saniye marş yapsak veya ayak marşı olanlar stop düğmesi kapalıyken off konumundayken marş yapsak amaç içerdeki parçaların arasında kalan yağa ulaşmak sonra tekrar yag tıpasından spreyi boşaltıp imkanımız varsa motorun içine basınçlı hava tutup spreyin tamamen kurumasını sağlarız bence güzel fikir gibi
-
Marş yapmayın mazotu doldurun, yağ doldurma kapağını kapatın. İki arkadaş motoru kaldırın bir güzel çalkalayın. Sonra boşaltın.
-
Bu kadar abartmaya gerek yok yahu..ne kadar çok seviyoruz millet olarak abartmayı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)