Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Chopper konusunda öneri, yardım. Lütfen İçeri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    muratdirik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ 59
    Motosikleti
    XVS 650 Dragstar
    Merhaba arkadaşlar.


    Şuanda araştırdığım kadarı ile VN 800, VT 750 Shadow modelleri ağırlıklı bir düşünceye kapıldım.


    Sizlerin önerileri nedir ? Yakıt tüketimleri tabii ki biraz önemli.



    Sizleri Dinliyorum ;
    Murat DİRİK

    Pozitif Kurye & Dağıtım & Reklam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Bu soylediginiz motorlar chopper degil, Cruiserdir. Oncelikle bunu belirtiyim. ikiside V motor, ve kaliteli motorlardir. Yakit tuketimlerinde cok fazla fark olacagini dusunmuyorum. Kullanan arkadaslar yazsa daha iyi olur tabiki. Titresim ikisindede olmaz v motor olduklarindan dolayi.

  3. #3
    muratdirik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ 59
    Motosikleti
    XVS 650 Dragstar
    Haklısınız Cruiser ama genel olarak insanlar chopper şeklinde düşünüyor. Haksız mıyım ? O zaman şöyle düzeltme yapalım.


    CCC
    Murat DİRİK

    Pozitif Kurye & Dağıtım & Reklam

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ikiside değil bu
    bunu al
    bunu al
    bunu al

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...04985550/detay

  5. #5
    muratdirik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ 59
    Motosikleti
    XVS 650 Dragstar
    İyi güzel ama seçimlerim arasında yakıtıda düşünmek isterim.
    Murat DİRİK

    Pozitif Kurye & Dağıtım & Reklam

  6. #6

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    cbf600 den sonra o motorlara binmek işkence gelebilir. (sahipleri alınmasın harika motorlar, kastettiğim mevxut yollarda kullanım zorluğu)

  7. #7
    muratdirik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ 59
    Motosikleti
    XVS 650 Dragstar
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf600 den sonra o motorlara binmek işkence gelebilir. (sahipleri alınmasın harika motorlar, kastettiğim mevxut yollarda kullanım zorluğu)

    Sadece bilgi sahibi olmak istiyorum
    Murat DİRİK

    Pozitif Kurye & Dağıtım & Reklam

  8. #8
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Chooper ile cruiser'ın farkını anlatmadan başlığın cruiser hakkında öneri yardım olduğunu varsayarak yazıyorum.

    Az yakan cruiser diye bir kavram kulağıma garip geldi. Çünkü cruiserda az yakmasına bakılmaz. tork değerlerine bakılır. Bir cruiser'ın Km göstergesindeki rakamaın büyük olması önemli değil , düşük devirde yüksek tork çevirebilmesi önemlidir.Yüksek tork değerleri üretirken , yakıtı ekonomik kullanmak ne yazık ki enjeksiyonlu modellerde bile zordur.Çünkü bu tarz yarışmak için değil , adı üzerinde gezinti yapmak içindir. Hızlı gidebilmek için sürücünün oturuş pozisyonu , modelin aerodinamik yapısı veya tekerleğin rüzgardaki jiroskopik etkisini azaltmak gibi teknik detaylar umursanmaz..Sürücünün ve ardçının seyahat konforu önceliklidir.

    Masraf olarak benzine fazla ödemek istemiyorsanız motor hacmi küçük olan curiser modellerine bakacaksınız. Ancak şöylede bir açmaz var. 600 CC den küçük her motor hacminde tatmin edici tork değerlerini bulamazsınız.

    Yok illaki az yaksın , gerisi önemli değil derseniz yamaha virago 250 cc , veya En 500 , Gazı açınca yüksek g kuvvetini hissedeyim diyorsanız honda magna ( çok tehlikeli makinadır. ) , Alınca yıllarca değiştirme ihtiyacı duymayayım diyorsanız sizin ilacınız kawasaki drifter. Aslında bir an , pan head motor kafalı , indian chief diyesim geldi de bu marka ve model Türkiyede yok.buna görsel olarak en yakın motorsiklet drifterdır .Ancak bunu bile bulmak ayrı bir derttir.


    İndian cheif..



    Uploaded with ImageShack.us


    Kawasaki drifter.



    Uploaded with ImageShack.us

    Aslında sorduğunuz soru çok görecelidir. Cevap zevkler ve kişilerin bilgisi, beklentisi değişken olduğu için, kişiden kişiye oldukça farklılıklar gösterir. Kimi fiyatına göre değerlendirir kimi dış görüntüsüne göre. Hepimizin değer yargıları farklı olduğundan birimizin çok beğendiğini diğerimiz iğrenç bulabilir. Doğru düzgün bir bisiklet kültürmüz bile yokken motorsiklet kültürünün olmaması şasırtıcı değil.Başlık açarak sorduğunuz soruya gelecek cevaplar birbirinden çok farklı olabilir.Buna şasırmayın.

    Chooper veya cruiser denilince çoğu kişinin aklına harley davidson gelir. Ancak cruiser tarzının yaratıcısı , V motorun ilk kullanıldığı , Amerikanın seri üretilen ilk motoru ve en muhafazakar harleycinin bile ağzının suyunu akıtacak dünyadaki tek motorun indian olduğunu çok az kişi bilir.

  9. #9
    emresilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    dl 650 vstrom nc700x Xmax125
    Alıntı Deli Çerkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Gazı açınca yüksek g kuvvetini hissedeyim diyorsanız honda magna ( çok tehlikeli makinadır. )

    bu motor bi ara ilgimi çekmişti görüntü açısından beni çok etkilemişti. ama model olarak genelde 2001 üstü olmaması beni daha seri üretilmiş cruiser modellere itmişti. gerçi şuan enduro veya touring modellere baksamda merak ettim tehlikeden kastınız nedir hocam? zira chopper cruiser modellerin en az risk grubu diye biliyordum ben.

  10. #10
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Magnada engine guard ( motor koruma demiri ) bulunmaz. kendiniz yaptırmak durumunda kalırsınız Düşme anında bu demir motoru koruduğu gibi motorun sürücünün üstüne düşmektende kurtarır. Alet 4 silindirli 16 subaplı ve 4 karbüratörlüdür. Yarış motoru performanlı bir motorun cruiser şasesine takılmış halidir.Ancak motorunun konumu tipik cruiser'lardan daha yukarıdadır. Ağırlık merkezi yukarda olduğu için normal cruiser gibi viraj almakta zorluk yaşanır. Kesinlkikle acemi işi bir motor değildir. 2.vites veya 3 vitese atarken gaz kesmezseniz patinaja düşer. gazı kontrol eden sağ elinizin cerrah hassasiyetinde olması gerekir. Arka frenin kampana olmasıda sıkıntıdır. Panik frende bu kadar güçlü bir makinayı düşmeden kontrol etmek zordur. motoru yavaşlatırken kompresyon motor fren yapmak nerdeyse her zaman zordunludur. Cruiser tarzında bir motor olsada amaç gezinti yapmak değil ,sürat yapmaktır. Yüksek sürate alışırsanız grup sürüşlerinde ,sıkıntı yaşarsınız.

    Bu makinayı kullanan ve alışan genelde iflah olmaz. Satarsa dengi motor bulamadıkları için depresyona girer ( Şaka yapmıyorum )


    Düşük devirde Yüksek torkun size sağladığı avantajı şöyle tarif edeyim. diyelim ki 3 viteste 100 km gibi bir hızla giderken bir sebepten dolayı yavaşladınız. ve hızınız 20 km 'ye düştü. Normalde motorun toparlanması için vites düşürüp gaz vermeniz gerekirken yüksek tork veren bir makinada sadece gaz açmanız yeterlidir. Motor kendisini anında toparlar. ardcılı ve arkanızda yük varken silkelenmeden bunu yapabilmek büyük kolaylık ve rahatlık sağlar.
    emresilin bunu beğendi.

  11. #11
    emresilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    dl 650 vstrom nc700x Xmax125
    Alıntı Deli Çerkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Magnada engine guard ( motor koruma demiri ) bulunmaz. kendiniz yaptırmak durumunda kalırsınız Düşme anında bu demir motoru koruduğu gibi motorun sürücünün üstüne düşmektende kurtarır. Alet 4 silindirli 16 subaplı ve 4 karbüratörlüdür. Yarış motoru performanlı bir motorun cruiser şasesine takılmış halidir.Ancak motorunun konumu tipik cruiser'lardan daha yukarıdadır. Ağırlık merkezi yukarda olduğu için normal cruiser gibi viraj almakta zorluk yaşanır. Kesinlkikle acemi işi bir motor değildir. 2.vites veya 3 vitese atarken gaz kesmezseniz patinaja düşer. gazı kontrol eden sağ elinizin cerrah hassasiyetinde olması gerekir. Arka frenin kampana olmasıda sıkıntıdır. Panik frende bu kadar güçlü bir makinayı düşmeden kontrol etmek zordur. motoru yavaşlatırken kompresyon motor fren yapmak nerdeyse her zaman zordunludur. Cruiser tarzında bir motor olsada amaç gezinti yapmak değil ,sürat yapmaktır. Yüksek sürate alışırsanız grup sürüşlerinde ,sıkıntı yaşarsınız.

    Bu makinayı kullanan ve alışan genelde iflah olmaz. Satarsa dengi motor bulamadıkları için depresyona girer ( Şaka yapmıyorum )


    Düşük devirde Yüksek torkun size sağladığı avantajı şöyle tarif edeyim. diyelim ki 3 viteste 100 km gibi bir hızla giderken bir sebepten dolayı yavaşladınız. ve hızınız 20 km 'ye düştü. Normalde motorun toparlanması için vites düşürüp gaz vermeniz gerekirken yüksek tork veren bir makinada sadece gaz açmanız yeterlidir. Motor kendisini anında toparlar. ardcılı ve arkanızda yük varken silkelenmeden bunu yapabilmek büyük kolaylık ve rahatlık sağlar.
    bir ürünü almadan önce bir bilene sor demişler vallahi hocam iyiki öyle gaza gelip almamışım sağol bilgilerin için

  12. #12
    Redmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    CBF 500
    Shadow 750 kendi sınıfında çok ekonomik bir model, ben genelde sakin kullanırım ve 100km/4,5lt ortalama benzin yakıyorum, VN800 kullanmadım ama sanırım bundan biraz daha fazla bir değer tüketiyor...

  13. #13
    muratdirik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ 59
    Motosikleti
    XVS 650 Dragstar
    Aslında şöyle bir durumda var VN800 ü unutalım sonucunda zincir li :/
    Murat DİRİK

    Pozitif Kurye & Dağıtım & Reklam


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)