yarış motoru 30000 tl ama arabada 30000tl....
Reklamlar
-
olay satmakla bitmiyor. satış sonrasıda önemli. bugün çogu otomobil firması maliyetin üzerine cüzi miktarda kar koyarak satış yapmakta. esas getiri yedek parça ve servis.
burada üretim adetleri önemli faktör. ayrıca teknoloji farkı var. örnegin bir racing motosikletin arka lastigi fiyatına bir otomobilin 4 lastigi alınabilir. ancak motosiklet lastigindeki kaucuk malzeme otomobil lastigine oranla daha fazladır.
motosiklet otomobil ile farklıdır. pahalı bir zevktir. birçok katogoriye ayrılmıştır. kimi iş için kullanır kimi ulaşım. kimi zevkine.
Reklamlar
-
30000 tllik bir motorla 30000 tllik arabayı yan yana getir hızlarını karşılaştır hangisinde daha fazla havan olur ve sürerken zevk alırsın bi düşün.
motosiklete binmek sex yapmak gibidir bi defa bindigin zaman sürekli binmek istersin
-
motorun grenajı kaç para diyosun arabaların parçaları bedava mı öpücüklemi veriyorlar?
-
trafik durmus ben bariyer kenarindan kahkaha ata ata geciyorum... bu zevk icin degil 30000, 100000 bile az.
motosiklet hem isini yapiyor, yani seni istedigin yere hemen ulastiriyor, hemde cok eglendiriyor.. git cem yilmazi izle.. pahali dimi gosterisi.. neden? cunku eglendiriyor. iste bu yuzden motor pahali, maliyet satis adeti falan bahane.
-
Ya kusura bakmayında o nasıl bir bakış acısıdır yahu !
30 Bin tl yarış motoruna cok demişsinde, 30 bin tl ye r6 600 rr alıyosun... Arabadada clio falan alırsın anca... Arabada, ferrari-bmw-bugatti neyse, yani fiyatı minimum 100-150 bin tl lik araçlarla anca karşılaştırabilirsin. Senin 30 bin tl dediğin araba performans olarak ancak benim 8 bin tl lik hyomla kıyaslanır, oda kalkışta yanıma bile yaklaşamaz! Olaya sadece performans olarak bakmıyorum bu arada, sınıfındaki en iyi markalardan biri olma, markanın en iyi modellerinden biri olma vs..
-
İkisi de taşıt büyüklükle mi artıyor değeri?
-
energy9991 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar fiyatı ortalama yazdım ama iyi bi yarış motoru 30000 tl ama bir arabada 30000 tl....
fakat arabada kullanılan parçalar motora göre daha fazla....yani maliyetine baktığınız zaman arada bi tuhaflık yok mu?
Her 100 kisiden 80'i araba aliyorsa,
her 100 kisiden 5'i motor aliyordur. Buna arz talep derler.
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
-
mevzu, deli-taş ikilisini andırır hale gelmiş
bütün mesajları okursan hepsinin toplamında cevap verilmiş
yani cevap: ar-ge, talep, maliyet, vergi, ortaya çıkan şey, firmaların kar politikası vs....
-
belki alakasız olacak ama şu basit örnek ile anlatayım.laptop'larda masaüstü bilgisayarlar ile aynı fiyat'a satılıyor hatta pahalı olanları bile var.çünkü ufak olan arçalar pahalıdır...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
kısaca üretim maliyetleri diyelim de olay kapansın. motosiklette otomobiller gibi robotlar kullanılmıyor, işçilik maliyetleri ortalama bir motosiklette lüks bir otomobil ile neredeyse aynı. bu yüzden pahalılar.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
Bence bunun temel iki nedeni var. Birincisi satış rakamlarının otomobillere göre çok çok az olması sebebi ile birim maaliyetin yüksek olması. İkincisi ise bu araçların genel alıcı kitlesi maddi durumu iyi olan kişiler olduğu için kar marjının yüksek tutulması. Vergiler sadece motosiklet için değil sonuçta :D
Yoksa motosiklerler otomobillerden çok daha karmaşık, teknolojik vs. aletler değiller diye düşünüyorum. Yarış motosikletlerinin motor güçleri evet fazladır ama torkları düşüktür, yakıt tüketimleri yüksektir ve motor ömürleri çok azdır(otomobillere göre) yani bu motor gücünü üstünlük olarak görmek doğru değil bence. Yoksa benzer güçler sunan motorlar otomobillerdede mevcut. Polo gti 1.4 litre(turbo + kompressor) 180hp ve 250NM tork sunuyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman ile birlikte 47,000 lira ki çift kavramalı şanzıman bile tek başına müthiş bir teknolojidir. Renault clio RS 1.6 Litre(turbo) 200hp. Bunlar gibi birçok araç var. Yüksek devir çok elzem bir olay değil, Ferrari'de 15,000 devir çevirmiyor ya da Bugatti, Koenigsegg gibi markaların araçlarıda 15,000 devir çevirmiyor ama teknoloji vs performansları ortada.
Otomobillerin motosikletlerden çok daha karmaşık ve teknolojik olduğunu düşünüyorum. Fiyatlandırma konusunda bence anahtar kelimeler "seri üretim" ve "satış adetleri"
-
30binlik bi motor ile 30 binlik bi arabayı kıyaslamam
30 binlik bi araba ile 10 binlik bi motoru kıyaslarım :D
-
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
işte bu yorumda motorsikleti süren ve motorsikleti seven kişiler olarak 2 ye ayrılıyoruz kimimiz senin bahsettiğin gibi mecburiyetten 30bin tllik alım gücünün olmaması sonucu araba alamadıgı için tasaruf olsun die ybr ye binerken benim gibi bi adam 10bin tl ye şahin veya broadway vb arabaları almak varken hiç onlara bakınmadan direk o parayı veriyor 30bin tl olsa gider motor alırım ekonomi değil tutku olarak düşünüyorum onsuz mutsuzum motorsiklet bi hobi gibi dir ucuz bi iş değildir ybr varsa başka ozaman ucuz :D
alper bende senin gibi düşünmek isterdim ama malesef benim işler ve düşünceler değişik olmak zorunda bende senin gibi 10000 tl lik arabaya bineceğime motora binerim hatta hatta 15000 tl den ucuz arabaya binmem bindim ama artık binmiyorum
tutku meselesine gelince herkez cebinde ki kadar bu tutkuyu yaşar cebinden olandan fazla yaşamaya çalışan a allah akıl versin
inş hayalinde ki 30000 tl lik motora binersin.
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)