Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bujiler sahte mi yoksa orjinal mi?(resimli)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Merhabalar arkadaşlar, geçenlerde bir arkadaşımla bujileri değiştirmeye karar verdik.

    www.kalyoncumotor.com adresinden sipariş ettiğim bujiler az önce elime ulaştı.En uygun fiyata veren bu site ancak bujiler sahte mi orjinal mi pek emin olamadım, zira internette bununla ilgili ilginç tespit yöntemleri var.

    Şimdi burada resimli olarak bu bujiler sahte mi orjinal mi tartışalım istiyorum,hem bu sitenin güvenilirliğini test etmiş oluruz, hem de diğer insanlar bu konuda bilgilenmiş olur.Size ngk'nın ve diğer bir kişinin tespit etme yöntemlerini ileteyim direk.

    http://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8

    Bu amca rusça açıklamalardan, tork miktarından, kutu renginden, kalitesinden ve kod numaralarından ayırt etme önerisinde bulunmuş.



    Bu ise ngk nın kendi sitesinden yapılan açıklama.

    http://www.ngkbusi.com/index.php/nws/15-ep

    bir de bu var.


    Şimdi ise benim aldığım bujinin ve kutusunu fotoğraflarını ekleyeyim.





    Hiçbir kutuda kod numarası mevcut değil,







    ayrıca rusça açıklamaları da yok.Elinizde orjinal olduğundan emin olduğunuz veya uzun zamandır kullandığınız ngk bujilerin kutuları varsa karşılaştırabilir misiniz?Orjinalliğinden emin olmadan kullanmak istemiyorum ürünleri.

    Umarım faydalı bir başlık olur.
    facebook.com/kaskafa


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli


    Sol ve sağdaki yazıları yukarıdan aşağıya sırayla çeviriyorum;

    1- Orijinal NGK bujilerinde marka ismi tam ortaya basılmıştır. Sahtelerinde ise genelde orantısız durur(ya yukarda ya aşağıda).

    2- Orijinal NGK bujilerinde, somun kısmında 4 haneli ürün numarası basılıdır(sanırım bir de orijinallerinde bu somun kısmı biraz daha uzun ve kalın oluyor. Sahtelerinde bu kısım daha ince). Sizdeki bujiler de kalın olanlardan.

    3- Ortadaki resimlerde gövde kısmındaki kaplama farklarını gösteriyor(sağ tarafta ortadaki ikinci resim eski sahte ürünleri gösteriyor. Yeni kopyalar üstteki gibiymiş.)

    4- Orijinal NGK bujilerinde metal conta sağlam ve güvenli bir şekilde yerinde dururken, sahte bujilerde ise gevşek olur ve kolayca yerinden çıkabilir.

    Tüm bu kıstasları göz önünde bulundurduğumuzda sizin bujilerin orijinal olduğunu söyleyebiliriz.

  3. #3
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    made in japan yazıver üstüne
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  4. #4
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    NGK'nın kendi sitesindeki açıklamanın özeti;

    - Orijinal NGK'da tepedeki bağlantı dişleri pürüzsüz(çapak vs. yok) ve metrik 4 standartındadır. Sahtelerinin ise pürüzlü bir yapısı vardır(kalitesiz işçilik). Ayrıca bu kısım orijinal NGK'da Nikel'den imal edildiği için koyu renktedir. Sahteleri ise normal demirden yapılmıştır ve parlaktır.

    - Ortadaki yalıtkan kısım ise; Yakut'a denk kalitede olan ve çelik malzeme kesimlerinde yaygın kullanılan Alüminyum Oxit'ten imal edildiği için fildişi rengindedir. Sahte ürünler ise tabak yüzeylerini kaplamada kullanılan Porselen'den üretildikleri için bembeyazdır.

    - Buji modelinin yazıldığı yerdeki yazı ortalanmamıştır de harfler arası boşluklar da nizami değildir.

    - Ayrıca genel yüzey kaplaması olarak sahte ürünler parlak ve beyaz yapıdadır. Orijinaller ise Trivalent CR3+(özel bir krom kaplama) ile kaplandığı için daha tok bir rengi vardır.




    Videoları da inceleyiniz:







    Sahte bujilerin sonucu:

    piyanist_irf bunu beğendi.

  5. #5
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Bu konuda pek bir bilgi yok internette.Elinde orjinal bir kutu olan resimleri paylaşabilir mi acaba?

    Alıntı muhendisane adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    - Orijinal NGK'da tepedeki bağlantı dişleri pürüzsüz(çapak vs. yok) ve metrik 4 standartındadır. Sahtelerinin ise pürüzlü bir yapısı vardır(kalitesiz işçilik). Ayrıca bu kısım orijinal NGK'da Nikel'den imal edildiği için koyu renktedir. Sahteleri ise normal demirden yapılmıştır ve parlaktır.
    Burda bahsettiği vidanın ucu.Diyor ki; orjinalinde vida ucu yumuşak bir eğime sahipken sahte olanları keskin bir eğime sahip.
    facebook.com/kaskafa

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    NGK buji kullanmıyorum kafam rahat. sahtesini almak istemeyen de en ucuz fiyata NGK almasa sorun hallolur aslında.

  7. #7
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı ShowDown adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda pek bir bilgi yok internette.Elinde orjinal bir kutu olan resimleri paylaşabilir mi acaba?



    Burda bahsettiği vidanın ucu.Diyor ki; orjinalinde vida ucu yumuşak bir eğime sahipken sahte olanları keskin bir eğime sahip.
    Orada kullanılan kelimeler keskinlik ve ovallikle alakalı değildir. Rough = kaba, pürüzlü, özensiz anlamında, smooth = düzgün, pürüzsüz anlamında ve thread = diş, yiv anlamında kullanılmıştır. Eğer başlığın ucundan bahsetseydi muhtemelen "tip edge" benzeri bir cümle kurardı. Sanırım siz thread sözcüğünü forumlarda "başlık" yerine kullanılmasından dolayı karıştırdınız. Forumlardaki thread sözcüğü "izlek" anlamındadır. Bir çevirme yanlışlığından dolayı başlık olarak kalmış sanırım. Bu konunun uzmanları varsa yine de düzeltebilirler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)