Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yeni bir motoru en iyi performans için iLk 4000 km yi nasıL kuLLanıLmalıdır

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    Yeni Bir Motor Yeni Bir Hayat (:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Johnizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul | Ümraniye
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    kitapçığında nasıl tarif ediyorsa öyle?
    Carpe diem!

    4 teker bedeni, 2 teker ruhu taşır!


    Hayat; Aldığımız solukların değil, soluğumuzun kesildiği anların toplamıdır!

  3. #3

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    Orasını bilyirum (: ben daha iyi bi performans için nasıL kullanılmalı ilk zamanlarda motora yükLenmeLimi gibisinden sordum farkındaysan =)

  4. #4
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Yokus asagi bas, yokus yukari zorlama. Kisacasi bole

  5. #5
    Johnizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul | Ümraniye
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    bence;
    rodaj olayını kitabına uygun geçir, hatta bütün motosiklet üzerindeki hayatın kitabına uygun olsun...

    benim bildiğim, aklıma yatan mantık şudur;
    sadece canlı organizmalar zorlayarak gelişir, bütün makinalar zorladıkça yıpranır, eskir, kullanılmaz hale gelir... yani nekadar zorlarsan okadar ömrünü kısaltmış olursun motorunun heleki rodaj denen motorun en hassas zamanlarında!

    o yüzden;
    bağırta bağırta, ciğerini söke söke, red-line civarlarında kullan ki motorun açılsın diyenlere itibar etmemeni tavsiye ederim.
    Carpe diem!

    4 teker bedeni, 2 teker ruhu taşır!


    Hayat; Aldığımız solukların değil, soluğumuzun kesildiği anların toplamıdır!

  6. #6

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    Bencede hakLisin ama bu motorla km si zorlama kac km den sonrasi mantkLi oLur ki.s

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

    Bi onceki motorumu oyle yaptim guzel ama arkadsin dedgi gibi yiprandi dielim azda. Olsa

  7. #7
    dftuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    kentkart
    ilk 1000 km zorlama, sonra yavaş yavaş tempoyu azar azar artırarak -bi kerede zart diye hızlı kullanmaya baslama-. 3000km ye kadar fazla basma canını alma. sonrası sana kalmıs
    Bazıları hızlı gitmeyi seçer, siz yaşamayı seçin.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Vallahi kardeşim ben genelde zorlamama taraftarıyım ama yakın arkadaşımın motorunu direk hava filtresini sökerek rodaj yaptığını gördüm ve motorun daha sonra nasıl gittiğini gördüm. 1 arkadaşında rodaj döneminde motoru zorlamadığı için şu anda 90 ı geçemediğini gördüm. Bu konuda herkesin ama doğru ama yanlış belirli bir düşünceside var ama ben gördüklerimden ötürü motoru çokta sağır etme kitaba uycam diye arada gazı açarakta kullan diyorum rodaj döneminde gerisi senin kararına kalmış
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    İlk 500km sakin kullan, yokuşlarda zorlama gerekirse yavaşla. Uzun süre yarım gaz bile verme. 500'den sonra arada bi son hıza kadar çık, onun dışında normal sür devamlı tam gaz gitmemek şartıyla. 1300-1500km'den sonra motor açılmasını düşünmene pek gerek kalmaz ama 1 saat de tam gaz gitme yani. 3000-4000km'ye kadar motor yavaş yavaş açılıyo daha ama özel bir dikkat gerektiren bir durum değil motoru aşırı zorlamamak her zaman iyidir zaten.

  10. #10

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    AnldimnsOlun tesekkurler ama busuru degisik sonuc cikti motorun kor acilmasini hic istemyorum onun icin kafamdaki soru isaretlerni kaldrmam gerek (:

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Kardeşim ben de senin gibi rodaj vs. konulara çok baktım.Rodaj kelimesinin anlamını sana güzelce anlatayım.Rodaj parçaların birbirine alışma sürecidir.Bu sadece motor aksamı değil.Diğer tüm aksam.Dişliler,lastikler,yaylar...Aklına gelebilecek her şey.Çünkü fabrikadan çıkan hiç bir malzeme tam anlamıyla mikron-mikron oturmaz.Motor aksamındaki parçalar birbirlerini aşındırarak kendilerine bir yol çizer.Motorumu aldığımda herkes çok gülüyordu.40-50 ile gidiyoruz.Sıkıştırmıyoruz vs...
    Daha sonra rodaj bitti.Yokuş çıkıyoruz bir gün.Arkadaş tek kişi ben 2 kişi.Yaklaşık 40 km fark vardı aramızda.
    Kısacası ne yapman gerektiğini şöyle anlatayım.
    Sürekli sabit gazda kullanma...Motosikleti asla ve asla düşük devirde ve yüksek devirde kullanma.Sert kullanmaktan vazgeç.Hava filtresi sökme,1. viteste gittiği kadar basma,bağırtma,çığırtma böyle şeylerden uzak dur.Bir sürü ar-ge yapılıyor bu aletlerin üzerinde.O kadar mühendis çalışıyor.Artık kulaktan dolma bilgilerden vazgeçelim.
    Yeni aldığın motosikletinin yağ değişimini kitapçıkta yazan km içinde hatta daha erken yapmaya özen göster.Motor içindeki parçalar aşındıkça yağ içinde çapaklanma oluşur.Gözle görülemeyen bu parçacıklar silindir ve pistonu çizer.Bunun için de yağ değişimi erken yapılır.Bu kadar basit...
    Kazasız belasız kullan.Kör açılması diye bir durumda yok.Rodajı doğru yapılmış motosiklet gösterebileceği maksimum performansı gösterecektir.
    abdullah05 ve [Turan] bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    rodajda motorun tam devir ya da yarım devir kullanılması diye bir şey yok.
    hiçbir motor zaten tam devir çevirmemeli. ( red line ile tam deviri karıştırmayalım lütfen )

    rodajda püf nokta motorun hararet yapmamasıdır zorlamak değil. rodaj süreci oldukça parçalamadan yapmak gerekir. yapılabiliyorsa ilk 500 kmyi bir seferde tamamlamak lazım. yoksa 2 seferde, değilse 3 seferde. mümkün değilse ki çoğu zaman mümkün olmuyor motorun hararet yapmasını engelleyecek şekile yaın sıcaklığını sabit tutmak önemlidir. bu yüzden fazla sıkıştırmayın zorlamayın gibi tabirler ortaya çıkar. motor olduğu yerde çalışırken zorlanmaz , siz hava soğutmalı bir motoru 1 depo boyunca olduğu yerde çalıştırırsanız soğuk şehirlerde belki şişmez ama motorun performansı emsallerine göre çok kötü olacaktır.

    kısacası motor ne zaman hararet yapar ne zaman yapmaz, hararetyapmaması için nasıl kullanmak gerekir onu araştır. çok kısa mesafelere gitme rodajda. mümkün olduğu kadar uzun binişlerle tamamlamaya çalış. imkanın varsa al bir arkadaşını motorun hararet yapmasını engelleyeek şekilde uzun yol yap 200 gidiş 200 geliş sonra bir yağı değiştir tatlı sert kullan yine hararet yaptırmadan olur biter..
    abdullah05 bunu beğendi.

  13. #13
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    rodajın türkçe açıklaması sudur;
    rodajı zorlamadan ani gaz açıp kapama yapmadan yaparsan 100 000 km yağ yakmadan sorun çıkarmadan gider
    ergenlerin gazına gelip zorlarsan 50 000 km gider
    saygılar iyi rodajlar
    abdullah05 bunu beğendi.
    harley is making love with davidson

  14. #14

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    sağoLasın teşekkür ederim peki Rks titanic 200 hakkında bi bilgin varmı o motorun performansı hakkında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

    saĞolasın bu bilgide aklıma yattı motorda 4. senem ama fazLa bilmyorum rodaj ı bu son alacağım motoru en iyi şekilde perofrman göstermesi için bu bilgilere ihtiyacım var teşekkürLer . .

  15. #15
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    ani gaz ve firen den kaçın. YÜKSEK DEVİRDE kullanma...

  16. #16

    Üyelik
    02 Kasım 2012
    Eyvallah saoLasin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)