salcano wolf inceleme (alıntı)
Reklamlar
-
arkadaşlar internette salcano wolf ile ilgili araştırma yaparken bulduğum bi inceleme.maalesef yazıldığı site kapanmış. google cache den kopyaladım. silineceğine işe yarasın.
Tüm meraklı arkadaşlara selamlar.
6 senelik bir Scooter (en son Kymco
Süper8) deneyiminden sonra artık
12.000 km tecrübem olmuş, biraz da
vitesli denesek diye kımıldandım,
sağa-sola sordum ve sonunda nasıl
olsa öğrenene kadar bir sürü düşer-
kalkarız, orasını burasını çizeriz,
yazık olur deyip bahsi geçen aleti
(yenisinden) aldım. Madem öyle
neden kullanılmış almadın?
derseniz, "sizde haklısınız" derim ne
diyeyim?
Neyse, ilk deneyimim olduğundan
ve scooter'dan geçiş yaptığımdan
yazdıklarımı o gözle okusanız iyi
olur. (Çok laf çekemeyenler hiç
başlamasın !)
BÖLÜM :1
İlk günden başlayalım.Linkte
gördüğünüzün aynısını aldım,arkaya
çanta öne koruma demiri de
taktırdım (Düşecez ya !) Neyse, 1.
vitese taktım, usul usul sakin bir
yoldan evin yolunu tuttum, ordan
2'ye taktım tın tın gidiyorum. Biraz
sonra başladı öksürmeye, 3-5
öksürdü, pat diye durdu !! Haydaa,
ulan ne yaptım ki? Düz yolumda
gidiyorum kendi kendine stop etti.
Neyse, kimse yok etrafta, rezil
olmadık allahtan, bastım marşa tık
yok,gıy-gıy-gıy yapıyor ama
çalışmıyor nalet. Malum lafları
saydıktan sonra aradım servisi (O
kadar para verdik, gelin çalıştırın
hamşolar!). Neyse, küçük yer, 5 dk.
sonra geldiler, onlarda çalıştıramadı,
sonra benzin hortumunu çıkardı,
damla yok !E benzin aldık ya?
"Tamam hocam" dedi arkadaş,
hüpledi,müpledi taktı hortumu
"tıkanmış bu" dedi, bastık
çalıştı.Neyse işimiz görüldü ya
eyvallah.Ordan gittik eve. Neyse,
akşam yemeğini yedikten sonra
kurtlandım
"Hazır gece tenha olur biraz
antrenman yapayım" dedim, aldım
takım taklavatı bindim motora
gidiyorum usul usul, 2 dk. sonra
gene öhö-öhö-öhö, gene stop! Ulan
şeyini şeyttiğimin şeyi!! gene ne
var?? Çektim kenara, direk benzin
hortumuna baktım tabii,gene damla
yok."Lan" dedim, "ben bu mereti
ağzıma almam!" Ne yapayım?
Akıllıyım ya, benzin depo kapağını
açayım, ordan avucumla bastırıp
ittirip açarım tıkanıklığı! İcraata
geçtim, kapağı açtım, tısss diye bir
ses, baktım ayaklarımda bir ıslaklık?
Ulam o ne, hortumdan oluk oluk
benzin fışkırıyor! Zor bela yerine
taktık hortumu, epeyi de ortalığı
kirlettik. Aklıma bir şeyler geliyor
ama daha yerine oturmadı, ne
yapayım acaba? Battı balık yan
gider, devam... Bastım, tık çalıştı.
Tıkır tıkır gidiyorum, (bu arada
hakkaten sessiz çalışıyor hakkını
yemeyeyim-hatta bir arkadaş
sonradan "elektrikli mi bu" dediydi)
Neyse, 5-10 dk gezdim, efendi
hazretleri gene iki öksürüp stop
etti!! Bu sefer ama planım hazır,
benzin kapağını açtım, gene tısss
sesi, bas marşa, tık çalıştı.Durum
anlaşıldı, kapağı kapatmıyoruz.
Geceyi böyle tamamladım,ertesi gün
servisteyim tabii, durumu anlattım,
bir tel parçasıyla benzin deposunun
hava deliğini açtılar, sorun çözüldü..
BÖLÜM: 2
Sonraki günler viteslere
alışmaya çalışıyorum, ilk 2 vitesi
kolay geçiriyorum, sonrakilere
bayağı bir zorlanıyorum, bazen hiç
geçmiyor, allaam beni sinir edecek!!
Bu kadar da beceriksiz değilim
kardeşim, bu işlerde
becerikliyimdir, ben bu işi nasıl
yapamıyorum?? Gittim servise,
dedim böyle böyle, (Ağır abiyiz, laf
da diyemiyorlar) neyse, tamam bir
bakalım dedi usta, debriyaja eğilip
şöyle bir göz attı, zıp- fırladı bir
tornavida kaptı, debriyaj kolunu
söküp biraz açığa aldı,"Tamam
hocam" dedi. Baktım hakkaten tıkır
tıkır çalışıyor. Meğer sen tut kasaya
çok yakın vidala, o da oraya takıl,
sıkış kal."Ulam" dedim, "öptüğümün
çinlileri, bunu yaparken
sıkışmayacak gibi yapamıyonuz mu,
bizim eski bisiklet ustaları nasıl akıl
edecek bunu?"
BÖLÜM:3
Neyse, ufaktan makinaya
alışıyoruz, zevkli de gelmeye başladı
mübarek.Koca tekerleriyle acaip
rahat gidiyor, amortisörleri de
yumuşak, eski amerikan arabaları
gibi çukurlardan-kasislerden
yaylanarak geçiyorum, selesi de pek
rahat, tam keyif aleti.Önüne de
rüzgarlık taktırdım, daha da
keyiflendi. Bu arada köşeli farları
yüzünden güzel bir rüzgarlık
takılamıyor, aynalara takılan dandik
zımbırtılara mecbursunuz. Yalnız
bir sorun var, ilk çalıştırırken, hele
sabahları bayağı zorlanıyorum.3-5
kerede anca çalışıyor, gaza
basarsam stop ediyor, bir sürü
zırıltı.Kardeşim 6 sene Kymco
bindik, hiç 2 kerede çalıştığı olmadı,
kibrit çakar gibi çalışırdı, bu ne
biçim iş. Aradık servis
hazretlerini,"Abi o elden jikleli, öyle
çalıştırmak lazım" demez mi? Lan
2012 yılında ne jiklesi kardeşim? En
son 1963 tosbağa arabamızda
görmüşüm jikleyi!! Nerde bu peki?
İşte eğilip karbüratörün yanında bir
yerlerde bir parça var,onu
çektireceksin öyle. Töbe töbe,
tamam anladık, çektik jikleyi, bastık
marşa çalıştı.Yürüdük biraz, başladı
sallanmaya, tecrübeliyiz ya
arabadan, jikleyi geri itmek lazım,
eee nasıl olacak o? Yürüyoruz
kardeşim, nasıl motorun oralara
elimizi sokup ta indirecez geri?
Haydii, durursun, arayıp jikleyi
bulursun, geri itersin, sonra tekrar
yola. Epeyce bir çinlilerin halini-
hatırını sordum, sonra dediler ki
"Abi, bunlar Yamaha YBR kopyası,
onlarda da böyle!) Başlarım
YBR'sine şimdi... Sonra CBF150 si
olan bir arkadaşa anlatıyorum, "he
he he, bende de var jikle, ama bak
benimki direksiyondan kolla
kumanda ediliyor" dedi, hakkaten
de sol tarafta bir kol var, onu ittirip
kaktırıyorsun, oluyor! Vay be, çağ
atlamış adamlar, ordan bir tel
çıkartıp oraya bağlamış, bu kadar
teknolojiyi Ruslar bile akıl
etmemiştir vallaha..
Konu dışı=ABD ve Rusya Uzay
mekiği programını ortak yürütüp
işleri paylaşmışlar, ABD'lilere de
uzayda yazı yazan kalem geliştirmek
düşmüş.Neyse, ARGE, dünyanın
parası, 1 sene sonra kalemi yapıp
getirmişler, 3-4 milyon dolara
hallettikleri içinde çok
seviniyorlar.Ruslarda beğenmiş,
hakkaten işe yarıyor kalem.Sonra
ABD'lilerin biri merak edip sormuş,
pekii, siz bu zamana kadar ne
yapıyordunuz? "Hiiç" demiş Rus "Biz
kurşun kalem kullanırız!"
BÖLÜM:4
10-15 gün geçti, bayağı
birbirimize alıştık, daha bir güvenle
sürüyorum. Bir ara şehir içinde
konvoy gibi 2. vites gidiyoruz,
önümdeki araba birden durdu,
arada da mesafe var, ben de bastım
frene, hoop durmadı alet? Ön frene
bir asıldım, zınk diye durdu,
arabanın tamponuna -tık yaptı
kaldı. Bendeniz arka freni
sıkıyorum diye "Scooter alışkanlığı"
debriyajı sıkınca tabii olan olmuş.
Bu arada benzin deposunun bu gibi
durumlarda erkekler için çok
tehlikeli olabileceğini de öğrenmiş
oldum Ayrıca çamurluğun
esnekliği sayesinde kırılmadığını,
boyasının çizildiğini belirteyim, bir
de taktırdığım korumaların vidaları
uzunmuş, çamurluğun arkasını da
onlar çizmiş, kısalttırdım tabii.
BÖLÜM :5
Biraz daha geçti, dikkatimi bir
şey çekiyor. Düşük devir-düşük
vites giderken debriyaj tarafından,
sol arttan sanki yayından kurtulmuş
bir metalin çarpma sesi geliyor, beni
tedirgin ediyor.3-4 kere servise
uğradık, sonuç alamadım. Sonra
dikkatimi çekti, debriyaj biraz basılı
kalıyor.Vites değiştirdikten sonra
parmağımla ileri iterek boşluğunu
almaya başladım, bir daha yapmadı.
Durumu servise söyleyince orada
1-2 ayar yaptı, boşluğunu aldı, şimdi
iyi. Böylece benim Süper Teknik
Seris elemanlarının da bilgi
dağarcığına bir şeyler eklenmiş
oldu.
BÖLÜM:6
Günlük Km sayacı var, arıyorum
nerden sıfırlanacak
diye,bulamıyorum.Meğer sol tarafta
sıkışık bir yerde bir tekerlekçik
varmış, o döndürülürmüş, gene ben
söylenme moduna girince "Hocam
YBR de de aynı" demezler mi! Ne
YBR'ymiş kardeşim, sanki Mercedes
SLK, uzay teknolojisi kullanıyor!! La
havle! Bu arada rakamlar kıpraşıp
duruyor yürürken, ne kadar dayanır
şüpheliyim.
BÖLÜM X
Bu gün benzinciye gittim! Geçen
depoyu doldurup sayacı
sıfırlamıştım.Gene doldurdum,
12.5lt=60tl benzin aldı. 500km yol
almışım. Yani=100km de 2.5lt
sarfiyatı var, Kymco ortalama 3.5
yakardı. Bütün sızlanmalarımı
unuttum anında. Daha konforlu ve
daha performanslı bir sürüşü daha
ucuza sağlıyor, daha ne yapsın
garibim? (Vay be , ne çok daha oldu
cümlede)
SONUÇ:
Alabileceğiniz en ucuz
viteslilerden birisi, gerçekten
ekonomik ve konforlu.Ufak-tefek
sorunlar var ama daha çok servis
kalitesiyle ilgili.Parça sorunu yok ve
ucuz. Titreşim pek fazla değil,
oldukça sessiz, gece kısa farlar çok
iyi, uzunlar evlere şenlik, lastikler iç
lastikli, fren performansı beklediğim
kadar kötü değil, yumuşak hamurlu
lastikler fena iş çıkarmıyor. Ön
teker rulmanından sanki bir uğultu
geliyor ama motor gürültüsü
bastırıyor.75kg ve 1.78 boydayım,
rahatlıkla kontrol edebiliyorum ve
ayaklarım yere çok rahat
basıyor.Uzun yıllar kullananlar
olduğuna göre dayanıklı bir alete
benziyor. Kendi adıma başlangıç için
doğru bir seçim yaptığımı
düşünüyorum.
Bu yazıyı sonuna kadar okuma
sabrını gösterenleri ayrıca tebrik
eder, hepinizin tekerinin yerden
kesilmemesini dilerim.Sağlıcakla.
Reklamlar
-
Ben yazmıştım onu. Ne ara kapanmış, daha dün çalışıyordu??
-
ilginç tesadüf
valla girilemiyor. motokeyf.com sanırım.
başka bir yerde bulamadım yazınızı. google cache den alıp buraya yapıştırdım.silinir malum
-
Gülerek okudum yazınızı.size biraz toplayan kişinin azizliğine uğramışsın.1 yerde aynı fikirdeyim sizinle oda lastik konusu.Orjinal lastikleri 5 para etmez.Onuda pirelli tubless ile değiştirdinmi sorun ortadan kalkıyor.Size iyi bir anı olmuş.Keyifli forumlar
-
-
kardeş bu inceleme tek bir motorla yapılmış ve servisin çok hatası var gibi yada fabrikasyon hatalı üretimde olmuş olabilir sonuç da insan yapımı ama sizin gibi şuana kadar sıkıntısı olan pek duymadım ben 32 bin km sürdüm ve sattım adem abiye oda sürüyon sıkıntı yok sorunsuz yani birazda şans işi bu olay ybr cbf dede olabilir biz zamanlar sudan geçince duran cbf leri okumuşsunuzdur forumlarda ama ileriki zamanlarda sorun halledilirdi sizin sorunlarda halledilir yani yazıyı yazan için diyorum
-
acemi adama bu kadar olur. Daha ne diyem?
-
Ula yavrum ne uzun yazmışz yav İçim çürüdü
-
Yok, şu an için sorunları çözdük, iyi gidiyoruz, 1.500km yaptık.Gerçi sezon kapandı, kalanı yaza artık, gene bir şeyler olursa ilave ederim..Gelecek yaz kullanıp, garantisi dolunca satar, sonra da bir üst modele geçerim inşallah.
-
Çok güzel bir paylaşım olmuş, Teşekkürler..
-
sonuna dek gülerek okuduğum çok güzel bir makale olmuş. elinize sağlık.
hele o servis elemanları ile ilgili düşüncelerinizde yarıldım.
"Aradık servis hazretlerini,"...
"böylece benim Süper Teknik
Seris elemanlarının da bilgi
dağarcığına bir şeyler eklenmiş
oldu."
"Bu arada benzin deposunun bu gibi
durumlarda erkekler için çok
tehlikeli olabileceğini de öğrenmiş
oldum"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)