Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yagmur motora zarar verirmi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Arkadaşlar 150cc scooterım var.bir kaç gündür hava yağmurlu disarda duruyor kapalı yerim yok acaba yağmur motoru bozarmı?
    Elektirik aksaminda sıkıntı olurmu?

    Bu arada sağ elimin olduğu kısımda hemen aynanın dibinden grenaj az birşey kırık.

    Sıkıntı yaratırmı?
    Olursa ne gibi bir sorun çıkar?
    Önlem için ne yapmalıyım?
    Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Kardeşimde Dl-650 var, Suzukidir, japondur, ama bi gün yağmurda kaldı, ertesi gün fren disklerinde paslanma gördük. Güzel bi branda al, en kral çözümdür. Yağmurdan da güneşten de motorunu korumalısın. Ayrıca yağmurun o kırık dediğin alandan sızarak açıkta olan bi elektrik kablosu vb temas etmezse sorun olmaz, ama sen buradan bişey olmazsa ok o zaman deme, bi branda al ve motorunu kapa. Dikkat: Yoldan geldiğinde ve motorunu yeni park ettiğinde, eksoz susturucusu sıcak olur. Eksozun soğumasını beklemden brandayı kapatmamalısın. En az 15-20 dk olsun eksozun soğusun, sonra kaparsın. Yoksa brandan sıcak eksoza temas ederse eriyebilir.
    Nathan bunu beğendi.

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    4 yıl mondial 150 zat kullandım, yağmur yüzünden hiçbir sorun yaşamadım ama daha yeni aldığım burgman 400 azıcık yağmurda kaldı ve arka fren müşürü arıza yaptı. branda al, dertten kurtul.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Teşekkürler arkadaşlar

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Diskler paslanmasın diye sakın ha yağlayayım deme balataları bozarsın, değiştirmek zorunda kalırsın ki zaten frenler tutmaz kullanırsan...
    Nicat ve gondor bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diskler paslanmasın diye sakın ha yağlayayım deme balataları bozarsın, değiştirmek zorunda kalırsın ki zaten frenler tutmaz kullanırsan...
    eyvallah kardesim allah razı olsun bu bilgiyi vermen çok iyi oldu Sagolasin.

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Valla cbr250r'im yağmurda kalıyor, fren diski ve zincir pas tutuyordu. Hatta şöyle ki, ilk aldığım vakit 2 haftaya yakın yağmur ve karda dışarıda durdu. Bindiğimde zincir pastan turuncuydu. Neyse ilk zamanlar zincir temizleme spreyi de kullanmıyordum, sadece yağlayıp sürdüm. İlk sürüşten sonra eski haline döndü. Aynı şekilde fren disklerindeki paslar da kullanınca gidiyor. Şu an 18 binde ve zincir hala sapasağlam. Ayrıca çok sağlam bir branda aldım ama kullanmıyorum , kısacası yağmurun herhangi bir zararını görmedim şu ana kadar.

    Yine de bir haftadan fazla park edecekse branda örterim.

  8. #8
    eruyanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli, Derince/Yenikent
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Comet
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla cbr250r'im yağmurda kalıyor, fren diski ve zincir pas tutuyordu. Hatta şöyle ki, ilk aldığım vakit 2 haftaya yakın yağmur ve karda dışarıda durdu. Bindiğimde zincir pastan turuncuydu. Neyse ilk zamanlar zincir temizleme spreyi de kullanmıyordum, sadece yağlayıp sürdüm. İlk sürüşten sonra eski haline döndü. Aynı şekilde fren disklerindeki paslar da kullanınca gidiyor. Şu an 18 binde ve zincir hala sapasağlam. Ayrıca çok sağlam bir branda aldım ama kullanmıyorum , kısacası yağmurun herhangi bir zararını görmedim şu ana kadar.

    Yine de bir haftadan fazla park edecekse branda örterim.
    Cesur bir tavsiye, mantıklıda görüyorum.. Doğrudur, paslar zincire süreceğiniz yağla, fren diskleriyse kullanım sırasında sürtünmeyle ortadan kalkacaktır. Ancak yinede uzun süreli yağmur altında duruşlar motorun hareketsiz malzeme-parçalarında paslanmaya neden olacaktır. Bende bir kaç saatlik yağmur altında kalışları önemsemiyorum, ancak bir günden fazla yağmur altında kalmasına müsaade etmenin ilerleyen süreçte koltuğunun, gidonun ve çeşitli hareketsiz parçalarının yıpranması-paslanmasına sebep olacağını düşünüyorum. Brandayı evinize döndüğünüzde güneşten, yağmurdan vb.den korumak için muhakkak tavsiye ederim.
    kamsea bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Kanuni Wiki 125
    Yağmur kısa vadede motora zarar vermese de ,uzun vadede kesinlikle zarar verir fren diskleri, müşürler amortisörler ve nikelajlı kısımlar paslanır ya da sağlıklı bir şekilde çalışmaz,motorun sürekli dışarda kalıyorsa mutlaka bir askılı kilit (çelik zincirli olanlar) ve branda temin etmelisin.
    [I][B][COLOR="#696969"]İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...[/COLOR][/B][/I]

  10. #10

    Üyelik
    26 Temmuz 2011
    Şehir
    ANKARA Batıkent
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2011
    bende de cbr 125r var 10 15 gun kar yagdıgında kullanmamıştım...disclere dıkkat etmedımde zıncır az bıraz turuncu olmustu tekrar yagladım 2 gune bıseyı kalmadı...branda felan yok ama alıcam galıba..o da paslanacak korkusu degılde kar yagdıgında ustundekı karları temızlemeyım dıye :D

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Yağmur değil asıl kar yağdığı vakit yollara atılan tuzlar motoru mahvediyor. Pas yine gidiyor, iz bile bırakmıyor da bu kar tuzları kalıcı iz bırakıyor. Benim fren disklerimde o yüzden küçük de olsa kalıcı izler kaldı. Halbuki çok kısa süre kar bittikten sonra sürmüştüm. İşte tuzlu yollarda sürdükten sonra soğuk suyla yıkamak gerekiyormuş motoru ama nereden bileyim .

    Burada faydalı bilgiler var:
    http://arabasitesi.blogcu.com/motosi...bakimi/9336146
    gondor bunu beğendi.

  12. #12
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Tuzdan yana çok şanslıyız çünkü izmirde oturuyoruz. Fakat yağmurda motor kullanmak , yagmurun altına motoru bırakmaktan daha mı az zarar verir tartışılır. Ben yağmur yağınca saygısız 4 teker sürücüleri nedeniyle kullanmıyayım demiştim ama elimde değil kullanıyorum.
    Tek sıkıntım motorumun üstünde gelen orjinal lastikleri hiç güven vermiyor yani tutunma bence yeterli değil. Micheline geçmek için erkende olsa daha lastiklerim 1500 kmde.
    Yağmurda kullanıcaksam lastik değişimi şart gibi geldi.
    Kaliteli motorsiklet lastikleri arabadaki gibi sürüş konfor ve güvenliğini çok etkiliyormu?

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bence yağmur motora zarar vermez eğer motorun adi çin malı ise o zaman işler değişir bende mondial vardı sadece bir kış işe git gel yaptım boya kusmaya başladı yani paslanmalar başladı sattım
    sonra gittim ybr aldım 2008 model kar kış kıyamet kullanıyorum yağmurda da sıkıntı olmaz ama uzun süre yağmurda kalırsa hatta hiç yerinde hareket etmezse sıkıntı olur bak birkaç foto atayım diz boyu kar da dahi bindim motora tek aşınan yeri ayak peglerinin en alttaki yeri oda taş vs değdiği için yani çamurun pisliğin direk vurduğu yer
    ben ava balığa çok giderim motorum baştan aşşağıya kırmızı çamura da batar yeri geldiğinde bi sıkıntı olmaz
    gene kış geliyor ve ben gene motore bineceğim













    Tolga Can bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  14. #14

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Alıntı eruyanik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cesur bir tavsiye, mantıklıda görüyorum.. Doğrudur, paslar zincire süreceğiniz yağla, fren diskleriyse kullanım sırasında sürtünmeyle ortadan kalkacaktır. Ancak yinede uzun süreli yağmur altında duruşlar motorun hareketsiz malzeme-parçalarında paslanmaya neden olacaktır. Bende bir kaç saatlik yağmur altında kalışları önemsemiyorum, ancak bir günden fazla yağmur altında kalmasına müsaade etmenin ilerleyen süreçte koltuğunun, gidonun ve çeşitli hareketsiz parçalarının yıpranması-paslanmasına sebep olacağını düşünüyorum.


    Brandayı evinize döndüğünüzde güneşten,
    yağmurdan vb.den korumak için muhakkak tavsiye
    ederim.
    teşekkür ederim tavsiyen için

  15. #15
    007mac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Yamaha MT 25 2020 alacağım
    Koruma demirine yaptığınız siperlik hoşuma gitti.. Ben de yaptıracağım...!
    Full koruma + Fulll dikkat...
    Yaş:57, 3 çocuk babası ve 1 torun dedesi...

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Valla ben de önceki motorumu sürekli açıkta bırakırdım yağmurda, ama şimdi 2 ay oldu, F650 GS aldım, yağmurlar başlar başlamaz da kendime sağlam bir branda edindim, çok memnunum, tavsiye ederim.

    http://www.motosikletaksesuarlari.co...RGE_743.html#0

    Ben garanti olsun diye 2XL beden aldım ama sanki XL da olurmuş, çünkü brandayı takmadan önce nasıl olsa topcase'i söküp eve alıyorum. Ama siz topcase'le kullanacaksanız 1 beden büyük alın.
    Artık her yağmurda pencereye çıkıp, motorum ıslanıyor diye üzülmekten kurtuldum.
    aquarist4 ve skyytr bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Büyük branda şiddetli rüzgarda yelkenli gibi motoru devirebilir, önleminizi alın .
    gondor bunu beğendi.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Öneriniz için teşekkür ederim. Ben de pişman oldum bir beden küçük almadığıma, ama neyse bu brandanın ortasında motora göre ayarlayabileceğiniz kemer mevcut, oradan ayarlıyorum.
    seigen bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Teşekkürler arkadaşlar
    qtarantino bunu beğendi.

  20. #20
    eruyanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli, Derince/Yenikent
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Comet
    Bir de motosikleti parkederken az da olsa bir eğim var ise motorun ayağını eğim yönüne yatacak şekilde parketmeye dikkat edin. Geçen hafta bir baktım üzerinde brandasıyla benim hyosung yerde yatıyor. Gerçi rüzgar falan olmamıştı gece, belki bir çocukta meraktan dayanmış olabilir diye düşündüm... Ama rüzgar kuvvetli estiğinde mümkün mü? mümkün..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)