Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgar ile mücadele

    REKLAM ALANI
  1. #1
    korna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2012
    Arkdaşlar merhaba,

    Belki gereksiz bulacaksınız ama dün akşam saatlerinde meteorolojiye göre 11km/s hızla esen rüzgarda eve gidiyordum.
    Motorun ön kısmı kaymaya başladı. Hakimeti kaybedecek noktaya geliyordum neredeyse. Fena savruldu motor. Hemen yavaşladım. 3.viteste gittim eve kadar.
    Bu gibi durumlarda ne yapmamız lazım? Tecrübeli arkadaşların önerileri ve yorumları çok değerli olacaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Bu genellikle motora bağlıdır.Hafif , gücü az bir motor ise bunların olma olasılığı var

  3. #3
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Ben böyle durumlarda artçı alıyorum. Motosiklet agırlaşınca daha az savruluyor
    Artçı yoksa, mümkün olduğunca yavaş gidiyorum.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hiç bişey yapmıyorum otomatik denge kontrol sistemim devreye giriyor motorda değil bende var tabi bu sistem. Her türlü hava ve yol koşulunda güvenli sürüş sağlıyor.
    Ahmanamra ve EverHarD* bunu beğendiler.

  5. #5
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    köprüde yandan bir vuruyor görmeyin aman derim yavaş dengeli gitmekten başka çaren yok ha bir de eğilirsen yelken gibi rüzgara siper etmezsin gövdeni.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  6. #6
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Motorum 211 Kg. Ben 80 Kg.mım. + benzin. Mart'ta Çanakkale'den gelirken rüzgar yoldan atıyordu resmen. Motorun gücünü asfalta vererek yani rüzgar savurduğu anda gaz vererek yola tutunabildim. Tersini denemeyi düşünmedim yolum uzun olduğu için..

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motorun maksimum tork verdiği devirde kullanmak, hafif bilek hareketleriyle motoru kontrol etmek en dorusu.

    Örneğin CBF150'de maksimum güç 8 bin devirde, maksimum tork ise 5500 devirde geliyor. Rüzgarda köprüyü genelde 60km hızla 4. viteste geçiyorum. Rüzgardan motorun önü hafiflediğinde gazı hafif açıyorum, arkası oynayınca gazı kapatıyorum.

  8. #8
    korna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2012
    ybr 125 esd var. ben 67 kiloyum. uçuyodum bildiğin

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ybr 125 beni taşırken zorluyor..90 kiloyum...rüzgar oldumu işi çok zor ama sıkıntı yok...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bodrumun 90-100 km rüzgarında motor binmeyen rüzgar beni etkiliyor demesin. Siz hiç düzde fırtınaya karşı 1 ci vites ayak desteğiyle yürüme hızında ilerlediğiniz oldumu? 1 ci viteste kask kafamdan, motor altımdan çıkacaktı yav? 11 km nedirki?

  11. #11
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Bugün Hadımköy'den Avcılar'a kadar 31 km hızında rüzgar olmasına rağmen motorum oynamadı ama 90 ın üzerine çıktı.Okkalı olmanın faydası

  12. #12
    korna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2012
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bodrumun 90-100 km rüzgarında motor binmeyen rüzgar beni etkiliyor demesin. Siz hiç düzde fırtınaya karşı 1 ci vites ayak desteğiyle yürüme hızında ilerlediğiniz oldumu? 1 ci viteste kask kafamdan, motor altımdan çıkacaktı yav? 11 km nedirki?
    Hocam ben de Bodrum'da yakalandım rüzgara zaten kimisi 40km/h esti diyor ama ben baktığımda meteoroloji 11km/h gösteriyordu.

  13. #13
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    40 km vardı ogün rüzgar. Ama bodrum için normal bi rüzgar. Kış için yani. Metoroloji tutturamamıs.

  14. #14
    korna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2012
    Fena savruldum ya. Dikkat edicez artık

  15. #15
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Valla bende çok kez tokat yedim rüzgardan allahtan karşı şeritler boş denk geldi Motor 116 kg. Ben 75 e birde cross motor yelken gibiyiz üstünde. Tek çare estiği tarafa kontra ile gitmekti o an tek taraflıysa tabi rüzgar Yoksa 3. vites en yüksek tork uygun hız ve hatim :D.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  16. #16

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    hatay belen geçidinde de rügar yandan estiğinde yere düşüyorsunuz. bizzat düştüm
    yapacak çok birşey yok. karşıdan esiyorsa ya da arkadan olabildiğince eğilerek rüzgar sürtünme zeminini azaltıp tam torkta kullanacağız arkadaşların dediği gibi.
    yanlardan esiyorsa çok yavaş gidilecek.

  17. #17
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    rüzgarda motosiklet nasıl kullanılır videosu http://www.uzmantv.com/ruzgarda-moto...alari-nelerdir
    korna bunu beğendi.

  18. #18
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    http://alfamotosiklet.blogspot.de/20...sr-teknii.html

    Alpaslan abimiz anlatmış detayları.

  19. #19
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    şerit içerisinde rüzgarın geldiği yöne yakın tarafta
    düşük hızda kullanıyorum

    rüzgarın anlık artışı motosikletin şerit dışına çıkmasına neden olabilir dikkat etmek lazım
    "Özgürlük ve Bağımsızlık Benim Karakterimdir"

  20. #20
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    rüzgar arkadan yada önden istediği kadar essin sürüşte tehlike yaratacak kadar etkilemez en tehlikeli rüzgar çaprazından yada yandan yediğin rüzgar böyle bir rüzgarda gaz açman mümkün değil mecbur yavaşlayacan gerekirse 1.vites 20 km ye düşecen tek çare bu benim cub kırklarelinde aşırı rüzgar nedeniyle tarlaya uctu motor altımdan gidince bende kafası üstü asfalta çakıldım ama bereket versin mont pantolon eldiven ve kask full korumaydım hiç birşey olmadı burdaki hatam saray ilçesine 9 km kalıncaya kadar 1. vites 20 km hız ile gittim hızımı korusaydım hiç birşey olmayacaktı ama sıkılıp 80km bulunca cub rüzgar direk motoru altımdan alıp 10 m öteye tarla içine attı

    ama şu an çözümü buldum artık rüzgardan uçmam sırf rüzgardan etkilenmemek için xciting 500 aldım boş ağırlığı 230 kg +62 kg (ben)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben böyle durumlarda artçı alıyorum. Motosiklet agırlaşınca daha az savruluyor
    Artçı yoksa, mümkün olduğunca yavaş gidiyorum.
    bede cub ile böyle yapıyorum benim oğlan 15 yaşında 1.85 boy 85 kg bin ulan arkaya diyorum tabi itiraz şansı yok motor rüzgarda baya iyi gidiyor


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)