Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Modifiyeden dolayı araç bağlanır mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Merhabalar. Öncelikle bayramınız kutlu olsun
    Modifiye yapılmış bir motosikletle (mesela custom chopper ) polis çevirmesinde aracımız bağlanabilir mi ?
    Bir motosikletin dış görünüşünü değiştirecek değişiklikler yapmak (grenajları sökmek gibi) aracın bağlanmasına sebep olur mu ?
    Bağlanan aracı motosikletin şeklini bozmadan nasıl geri alabiliriz ?
    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Öncelikle bayramınız kutlu olsun
    Modifiye yapılmış bir motosikletle (mesela custom chopper ) polis çevirmesinde aracımız bağlanabilir mi ?
    Bir motosikletin dış görünüşünü değiştirecek değişiklikler yapmak (grenajları sökmek gibi) aracın bağlanmasına sebep olur mu ?
    Bağlanan aracı motosikletin şeklini bozmadan nasıl geri alabiliriz ?
    Teşekkürler
    Keşke bağlansaydı. Patırtı çıkarmak için yapılmış egzozların sesini kimse dinlemek zorunda değil, o egzozların birkaç bin tl değerinde olması bişey değiştirmiyor.
    Ha bu arada grenajları sökmek motorun bağlanmasına neden olmaz. ama muayeneden geçemeyebilir bir scooterın grenajlarının büyük çoğunluğu eksikse.

  3. #3
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Modifiye derken sesle alakalı demiyorum zaten bende ona karşıyım

    Bir scooter projem var alet edevat malzeme konusunda sıkıntım yok.

    Bu tarz bir scooter yapacağım ucuz bir scooter alıp. Bu motor şimdi muayeneden geçmez mi ? Muayene çok dert değil 2 sene süresi var da polis çevirmelerinde sıkıntı yaşar mıyım ?
    piyanist_irf bunu beğendi.

  4. #4
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    aracın tescil belgesindeki standart özellikleriyle oynanmadığı sürece bağlanacağını sanmıyorum mesela 2 tekerli bir motosikleti 3 tekerli trike a çevirirseniz bağlanacağı hakkında garanti edebilirim

    bunun için geniş çaplı aşamalardan geçmesi gerekiyor TSE den geçecek planı projesi tescili vs.vs. vs. zor zenaat o zamanda aracı üretim hakkına sahip olacaksın bizim işimiz değil .
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modifiye derken sesle alakalı demiyorum zaten bende ona karşıyım

    Bir scooter projem var alet edevat malzeme konusunda sıkıntım yok.
    http://i52.tinypic.com/2he9evk.jpg
    Bu tarz bir scooter yapacağım ucuz bir scooter alıp. Bu motor şimdi muayeneden geçmez mi ? Muayene çok dert değil 2 sene süresi var da polis çevirmelerinde sıkıntı yaşar mıyım ?
    Şaseyi ruhsattaki renge boyarsan renk sorunu çözülebilir, siyahsa zaten şase siyah boyamaya gerek yok. O resimdeki motor aslen orjinalinden grenajsız ama motoru geri almak ve şasede değişiklik yapmak gibi şeyler muayenede büyük sıkıntı çıkarır.

  6. #6
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aracın tescil belgesindeki standart özellikleriyle oynanmadığı sürece bağlanacağını sanmıyorum mesela 2 tekerli bir motosikleti 3 tekerli trike a çevirirseniz bağlanacağı hakkında garanti edebilirim

    bunun için geniş çaplı aşamalardan geçmesi gerekiyor TSE den geçecek planı projesi tescili vs.vs. vs. zor zenaat o zamanda aracı üretim hakkına sahip olacaksın bizim işimiz değil .
    Motor resimdeki haliyle sıkıntı yaratır mı hocam ? Teşekkürler :D

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaseyi ruhsattaki renge boyarsan renk sorunu çözülebilir, siyahsa zaten şase siyah boyamaya gerek yok. O resimdeki motor aslen orjinalinden grenajsız ama motoru geri almak ve şasede değişiklik yapmak gibi şeyler muayenede büyük sıkıntı çıkarır.
    Motoru geri almam ve şasede oynama yapmam tüvtürk tarafından anlaşılabilir mi ? Muayene sırasında ellerinde bir teknik belge bulunuyor mu motorun orjinaliyle alakalı ? Teşekkürler.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor resimdeki haliyle sıkıntı yaratır mı hocam ? Teşekkürler :D


    Motoru geri almam ve şasede oynama yapmam tüvtürk tarafından anlaşılabilir mi ? Muayene sırasında ellerinde bir teknik belge bulunuyor mu motorun orjinaliyle alakalı ? Teşekkürler.
    Bu resimdeki motor orjinaline göre bariz ayrık duruyor, anlamamak için teknik bilginin sıfır olması lazım, e öyle adamı da tüvtürk'te işe almazlar

  8. #8
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modifiye derken sesle alakalı demiyorum zaten bende ona karşıyım

    Bir scooter projem var alet edevat malzeme konusunda sıkıntım yok.
    http://i52.tinypic.com/2he9evk.jpg
    Bu tarz bir scooter yapacağım ucuz bir scooter alıp. Bu motor şimdi muayeneden geçmez mi ? Muayene çok dert değil 2 sene süresi var da polis çevirmelerinde sıkıntı yaşar mıyım ?

    projen güzel bir projeye benziyor böyle işilerle uğraşan arkadaşları ayrıca seviyorum lakin piyasada scooter çok var ama yeni bir proje yapmaya kalktığında eğer şasi yada orjinalini değişme yoluna gidilecekse şöyle söyleyeyim bir scooteri alıp yeni bir şasi dizaynı yaptığın an onu yeniden projelendirmen ve gereken bürokrasi işlemlerinden geçirmen gerekli diye biliyorum yani zamanında bolca araştırmıştım , haaa dersenki ben trafikten mesgun alanlarda dağda bayırda, köyde kullanacağım sıkıntı olmaz o zaman hiç zaman kaybetmeden projeni hayata geçir derim , mutlu olursun

    ama şöyle caddede şehir içinde üfül üfül gezeyim biraz farklılığım olsun dersen trafik anında tepene çullanır köy yollarında bile sorun yaşarsın jandarma trafiğe de benzemez daha katıdır tecrübe ile sabittir , türkiyemizde böyle işlere yer yok malesef , teşfik yok destek yok sadece hevesini alabildiğinle kalırsın , ben artık binemiyorum çünki emeklerimin otoparkta çürümesine katlanamam uygun yer ve zamanda uygun yerlerde kullanılıyor









    omeruby bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  9. #9
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu resimdeki motor orjinaline göre bariz ayrık duruyor, anlamamak için teknik bilginin sıfır olması lazım, e öyle adamı da tüvtürk'te işe almazlar
    Ayrıklık çok önemli değil ön kısma 2. bir portatif motor yatağı yapabilirim muayeneye götürürken 2 vidayla ile tutturuluyor. Malzeme ve işçilik sıkıntısı yok sanayide kaynakçılık ve motosiklet servisliği yapıyoruz
    Benim için önemli olan daha çok polis mevzusu ve grenajlar

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    projen güzel bir projeye benziyor böyle işilerle uğraşan arkadaşları ayrıca seviyorum lakin piyasada scooter çok var ama yeni bir proje yapmaya kalktığında eğer şasi yada orjinalini değişme yoluna gidilecekse şöyle söyleyeyim bir scooteri alıp yeni bir şasi dizaynı yaptığın an onu yeniden projelendirmen ve gereken bürokrasi işlemlerinden geçirmen gerekli diye biliyorum yani zamanında bolca araştırmıştım , haaa dersenki ben trafikten mesgun alanlarda dağda bayırda, köyde kullanacağım sıkıntı olmaz o zaman hiç zaman kaybetmeden projeni hayata geçir derim , mutlu olursun

    ama şöyle caddede şehir içinde üfül üfül gezeyim biraz farklılığım olsun dersen trafik anında tepene çullanır köy yollarında bile sorun yaşarsın jandarma trafiğe de benzemez daha katıdır tecrübe ile sabittir , türkiyemizde böyle işlere yer yok malesef , teşfik yok destek yok sadece hevesini alabildiğinle kalırsın , ben artık binemiyorum çünki emeklerimin otoparkta çürümesine katlanamam uygun yer ve zamanda uygun yerlerde kullanılıyor


    http://img801.imageshack.us/img801/2333/img0003sr.jpg


    http://img651.imageshack.us/img651/2949/img0010jn.jpg



    http://img208.imageshack.us/img208/4805/img0001prt.jpg
    İrfan abi sence benim motorun muayenesi bozulmuşmudur


    Bu da orjinal hali tabi benimki aluminyum jant.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  11. #11
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    projen güzel bir projeye benziyor böyle işilerle uğraşan arkadaşları ayrıca seviyorum lakin piyasada scooter çok var ama yeni bir proje yapmaya kalktığında eğer şasi yada orjinalini değişme yoluna gidilecekse şöyle söyleyeyim bir scooteri alıp yeni bir şasi dizaynı yaptığın an onu yeniden projelendirmen ve gereken bürokrasi işlemlerinden geçirmen gerekli diye biliyorum yani zamanında bolca araştırmıştım , haaa dersenki ben trafikten mesgun alanlarda dağda bayırda, köyde kullanacağım sıkıntı olmaz o zaman hiç zaman kaybetmeden projeni hayata geçir derim , mutlu olursun

    ama şöyle caddede şehir içinde üfül üfül gezeyim biraz farklılığım olsun dersen trafik anında tepene çullanır köy yollarında bile sorun yaşarsın jandarma trafiğe de benzemez daha katıdır tecrübe ile sabittir , türkiyemizde böyle işlere yer yok malesef , teşfik yok destek yok sadece hevesini alabildiğinle kalırsın , ben artık binemiyorum çünki emeklerimin otoparkta çürümesine katlanamam uygun yer ve zamanda uygun yerlerde kullanılıyor


    http://img801.imageshack.us/img801/2333/img0003sr.jpg


    http://img651.imageshack.us/img651/2949/img0010jn.jpg



    http://img208.imageshack.us/img208/4805/img0001prt.jpg
    Çok güzel olmuş valla buggyniz . Bunu yapıpda trafikte binememek çok kötü . Üzüldüm cidden. Aynı hisler benim içinde geçerli. Yeddiemin otoparklarında çürümesin istiyorum yaptığım araç.
    Ancak benim yapacağım araçta şası ve motor numaraları mevcut ve plakası var olacak. Ben tam dediğiniz gibi ifil ifil gezmek istiyorum istediğim heryerde.

    Çok örnek var internette üstteki fotoğraf ta yabancı bir siteden alıntı. Ben daha profesyonel birşeyler yapmak istiyorum tabii. Parçaları toplamaya başlamıştım yavaştan.
    Teknik değişikliği işletmek sıfır motor parasına denk gelir büyük ihtimalle benim gözüm almıyor bürokrasi ile uğraşmayı

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    İyi güzel de 125ZN'den böyle bi motor yapmayı düşünüyosanız çok zor olur hatta olmaz. Size 125MT yada RT tarzı bi şase lazım.

  13. #13
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrfan abi sence benim motorun muayenesi bozulmuşmudur
    http://imageshack.us/a/img26/4234/im...1210211145.jpg
    http://img28.imageshack.us/img28/600...1209261319.jpg
    Bu da orjinal hali tabi benimki aluminyum jant.
    http://www.mondialmotor.com.tr/files...7_14318100.png

    depoyu üste almışssın yada depoyu aşşağıya taşımışsın hangisi orjinal böyle bir model varmıydı yavvv sadece deponun yeri değişmiş bence muayeneden geçer , ama yeni bir şasi yapmaya başlanırsa iş dahada büyüyor

    güzel bir alet yaptın diyelim sana bir çok insanın soracağı soru şu ! bunun ruhsatı varmı ?

    ruhsat için başa gelecek hadiseler : önce proje sonra TSE sonrasında tam hatırlayamadığım tescil kıl tüy işlemleri ve yaşasın artık yaptığım aracımın ruhsatı var nahhh var !


    o iş yaş bakla oda burda yetişmiyor
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  14. #14
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi güzel de 125ZN'den böyle bi motor yapmayı düşünüyosanız çok zor olur hatta olmaz. Size 125MT yada RT tarzı bi şase lazım.
    Benzin deposunun orjinalinde ayak koyulan yerde olması şart olduğu için 125zn ile yapmayı planlıyorum. Ama şu an kullandığımla değil tabiki O daha sıfır alacak çok yolu var inşallah. Eski model bir zn düşünüyorum.


    Üstteki yapmak istediğim şase alttaki elimde var olan şase. %90 uyumla benzetebilirim dükkandaki imkanlarla.

    Bu arada irfan bey atv tekerlerini nereden ve ne kadara aldınız acaba ? Bana da 10x8 jant gerekiyor

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depoyu üste almışssın yada depoyu aşşağıya taşımışsın hangisi orjinal böyle bir model varmıydı yavvv sadece deponun yeri değişmiş bence muayeneden geçer , ama yeni bir şasi yapmaya başlanırsa iş dahada büyüyor

    güzel bir alet yaptın diyelim sana bir çok insanın soracağı soru şu ! bunun ruhsatı varmı ?

    ruhsat için başa gelecek hadiseler : önce proje sonra TSE sonrasında tam hatırlayamadığım tescil kıl tüy işlemleri ve yaşasın artık yaptığım aracımın ruhsatı var nahhh var !


    o iş yaş bakla oda burda yetişmiyor
    Orjinali alttan depo boşken 2.6 litre alıyo ben üstten depo taktım cg deposu 8.5-9 litre alıyo. Bence yan basamak demirlerini söksem ve orjinal egzozu geri taksam muayeneden geçer.

  16. #16
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel olmuş valla buggyniz . Bunu yapıpda trafikte binememek çok kötü . Üzüldüm cidden. Aynı hisler benim içinde geçerli. Yeddiemin otoparklarında çürümesin istiyorum yaptığım araç.
    Ancak benim yapacağım araçta şası ve motor numaraları mevcut ve plakası var olacak. Ben tam dediğiniz gibi ifil ifil gezmek istiyorum istediğim heryerde.
    http://img830.imageshack.us/img830/5...0629170126.jpg
    Çok örnek var internette üstteki fotoğraf ta yabancı bir siteden alıntı. Ben daha profesyonel birşeyler yapmak istiyorum tabii. Parçaları toplamaya başlamıştım yavaştan.
    Teknik değişikliği işletmek sıfır motor parasına denk gelir büyük ihtimalle benim gözüm almıyor bürokrasi ile uğraşmayı
    problemde burda işte benimde yaptığım aracın avrupada elle yapılıp tescillenmişleri var hatta 600 euro karşılında tescil ettirildiğini bile duymuştum ama yalan ama doğru ama adamlar trafikte klendi yaptığı araçlarla üfül üfül gezmekte ,

    şimdi zurnanın zırtladığı yere barmak basalım türkiyede scooter çok var zibil gibi hatta sen scooter in orjinal şasisini hiç bozmayacağım hatta dahada özelleştireceğim diyorsun tamam bunun plakası olacak sıkıntı yok lakin scooter familyasında belkide tescilli türkiyede tek bir alet olacak gözü olanın gözü çıksın ben istiyorumki inşallah sorun çıkmazda düşündüklerin olur ve özgürce tadına varırsın motorunun ama diyoruz ya burası türkiye bu işler benim öyle midemi bulandırdı ki sorma gitsin.

    günün birinde çıkar kılın bir tanesi nerde bunun granajları diye sorar abi muayenede orda burda mideni bulandırır bunları kavradıktan sonra, yürüyen araçlara sempatim azaldı ve soğudum bilsem bana tescil evrak verecekler bak o zaman neler yapılır

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinali alttan depo boşken 2.6 litre alıyo ben üstten depo taktım cg deposu 8.5-9 litre alıyo. Bence yan basamak demirlerini söksem ve orjinal egzozu geri taksam muayeneden geçer.
    bende senin gibi düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------

    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin deposunun orjinalinde ayak koyulan yerde olması şart olduğu için 125zn ile yapmayı planlıyorum. Ama şu an kullandığımla değil tabiki O daha sıfır alacak çok yolu var inşallah. Eski model bir zn düşünüyorum.

    http://i86.photobucket.com/albums/k9...ooter001-1.jpg
    Üstteki yapmak istediğim şase alttaki elimde var olan şase. %90 uyumla benzetebilirim dükkandaki imkanlarla.

    Bu arada irfan bey atv tekerlerini nereden ve ne kadara aldınız acaba ? Bana da 10x8 jant gerekiyor

    istanbul zeytin burnunda (agromak) diye bir firma var hemen at yarışları poligonunun yanında şu an hala oradamı yeri bilemiyorum kartvizit arşivimi kurcalayıp oranın telefonunu belki bulabilirim ama google amcaya bir danış istersen sana kesin bir şeyler söyleyecektir

    bu arada piyasada bulunmayan değişik çaplarda tekerler mevcut doğruca yurtdışından getirip kendi yaptıkları araçlarda kullanıyorlar go kart tekerleri buggy vs projesi için tekerler hatta otomatikl varyatör sistemleri benim tam aradığım bir yerdi ama proje sona ereli çok zaman oldu uzun zamandır ne gittim nede sordum açıkçası .
    omeruby bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    İrfan abi varyatör kelimesi konuda geçmişken şu 150 liralık çanta tipi 2 zamanlı jeneratörlere debriyaj ve varyatör uydurulabilir mi acaba ? Elimizde 2-3 tane küçük jeneratör var birini bisiklete takayım diyorum

  18. #18
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Araç projesi çizme yetkisi olan bir makina mühendisi buluyosun.

    Yapacağın bazı değişiklikler projesi çizilerek kolaylıkla resmi hale gelebilirken bazıları test gerektirecektir. testler ise, belli üniversitelerde veya tse tesislerinde mümkün oluyor. bir iki tane de özel kuruluş var.

    Bazı testleri doğrudan TÜV yapabildiği için muayene esnasında da çözülebiliyor.

    Bilmen gereken temel maddeler şunlar.

    Var olan bir aracı modifiye edeceksin. sıfırdan yapmak deli işi bir masraf ve uğraş gerektiriyor.

    Yapacağın şeyin resmi adı " münferit tadilat "

    Modifiye edeceğin aracın görünüşünü değiştirebilirsin. ancak aracın tipini değiştiremezsin. mesela 2 tekerlekli motosikleti 4 tekerlek yapamazsın.

    Devlet, motosikletler için " enduro, supersport, scooter " gibi kategoriler belirlememiş. tekerlek sayısına ve taşıdığı kişi sayısına bakıyor.

    Bir çok günümüz otomobilinde dış gövde aynı zamanda şasi olduğundan, devlet monokok dediğimiz bu gövdesi şasisi olan araçlarda tadilat'a izin vermiyor.

    Ancak Motosikletler bir şasiye ve bir de dış kabuklara sahip olduğundan tadilat yapabilirsin.

    Tadilat sırasında şasi değişebilir. dış görünüş değişebilir.

    Şunu tavsiye edebilirim. Orjinal ekipmanlarını korumaya özen göster ( süspansiyon, fren diskleri gibi temel parçaları )

    Şasi ve dış görünüş değişiklikleri için araç proje onayı olan mühendis arkadaş proje çizecek.

    Yaptığın değişiklikleri mümkün olduğunca tse veya üniversitelerde test gerektirmeyecek şekilde belirle. bu konuda mühendis yardımcı olacaktır.

    Projen hazırlandıktan sonra muayeneye gireceksin. muayene'de proje ile aracını karşılaştıracaklar. sonrasında standart prosedürleri uygulayıp bir aksilik yoksa onayını verecekler.

    Sonra ruhastı bu muayene onayı ile yeniden çıkartıyorsun.

    yaklaşık 1000 lira civarı bir masraf gidiyor.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Sıfırdan araç yapmak istediğinde ilk ihtiyacın olan şey çelik gibi sinirler. Çünkü devletin bu konudaki görevlileri de, prosedürleri tam olarak bilmiyorlar

    Vaktinde defalarca girişimde bulundum. Bütün yönetmeliklere uygun araç tasarladım.

    Sanayi bakanlığı ilk durak. diyalog şöyle.

    - kendi otomobilimi üreteceğim.
    -- öncelikle imalat yeterlilik belgesi alırsanız, yılda 200 adede kadar üretebilirsiniz.
    - ben yalnızca bir tane yapıp kendim kullanmak istiyorum. üretip satmayacağım.
    -- niye ki, başlamışken ticarete dökün.
    - sağolun ben bir tane üreteceğim.
    -- Tip onayı almanız gerek.
    - o yüzden aradım. ne yapmam gerekiyor?
    -- aracınızı hazırlayıp testlerden geçirtin. onay belgesi ile gelin tip onayını verelim.
    - Testleri kim yapıcak. nerde yapıcak. testler için kime başvurucaz? hiç bir yerde bilgi yok.
    -- TSE yetkili.

    -----------

    TSE aranız

    -----------

    - bıdı bıdı aynı muhabbet.... efenim tek bir tane üretip kendim kullanacağım. satmak ticaret yapmak amacı gütmüyorum.
    -- heee..
    - MARTOY yönetmeliğinde bahsi geçen münferit tip onayı için hazırlayacağım prototipin testlerini tse yapacakmış. o sebepten aradım.
    -- heee... münferit tip onayı. yannız o ben o konuya tam hakim değilim bi incelemem lazım.
    - hakim olan birisi var mı peki başka?
    -- bu konudaki tek yetkili benim.
    - Allah razı olsun. siz bi inceleyin. ben gene ararım sonra. iyi günler.


    Bütün bunlar, bireysel girişimcilerin yok denecek kadar az olmasından kaynaklı. yoksa seri üretim araç üretenler var. illaki otomobil yada motosiklet değil. ama trafiğe çıkabilen bi takım araçlar üretiliyor türkiyede.

    Ancak bireysel tadilat yada sıfırdan üretimler devlet için önemsiz. çünkü yılda bu konuda başvuran varsa 5 tane devlete... Alabiliyorsa bir tanesi alabiliyor. uğraşıp...

    Çok uzattım he... Bu tür modifikasyon işleri için araç proje mühendisi bulup ona danışın. burda yazılan diğer herşey fasa fiso iş onaylı mühendiste :D
    omeruby bunu beğendi.
    !?

  19. #19
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrfan abi varyatör kelimesi konuda geçmişken şu 150 liralık çanta tipi 2 zamanlı jeneratörlere debriyaj ve varyatör uydurulabilir mi acaba ? Elimizde 2-3 tane küçük jeneratör var birini bisiklete takayım diyorum
    varyatör seni uğraştırır fiyatlarıda yukarıda bahsettiğim dönemde tanesi 400 lira idi ama okkalı bir şeydi aslında olur tabi mantıklı , olmaz diye bir şey yok , hiç alıcı gözle bakmadım sonuçta o varyatör mobilete takılıyorsa bir şekilde jenarötör milinede takılır gel vazgeç sen şöyle bir şey yap daha ucuz olur


    Mengu16 bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    bilemedim,
    bizimkileri genelde seyretmek için çeviriyorlar durduğumuz için teşekkür edip yolluyorlar.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)