Modifiyeden dolayı araç bağlanır mı ?
Reklamlar
-
Merhabalar. Öncelikle bayramınız kutlu olsun
Modifiye yapılmış bir motosikletle (mesela custom chopper ) polis çevirmesinde aracımız bağlanabilir mi ?
Bir motosikletin dış görünüşünü değiştirecek değişiklikler yapmak (grenajları sökmek gibi) aracın bağlanmasına sebep olur mu ?
Bağlanan aracı motosikletin şeklini bozmadan nasıl geri alabiliriz ?
Teşekkürler
Reklamlar
-
omeruby adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Öncelikle bayramınız kutlu olsun
Modifiye yapılmış bir motosikletle (mesela custom chopper ) polis çevirmesinde aracımız bağlanabilir mi ?
Bir motosikletin dış görünüşünü değiştirecek değişiklikler yapmak (grenajları sökmek gibi) aracın bağlanmasına sebep olur mu ?
Bağlanan aracı motosikletin şeklini bozmadan nasıl geri alabiliriz ?
Teşekkürler
Keşke bağlansaydı. Patırtı çıkarmak için yapılmış egzozların sesini kimse dinlemek zorunda değil, o egzozların birkaç bin tl değerinde olması bişey değiştirmiyor.
Ha bu arada grenajları sökmek motorun bağlanmasına neden olmaz. ama muayeneden geçemeyebilir bir scooterın grenajlarının büyük çoğunluğu eksikse.
-
Modifiye derken sesle alakalı demiyorum zaten bende ona karşıyım
Bir scooter projem var alet edevat malzeme konusunda sıkıntım yok.
Bu tarz bir scooter yapacağım ucuz bir scooter alıp. Bu motor şimdi muayeneden geçmez mi ? Muayene çok dert değil 2 sene süresi var da polis çevirmelerinde sıkıntı yaşar mıyım ?
-
Kocaeli İl Temsilcisi
aracın tescil belgesindeki standart özellikleriyle oynanmadığı sürece bağlanacağını sanmıyorum mesela 2 tekerli bir motosikleti 3 tekerli trike a çevirirseniz bağlanacağı hakkında garanti edebilirim
bunun için geniş çaplı aşamalardan geçmesi gerekiyor TSE den geçecek planı projesi tescili vs.vs. vs. zor zenaat o zamanda aracı üretim hakkına sahip olacaksın bizim işimiz değil .
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
omeruby adlı üyeden alıntı
Modifiye derken sesle alakalı demiyorum zaten bende ona karşıyım
Bir scooter projem var alet edevat malzeme konusunda sıkıntım yok.
http://i52.tinypic.com/2he9evk.jpg
Bu tarz bir scooter yapacağım ucuz bir scooter alıp. Bu motor şimdi muayeneden geçmez mi ? Muayene çok dert değil 2 sene süresi var da polis çevirmelerinde sıkıntı yaşar mıyım ?
Şaseyi ruhsattaki renge boyarsan renk sorunu çözülebilir, siyahsa zaten şase siyah boyamaya gerek yok. O resimdeki motor aslen orjinalinden grenajsız ama motoru geri almak ve şasede değişiklik yapmak gibi şeyler muayenede büyük sıkıntı çıkarır.
-
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
aracın tescil belgesindeki standart özellikleriyle oynanmadığı sürece bağlanacağını sanmıyorum mesela 2 tekerli bir motosikleti 3 tekerli trike a çevirirseniz bağlanacağı hakkında garanti edebilirim
bunun için geniş çaplı aşamalardan geçmesi gerekiyor TSE den geçecek planı projesi tescili vs.vs. vs. zor zenaat
o zamanda aracı üretim hakkına sahip olacaksın bizim işimiz değil .
Motor resimdeki haliyle sıkıntı yaratır mı hocam ? Teşekkürler :D
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Şaseyi ruhsattaki renge boyarsan renk sorunu çözülebilir, siyahsa zaten şase siyah boyamaya gerek yok. O resimdeki motor aslen orjinalinden grenajsız ama motoru geri almak ve şasede değişiklik yapmak gibi şeyler muayenede büyük sıkıntı çıkarır.
Motoru geri almam ve şasede oynama yapmam tüvtürk tarafından anlaşılabilir mi ? Muayene sırasında ellerinde bir teknik belge bulunuyor mu motorun orjinaliyle alakalı ? Teşekkürler.
-
omeruby adlı üyeden alıntı
Motor resimdeki haliyle sıkıntı yaratır mı hocam ? Teşekkürler :D
Motoru geri almam ve şasede oynama yapmam tüvtürk tarafından anlaşılabilir mi ? Muayene sırasında ellerinde bir teknik belge bulunuyor mu motorun orjinaliyle alakalı ? Teşekkürler.
Bu resimdeki motor orjinaline göre bariz ayrık duruyor, anlamamak için teknik bilginin sıfır olması lazım, e öyle adamı da tüvtürk'te işe almazlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu resimdeki motor orjinaline göre bariz ayrık duruyor, anlamamak için teknik bilginin sıfır olması lazım, e öyle adamı da tüvtürk'te işe almazlar
Ayrıklık çok önemli değil ön kısma 2. bir portatif motor yatağı yapabilirim muayeneye götürürken 2 vidayla ile tutturuluyor. Malzeme ve işçilik sıkıntısı yok sanayide kaynakçılık ve motosiklet servisliği yapıyoruz
Benim için önemli olan daha çok polis mevzusu ve grenajlar
-
-
-
İyi güzel de 125ZN'den böyle bi motor yapmayı düşünüyosanız çok zor olur hatta olmaz. Size 125MT yada RT tarzı bi şase lazım.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
-
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
depoyu üste almışssın yada depoyu aşşağıya taşımışsın hangisi
orjinal böyle bir model varmıydı yavvv
sadece deponun yeri değişmiş bence muayeneden geçer , ama yeni bir şasi yapmaya başlanırsa iş dahada büyüyor
güzel bir alet yaptın diyelim sana bir çok insanın soracağı soru şu ! bunun ruhsatı varmı ?
ruhsat için başa gelecek hadiseler : önce proje sonra TSE sonrasında tam hatırlayamadığım tescil kıl tüy işlemleri ve yaşasın artık yaptığım aracımın ruhsatı var
nahhh var !
o iş yaş bakla oda burda yetişmiyor
Orjinali alttan depo boşken 2.6 litre alıyo ben üstten depo taktım cg deposu 8.5-9 litre alıyo. Bence yan basamak demirlerini söksem ve orjinal egzozu geri taksam muayeneden geçer.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
omeruby adlı üyeden alıntı
Çok güzel olmuş valla buggyniz
. Bunu yapıpda trafikte binememek çok kötü . Üzüldüm cidden. Aynı hisler benim içinde geçerli. Yeddiemin otoparklarında çürümesin istiyorum yaptığım araç.
Ancak benim yapacağım araçta şası ve motor numaraları mevcut ve plakası var olacak. Ben tam dediğiniz gibi ifil ifil gezmek istiyorum istediğim heryerde.
http://img830.imageshack.us/img830/5...0629170126.jpg
Çok örnek var internette üstteki fotoğraf ta yabancı bir siteden alıntı. Ben daha profesyonel birşeyler yapmak istiyorum tabii. Parçaları toplamaya başlamıştım yavaştan.
Teknik değişikliği işletmek sıfır motor parasına denk gelir büyük ihtimalle benim gözüm almıyor bürokrasi ile uğraşmayı
problemde burda işte benimde yaptığım aracın avrupada elle yapılıp tescillenmişleri var hatta 600 euro karşılında tescil ettirildiğini bile duymuştum ama yalan ama doğru ama adamlar trafikte klendi yaptığı araçlarla üfül üfül gezmekte ,
şimdi zurnanın zırtladığı yere barmak basalım türkiyede scooter çok var zibil gibi hatta sen scooter in orjinal şasisini hiç bozmayacağım hatta dahada özelleştireceğim diyorsun tamam bunun plakası olacak sıkıntı yok lakin scooter familyasında belkide tescilli türkiyede tek bir alet olacak gözü olanın gözü çıksın ben istiyorumki inşallah sorun çıkmazda düşündüklerin olur ve özgürce tadına varırsın motorunun ama diyoruz ya burası türkiye bu işler benim öyle midemi bulandırdı ki sorma gitsin.
günün birinde çıkar kılın bir tanesi nerde bunun granajları diye sorar abi muayenede orda burda mideni bulandırır bunları kavradıktan sonra, yürüyen araçlara sempatim azaldı ve soğudum bilsem bana tescil evrak verecekler bak o zaman neler yapılır
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Orjinali alttan depo boşken 2.6 litre alıyo
ben üstten depo taktım cg deposu 8.5-9 litre alıyo. Bence yan basamak demirlerini söksem ve orjinal egzozu geri taksam muayeneden geçer.
bende senin gibi düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
omeruby adlı üyeden alıntı
Benzin deposunun orjinalinde ayak koyulan yerde olması şart olduğu için 125zn ile yapmayı planlıyorum. Ama şu an kullandığımla değil tabiki
O daha sıfır alacak çok yolu var inşallah. Eski model bir zn düşünüyorum.
http://i86.photobucket.com/albums/k9...ooter001-1.jpg
Üstteki yapmak istediğim şase alttaki elimde var olan şase. %90 uyumla benzetebilirim dükkandaki imkanlarla.
Bu arada irfan bey atv tekerlerini nereden ve ne kadara aldınız acaba ? Bana da 10x8 jant gerekiyor
istanbul zeytin burnunda (agromak) diye bir firma var hemen at yarışları poligonunun yanında şu an hala oradamı yeri bilemiyorum kartvizit arşivimi kurcalayıp oranın telefonunu belki bulabilirim ama google amcaya bir danış istersen sana kesin bir şeyler söyleyecektir
bu arada piyasada bulunmayan değişik çaplarda tekerler mevcut doğruca yurtdışından getirip kendi yaptıkları araçlarda kullanıyorlar go kart tekerleri buggy vs projesi için tekerler hatta otomatikl varyatör sistemleri benim tam aradığım bir yerdi ama proje sona ereli çok zaman oldu uzun zamandır ne gittim nede sordum açıkçası .
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
İrfan abi varyatör kelimesi konuda geçmişken şu 150 liralık çanta tipi 2 zamanlı jeneratörlere debriyaj ve varyatör uydurulabilir mi acaba ? Elimizde 2-3 tane küçük jeneratör var birini bisiklete takayım diyorum
-
Araç projesi çizme yetkisi olan bir makina mühendisi buluyosun.
Yapacağın bazı değişiklikler projesi çizilerek kolaylıkla resmi hale gelebilirken bazıları test gerektirecektir. testler ise, belli üniversitelerde veya tse tesislerinde mümkün oluyor. bir iki tane de özel kuruluş var.
Bazı testleri doğrudan TÜV yapabildiği için muayene esnasında da çözülebiliyor.
Bilmen gereken temel maddeler şunlar.
Var olan bir aracı modifiye edeceksin. sıfırdan yapmak deli işi bir masraf ve uğraş gerektiriyor.
Yapacağın şeyin resmi adı " münferit tadilat "
Modifiye edeceğin aracın görünüşünü değiştirebilirsin. ancak aracın tipini değiştiremezsin. mesela 2 tekerlekli motosikleti 4 tekerlek yapamazsın.
Devlet, motosikletler için " enduro, supersport, scooter " gibi kategoriler belirlememiş. tekerlek sayısına ve taşıdığı kişi sayısına bakıyor.
Bir çok günümüz otomobilinde dış gövde aynı zamanda şasi olduğundan, devlet monokok dediğimiz bu gövdesi şasisi olan araçlarda tadilat'a izin vermiyor.
Ancak Motosikletler bir şasiye ve bir de dış kabuklara sahip olduğundan tadilat yapabilirsin.
Tadilat sırasında şasi değişebilir. dış görünüş değişebilir.
Şunu tavsiye edebilirim. Orjinal ekipmanlarını korumaya özen göster ( süspansiyon, fren diskleri gibi temel parçaları )
Şasi ve dış görünüş değişiklikleri için araç proje onayı olan mühendis arkadaş proje çizecek.
Yaptığın değişiklikleri mümkün olduğunca tse veya üniversitelerde test gerektirmeyecek şekilde belirle. bu konuda mühendis yardımcı olacaktır.
Projen hazırlandıktan sonra muayeneye gireceksin. muayene'de proje ile aracını karşılaştıracaklar. sonrasında standart prosedürleri uygulayıp bir aksilik yoksa onayını verecekler.
Sonra ruhastı bu muayene onayı ile yeniden çıkartıyorsun.
yaklaşık 1000 lira civarı bir masraf gidiyor.
-----------------------------------------------------------------------------
Sıfırdan araç yapmak istediğinde ilk ihtiyacın olan şey çelik gibi sinirler. Çünkü devletin bu konudaki görevlileri de, prosedürleri tam olarak bilmiyorlar
Vaktinde defalarca girişimde bulundum. Bütün yönetmeliklere uygun araç tasarladım.
Sanayi bakanlığı ilk durak. diyalog şöyle.
- kendi otomobilimi üreteceğim.
-- öncelikle imalat yeterlilik belgesi alırsanız, yılda 200 adede kadar üretebilirsiniz.
- ben yalnızca bir tane yapıp kendim kullanmak istiyorum. üretip satmayacağım.
-- niye ki, başlamışken ticarete dökün.
- sağolun ben bir tane üreteceğim.
-- Tip onayı almanız gerek.
- o yüzden aradım. ne yapmam gerekiyor?
-- aracınızı hazırlayıp testlerden geçirtin. onay belgesi ile gelin tip onayını verelim.
- Testleri kim yapıcak. nerde yapıcak. testler için kime başvurucaz? hiç bir yerde bilgi yok.
-- TSE yetkili.
-----------
TSE aranız
-----------
- bıdı bıdı aynı muhabbet.... efenim tek bir tane üretip kendim kullanacağım. satmak ticaret yapmak amacı gütmüyorum.
-- heee..
- MARTOY yönetmeliğinde bahsi geçen münferit tip onayı için hazırlayacağım prototipin testlerini tse yapacakmış. o sebepten aradım.
-- heee... münferit tip onayı. yannız o ben o konuya tam hakim değilim bi incelemem lazım.
- hakim olan birisi var mı peki başka?
-- bu konudaki tek yetkili benim.
- Allah razı olsun. siz bi inceleyin. ben gene ararım sonra. iyi günler.
Bütün bunlar, bireysel girişimcilerin yok denecek kadar az olmasından kaynaklı. yoksa seri üretim araç üretenler var. illaki otomobil yada motosiklet değil. ama trafiğe çıkabilen bi takım araçlar üretiliyor türkiyede.
Ancak bireysel tadilat yada sıfırdan üretimler devlet için önemsiz. çünkü yılda bu konuda başvuran varsa 5 tane devlete... Alabiliyorsa bir tanesi alabiliyor. uğraşıp...
Çok uzattım he... Bu tür modifikasyon işleri için araç proje mühendisi bulup ona danışın. burda yazılan diğer herşey fasa fiso iş onaylı mühendiste :D
-
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
bilemedim,
bizimkileri genelde seyretmek için çeviriyorlar durduğumuz için teşekkür edip yolluyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)