Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Modifiyeden dolayı araç bağlanır mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araç projesi çizme yetkisi olan bir makina mühendisi buluyosun.

    Yapacağın bazı değişiklikler projesi çizilerek kolaylıkla resmi hale gelebilirken bazıları test gerektirecektir. testler ise, belli üniversitelerde veya tse tesislerinde mümkün oluyor. bir iki tane de özel kuruluş var.

    Bazı testleri doğrudan TÜV yapabildiği için muayene esnasında da çözülebiliyor.

    Bilmen gereken temel maddeler şunlar.

    Var olan bir aracı modifiye edeceksin. sıfırdan yapmak deli işi bir masraf ve uğraş gerektiriyor.

    Yapacağın şeyin resmi adı " münferit tadilat "

    Modifiye edeceğin aracın görünüşünü değiştirebilirsin. ancak aracın tipini değiştiremezsin. mesela 2 tekerlekli motosikleti 4 tekerlek yapamazsın.

    Devlet, motosikletler için " enduro, supersport, scooter " gibi kategoriler belirlememiş. tekerlek sayısına ve taşıdığı kişi sayısına bakıyor.

    Bir çok günümüz otomobilinde dış gövde aynı zamanda şasi olduğundan, devlet monokok dediğimiz bu gövdesi şasisi olan araçlarda tadilat'a izin vermiyor.

    Ancak Motosikletler bir şasiye ve bir de dış kabuklara sahip olduğundan tadilat yapabilirsin.

    Tadilat sırasında şasi değişebilir. dış görünüş değişebilir.

    Şunu tavsiye edebilirim. Orjinal ekipmanlarını korumaya özen göster ( süspansiyon, fren diskleri gibi temel parçaları )

    Şasi ve dış görünüş değişiklikleri için araç proje onayı olan mühendis arkadaş proje çizecek.

    Yaptığın değişiklikleri mümkün olduğunca tse veya üniversitelerde test gerektirmeyecek şekilde belirle. bu konuda mühendis yardımcı olacaktır.

    Projen hazırlandıktan sonra muayeneye gireceksin. muayene'de proje ile aracını karşılaştıracaklar. sonrasında standart prosedürleri uygulayıp bir aksilik yoksa onayını verecekler.

    Sonra ruhastı bu muayene onayı ile yeniden çıkartıyorsun.

    yaklaşık 1000 lira civarı bir masraf gidiyor.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Sıfırdan araç yapmak istediğinde ilk ihtiyacın olan şey çelik gibi sinirler. Çünkü devletin bu konudaki görevlileri de, prosedürleri tam olarak bilmiyorlar

    Vaktinde defalarca girişimde bulundum. Bütün yönetmeliklere uygun araç tasarladım.

    Sanayi bakanlığı ilk durak. diyalog şöyle.

    - kendi otomobilimi üreteceğim.
    -- öncelikle imalat yeterlilik belgesi alırsanız, yılda 200 adede kadar üretebilirsiniz.
    - ben yalnızca bir tane yapıp kendim kullanmak istiyorum. üretip satmayacağım.
    -- niye ki, başlamışken ticarete dökün.
    - sağolun ben bir tane üreteceğim.
    -- Tip onayı almanız gerek.
    - o yüzden aradım. ne yapmam gerekiyor?
    -- aracınızı hazırlayıp testlerden geçirtin. onay belgesi ile gelin tip onayını verelim.
    - Testleri kim yapıcak. nerde yapıcak. testler için kime başvurucaz? hiç bir yerde bilgi yok.
    -- TSE yetkili.

    -----------

    TSE aranız

    -----------

    - bıdı bıdı aynı muhabbet.... efenim tek bir tane üretip kendim kullanacağım. satmak ticaret yapmak amacı gütmüyorum.
    -- heee..
    - MARTOY yönetmeliğinde bahsi geçen münferit tip onayı için hazırlayacağım prototipin testlerini tse yapacakmış. o sebepten aradım.
    -- heee... münferit tip onayı. yannız o ben o konuya tam hakim değilim bi incelemem lazım.
    - hakim olan birisi var mı peki başka?
    -- bu konudaki tek yetkili benim.
    - Allah razı olsun. siz bi inceleyin. ben gene ararım sonra. iyi günler.


    Bütün bunlar, bireysel girişimcilerin yok denecek kadar az olmasından kaynaklı. yoksa seri üretim araç üretenler var. illaki otomobil yada motosiklet değil. ama trafiğe çıkabilen bi takım araçlar üretiliyor türkiyede.

    Ancak bireysel tadilat yada sıfırdan üretimler devlet için önemsiz. çünkü yılda bu konuda başvuran varsa 5 tane devlete... Alabiliyorsa bir tanesi alabiliyor. uğraşıp...

    Çok uzattım he... Bu tür modifikasyon işleri için araç proje mühendisi bulup ona danışın. burda yazılan diğer herşey fasa fiso iş onaylı mühendiste :D

    hahh işte kadir yetişti sağolsun baklanın neden yaş olduğunu , buralarda yetişmediğini güzelce üşenmeden yazmış daha bunun üğstüne laf sölenmez , bu arada firarisin kadir terkettin bizleri hayırlı bayramlar.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araç projesi çizme yetkisi olan bir makina mühendisi buluyosun.

    Yapacağın bazı değişiklikler projesi çizilerek kolaylıkla resmi hale gelebilirken bazıları test gerektirecektir. testler ise, belli üniversitelerde veya tse tesislerinde mümkün oluyor. bir iki tane de özel kuruluş var.
    ....
    .....
    Bu tür modifikasyon işleri için araç proje mühendisi bulup ona danışın. burda yazılan diğer herşey fasa fiso iş onaylı mühendiste :D
    Hocam çok sağolun. Çok güzel açıklamışsınız. Seneye mezun oluyorum bende elektrik elektronik mühendisliğinden otomotiv mühendisi arkadaşlarım var onlara söyleyeyim de imza yetkisi alsınlar

  3. #23
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hahh işte kadir yetişti sağolsun baklanın neden yaş olduğunu , buralarda yetişmediğini güzelce üşenmeden yazmış daha bunun üğstüne laf sölenmez , bu arada firarisin kadir terkettin bizleri hayırlı bayramlar.
    Eğitim öğretim sezonu açılınca benim de öğrencilerim oluyor bolca. kalan zamanda çizimdi animasyondu derken pek buralara vakit ayıramıyorum. yorgunluk, üşengeçlik ve vakit denkleminde benim gt650nin lastikleri 3 aydır değişmedi. öyle yatıyor kapının önünde. Düşün bak 3 aydır motosiklete binmemişim. kaldı ki forumuna gireyim :D

    Abi aslında kendi yaptığın aracı trafiğe çıkartmak öyle çok çetrefilli bir durum değil..

    Lakin aracı yapıp sonra tescil onay işlerine kalkıştın mı olmuyor.

    Önce sanayi bakanlığının sitesinde de yayınlanan tip onayı yönetmeliklerini indirip, genel bir hatim edip ondan sonra aracı tasarlamak lazım.

    Trafik düzeni açısından plakaların konumu, sinyalizasyon ve aydınlatmanın nasıl olması gerektiği gibi bir çok önemli konu var. yani trafik için olması gereken temel şartlara uyması önemli olan.

    Bunun dışındaki diğer unsurlar tamamen esnek. Mesela seri üretim araçların çarpışma testinden geçmesi gerek. haliyle 2 - 3 prototip harcanıyo. ama münferit üretimde ( uyuzum bu kelimeye. bireysel anlamına geliyo )
    Bu testlerden muafsın.

    Gene de gerekli testler bir otomobil için 10.000 lirayı geçebiliyo. çok güzel bir otomobil tasarlasan tip onayı almak için fazladan 10.000 tl verilir elbette.
    Motosiklet için bu daha düşük olacaktır. Ancak testler için epey git gel yapmak gerekiyo. vs. vs.

    Yani masrafından ziyade uğraş gerektiren bir olay.

    Yine de güzel bir araç için değer. Ben şahsen o zamanlar param olsa kendi otomobilime soyunacaktım ama bi finansör ayarlayamadım

    Tabi bütün bunlar, senin bıçkın, abi hadi halledelim şu işi modunda, ısrarcı, laf anlamaz ve inatçı olmana bağlı.

    Belli tip devlet memurlarına istediğini yaptırmanın iki yolu var. 1 - suyuna gitcen, 2 - öyle çok tekrar tekrar aynı konu için rahatsız etceksin ki, sonunda kurtulmak için işini görcek

    Bütün yönetmeliklerin standart maddesi, " hizmet bekleyen bütün gereklilikleri sağlamışsa, hizmeti verecek devlet kuruluşu, hizmeti vermek zorundadır " anlamına gelen bir madde. dolayısı ile yeterince inatçı iseniz, sorun yok :D

    Alıntı omeruby adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok sağolun. Çok güzel açıklamışsınız. Seneye mezun oluyorum bende elektrik elektronik mühendisliğinden otomotiv mühendisi arkadaşlarım var onlara söyleyeyim de imza yetkisi alsınlar
    Ehühehehe. öyle bir arkadaş edinirsen tadından yemnez vala :D
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?

  4. #24
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben şunu çok merak ediyorum mesela ben türkiyede motosiklet imal etsem ama çinde üretilmiş gibi göstersem yada parçaları çine gönderip yeniden ithal etsem tip onayı almak kolay olur mu ? döküntü çin mallarına AT uygunluk belgesini nasıl alıyolar anlayamıyorum doğrusu, hatta o motorlar çinden EEC belgeli geliyo ama sonra motorun dökülen parçalarını adam edicez diye bi ton para harcamak zorunda kalıyoruz.

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şunu çok merak ediyorum mesela ben türkiyede motosiklet imal etsem ama çinde üretilmiş gibi göstersem yada parçaları çine gönderip yeniden ithal etsem tip onayı almak kolay olur mu ? döküntü çin mallarına AT uygunluk belgesini nasıl alıyolar anlayamıyorum doğrusu, hatta o motorlar çinden EEC belgeli geliyo ama sonra motorun dökülen parçalarını adam edicez diye bi ton para harcamak zorunda kalıyoruz.
    O onaylar aracın sağlam olduğunu kanıtlasın diye değiller. O onaylar, kullanılan maddeler imalat yöntemleri gibi konuları kapsıyor. mesela dokunduğunda vücuduna kanserojen madde bulaştıran plastikler var. onlardan kullanmamışsan bir çok avrupa birliği onayını alabilirsin.

    Bir ürünün CE gibi belgeler ve onaylar taşıması onu sağlam yapmıyor. sadece belli standartlarda üretildiğini gösterir. ürün almak için kriter değil.

    Dediğin diğer olaya gelince. Aracı nerde ürettiğin yada nasıl ürettiğin önemli değil. Türkiyede trafiğe çıkacaksa, Standart prosedürden geçip tip onayı almak zorunda. Ekstra bir kolaylık sağlanmıyor.

    Avrupa birliğinde de aynı şekilde, mesela fransada bir araç ürettin. almanyada bu aracı trafiğe kaydettirmek istersen almanyadan tip onayı alman gerek.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)