Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motosiklette kalite?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Çin malı motorlar her ne kadar kendini geliştirdiysede . Bence halâ arada baya kalite farkı var özellikle scooter motor larda . Japon ve avrupa malı motor'a ömür boyu binersin ama çin malı zor binersin azıra sık veriyo her ne kadar motor'a baksanda ufakda olsa arıza veriyo . Ben de çin malı motor kullanıcısıyım ama bidaha ki motorum çin'li olmaz kesinlikle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Parası olmayan ne yapsın yahu ybr 4.500 salcano wolf 2.500
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  3. #43

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    parası olmayan çinliye yöneliyo ki buda gayet normal..Bende çinli motor alıcam iki haftaya..Ama adam gibi düzgün kullandıktan sonra beni idare eder diye düşünüyorum o yüzden ybrye kalkıp 4500 veremem çok gelir bana..Bakalım mondial drift alıcam alıpta keşke almasaydım diyen yok..Aldıktan sonra kendi adıma daha rahat yorum yapabilirim..ama kesinlikle kalite farkı var arada..Bi ybr sürmek var bi mondial ikisinide sürdüm..Ama para yok o yüzden drift devam

  4. #44
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı aligül adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parası olmayan çinliye yöneliyo ki buda gayet normal..Bende çinli motor alıcam iki haftaya..Ama adam gibi düzgün kullandıktan sonra beni idare eder diye düşünüyorum o yüzden ybrye kalkıp 4500 veremem çok gelir bana..Bakalım mondial drift alıcam alıpta keşke almasaydım diyen yok..Aldıktan sonra kendi adıma daha rahat yorum yapabilirim..ama kesinlikle kalite farkı var arada..Bi ybr sürmek var bi mondial ikisinide sürdüm..Ama para yok o yüzden drift devam
    İkinci el al güzel kardeşim gene ybr kalitesini doyasıya yaşa
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  5. #45

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Abi bizim burda motor ikinci el alınmaz herkes bitiriyo motoru hor kullanıyo yamaha olsa hondada olsa ne olursa olsun ikinci el almam burda..0 alır geçerim

  6. #46
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı emir. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 1.5 yılda 3 farklı çinli degiştirdim 3ündede kıçından başından ses gelmeye başlıyor bi süre sonra 125lik hap kadar cbrımın canını alırcasına gazlamama ragmen tek bir arıza dahi çıkarmadı.
    Honda ;) Gel bakım sen bu tarafa CBR125R Kaliteeee.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  7. #47
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    ybr cbf cinde uretiliyor deniyor
    cinde uretilmesi kalitesiz anlamina mi geliyor
    basindaki marka damga nedir ona bakmali
    honda diyorsa bitmistir yamaha diyorsa bitmistir

  8. #48
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı aligül adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bizim burda motor ikinci el alınmaz herkes bitiriyo motoru hor kullanıyo yamaha olsa hondada olsa ne olursa olsun ikinci el almam burda..0 alır geçerim
    mutlaka malının değerini bilen biri vardır merak etme..sabırlı ol öyle birini bul gerekirse fazla para ver o kişiden al..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  9. #49

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    YBR ve CBF alanlar zaten satarken de verdikleri paranın karşılığını alıyorlar, kolay satabilmeleri de cabası. Dayanıklılık konusu ise kullanıcıya göre değişir. Yumuşak bir kullanım tarzı olan kullanıcının elinde ikisi de uzun ömürlü olacaktır ancak motorunu hırpalayan bir kullanıcının elinde YBR daha uzun ömürlü olur.

    YBR klonlarına gelince, ben otomobil fabrikasında çalıştığımdan bu işlerin nasıl olduğunu biliyorum. YBR ve aynı fabrikada üretilen bütün motorlarda motor bloğu ve vites kutusu birebir aynı olmak zorundadır. Bu şekilde, motorun üretim adedi anormal yüksek olacağından, maliyeti de o derece düşük olur. Markasına göre farklı kalitede parçalar kullanımı montaj maliyetini çok arttırır. Bu yüzden emin olun mekanik olarak aynılardır. Farklılıklar ise, üzerlerinde kullanılan diğer malzemelerde oluyor. Mesela boya kaliteleri aynı değil, o yüzden YBR daha bir şık duruyor. Keza süspansiyonları, motor üzerindeki her türlü kumanda, vites kolu, gösterge tablosu, zincir, zincir dişlileri, gözle görülmeyen bazı detaylar (benzin deposu kapağı, içindeki şamandıra vs) farklı oluyor. YBR'nin karbüratörü de diğerlerinden farklı ve daha iyi. Aslında burada farkı asıl ortaya koyacak şey yeni YBR'lerdeki enjeksiyon sistemidir. Bizimkilerde de enjeksiyon olsa kimse karşılaştırma tartışması yapmaz. Bunların dışında tasarımda da büyük markalar kendilerini özelleştirmek adına bazı çalışmalar yapabiliyorlar (mesela YBR benzin deposu diğerlerine göre çok güzel). Bazen şasi de değişik olabiliyor ama o da çok maliyetli bir olay fabrika için. Bunun üzerine en büyük fark da marka imajından oluyor. Çünkü yukarıda saydığım şeylerin motor başına maliyeti emin olun 100 Euro değildir. Ayrıca bahsi geçen motoru büyük ihtimalle Yamaha tasarlamıştır ve diğer modellerde de kullanım hakkını vererek motor başına para alarak toplamda inanılmaz paralar kazanıyordur. Bu motorun çıktığı 2004 yılında Çin'liler böyle bir motor tasarlayabilecek durumda değillerdi çünkü...

    Son olarak da benim için iki tip Çin motoru vardır. Titreşimli olanlar ve olmayanlar. İlk çıkan Çin motorlarının %90 dayanıklılık problemi bundan kaynaklanıyordu. Ucuz malzemeler, kırılgan plastikler ve korozyona dayanıksız saç parçalar zamanla dökülüyordu. Ama şimdi hem malzemeler gelişti hem de motorların çoğu titreşim problemini çözdü. O yüzden titreyenlerle titremeyenlerin dayanımlarını birbirleriyle karıştırmayalım.
    egelim 43 ve ysn_erl bunu beğendiler.

  10. #50
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı aranel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımda windy s vardı 2 yıl bindi çocuğu motordan soğutmuştu uzun yolda çekmediği çile kalmamıştı.Ben ybr aldım bak sadece ARKAMA bindi ertesi gün motoru satılığa çıkarttı 1 ay sonra ybr aldı, şu an full koruma döşedi uzun yol yapıyoruz beraber.Kalite sadece parça kalitesi değildir, bunun bir aero dinamiği var oturuş pozisyonu var sağlamlığı var vs. Bu arada salcano wolf' un orijinal gidonu kaç tl?
    Hiç lazım olmadığı için bilmiyorum ama en fazla YBR ninki kadardır herhalde yada YBR gidonu alır takarım lazım olsa
    http://www.rialli.com/urunler/yamaha...25-ybr-ms1971/
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  11. #51

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YBR ve CBF alanlar zaten satarken de verdikleri paranın karşılığını alıyorlar, kolay satabilmeleri de cabası. Dayanıklılık konusu ise kullanıcıya göre değişir. Yumuşak bir kullanım tarzı olan kullanıcının elinde ikisi de uzun ömürlü olacaktır ancak motorunu hırpalayan bir kullanıcının elinde YBR daha uzun ömürlü olur.

    YBR klonlarına gelince, ben otomobil fabrikasında çalıştığımdan bu işlerin nasıl olduğunu biliyorum. YBR ve aynı fabrikada üretilen bütün motorlarda motor bloğu ve vites kutusu birebir aynı olmak zorundadır. Bu şekilde, motorun üretim adedi anormal yüksek olacağından, maliyeti de o derece düşük olur. Markasına göre farklı kalitede parçalar kullanımı montaj maliyetini çok arttırır. Bu yüzden emin olun mekanik olarak aynılardır. Farklılıklar ise, üzerlerinde kullanılan diğer malzemelerde oluyor. Mesela boya kaliteleri aynı değil, o yüzden YBR daha bir şık duruyor. Keza süspansiyonları, motor üzerindeki her türlü kumanda, vites kolu, gösterge tablosu, zincir, zincir dişlileri, gözle görülmeyen bazı detaylar (benzin deposu kapağı, içindeki şamandıra vs) farklı oluyor. YBR'nin karbüratörü de diğerlerinden farklı ve daha iyi. Aslında burada farkı asıl ortaya koyacak şey yeni YBR'lerdeki enjeksiyon sistemidir. Bizimkilerde de enjeksiyon olsa kimse karşılaştırma tartışması yapmaz. Bunların dışında tasarımda da büyük markalar kendilerini özelleştirmek adına bazı çalışmalar yapabiliyorlar (mesela YBR benzin deposu diğerlerine göre çok güzel). Bazen şasi de değişik olabiliyor ama o da çok maliyetli bir olay fabrika için. Bunun üzerine en büyük fark da marka imajından oluyor. Çünkü yukarıda saydığım şeylerin motor başına maliyeti emin olun 100 Euro değildir. Ayrıca bahsi geçen motoru büyük ihtimalle Yamaha tasarlamıştır ve diğer modellerde de kullanım hakkını vererek motor başına para alarak toplamda inanılmaz paralar kazanıyordur. Bu motorun çıktığı 2004 yılında Çin'liler böyle bir motor tasarlayabilecek durumda değillerdi çünkü...

    Son olarak da benim için iki tip Çin motoru vardır. Titreşimli olanlar ve olmayanlar. İlk çıkan Çin motorlarının %90 dayanıklılık problemi bundan kaynaklanıyordu. Ucuz malzemeler, kırılgan plastikler ve korozyona dayanıksız saç parçalar zamanla dökülüyordu. Ama şimdi hem malzemeler gelişti hem de motorların çoğu titreşim problemini çözdü. O yüzden titreyenlerle titremeyenlerin dayanımlarını birbirleriyle karıştırmayalım.

    Bu mesaj olaya noktayı koymuştur

  12. #52
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    ybr ye 24000 km bindim sorun çıkarmadı mondiale 7500 km 75tane arıza çıkardı ikisinede özen gösterdim her bin kmde yağ değişti bakıma girdi fark var dostum uzun süreli kullanımda japon gerçekten sağlam. Şimdi aradaki farkları tek tek yazarsam okumaya erinirsiniz. Kimse bana sağlamlık konusunda çin malını savunmasın yemezler.

  13. #53

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    YBR tecrübeli olduğu için tek seferde taş gibi motor yapıp olayı 2004 senesinde bitirmiş. Zaten odan sonra yapılan herşey karbüratör hariç makyaj kapsamında yapılmış. Oysa Çin markaları için 2005 - 2006 senesinde çıkanlarla şimdikiler arasında resmen çağ atlanmış. İlk çıkanlarda daha motor sıfırken durduğu yerde güneşten göstergeler sararırken, şimdi sorunsuz onbinlerce km yapanlar var. Daha tabi ki YBR ayarında değiller ama alınamaz kalitede de değiller. Ayrıca zamanla, en fazla beş seneye, YBR kalitesine geleceklerdir, bu seferde haliyle ya onların fiyatları yüksek olmaya başlayacak veya tersine Japonlar fiyatlarını indirmek zorunda kalacak. Her türlü bundan biz karlı çıkarız. Ön yargılı davranmak yerine bu şeklilde değerlendirme yapmak lazım.

    Bir de şunu ekleyeyim, biz sürekli, farkı konular altında kendimizi rodaja dikkat edin, devir saatinde kırmızı bölgeye girmeyin diye yırtıyoruz. Çünkü bir motosikletin kullanma şekli böyle olmalıdır. Kullanma kılavuzunda da bunlar yazar. İnsanlar nasılsa Çin motoru diye motorlarının canını çıkarıyorlar, ondan sonra da bozuldu diyorlar. Kullanma kılavuzuna göre kullanılmamış bir üründen bozuldu diye şikayet etme hakkınız yoktur. Bu şekilde bir kullanımı Japonlar kaldırabilir ama henüz gelişme dönemindeki titreşim sıkıntısını tam olarak çözememiş Çinliler kaldıramaz. Hatta bakın CBF150 bile kaldıramadı, millet birbirini yedi, gidip üzerine bir de CB125E'ye çamur attı. Ben de zamanında Zealsun 150-9 modelini kullandım, montaj kaynaklı bir elektrik problemi dışında tek bir arıza vermedi.

  14. #54
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    ybrye pahalı diyenlerin çoğuna sorsan 3000 3500 vermiştir çinliye yalansa yalan desinler ee arkadaş 3500 ona verceğine 4500 ybrye ver adı belli YBR çinlide alırken de satarken de zarar ediliyor kimse inkar etmesin piyasası canlı değil çünkü ha çinlide sağlam motor yok mu var elbette ama yinede japonun yerini tutmuyor bu konuda tercübesi olan arkadaşlar biliyordur zaten şimdi sorsak marka fanatiği olmuşzdur bir de bize marka fanatiği diyen arkadaşlara forumdaki '' çinli motor aldım şurası bozuldu burası bozuldu '' konularına bakmalarını tavsiye ediyorum... elbette motor işi bütçeye bağlı farkındayız ama bir çinliye 5000 veren var insaf be 2000 2500 e kadar çinli alınabilir ama iş 3000 e doğru gittimi işler biraz değişmeli bence herkesin kurban bayramı mübarek olsun
    Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...

  15. #55
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Avrupa bu konuda sessiz yahu uzak doğuyla yarışacak durumdalar ama çıt yok İtalyanlar onlarca markasları var pahalı ve yedek parça yok
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  16. #56
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı MaMi_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalite farkı sadece motorun alt takımıyla ilgilimi?
    adamım bilmiyorsun bari öğren
    kadırga salcano wolf s ve bora
    tamamen ybrnin büyük ölçüdeki ortak oldugu JİANSHE MOTOSİKLET TARAFINDAN tüm parcaları orada montaj edilip, ülkelere satılmak üzere gönderilmektedir
    sadece motoru ybr değil
    koltuğu direksiyonu şasesi herşeyi o fabrikadan cıkıyor
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YBR_125
    http://www.jianshetrade.com/newproduct/sy.asp
    # motosikletle.blogspot

  17. #57
    mbuyuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2009
    Şehir
    atlantis
    Motosikleti
    NC750X
    Şu an cbf kullanıyorum neden; adı honda olduğu için değil, yolda kalma korkusu olmadan ve rahat şekilde uzun yollara gidebildiğim için şimdilik en rahat ettiğim motor bu aynı sınıfta daha fazla rahatlık verecek bir motor getirsinler markası önemli değil düşünmeden alırım, en güzeli imkan varsa deneyin kardeşim kıyaslayın ama emanette olsa mutlaka kullanın herşey motorun fiyatı değildir kısacası üzerinde rahat ettiğiniz huzur bulduğunuz motor hangisiyse sizin için en iyi motor o dur.
    Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)