Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İngiltere'de motosiklet ehliyeti nasıl alınır? Ya da bizdeki düzen nasıl işlemiyor...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Selamlar herkese,

    Dün, 6 yıllık motosiklet hayatımda ilk trafik cezamı aldım. Muayene tarihini 10 gün geçirmişim. Polis de cezayı verdi tabii ki.

    Aşırı hızdan ya da başka kural ihlalinden ceza alsam bu kadar içime oturmazdı. Bizdeki muayene standartlarıyla tamamen iş olsun diye yapılan bir şeyi yaptırmadığım için cezayı aldım. Bu da bana bizdeki motosiklet konusundaki düzenlemeleri düşündürdü. Bu konuda bir yazı yazdım. Bu sırada da İngiltere'de bu işler nasıl yapılıyor onu araştırdım.

    Yazıya ve İngiltere'de bir sürüş kursunda neler yapıldığına dair videoyu aşağıdaki adreste bulabilirsiniz:

    www.motorla.co

    Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
    shule ve pistolpitt bunu beğendiler.
    http://www.motorla.co


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Ekim 2012
    ben özel ders almıştım videoyu görünce aklıma o günler geldi. maalesef ülkemizde eğitim sıfır kurstaki adama sordum ders vermiyor musunuz diye adam bana sccoterla 2 tur at tamam alırsın ehliyeti demisti. ee ders yok mu dedim . ne yapıcan dersi kullana kullana öğrenirsin demişti.bende gittim özel ders aldım. ülkemiz eğitim konusunda maalesef her konuda çok geri ve ilerlemeye de niyeti yok.benim isveçte arkadaşım yaşıyor.adam full eğitimden geçti. ehliyeti alana kadar anası ağladı.o ne yaptı.1 bira içti.motora bindi. polis çevirdi.ehliyet 6 ay gitti. üstüne birde tuvalet temizledi. varın farkı siz düşünün.

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Malesef bizde her şey göstermelik.Yazılı sınavda saçma sapan teknik sorular,uygulama zaten yok.Kaba bir tabirle saldım çayıra mevlam kayıra.İçler acısı,sistem motor severleri maddi ve manevi eziyor, diyecek başka bir şey yok

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hak ettiğiniz cezayı bulmuşsunuz, bir dahakine motosikletin muayene süresini geçirmezsiniz artık. Muayene gereksiz değil temel güvenlik şartlarını sağlayamayan motosikletlerin muayene süresinin uzaltılmadığına eminim.

  5. #5
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    burası türkiye bu ülkede yaşayıyoruz onun içinde bu ülke kuralları geçerli ingiltereden banane yediğin ceza tamamen senin hatan muayene neden isteniyo araçların trafiğe uygun olup olmadığının tespiti için kural bu yaptır. neyse geçmişte olsun
    Mengu16 bunu beğendi.
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  6. #6

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    biz herşeyin en iyisini biliriz bize ne ingiltereden!

    paylaşım için teşekkürler. aynen yazıda yazdığınız gibi motosiklet ehliyeti olan birisi 1000cc lik bir race kullanabilir. Bu kişi bu motorla katil de olabilir kendini de öldürebilir. Ama devlet ona sana motosiklet ehliyeti veriyorum sen artık ehil kişisin diyorsa herşey meşru.

    Videoyu açamıyorum ama yazınızı okudum. Bu düzenlemeler ülkemizde de olsaydı, burada çok bilmiş geçinenler herhalde o seleye biraz zor çıkardı. Yollarda apaçiler kuralsız sürücüler olmazdı..

  7. #7
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Bir müsibet miş başınıza gelen. (yersiz miymiş ? bence değil. ) Bin nasihati ben yapayım demiş ve bir yazı kaleme almışsınız. Yediğiniz cezadan bağımsız düşündüğümüzde haklı görünen bir yazı, hal böyleyken "bana ceza niye yazıldı" gibi bir algı oluşturunca tatsız olmuş. Eminim direk böyle düşünmemişsinizdir.

    Aynı ehliyet macerasından hepimiz geçtik. Bisiklete binme bilgisinin mükemmel bir not almaya yettiği sistemin saçmalığını herkes kabul ediyor olmalı. Yalnız muayene konusunda tam aynı düşünmüyoruz. Eğer bundan 5-10 sene önce hiç bir aracını muayeneye devlete götürmemişsen haklı olabilirsin sistem yetersiz. Ama eski devlet uygulamasını baz alırsan şu anda muayene sistemimiz mükemmel işliyor diyebiliriz. İlk zamanlar motosikletten hiç anlamayan görevlilere ben de denk gelmiştim ama şu anda çoğu görevli motosikletinizi sizden iyi tanıyor, hemen üzerindeki aksesuarı ayırt edecek kadar. Kurallar keskinleştikçe bizde genelde sıkıntılar çıkar. Burada yazarken hepimiz kuralların harfi harfine uygulanması gerektiğini savunuruz ama birimize şehir içinde 56 ile gidiyor diye ceza gelse hemen söylenmeye başlarız. Hiç birimiz TEM de 110 u geçmiyorsak motosikletin son hızını sorduklarında şıp diye cevabı nasıl veriyoruz? Eminim TUV de de motosiklette kontrol edilecekler listesi epey kalabalıktır. Eğer muayeneyi yapan görevli hepsine harfiyen uysa 100 motosikletin 90 ı geri dönerdi. Çantalara ve Sislere takıyorlar demişsiniz. Bunu söylerken insanın gözünün içine içine giren sisleri, 100 CC lik scooter büyüklüğünde kaynakla tutturulmuş pizza çantalarını da düşünmenizi tavsiye ederim. Bu arada topcase imi yolda düşürdüm mesajlarını aratırsanız bu problemin de az ciddi olmadığını görürsünüz. Dikkat etmek lazım. Vel hasılı ciddi ve kurumsal bir firma bu işleri üstlendikten sonra Hiç aracınızı götürmeden 20 TL avantayla muayene yaptırdığınız devlet günleri eski birer hoş hatıra olarak kalıveriyor.

    Ehliyet işi için de benim hala umudum var. Bir kaç ilgili millet vekili bu işlere el atıp kanun tasarısı verirse bu işi de aradan çıkarırlar diye düşünüyorum. Şu anda sevindirici olan, bir çok özel motosiklet eğitim firması ve derneğinin bulunması. 10 sene önce Güvenli Sürüş Eğitimi alacağım diye memleketi gezseniz bir iki özel hocadan başka bir şey bulamazdınız. Şu anda internete yazdığınızda sayfalarca eğitim mecrası buluyorsunuz. Forumların ve kulüplerin faydası da yadsınamaz. Artık tam korumalı gezenler en azından Büyük şehirlerde öcü gibi görülmüyor.

    Bu işler süreç meselesi bence. Yakında bi Avrupa birliği uyum yasası içerisinde bu işe de el atılır ve düzenlenir diye umut ediyorum.
    Gökhan YAŞDAL

  8. #8
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Bana ba2 ehliyet verdiler ama otomobil kullanmaya kalksam ilk duvara girerim tamam motosiklet amenna ama hiç otomobil tecrübem yok,sadece kursda kullandığım bir iki tur bildiğiniz motosiklet mantığıyla kullanabiliyorum demem o ki herşey ticaret,tezgah bizim ülkede ehliyet sistemine dair.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Burada motosiklet muayenesi yok.
    Onu naapacaz?

  10. #10
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    merak etmeyin bu ülkede sorumluluklarını bilen insanlar çoğunlukda
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  11. #11
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir müsibet miş başınıza gelen. (yersiz miymiş ? bence değil. ) Bin nasihati ben yapayım demiş ve bir yazı kaleme almışsınız. Yediğiniz cezadan bağımsız düşündüğümüzde haklı görünen bir yazı, hal böyleyken "bana ceza niye yazıldı" gibi bir algı oluşturunca tatsız olmuş. Eminim direk böyle düşünmemişsinizdir.

    Aynı ehliyet macerasından hepimiz geçtik. Bisiklete binme bilgisinin mükemmel bir not almaya yettiği sistemin saçmalığını herkes kabul ediyor olmalı. Yalnız muayene konusunda tam aynı düşünmüyoruz. Eğer bundan 5-10 sene önce hiç bir aracını muayeneye devlete götürmemişsen haklı olabilirsin sistem yetersiz. Ama eski devlet uygulamasını baz alırsan şu anda muayene sistemimiz mükemmel işliyor diyebiliriz. İlk zamanlar motosikletten hiç anlamayan görevlilere ben de denk gelmiştim ama şu anda çoğu görevli motosikletinizi sizden iyi tanıyor, hemen üzerindeki aksesuarı ayırt edecek kadar. Kurallar keskinleştikçe bizde genelde sıkıntılar çıkar. Burada yazarken hepimiz kuralların harfi harfine uygulanması gerektiğini savunuruz ama birimize şehir içinde 56 ile gidiyor diye ceza gelse hemen söylenmeye başlarız. Hiç birimiz TEM de 110 u geçmiyorsak motosikletin son hızını sorduklarında şıp diye cevabı nasıl veriyoruz? Eminim TUV de de motosiklette kontrol edilecekler listesi epey kalabalıktır. Eğer muayeneyi yapan görevli hepsine harfiyen uysa 100 motosikletin 90 ı geri dönerdi. Çantalara ve Sislere takıyorlar demişsiniz. Bunu söylerken insanın gözünün içine içine giren sisleri, 100 CC lik scooter büyüklüğünde kaynakla tutturulmuş pizza çantalarını da düşünmenizi tavsiye ederim. Bu arada topcase imi yolda düşürdüm mesajlarını aratırsanız bu problemin de az ciddi olmadığını görürsünüz. Dikkat etmek lazım. Vel hasılı ciddi ve kurumsal bir firma bu işleri üstlendikten sonra Hiç aracınızı götürmeden 20 TL avantayla muayene yaptırdığınız devlet günleri eski birer hoş hatıra olarak kalıveriyor.

    Ehliyet işi için de benim hala umudum var. Bir kaç ilgili millet vekili bu işlere el atıp kanun tasarısı verirse bu işi de aradan çıkarırlar diye düşünüyorum. Şu anda sevindirici olan, bir çok özel motosiklet eğitim firması ve derneğinin bulunması. 10 sene önce Güvenli Sürüş Eğitimi alacağım diye memleketi gezseniz bir iki özel hocadan başka bir şey bulamazdınız. Şu anda internete yazdığınızda sayfalarca eğitim mecrası buluyorsunuz. Forumların ve kulüplerin faydası da yadsınamaz. Artık tam korumalı gezenler en azından Büyük şehirlerde öcü gibi görülmüyor.

    Bu işler süreç meselesi bence. Yakında bi Avrupa birliği uyum yasası içerisinde bu işe de el atılır ve düzenlenir diye umut ediyorum.
    En son muayeneye başka bir motorla iki sene önce gitmiştim ve karşılaştığım durum yazıda anlattığım gibiydi. Umarım bir düzelme olmuştur. Bir dahaki muayenemi sadece motosiklet muayenesi yapan istasyonlardan birinde yaptıracağım. Gözlemlerimi tekrar yazacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

    Alıntı roadmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burası türkiye bu ülkede yaşayıyoruz onun içinde bu ülke kuralları geçerli ingiltereden banane yediğin ceza tamamen senin hatan muayene neden isteniyo araçların trafiğe uygun olup olmadığının tespiti için kural bu yaptır. neyse geçmişte olsun
    Ben ne yazık ki bu işe böyle bir bakış açısıyla bakamıyorum. Eğer bir ülkenin yol ve trafik düzenlemeleri diğer ülkeden açık ara daha iyiyse, kötü olan ülke, iyi olan ülkeyi örnek almalı, kendine göre düzenlemeler yapmalı. Biz burada hem bizden, hem diğer sürücülerden hem de trafik düzenlemeleri ve yol koşullarından dolayı kelle koltukta yaşıyorsak ve İngiltere'deki motosiklet sürücülerinin durumu bizden çok daha iyiyse, İngiltere'yi örnek almakta hiçbir sakınca yok.

    Ayrıca yazıda hiçbir şekilde bu cezayı hak etmedim demiyorum. Tersine bu cezayı hak ettim. Ancak cezanın nedeni olan muayene işlemi keşke üstünkörü bir iş olmasa diyorum.
    http://www.motorla.co

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı songiden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese,

    Dün, 6 yıllık motosiklet hayatımda ilk trafik cezamı aldım. Muayene tarihini 10 gün geçirmişim. Polis de cezayı verdi tabii ki.

    Aşırı hızdan ya da başka kural ihlalinden ceza alsam bu kadar içime oturmazdı. Bizdeki muayene standartlarıyla tamamen iş olsun diye yapılan bir şeyi yaptırmadığım için cezayı aldım. Bu da bana bizdeki motosiklet konusundaki düzenlemeleri düşündürdü. Bu konuda bir yazı yazdım. Bu sırada da İngiltere'de bu işler nasıl yapılıyor onu araştırdım.

    Yazıya ve İngiltere'de bir sürüş kursunda neler yapıldığına dair videoyu aşağıdaki adreste bulabilirsiniz:

    www.motorla.co

    Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
    %100 Kusurlu olduğunu düşünüyorum. İhmal etmişsin. Yapmamışsın. TR de şartlar bu Milyonlarca kişi bu ve benzeri düzenlemelere uymak zorunda.

    Doğruluğu yada uygulama şekli tartışılabilir ama Şimdiyekadar nerdeydin be arkadaş demezlermi adama. Cezayı yiyincemi hatırladın muayene sistemini.
    Mengu16 bunu beğendi.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    bak güzel kardeşim bizim geleklerimiz göreneklerimiz çok farklıdır diğer ülke insanlarından yaşam şeklimiz kazançlarımız ve düşünce yapımız da çok farklıdır ingiltereyi gördün heralde örnek veriyorsun peki kenar mahallelerinide gördünmü niye bu ülkeyi ingiltireyle dolayısıyla ingizlerle kıyaslıyosun buna gerek yok tüvtürk istasyonlarında gayet güzel muayene yapılıyor tüvtürk den öncesi için haklısın ama şu an için sorun yok kurallara uyarsak yani normal vatandaş olursak maynemizi zamanında yaptırırsak hız kurallarına uyarsak park kurallarına uyarsak kırmızıda durusak kısacası insanlar için konulmuş kurallara uyarssak (sadece motosikletçilerdeğil) sencede sorun kalırmı deminde dediğim gibi bu ülkede sorumlulukları bilen duyarlı insanlar çoğunlukta
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  14. #14
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Alıntı roadmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak güzel kardeşim bizim geleklerimiz göreneklerimiz çok farklıdır diğer ülke insanlarından yaşam şeklimiz kazançlarımız ve düşünce yapımız da çok farklıdır ingiltereyi gördün heralde örnek veriyorsun peki kenar mahallelerinide gördünmü niye bu ülkeyi ingiltireyle dolayısıyla ingizlerle kıyaslıyosun buna gerek yok tüvtürk istasyonlarında gayet güzel muayene yapılıyor tüvtürk den öncesi için haklısın ama şu an için sorun yok kurallara uyarsak yani normal vatandaş olursak maynemizi zamanında yaptırırsak hız kurallarına uyarsak park kurallarına uyarsak kırmızıda durusak kısacası insanlar için konulmuş kurallara uyarssak (sadece motosikletçilerdeğil) sencede sorun kalırmı deminde dediğim gibi bu ülkede sorumlulukları bilen duyarlı insanlar çoğunlukta
    Ülkeleri karşılaştırmıyorum. İngiltere süper bir ülke de demiyorum. Ama trafik konusunda Avrupa Birliği'nin çoğu ülkesi bizden kat be kat ileride. Bizim insanımız güzel, sağduyulu elin gavuru şöyle böyle demek ne kadar yararlı olur bilmiyorum. Ki bizim insanımızın da konu trafik olunca ne kadar sağduyulu olduğundan şüpheliyim. Her gün motor kullanıyorum ve neredeyse her gün insan hatalı bir ölüm riski geçiriyorum. Ne kadar sağ duyu var gerçekten bilmiyorum.

    Ayrıca TÜV, adı ne kadar TÜVTurk de olsa bir Türk şirketi değil. Onlar da Avrupa Birliği'nin standartlarını burada uygulamaya çalışıyorlar. Avrupa Birliği artık ülke olarak çok sıcak baktığımız bir mesele değil. Ancak Avrupa Birliği'nde insan hayatına verilen değer, bizdekinden çok daha fazla. Hem devletlerin kendi insanlarına verdiği değer, hem de insanların kendilerine ve başka insanların hayatına verdiği değer çok daha fazla. Bu yüzden örnek almamız gerekiyorsa, almalıyız. Yapılan uygulamalar da o yönde zaten. TÜV'ün varlığının nedeni bu.

    TÜV muayenelerinin yeterli olduğunu düşünüyorsanız ya benim girdiğim muayeneden çok farklı bir muayeneye girdiniz herhalde ya da güvenlik standartlarımız aynı değil. TÜV muayenesinde motorumun lastiklerine ve sinyal - far sistemine bakıldı, başka bir şey yapılmadı. Motorumun balatalarına, zincirine, dişlilerine, fren disklerine bakılmasını tercih ederdim. Balatası bitmiş bir motorun, farlarının ayarı bozulmuş bir motordan daha fazla tehlike yarattığını düşünüyorum.

    Tabii bu üstünkörü muayene içi 80 lira vermek, bu işin biraz arpalık gibi kullanıldığını düşündürüyor bana. Bu işin ederi maksimum 30 lira olmalı.

    Zaten yazı sadece bunun hakkında değil. Ehliyet sistemimiz de rezalet. Ehliyeti cebinize koyduğunuz gün gidip bir Hayabusa kullanabiliyorsunuz. Kurallarımız böyle çünkü. Kırmızı ışıkta durmakla iş bitmiyor. 19 yaşında, ehliyet aldığının ilk günü kurallar içinde Hayabusa alınabilen bir ülkenin kurallarından da şüphe ederim.
    http://www.motorla.co

  15. #15
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    bu burası türkiye orası ingiltere diyenlere de bayılıyorum. leyn ilim çinde de olsa gidip alacaksınız. bu size verilen biat kiltürü ile alakalı bir durum çünkü hep kendimizden daha kötü olana bakıp şükrettik. ama artık yukarı ileri artık neresiyse oraya bakma zamanı değil mi? bizdeki uygulama kötü burası türkiye deyip geçiştiremezsiniz daha iyisini talep etmeliyiz. bu ülkede devletin yaptığı 10 işlemden 9u ya sakat ya da boş. daha iyisini gözümüze soktuğu için arkadaşa teşekkür ederim.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)