Radoj ile açılmış bir çok konu var. arama yaparsan daha detaylı bilgi edinirsin. Rodaj diye birşey yok diyen sevgili arkadaşlarım; bu motosikeltlerin projesini çizen, üreten mühendisler bilmiyorda biz mi daha iyi biliyoruz?
Radoj ile açılmış bir çok konu var. arama yaparsan daha detaylı bilgi edinirsin. Rodaj diye birşey yok diyen sevgili arkadaşlarım; bu motosikeltlerin projesini çizen, üreten mühendisler bilmiyorda biz mi daha iyi biliyoruz?
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Az once kardesimi carsiya biraktim ilk.defa 7 bin deviri gordum motorla hadi hayirlisi bakalim :-) 7 bin de 75 i gordu canavar 4 te .d
Rodaj elbette gerekli fakat benim bildiğim ve yaptığım şeyler.
Ani dur kalk yapmadım, motoru ısıtmadan kesinlikle binmedim,sürekli aynı hızda gitmedim,3 dakka 70 le gittiysem 1 dakka motoru yavas yavas 100 e çıkardım.Benim için mantıklı oldu diye düşünüyorum.Sürekli aynı hız motoru ona alıştırıyo ve o çizgi dışına çıkartmıyo.Kymco Süper 8 kullanan başka biri ışıklarda yanıma geldi ve motorun 80 i geçmediğini söledi rodajı nasıl yaptın dediğimde 60 geçme dediler geçmedim hiç dedi.Yani anlayacağın sabit bişeyde kalma oyna motorunla gaz aç zorlamadan bırak bi süre sonra tekrar gaz aç bırak ;)
cilala parlat gibi
5050 km de . Senin motor hakkında bilemem ama benim motor için yaptıklarım bunlar.Diğer süper 8 kullananlar biri demiş en son 80 görüyo kimisi 100 anca görüyo.benimkinin maşallahı var
iyimiş benimde hedefim 130 u rahat görsün fazlasında gözüm 140 yazıyorda tablonda istemiyorum o kadarını 130 uda rahat yapar diye düşünüyorum 150 lık motor sonuçta
Hmmm olabilir acilmadan acilmaya fark eder diye.dusunuyorum ama 120 az degilmi ya 150 lik bir motor icin 125likler yapiyor o hizi .s ?
türk lerin en büyük özelliği söylininen şeylere inanması ve adres sorulduğu zaman yerine kadar göstermesiymiş. rodaj la ilgili mühendisler gerekeni söylemiş ama sen buradaki bir kaç kişinin lafına mı bakacaksın.
Motorunun uzun ömürlü olması için mühendislerin dediğini yap.Fakat benim dediğim ; mesela sürekli 90 la gidiyosun pistonu 90a alıştırıyosun.motor 90a kadar rahat çıkıyo sonrasına zorluyosun hadi be 95 100 diye.Benim dediğim hor kullanma ara ara aç motoru sağır kalmasın ;)
Super 8 arkadasimda var.110 yokuş aşağı yapiyor.rodaj scoter motorlarda çok önemli bir şey. 500km ilk yağ değişimine kadar 50 gecme.1000 km ye kadar 60 la 1500km 70km sonra kafana gore.rodajda en onemli kurallardan bitanesi scooter için kalkarken gazı fazla acmicaksin yavas yavas oksar gibi
rodaj olayı forumda her zaman sıkıntılı bir karın ağrısı halini almıştır, alacaktır, alıyor, alabilir nasıl sağlıklı olacağını düşünüyorsan öyle kullan, böyle her kafadan bir ses, aklın karışır huzursuz olur motosikletinin keyfini çıkartamazsın
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
Off valla dogru kafam allah bullah 500 e kadar normal gidecem sonasinda basacam acimicam oyle gozukuyor herkese tskler arkadaslar...
İİİİİzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeeeeeettttttttttttttttt ttt
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
...rodaj kurallarına uyunuz, uymayanları uyarınız...
yarın, öbürgün satarken yeni sahibine bu durumu ileteceksen istediğin gibi sür.
Kitapçıktaki bilgiler süs olsun diye konulmamıştır.
En son kullandığım çinli scooter 24.000'de idi ve motoru saat gibiydi,rodajı düzgün yapılmıştı.
Düzgün yapılan rodajın ilerleyen kmlerde avantajını yaşarsın.
Satmak istediğin zamanda için rahat bir şekilde satarsın..
Bu yazılanın teknik olarak hiçbir açıklaması yoktur. Evet belli bir hız geçilmemişse, o hızda motor içerisinde oluşan kuvvetlere göre motor tolerans boşlukları genişlemiştir ve bunun fazlası için hala sıkışık olabilirler. Ancak bu hiçbir zaman bu sürati geçemeyeceği anlamına gelmez. Rodaj döneminden sonra motorun sınırları (devir limiti aşılmadan) zorlanırsa zamanla motor açılacaktır. Biz motosiklet yarışçısı olmadığımıza göre bunun için de acele etmeye gerek yoktur. Kendiliğinden açılır o... Ben kendi kullandığım motordan biliyorum, rodajı 2500 km'de falan tam olarak bitmişti. Şimdi canavar gibi gidiyor.
Devir saatine dikkat edilmesi hususunda yazdıklarım sanıyorum hiç okunmuyor ki hala 130 - 140 km/saat hız muhabbetleri yapılıyor. O hızda motor kaç devirde gidiyor acaba ?
Arkadaşlar gayet güzel açıklamışlar. Rodaj motor parçalarının birbirine alışması için gerekli olan kullanım süresidir. Şimdi en kötü ihtimali değerlendirelim.
Eğer dip gaz verip hiç umrumda değil hor kullanayım dersen motor ilerde gözle görülür bir şekilde performanstan düşecektir. Bu performans düşüşü sadece motor kaynaklı değil debriyaj gibi aktarım organlarınında gün geçtikçe verimsizleşmesinden kaynaklanacaktır. Özellikle segman ve gömlek normalden fazla aşınacaktır.Hatta kalitesiz standart buji sanayi tabiriyle tırnak açma bile yapabilir ateşlemede tam yanmamalar meydana gelir. Ayrıca euro3 standartı motorların egzoslarında katalizör olması sebebiyle yüksek basınçlı egzos gazı katalizörün ömrünü kısaltacak ilerleyen yıllarda içinin boşalmasına neden olacaktır. Bu durum ayrıca conta yakma hararet yapma krank kesme veya kırma gibi olaylarada neden olmuştur.
Yukarıda anlattıklarım rodajın R sine bile dikkat etmeden motoru zorlayan kişilerde açıkça görülür.
Kullanım kılavuzuna gelince biraz gerçekçi olalım motorunuzu aldığınızda talimatları izleyip harfiyen uygulacayığınız bir trafik akışı yok mümkün değil. İlk 100km yi tamamladıktan sonra yer yer (sollamalarda veya zorunlu kaldığınız durumlarda) 5000d/dk yı geçebilirsiniz okadar umursamayın.
Şöyle insanlarda gördüm özellikle scooter sürücüleri bi anda gaz açıp 60km/h çıkıp sonra sabit gidiyorlar bu yanlış. Rodaj döneminde bilhassa soğuk havalarda motorunuzu çalıştırdınız stop etti bir daha çalıştırıp gaz verili şekilde ısıtmaya kalkmayın motoru aşındırırsınız. Eğer bir arıza söz konusu değilse bırakın stop etsin tekrar çalıştırın kendisi ısınsın en azından 30 saniye rölantide çalışsın sonra yola çıkın. Bu anlattığım rodaj talimatlarından bence daha önemli en çok ihmal edilen noktalardan biri.
Rodajda veya değil 150cc bir motorla 120km/h geçmek her açıdan zararlı ve tehlikelidir. Çünkü aldığınız motorun tasarımı aerodinamiği tekniği buna izin veriyorsa siz artı pay bırakılan güvenlik katsayısını kullanıyorsunuzdur. Bu artı pay ancak geçici rejimlere dayanabilir. Bu pay ekonomik çinli motorlarda daha azdır. Türkiye piyasasında kullanıcılar sağolsun markanın kalitesini sadece bu güvenlik katsayılarını test ederek belirler. Bunu açıkça görmek mümkündür. "abi bws al taş gibi çukur mukur dinlemiyor 2 kişi bile bastınmı gidiyor zırt diye kalkıyor diyen arkadaş 125cc bir motordan standartları dışında beklentiye girmiş olup bunlarında kısmen karşılandığını görüp evet bu motor kaliteli diyor. Ben böyle insanlara ayrıyetten kızıyorum. Bir motosiklet yanında verilen kitapçığındaki değerlere sadık kalıp kalmadığı ile kıyaslanmalı bu tür testlerle değil.
Arkadaslar bu kadar yorundan sonra devir muhabnetinde hemfikiriz tamam 5000 7000 ihtiyaca gore kullanilabilir simdi kafama takilan bu.sabah calistirma olayi calistirip birakuyorum sonuyor gaz vermedikce.surekli sonuyor mecvur veriyorum bnde gazi .s
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)