Trafik terörüne dur demek için haydi harekete.
Reklamlar
-
Trafik terörüne dur demek için haydi harekete.
Lütfen aşağıda ki yazıyı , belirttiğim linklere, e-maillere ve faxlara mümkün olduğunca gönderelim, göndertelim. Yaşam hakkından daha değerli hiç bir şey yoktur, Türkiye'de ki kadar da hiç bir ülke de bu kadar kötü trafik yasası olamaz. Değiştirmek bizim elimizde.
Öncelik sırasına göre iletişim bilgileri:
1-Başbakanlık Bimer
Şikayet ve öneri:
http://bimerapplication.basbakanlik....plication.aspx
TELEFON: (0312) 422 10 00.
E - POSTA: bimer@basbakanlik.gov.tr
2- AKP
Tel : 0312 204 50 00 (Pbx)
Faks : 0312 204 50 00/6002
Şikayet ve öneri: http://basvuru.akim.akparti.org.tr/vatandas/
3- CHP
Telefon : (+90) 312 207 40 00
Faks : (+90) 312 207 40 39
E-Posta : chp@chp.org.tr
4 - MHP
Telefon: 0312 472 55 55
Fax: 0312 473 15 44
E-posta: bilgi@mhp.org.tr
"Trafik terörü ancak yasa ile engellenebilir.
Trafik terörü ülkemizde her yıl, silahlı terör örgütlerinden kat ve kat fazla can almaktadır. Bazı trafik cezaları olması gerektiği gibi caydırıcı özellik kazandı. Alkollü yakalananların önce 6 ay, 2. De 2 yıl ehliyetinin alınması ve 600-700 TL para cezasına çarptırılması.
Ancak yaralamasa bile kesici alet taşıyana 3 yıla kadar hapis varken, alkollü iken sürücüyü yakalarsan 2 yıl gibi elinden alıyorken, trafikte adam öldürmek neden halen bu kadar ucuzdur?
Geçmişe dönük ölümlü trafik kazası olayları incelendiğinde, pek çok haber beni şok etti.
Barbaros bulvarına inerken Yıldız’da sabah, aydınlıkta, alkollü sürücü kırmızı da geçiyor ve bir anneyi öldürüyor. Hem alkollü, hem kırmızı da geçiyor. Bu cinayet değil de nedir? Sürücü 3 ay sonra cezaevinden çıktı. Bir motosikletli genç henüz 26 yaşında. Yasak yerde “U” dönüşü yapan alkollü sürücünün kurbanı oldu. Sürücü 3 ay sonra çıktı içeriden. Bu nasıl bir kanuni uygulamadır. Bunun gibi binlerce örnek var.
İnsan öldürmek hangi ülkede bu kadar ucuz ve basittir. Adama bıçak gösterip soyan gasptan 30 yılla yargılanırken(ki doğru bir uygulamadır), göz göre adam öldüren trafik canavarları nasıl bu kadar az ceza alabiliyor. Böyle korkunç bir uygulamanın dünya’da bir benzeri var mıdır?
Avrupa ve A.B.D.’ yi örnek alan bir kanun yapımız var. Avrupa’da ki pek çok kanunu birebir, kendi kanunumuz yaparken, alkollü araç kullanmayı, gaspı en güzel caydırıcı cezalar uygularken neden Avrupa ve ABD’nin ölümlü trafik kazalarında uyguladığı kanuna benzer kanun uygulayamıyoruz. Avrupa ve ABD’de trafikte ölüme sebebiyet vermek, hele ki alkollü iken hayatının bittiği anlamına gelir. Biz de ise, trafikte adam öldürmek pek çok cezadan daha az. Türk insanının hayatı bu kadar mı ucuz? İlla kanun koyuculardan birinin başına mı gelmeli, onunda mı evladı sarhoş bir sürücü tarafından öldürülüp,2-3 ay sonra serbest bırakılınca ”Nasıl olur canım. Adam öldürüyor resmen bu kadar az ceza nasıl olur. Kanunu değiştirmek lazım, böyle saçmalık olmaz” demesi mi bekleniyor.
Dünya’nın hangi gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkesinde trafikte adam öldürmek bu kadar ucuz.Sürücüler , İtalya’da , Kanada’da motosikletli veya yayayı öldürse , neredeyse ömür boyu ceza yiyor. O yüzden çok dikkatliler. O yüzden, yayaya ve motosikletliye yol veriliyor, saygı duyuluyor. Biz de ise verilen cezalar komik bile değil. A.B. ne uyum yasalarında bu konu ile ilgili yaptırım yok mu acaba? Gereksiz ve zararımıza pek çok kanunu uyum yasaları altında değiştirdik de bununla ilgili hiç mi kanun yok. Aslında var. Ama bu kadar kötü eğitimle verilen ehliyetleri ve adam öldürmeye, trafiği katletmeye, trafik terörü yaratmaya alışmış o kadar insan var ki. Belki de Türkiye açık ceza evi olur diye korkuyorlar. Ama kanun koyucular, kafalarını kuma gömerek bu iş yürüyemez. Trafik’te tehlike yaratanlar için, ciddi ve ağır cezai yaptırımlar acilen çıkartılmalı. Acilen bir kanun çıkmalı ve ehliyetli sürücülerin 5 senede bir ehliyet sınavları yenilenmeli.
Aslında kanun koyucu gücün elinde olduğunun belki de farkında değil. Mesela, geçmiş senelerde kapkaç büyük problemdi. Artık ceza almayacağını bilen kapkaççı işi şiddete dökmeye, insanları yerlerde sürüklemeye, organize olup 2 kişi ile saldırmaya başlamıştı. Ancak 10 yıllarca sessiz kalan kanun koyucu uyandı ve bu işi gaspa soktu. Hal böyle olunca 30 yıl ile yargılanan kapkaççılar bu işten vazgeçti. Kapkaç suçları bıçak gibi kesildi. Aynı uygulama trafik kazaları içinde acilen çıkartılmalı. Şayet ABD ve AB ülkelerinin benzer trafik cezaları Türkiye’de uygulanırsa emin olun trafik terörü aynı kapkaç terörü gibi son bulacaktır. Okuma yazma bilmeyen adamın tır ve kamyon kullandığı ve sizi öldürdüğünde 1-2 ayda çıkacağını bilen bir adam size trafikte ne kadar saygılı olabilir.
Terör Türkiye’de 2011 yılında 30 can alırken, trafik terörü 2278 can aldı ve Türkiye kanun koyucuları hala sessiz. Sizce de komik değil mi? Maçta küfürlü pankart aç 4 yılla yargılan, sarhoş ol, arabanla kırmızıda geç, adam öldür 2-3 ay yat çık. Daha korkunç bir uygulama olamaz. Allah bu kanunu halen muhafaza edenlere, değiştirmeyenlere, kendi başlarına da, ölümlü trafik kazası gelmeden, akıl fikir ihsan eylesin. Türk insanının hayatı bu kadar ucuz olamaz.
Siyasilerden isteğimiz, Türkiye'ye hiç yakışmayan , suçluyu nerede ise ödüllendiren mevcut trafik yasasını acilen gelişmiş ülkeler standardına uygun hale getirmelidir. "
__________________
---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:11 ----------
Cuma günü ve devam eden günlerde bu yazıyı bolca gönderelim arkadaşlar. Her şey bizim elimizde.
Reklamlar
-
Trafik terörü ancak yasa ile değil Eğitimle bilinçlenme ile engellenir...
birde yazının çoğunu okumadım ama
adı üstünde trafik kazası kaza olduktan sonra ölen can geri gelmiyor ne kadar ceza verirsen ver
cezalar caydırıcı olmalı deniyor yer ıslaktı frenler tutmadı bu adamdamı suçlu
bir tek alkollü araç kullanmayı ve hız limitini ceza ile kesebilirsin
diğer çoğu şey kaza terör değil.
aha kurban bayramında bak şimdi dünyanın kişisi ölecek neden
yiyecek eti yiyecek eti ondan sonra dönüşte karnı zaten burnuna dayanmış
onun verdiği ağırlık ile dikkat dağınık falan fistan gümmmm....
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu yaziyi yazan arkadasin Türkçe derslerine herhalde beden egitimi ogretmeni giriyormus.
Böyle bir Türkçe ile yazilmis yaziyi bir yerelere gönderip, meselenin anlasilacagini ve sonuç alinacagini zannetmek için polyanna olmak lazim.
Arkadaslar,
gözünüzü seveyim.
Su metni bir okuyun.
Böyle bozuk Türkçe mi olur?
Bu nasil saçmaliktir.
Tamam iyi niyet var güzel ama Allah rizasi için biraz ciddi olun.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
Bu yaziyi yazan arkadasin Türkçe derslerine herhalde beden egitimi ogretmeni giriyormus.
Böyle bir Türkçe ile yazilmis yaziyi bir yerelere gönderip, meselenin anlasilacagini ve sonuç alinacagini zannetmek için polyanna olmak lazim.
Arkadaslar,
gözünüzü seveyim.
Su metni bir okuyun.
Böyle bozuk Türkçe mi olur?
Bu nasil saçmaliktir.
Tamam iyi niyet var güzel ama Allah rizasi için biraz ciddi olun.
bu saatten sonra yorgunlukta bana kimse bu kadar yazıyı okutamaz
-
coq adlı üyeden alıntı
Bu yaziyi yazan arkadasin Türkçe derslerine herhalde beden egitimi ogretmeni giriyormus.
Böyle bir Türkçe ile yazilmis yaziyi bir yerelere gönderip, meselenin anlasilacagini ve sonuç alinacagini zannetmek için polyanna olmak lazim.
Arkadaslar,
gözünüzü seveyim.
Su metni bir okuyun.
Böyle bozuk Türkçe mi olur?
Bu nasil saçmaliktir.
Tamam iyi niyet var güzel ama Allah rizasi için biraz ciddi olun.
Edebiyatçı olmadığım kesin. Ancak konunun özüne inmek yerine ufak hataları bu kadar büyüttüğünüze göre, Türkçe'niz kusursuz olmalı.
Ama pek öyle değil sanırım. Öncelikle pek çok mesajınız küçük harf ile başlıyor. Diğer hatalarınızla ilgili bir kaç örnek vermek isterim.
Hatalarını kırmızı ile belirttim, doğrularını parantez içinde yazdım.
Aslında forum ortamında olabilecek hatalar hepsi. Ama sen ki, Türkçe konusunda bu kadar ince eleyen bir arkadaşsın bu bariz hatalar o zaman kabul edilemez oluyor. Mesela en net göze batan hatan; "muhattap" yazman doğrusu "muhatap".
coq - 21-08-2011 23:22 - permalink Report
Kime muhattap(muhatap yazılır.tek "t" kullanılması lazım. Çift "t"kullanılması en genel hatadır.) olmayayim?
Biri gene sardimi("mi" ayrı yazılmalı) bana?
coq - 05-07-2011 17:05 - permalink Report
Saka yaptik yahu kizdinmi("mı" ayrı yazılır) yoksa?
coq - 11-05-2010 14:33 - permalink Report
Bulasma sen de.
Kaptirdin kendini bakiyom.(bakıyorum)
Bir daha motor yarisina goturmeyecem(götürmeyeceğim) seni.
coq - 10-04-2010 00:58 - permalink Report
Fark etmez.
Nasilsa her turlu o tarafa gidecez.(gideceğiz)
coq - 05-04-2010 03:31 - permalink Report
Abicim (ağabeyciğim) aklima estikçe profilime bakiyorum anca gördum.
Bildigin gibi MSN özürlüyüm.
Memleketten biriyle konusmam gerekmedikçe açtigim yok.
Yani gorusememiz bundan.
Neyse bu yaz gorusuruz insallah.
Bi(bir) aksilik olmazsa temmuz 15 den (15'ten) sonra Türkiyedeyim.(Türkiye'deyim).
Ufak tefek hatalarımı bende gördüm ama sizin bu denli abartmanız bende başka soru işaretleri yarattı. Sanırım benden yana sıkıntınız var belki başka forumdan. Lütfen siz benzer yazı yazın da biz yollayalım. Eleştirmek ama çözüm üretmemek en temel Türk tepkisidir. Konunun özüne inmek ve yapıcı eleştiride bulunmak yerine, eleştirip elini taşın altına asla koymamak sizin karakterde insanların sıkça başvurduğu bir yöntemdir. Yazılarınıza baktım. Genelde eleştiri. Bahsettiğim konuda nerede 1-2 satır yazı yazdınız görelim biz gönderelim. O kültüre ve bilgi birikimine sahip olmak ayrı bir şey, kusursuz Türkçe yazmak ayrı bir şey.
---------- Post added at 01:19 ---------- Previous post was at 01:09 ----------
canerol adlı üyeden alıntı
Trafik terörü ancak yasa ile değil Eğitimle bilinçlenme ile engellenir...
birde yazının çoğunu okumadım ama
adı üstünde trafik kazası kaza olduktan sonra ölen can geri gelmiyor ne kadar ceza verirsen ver
cezalar caydırıcı olmalı deniyor yer ıslaktı frenler tutmadı bu adamdamı suçlu
bir tek alkollü araç kullanmayı ve hız limitini ceza ile kesebilirsin
diğer çoğu şey kaza terör değil.
aha kurban bayramında bak şimdi dünyanın kişisi ölecek neden
yiyecek eti yiyecek eti ondan sonra dönüşte karnı zaten burnuna dayanmış
onun verdiği ağırlık ile dikkat dağınık falan fistan gümmmm....
Elbette eğitim şart. Stajyer sürücü olmalı insanlar önce. Sonra ehliyet almalılar ve bu eğitimleri sırasında motosikletlilerle ilgili ayrı ders almalılar. Hatta keşke imkan olsa da, tüm araba ehliyeti alan insanlar eğitim sırasında motosiklete artçı olarak bindirilip bir tur atsalar. Eminim motorculara çok daha farklı yaklaşacak ve dikkat edeceklerdir. Her şeyden öte altlarında ki, en az 1 tonluk araçların kendilerini ve başkalarını hataları sebebi ile çok rahat öldürebilecekleri öğretilmeli. Her 5 yılda bir ehliyet sınavına yeniden girilmeli. Ama bunlar cidden zaman isteyen şeyler. Ayrıca her şeyden öte kanun koyucu bunu belirleyebiliyor. Bunların dışında tüm gelişmiş ülkeler, kuralların dışına çıkıp adam öldüren trafik canavarlarını kasten adam öldürme ile yargılıyor. Aynı kanun Türkiye'de olsun bakın her şey nasıl değişiyor. Örnek verdim bu konuda onu neden dikkate almadınız. Kapkaç yasası çıktığı gün kapkaç %99 azaldı. Bu kadar basit.
-
Cevap geldi .
Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Baskanligi tuddb@egm.gov.tr
1 Kasım (13 gün önce)
Kime: bana
Sayın: Cem Hakan HATUNOĞLU
Alkollü olarak araç kullanıp kırmızı ışıkta geçerek yaya geçidinde insan öldüren sürücülerin cezalarının AB ve ABD ülkelerinde olduğu gibi artırılması için Trafik Yasasında acilen değişiklik yapılması talebinizi içeren 18.10.2012 tarih ve 636904 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun günümüz şartlarına ve her geçen gün büyüyen ve artan taleplerine cevap verecek şekilde yenilenmesi, teknolojik ve bilişim alanındaki gelişmeler ile Avrupa Birliği müzakereleri çerçevesinde trafik alanındaki yeni yasal düzenlemelerin Kanuna yansıtılması amacıyla, temel ceza kanunları da dikkate alınarak bazı üniversite öğretim üyeleri ile merkez ve taşra trafik kuruluşlarımızda görevli uzman ve yetkin personelin de katılımıyla oluşturulan bir komisyonca hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Tasarısı taslağı, çeşitli kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum örgütlerinin görüşüne sunulmuş, gelen görüşler doğrultusunda son şekli verilmek üzere çalışmaları sürdürülmektedir. Söz konusu Kanun taslağında cezaların artırımına yönelik çalışmalara da yer verilmiş bulunulmaktadır.
Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz.
-----------------------------------------------------
Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Baskanligi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)