Burdaki kapak olma sözü kawasakiye değil Z-moto ya idi yalnız
%37 den vergilendirlen motorun fiyatı aşırı yükselirken Z-moto hala yeni model/yeni kasa mantığında bide üste ellerini ovuşturup kendi zamını-karını koyuyor. Zaten ninja 250 nin arka süspansiyonu 2.000 tl olduktan sonra ve bu kafa değişmedikten sonra Kawasiki TR de adam olmaz...
Diğer yandan Kawasakinin 300 cc ye göre sportif olmasına ve 13.000rpm çevirmesi hoş,iyi güzel ama yolda kazın ayağı öyle olmayacak. Özellikle uzun yolda ve açık yolda ara hızlanmalarında CBR500R ye göre üst viteslerde çok daha zor ivmelenecek ve 150+ akselerasyonu çok tatsız olacak.. Ve ikili karşılaştırmada tüm bu zayıflığına rağmen 120 km ile giderken en az 1500-2000 RPM fazla çevireceğinden yakıt anlamında bir artısı olmayacak belkide geriye düşecek(ara hızlanmalarda vites küçütüp yine yüksek devire çıkılacak buralarda devir farkı en az 4000 olur aynı viteste hızlanabilen ve birbuçuk katı torkunu daha erken sunan cbr500'e göre).
Ninja300R 185 km/s hızda 13.000 rpm'de oluyor. CBR500R ise aynı hızda 10.000 Rpm de olacak. 100 ve 120 km/s teki devirler burdan belli oluyor. Ayrıca yine rakamsal olarak dökersek Kawa 29 nm torkunu 9.000 Rpm de veriken Hondanın 47 nm yi 7000 devirde verecek. Yani gerçek hayatta seleye oturup gaz kolunu çevirince kawasini yüksek teknolojisi ne performans nede yakıt ekonomisi sunabilecek
Alırkende fiyatları arası fark yok gibi bişey olursa Kawa fanatiği olmak dışında reel de Ninja300R nin hiçbir artısı kalmıyor neredeyse(kaydırmalı debriyaj dışında... Ama yurt dışında durum farklı İki motorun fiyatı Türkiyedeki kadar birbirine yakın olmayacak CBR500R le biraz daha ayrılacaklar o bakımdan.
Ninja 300R ÖSS'deki bos tercih gibi kaldı... Bu Yüzden Z-motoya kapak oldu CBR500R