Eki kasa ve yeni kasaya sıfır km sahip oldum, kendimce yazayım.
1-Depo üstü grenajların stickerları farklı.
2-Karbratör yapısı farklı, enjeksiyon değil, ama yakıtları aynı,
3-Jikle yarı otomatik yapılmış, eski kasalardaki gibi jikleyi çekince gaz kolunu tutman gerekmiyor, aynı anda devirde 2500-3000 devir seviyelerine çıkıyor.
4-Eksozun altında bi şişkinlik var, neyin nesidir bilmiyorum, susturucu desen, eski kasa ile sesleride aynı.
5-Devir saati var vites göstergesi yok, vites göstergesi olmadan kullanmaya alışmış biri için bence çok güzel, ben devir saatli olanını tercih ederdim. Max Tork olan
5250 devri ve motordan max güç elde ettiğin 7000 devri bilerek kullanmak aslında oldukça keyifli ve verimli.
6-Ön far, gösterge paneli aydınlatması, arka kırımızı lamba, eski kasalarda enerjisini alternatörden alırdı, yani kontajı açtığında yanmaz, marşa bastığında çalışırlardı, rölantide titreşimli ve sönük yanarlarken, normal kullanım devrinde max. seviyede yanarlardı. Bu yeni kasalarda iyileştirilmiş, bahsettiğim aydınlatmalar kontağı açtığında direk yanıyor ve far aydınlatması kötü olarak bilinen cbf 150 nin far aydınlatmasının bi nebze iyeleşmesine sebep olmuş, bahsettiğim aydınlatmalar enerjisini direk aküden alıyor.
7-Eski kasaların orjinal ön zincir dişlisi 42 t dir, yeni kasalara 43 t takmışlar, aslında pek te iyi yapmamışlar, ben ve bi çok arkadaş ön dişlilerini 42 t yaptılar, 42 t çok daha verimli oluyor.
8-Kağıt üzerinde sayısal değerler düşünüldüğünde, teknik özellikler, hiç karşılaştırmadım ama çok ufak sayısal değerlerin farklı olduğundan bahsaediliyordu, ama kullanımda hissettiğin gidiş, son hız ve güç eski kasalarla aynı.
9-Eski kasalarda sağ elde kırımızı stop düğmesi vardı, yeni kasalarda yok ve o kısım boş bırakılmış.
10- Yeni kasalarda kronik olarak gaz kesme problemi ile bazı arkadaşlar karşılaştı, ama sonra bu soruna çözüm bulundu.
11- Yağ eksiltme kroniği vardır. Ama hepsi eksiltmez, bu tamamen sıfır alırsan şansına kalmış, 2. el alıpta bunu sorgularsan ve güvendiğin biri sana yağ yakmadığını söylerse ne mutlu, yağ yakmayan bi cbf in olabilir. Ama sıfır bayiden alınan bi cbf in kullanım ömrü boyunca yağ eksiltme ihtimali var. Ama sorun değil, yağ takviyeli kullanman mümkün. Mesela ben
12- Sinyal camları eski kasaların sarıdır, yeni kasalarda beyaz yapılmış, sanki biraz daha çekici olmuş.
11-2011 model ve sonrası yeni kasa olarak geçiyor. Güç ve dayanıklılıkları aynı, tüm aksesuarlar her iki kasayada uyar.
Yeni kasa yeni kasadır, ben olsam yeni kasa alırdım.
Haricen ayrıntı sormak istersen, cbf 150 ile ilgili, daha farklı konularla ilgili..
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
başlığı altına yazabilirsin.