Son hız 125 mi ? Modenas dan daha fazlasını beklerdim..
Son hız 125 mi ? Modenas dan daha fazlasını beklerdim..
Bende modenas almayı düşünüyorum da acaba en fazla kaç km hız yapar, 100 km üzerine çıktığın zaman.yol tutuşu nasil ve bir aracın yanından geçerken savruluyormu , birde oturduğun yerde koltukta kayarmısın sanki öne doğru eğimli gibi . bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
140 yapanlar var ancak benimki 125 yapıyor şuan için.ilerde açılırmı bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
savrulma yok.ancak hızla giderken bir anda durmak isterseniz arka lastik kayıyor.kaymıyan bir lastik alınırsa belki daha düzgün bir duruş sağlanabilir.ancak ben böyle idare edicem.şehir içi kullandığım için pek hızlı gitmiyorum.
Merhaba arkadaşlar. Anladığım ve az bir kullanmışlığım kadarıyla; GT 135 CUB görünümlü olsa da sahiden bir motosiklet gibi. Özellikle MCT ve Satoyama (açıklamaları için teşekkür ediyorum) nın yazmış olduklarına göre yağlama özelliği sayesinde uzun yola bile rahat rahat gidebilecek bir motor. Tabii CUB olduğunu kabul ederek. Şunu sormak istiyorum;
1) Diğer CUB lara göre Race gibi duruyor. 3-5 saatlik yollarda süspansiyon, sele ve oturuş pozisyonu nasıl sonuçlar yaratıyor?
2) Kymco Active 110, CBF 150 kullandım. Lifan Tay 100 kullanıyorum. Bakım konusunda titizimdir. Yüksek devirlere çıkmadan genellikle devirli kullanırım. 10.000 km lere doğru motorlarda sanki bir yorgunluk hissediyorum. Motorlar sanki gaza basma yola gitmem der gibi gidiyor. Rodaj, teknik özellikler vs vs vs. Anlattıklarım çerçevesinde GT 135 in durumu nasıl olur?
Özellikle teknik bilgisi olanlara ricam biraz aydınlatın. Şimdiden teşekkürler.
hayırlı olsun kardeşim konunun başında benım ybrnın 140 yaptıgına ıma etmişsin yeni gördüm bu hafta bitane daha sfır ybr alcam inş.sadece 15 dişliyle düz yolda 140 yaptığını gösterebilirim tekrar
Allah' a çok şükür bugün itibariyle ben de Modenas ıma kavuştum. Sabah saat 10:00 sularında İstanbul dan ikinci el teslim aldığım motorumla sağ salim Çankırı' ya 20:00 civarı ulaştım. Motorun dinlenmeye ihtiyacı olmasa da 450 km yi ara molalarla ancak gelebildim. Yaklaşık bir ay önce sorduğum kazık sorulara cevap vereyim bari popomun uyuşukluğu geçmeden;
Öncelikle bu motor CUB değil bunu anladım. Forumda önceleri CBF 150 ve YBR 125 ile kıyaslamalar olmuştu. Yola gitme isteği CBF 150 den kesinlikle fazla. Gaza bastığınızda egsoz homurdanarak hadi yola gidelim diye tetikliyor insanı.
Çok rahatsız etmese de az bir titreşim var gibi. 3000-4000 devir civarı kendini gösterip sonradan kayboluyor. Viteslerin tıkır tıkır geçişi ve alakasız zırıltı seslerinin olmayışı çok güzel. Uzun yola rahatlıkla gidebilen bir motor.
En başta Touring olmadığını kabul ederek uzun yolda; kendinizi rahatlatabilirseniz kollarda uyuşma yok, akıp gidiyor kısrak gibi. Lifan TAY 100 de en çok sıkıntı çektiğim konu buydu, sanki TAY değil, binicisine direnen inatçı katır gibi ite kaka kol bilek gücüyle gidiyormuş namıssız. Selede Scuter rahatlığı var, oturma pozisyonu uzunyola çok elverişli değil. GT 135 te çanağım bir saatten sonra uyuştu. Koltuğun ön arka tarafında pozisyon alarak, değişik bacak dinlendirme hareketleriyle yolu tamamladım çok şükür. Bunda GT 135 in suçu yok. Suç benim çanakta. Birinci sınıf otobüs yolculuklarında bile durum aynı.
Süspansiyonun sertliği orta seviyede iken tek kişi 80 kg ile idare eder. Ayarı bir kademe yumuşatacağım bakalım o zaman nasıl olacak.
Özellikle yandan esen rüzgarda savrulma ve takip edilen otobüs TIR gibi araçların peşinde türbülans yaşanıyor haliyle. Motorun kilosuna göre bunların olması normal. Ama kontrol diğer CUB lara göre gayet iyi.
Aynalar orjinal değil herhalde. Zira 80-90 Km/h sürate dayanamıyorlar. Ha bire ayarları bozuluyor. En kısa zamanda motora yaraşır bir ayna takımı lazım.
Yakıt tüketimini şimdilik es geçiyorum. Daha sonra karşıdan gelen rüzgardan arındırılmış ölçümleri paylaşacağım. Depo daha büyük olsaydı olmazmıydı acaba?
Lastiklerin şamyelli olma sebebini hala çözemedim. Zaman dubleks zamanı. Bir bildikleri mi var bize söylemedikleri bu Japon ve Malezyalıların? Sesisimi duyan varmı?
Son sürat 7500 devirde 110 Km/h oda yokuş aşağı. Motorda sorunmu var acaba. Zincir ön dişlisine Düzce de bakıttım büyütecek yer yok, orjinal küçük dişli yok tornacıda arka dişlisini mi küçültsek? Daha fazla hız yapması lazım bu motorun. Kırmızı hat 8000 d/dak iken, maksimum torka 5500 d/dak da ulaşabilen bir motor kesin 7000 d/dakikada 120-130 yapar. Uzunyolda daha düşük devirde rahat rahat gitmek varken değilmi ama?
Şimdilik aktarabileceklerim ve aklıma takılanlar bunlar. Sözün özü; adamlar aldıkları paranın hakkını fazlasıyla vermişler. Kesin olarak şunu söyleyebilirim; GT 135 CUB dan öte bir motor. Yazdıklarımda eksik fazla olabilir affola.
Kardeşim ben de uzun yolu yeni yaptım bu motorla. 120 gördüm ama uzun yolda rüzgar faktörünü düşünmek lazım. Şöyle ki, Bursadan izmire gidişte rahat 120 gören ki yine rüzgarlı olduğu halde. İzmir bursa dönüşünde 80 i zor görüyordu. Çünkü rüzgar fırtına gibiydi yollarda. Mesela bu aynı motor şehir içi rüzgarsız ortamda tık diye yarım gaz 100 ü görüyor. Bence hızı yeterlidir. Ha, bir hız kesici filan var mı bu motorda bilmiyorum bunu araştırmak lazım. Ama dediğim gibi bu ağırlıktaki motor için hızı iyi biraz da sağlığımızı düşünmeliyiz. 140-160 ta bu motorda sağlıklı olmaz bence.
Firmaların lastik konusunda hiçbiri olması gerekeni yapmaz. Ucuz lastik takarlar. Ben modenası aldım birkaç hafta sonra lastikleri tubeles yaptırdım fıstık gibi 100 liraya bu iş halloldu.
Motorunuz hayırlı olsun , bende 2 ay kadar evvel İzmirden ikinci el almıştım 1300 km de idi şimdi 6000 km yaklaştı..Ben de 2800 km lik bir turdan yeni geldim..12-13 gündür 2 motor Tekirdağdan çıktık, çanakkale , ayvalık, izmir,kuşadası, marmaris , antalya, eskişehir, yalovadan feribotla istanbul ve tekirdağa geldik..Motor sizin de dediğiniz gibi gayet iyi gidiyor sele biraz rahat değil fakat ben 2 tane minder koydum idare etti hızı 6500 devirde 100 görüyor rahatlıkla oda bana yetti.(bir iki defa 110-120 ye çıktım kısa süre sollamalarda)
yakıtı sanki giderek azalıyor son ölçümlerimde 1.9 litreden 1.7 litreye düştü 100 km de..motorda da 5000 km den sonra bir rahatlama hissediyorum..sizinki kaç km de ? kitapçığa göre rodajı 1600 km ama bence 5000 km ye kadar motor hala sıkı oluyor..
Motor şu anda 9500 km de. Ahmet kardeşim 2800 km yola iyi dayanmışsın valla. Ben yoldan geleli 24 saat oldu çanağım hala kendine gelemedi. Uzunca anlattığım gibi bu GT 135 in suçu değil. Yahu konu 25 gündür hareketsizdi. Motoru almadan önce her gün baktım sorularıma cevap veren varmı diye? Benim almamımı beklediniz bunca zaman? Bilenler bilmeyenlere yazsınlar ki GT 135 hakettiği yeri bulsun. Millet motor diye 10-20 sene öncesinin uydurma taklitlerine biniyor. Tamam imkan meselesi de en azından güzel bir alternatif olduğu bilinsin. Çok şükür aldım ya, hayırlısıyla kanıma giren mosket değiştime virüsünü pasivize etmişimdir. Bir kaç güzelleştirme yaptıktan sonra kazasız belasız inşaallah 5-10 sene binerim ümidindeyim. Bu arada şehirler arası yollarda yol biraz daha çabuk bitsin diye biraz hızlandırmak araştırmalarım devam ediyor. Tabiki bulabilirsem arka dişliyi küçültmekten başka bir yol yok gibi. Önerisi olan varsa lütfen paylaşsın. Saygılarımla...
Aşağıda verdiğim linkde dişli değişince hız ve güçte % olarak nekadar fark olacağını hesaplayabilirsiniz.
http://www.sprocketcalculator.com/
bunlarda da modenas parçaları hatta dişlileri var
http://www.motorsikletyedekparcaci.n...rchprice=&tp=7
https://www.google.com.tr/search?sou...le.T1E55WIDLws
hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız...
Altayfun kardeşim cümlemize kazasız belasız sürüşler inşaallah. Ahmetunuver verdiğin link ler için teşekkür ederim. Linklerde GT 135 için zincir arka dişli yok. Anlaşılan iç piyasada bulmak çok zor. Yine de başka bir marka olurmu diye bakınıyorum. Üzerindeki dişli altı delikli 42 tırnaklı. 36 lık veya 38 lik bir dişli olabilir. Lifan TAY ımın zincir ön dişlisini 14 den 16 ya çıkarmıştım 3 ay önce. 1 vites serileşti neredeyse. Sadece yokuşlarda 1 vites düşük gidiveriyordum. Kendi göstergesine göre 80 km/h ye zorlanan TAY 100 ü görür hale gelmişti. Zincir dişlilerinin değişiklerini Hızır otomotive sorduğumda bizde yok demişleri bir kaç gün önce. Yetkililerine buradan sesleniyorum bizlere yardımcı olurlarsa memnun olurum. Kendilerinin modifiye etmiş oldukları son hız 170 diye övdükleri bir GT 135 vardı ilanlarda. En azından 120-130 yapabilecek yollarımız ve GT 135 le uzun yola gitme cesaretimiz varken CBF 150 ve ona yakın motorların ardından bakmayalım derim. Başka arkadaşlarda bu konudaki düşüncelerini paylaşırlarsa talep oluşur diye düşünüyorum. Varsa diğer modifiye önerilerine de açığım vesselam.
gözüm üstünde bu motorun kısmetse bayramdan hemen sonra alıcam aslında 3 sene önce niyetlenmiştim ama ozamanda honda innova almamı tavsiye etmişlerdi çok şükür şikayetçi değilim kahrımı çekti 40.000 km artık ufaktan yenilenme zamanı geldi. innova ile istanbul amasra gibi gidiş geliş 1000 km üzeri yolculuklarım oldu banamısın demedi. modenaslada inş. uzun ve keyifli yolculuklar yaparım
bu arada yampiri arkadaşın istanbuldan aldığı modenası ben almaya niyetliydim ama kısmet olmadı nasip bayramdan sonra başkasına bakıcam inş.
Hattat_hasan kardeşim sana da nasip olur inşaallah. Forumdaş arkadaşlara bir sorum var. Doğru düzgün iş yapan parça temin edebileceğim bir firma varmı? Zira Hızır Ltd le bugün tekrar görüştüm. Hava filtresi yağ filtresi siparişi verecektim. Açmışken 16 lık zincir ön dişlisini bir daha sorayım dedim. İşyerlerinde tadilat mı varmış, ilgili kişi meşgulmuymuş falan filan. Dört sefer aradım. Her seferinde 5 dk sonra döneyim diyen bayan dönmedi. Beşincide başka bir beyefendi bizde yok dedi ve kapattı. Bir anda diğer parçaları sipariş hevesim bile kaçtı. İthalatçı sanki biraz ilgisizmi bana mı öyle geldi acaba? İnternette ön zincir dişlisi 16 lık Deniz motor web sitesinde var. Oda 50 TL nin altına göndermiyormuş niyeyse? Başka bir kaç yere daha baktım lakin kafama yatan olmadı. Ne dersiniz Modenascılar müşteri memnuniyeti denen şey Malezya’ damı kalmış. GT 135 le birlikte Türkiye’ ye gelmemiş mi? Bir yol gösterin. Bir el atın.
Tam da Hizir'i arayip yedek parca soracaktim,himm olsun sansimi bir de ben deneyeyim.Evet arkadas haklisin Turkiye de musteri memnuniyeti yok bu Modenas'ta, bundan muzdaribim Istanbul Bursa Manisa Subeleri hak getire,Malezya'da, balayindaki arkadasima yag hava filtresi siparisi verecegim neredeyse :D
sağolasın YAPMİRİ kısmetse bayramdan sonra bakacam modenasıma ama bu servis parça işi sinir bozucu en temel sarf malzemeleri yağ ve hava filtreleri neden bulunmasında sorun oluyor... hızır otomotiv kurumsallaşamamış bir firma sanırım bundan kaynaklı gözüküyor bence inş. çabuk bir şekilde hatalarını fark edip düzeltirler.
Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
nasıl yani sarf malzemelerde bile mi sıkıntı var modenasta??
Yanlış anlaşılma olmuş. İthalatçı firmada orjinal parçalarda tedarik sıkıntısı olduğunu söylemedim. Benim aradığım orjinal olmayan ön zincir dişlisinin bir büyüğü yani 16 lık olanıydı. Hızır a ulaşmak ve olup olmadığı konusunda bilgi almak sıkıntılı oldu dedim. Firmanın müşterilerine yaklaşımını yetersiz buldum. Özellikle muhatap bulma ve bilgi aktarma konusunda. Haliyle diğer parçaları sormadım bile. Onların Hızır da olmaması abes kaçar değilmi? Yine de alternatif kanalların olmasında bilinmesinde fayda var diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Arkadaşlar GT 135 te, özellikle ilk çalıştırma esnasında el marşına basarken motor çalışmaya başlamadan önce guuuk diye bir ses duyuyormusunuz? Benim motorda böyle bir ses var. Duyanlar veye bilenler varsa sebebi ne olabilir?
Birde aldığım arkadaş özellikle sabahları ilk çalıştırmayı her zaman ayak marşıyla yap dedi. Motorun yağlanmasını daha iyi yaptırırsın ve ömrünü uzatırsın dedi. Bu konuda ne dersiniz?
evet hızırda bi iletişim sorunu yok değil. bende aradım <KONYA da bayi çalışması var mı
nasıl alırız bu modenası diye bi cep numarası vermişler o ona soruyo o ona silsile bu şekilde gitti 5 dk sonunda
cevabı alabildim kerpetenle. kargolarız dediler. ha sizce nasıl güvenip kartla ödeme yapıp kargo bekleriz?
sonuçta gittigidiyor gibi bi sisteme sahip değiller yorumunuz var mı?
Fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası-Bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası..
Yollar boşaldı artık yolcular buldu vaha, -Yolcular gitmese de yollar gider Allah'a..
DIŞI SÜKÛN İLE ZAHİR, DERUNU MAHŞERDİR DERUNU MAHŞER..
Bursa honda hakkında resmen şikayet yazıları yazmış bir insan olarak söyleyeyim maalesef Türkiye de bu parça konusunda en iyisi de aynı. Bu bizim insan zihniyetimizle ilgili birşey. Ki ülkemizde en yaygın ve iyi organize olmuş marka hondadır ama git honda bursaya en basit parçayı bir fren balatasını bile bulamazsın sipariş ederler merkeze iki gün sonra gelir mesela. Kaç defa kavga ettim ama zihniyet bu ülkemizde. Modenasta da parça olayı aynı sipariş ettin mi geliyor şu an sıkıntı yok olacağını da sanmam. Bu işleri düzeltecek olan da bizleriz. Bir olumsuzlukta direk modenas malezyaya mail atacaksın. Veya hangi markayı kullanıyorsan onun merkezine bildireceksin. Ben hondayı şikayet ettim ve heriflerin 180 derece döndüğüne şahit oldum. Yani herkes avrupadaki gibi hakkını ararsa o esnafta ekmek yemek için mecburen kendisini toparlıyor...
İlk çalıştırmada ve motor soğukken durdurunca o ses var. Tamamen motorun soğukluğuyla ilgili bir durum bence. Çünkü bu motor çok az benzin yakan bir motor ve bazen yazın bile jikle istiyor sıkıntı yok yani... Ayak marşıyla çalıştırma konusuna katılmıyorum ne farkı var ki sonuçta çalıştırdığın motor aynı motor değil mi? Sadece ayak marşıyla uğraşıp boşuna sıkıntı yaparsın. Düğmeye basıp çalıştırmakla arasında tek fark akü bittiğinde ayakla çalıştırma imkanı vermesi ki bunu da başka motorlarımda çok yaşadım. Başka bir amacı yok ayak marşının.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)