CB125 mi? Yoksa 125 MH Drift' mi? ?
Reklamlar
-
Öncelikle herkeze merhabalar.. Yeni bir motor almayı düşünüyorum fakat 2 motor arasında kaldım
1.Honda CB125(Özellikler Linkte) http://www.honda.com.tr/teknik_detay.aspx?series=cb125
2.Mondial 125 CH Drift(Özellikler Linkte) http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1268
Arkadaşlar ben ikisi arasında kaldım sizce hangisini alsam daha mantıklı? Yada aynı fiyatlara yakın önerebileceğiniz daha iyi bir motor var mı? Mesajlarınızı, görüşlerinizi bekliyorum teşekürler iyi forumalar.
Reklamlar
-
Bu konunun çinli-japon tartışmasına dönüşmemesi dileğiyle başlıyorum
İki motoru da sürmedim, ama kullanıcı başlıklarından edindiğim bilgilere göre yorum yapıyorum.
Cb125 te titreşim olduğu bahis konusu, ayrıca selesinin de sert olduğu söyleniyor. Fakat diğer 125 lere göre düşük yakıt tüketimi varmış 2-2,3 lt arası değişiyor deniliyor.
Mh125 titreşimsiz deniliyor, 135cc olduğundan bir nebze Cb den daha performanslı, yakıt tüketimi 2,5 lt kadar deniliyor, göstergeleri pek çekici değil, genel olarak hoş görünüşü var ve cazip bir fiyatı var.
Ben eğer bu ikisinden birini alacak olsaydım, Drift alırdım. Neden ? Çünkü titreşimli motor almamaya tövbeliyim. Tabi Drift de gerçekten titreşimsizse. Cb nin titreşim sorunu olmasaydı ki ne derecede bir titreşimi var bilmiyorum, kesinlikle Cb alırdım.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
nısan ayında bende boyle bı ıkıleme dusmus sonra sında kapat gozunu al dedıgı salcano wolf almıstım 8000 km gıttım benzın parası harıcı bır masrafım olmadıyakıtı 2,5 lt 100 km de.akat benım 148kg oldugumu kantar soyluyor.yanı hep artcılı gıdıyorum.tıtresım sıfır perfornmans 10 uzerındden 10.benımkısı tavsıye bırde bu secenegı dene bence.ekonomık fıyatıda cezbedıcı yanlarından bırı.
KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR
-
8000 Km Honda CB125E ve 8500 Km'de Drift ile aynı nesil olan Mondial 150 MR kullandım. CB, Honda'nın alt sınıf bir modeli; MH, MR ve MC ise Mondial'in üst sınıf modelleri. İşçilik kalitesi adına Honda ve Mondial arasında en ufak fark yok. İşte fark nedir, Honda epey az yakar ama aynı zamanda gitmezde; Mondial de gayet güzel gider ama giderkende epey bi sarfiyatı olur. Honda gibi giderse çok da fazla yakmaz aslında.
-
düşünmeden honda derim ben
-
24 taksite drift aldım ve pişman değilim. Ancak drift almayıp başka motorla başlamak isteseydim. Cb125 değilde Cdf150 alırdım. Karar senin kim ne kadar bu yada şu desede kullanıcıda sen olacaksın. Boyuna göre falan git otur üstüne bayiilerde yakından gör sonra kararını ver ve kimseye bakma.
-
Drift kullanıcısıyım.3000 km deyim şu an.Lastikleri haricinde bi sıkıntı yok.Zaten lastikler bu sınıfların hepsinde sıkıntı.Hondayla yıldızımız bi türlü barışmadı zaten.
-
modial alacak olursan bence mh değil de mr veya mcx düşünmelisin. daha performanslılar bi süre sonra buna ihtiyacın olacak sonra mh de kafa tasarımı sorunlu, komik şekilde küçük ve çirkin bi kafa grenajı var.
hondayı kullanıyorum titreşim var ama rahatsız olmuyorum, mondiali bilemem aklıma şu geliyor; acaba bu kadar titreşim mondialde de var fakat eskileri böbrek taşı döken cinstendi bu onlar gibi mi değil acaba? yani ikisi hemen hemen aynı titreşime mi sahip?
şunu da eklemeliyim ki ikisi birebir aynı motor olsa dahi sadece etiket, servis, alım ve satım şartlarından dolayı 500/600tl fazla verilebilir açıkcası.
bi de şöyle düşün motordan anlamayan bi arkadaşına motoru gösteriyorsun biri uğur mondial diğeri honda ne diyim artık sana
-
kesinlikle drift diyorum...manyak bir makina her yönüyle ama lastikler hariç
-
Honda cb125 çok tercih edilmedi halkımız tarafından.Parça Fiyatı mondiale göre pahalı.Mondialin servis alanı geniş.Mondial 2 si içinden.Mh mrlerden daha önde tercih edildi.Mh daha iyi.
-
zaten düşüncesizler hemen honda der!!!
çünkü onlar marka bağımlısıdır. oysa ki japon olmayıp (ki artık tüm markalar çinde üretiliyor) daha kaliteli motorları yok sayarlar. neden çünkü honda markadır...
ama şunu unutmayın DEĞİŞTİRMEDİĞİMİZ TEK ŞEY ÖNYARGILARIMIZDIR...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
Devir saatini geçtim ayak marşı bile yok ama kaslı cılız değil o kadar
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
-
inzell adlı üyeden alıntı
8000 Km Honda CB125E ve 8500 Km'de Drift ile aynı nesil olan Mondial 150 MR kullandım. CB, Honda'nın alt sınıf bir modeli; MH, MR ve MC ise Mondial'in üst sınıf modelleri. İşçilik kalitesi adına Honda ve Mondial arasında en ufak fark yok. İşte fark nedir, Honda epey az yakar ama aynı zamanda gitmezde; Mondial de gayet güzel gider ama giderkende epey bi sarfiyatı olur. Honda gibi giderse çok da fazla yakmaz aslında.
doğru söze +1 ve layk verilir
bende 12 000 km kullandım 150 MR yi.
Alet kıvrak olunca sakin kullanamadım bi türlü. Hep 3 veya 3.5 litre tüketimim oldu.
hiç yolda komadı. 300 km uzun yol yaptık iki 150 MR.
Irc lastik taktım devam...
-
Ben motor işlerini internet üzerinden,reel hayatta tam 1 yıldır araştırıyorum,motor alma fikri ilk Drift'i gördükten sonra aklıma gelmişti sana şunu söyleyebilirim ki,ben de tahmini 2013 modeller gelince alacağım,"commuter" sınıfının en olumlu motorları 3 tanedir bunlar YBR,CBF,TVS dir.Bunlar içinde YBR Yamaha gibi bir kalitedir ama bisiklet gibidir.CBF şahsen tip olarak çok kötü zaten 2013'te gelmeyeceğini söyleyenler var,domuz kafa tasarım çok kötü.Tvs ise görünüşü,piyasaya oturmuş oluşu vs ile bu 3'ü arasında en iyisi bence.Eğer maddi olanaklarım daha da artarsa Gv 250 düşünmekle beraber 5.000 tl bütçem olursa gideceğim TVS Apache'mi alacağım.Direk tekerleri değiştirip,güzel bir performans egzosu taktıracağım ve tabiki ekipmanlarımı alacağım.Dediğim gibi bu segmentteki en sağlam motor TVS.Ama illa 2 si arasında tercih diyorsan bu biraz da senin karakterinle alakalı,o bir Honda.Çin'de üretilmesi onu Çinli yapmaz.Siz Ankara'da doğdunuz,babanız Karslı olsun.Şimdi siz Ankaralımısınız?Hayır.Honda alırsan ki verilere göre dünya üzerinde en çok satılan motor markası,güveni de,itibarı da satın almış olacaksın keza 2 motoru yakından incelersen tip olarak farkları yok.Ama o bir Honda.Yani Bmw'nin 1 serisine binmek var,binince içi küçük diyen var bir de aynı paraya Renoya binmek var.Reno daha kalıplı konforlu belki ama o bir BMW.Belki en düşük BMW segmenti ama BMW.Tabiki parçası daha pahalı ama insanlara statü veriyor o araba altında olunca.Kabul eden eder etmeyen etmez ama marka bir statüdür.883 Harleye binmek farklıdır,Yamaha Dragstara binmek farklıdır.Harley o segmentin en üstüdür.
-
Çağrı-91 adlı üyeden alıntı
Ben motor işlerini internet üzerinden,reel hayatta tam 1 yıldır araştırıyorum,motor alma fikri ilk Drift'i gördükten sonra aklıma gelmişti sana şunu söyleyebilirim ki,ben de tahmini 2013 modeller gelince alacağım,"commuter" sınıfının en olumlu motorları 3 tanedir bunlar YBR,CBF,TVS dir.Bunlar içinde YBR Yamaha gibi bir kalitedir ama bisiklet gibidir.CBF şahsen tip olarak çok kötü zaten 2013'te gelmeyeceğini söyleyenler var,domuz kafa tasarım çok kötü.Tvs ise görünüşü,piyasaya oturmuş oluşu vs ile bu 3'ü arasında en iyisi bence.Eğer maddi olanaklarım daha da artarsa Gv 250 düşünmekle beraber 5.000 tl bütçem olursa gideceğim TVS Apache'mi alacağım.Direk tekerleri değiştirip,güzel bir performans egzosu taktıracağım ve tabiki ekipmanlarımı alacağım.Dediğim gibi bu segmentteki en sağlam motor TVS.Ama illa 2 si arasında tercih diyorsan bu biraz da senin karakterinle alakalı,o bir Honda.Çin'de üretilmesi onu Çinli yapmaz.Siz Ankara'da doğdunuz,babanız Karslı olsun.Şimdi siz Ankaralımısınız?Hayır.Honda alırsan ki verilere göre dünya üzerinde en çok satılan motor markası,güveni de,itibarı da satın almış olacaksın keza 2 motoru yakından incelersen tip olarak farkları yok.Ama o bir Honda.Yani Bmw'nin 1 serisine binmek var,binince içi küçük diyen var bir de aynı paraya Renoya binmek var.Reno daha kalıplı konforlu belki ama o bir BMW.Tabiki parçası daha pahalı ama insanlara statü veriyor o araba altında olunca.Kabul eden eder etmeyen etmez ama marka bir statüdür.
vay anam vaaay vay. ne yiğitler varmış aramızdaaa
reel hayat, 1 yıl araştırma, ybr nin pisiklet oluşu, insanlara statü vermesi felan güzel tabi
-
Beni bazı açık sözlü arkadaşlarımızın yorumları etkilemişti, onlardan biride:
beyazit60 adlı üyeden alıntı
Mondial alma. Niye mi?
Henüz sıfır almışken Mondial 150 Mcx Roadracer Kusurları;
1)Arka stop ledleri yanmıyor
2)Benzin göstergesi çalışmıyor
3)Arka koltuk altı kilidi yolda kendiliğinden düştü gitti
4)Motorun şase kayık yani ön teker solda arka teker sağda gidiyor
5)Teknik servis ilgilenmiyor
6)Aldığım firma ilgilenmiyor
7)Bir hafta önce akü bitti henüz 7 aylık motorum bir haftadır binemiyorum
8)2 defa far ampülü geçti
9)Ayak marşı eksoza sürtüyor eksoz mahvoldu
10)Gösterge panelinin ışıkları söndü
11)Geri dönüşüm hortumu 3 defa patladı
12)Arka fren disk aşırı ısınmadan dolayı boşaldı.
13)Ön göbek dağıldı
14)... ...
Birkaç yerde daha paylaştım bu konuyu. Kaç kişiyi kurtarırsam kardır
Bu konuda önyargılıyım !!! Yaptığım yorumlar yanıltıcı olur, inanmayın !!!
Dünyanın haberinin olmadığı bişeye bineceğimi düşünmek bile, psikolojik olarak birtürlü güven hissi uyandıramadı nedense bende ( tamamen şaksi fikrim, sadece bana !!! )
sinesos adlı üyeden alıntı
Yani kullandığım mondi ile satın aldığım honda arasındaki fark belli. Ancak çok kısa tecrübemle şunu net söyleyebilirim Honda sürüşü çok ama çok konforlu.
Mondi den sonra Honda da yol kaynaklı hiçbir sarsıntı yaşatmıyor. (Burda yanlış anlaşılmasın tümsek ve çukurları saymıyorum tabi)
Oldukça seri, tork güzel, vs vs. Burda Honda için yazılan ne varsa bende aynen katılıyorum şimdi.
Ama benim için bunlardan çok daha önemli birşey var oda standart bakımlarını aksatmadan kullandığımda beni asla yolda bırakmayacağını düşünüyorum.
Yazın sıfır Mondi ile İzmir Çeşme gidip gelirken bir süprizle karşılaşırmıyım diye tedirgin olmuştum.
Bu tür her iki markayıda tecrube etmiş kişilerin fikirlerini değerlendirmeni öneririm.
Drift 135cc olduğu için daha hızlı gidiyor yorumlara göre ama maksimum torkunu hiçbir zaman kullanamayacaksın çoktan vites değiştirmiş olacaksın. Zaten tork ta yaklaşık %4 kadar daha zayıf :/
Commuterde sürat aramak neye benzer, nasıl bi mantıktır bunu hala çözemedim gerçi, ama bunu hakikaten kriterlerinin en başına koyan var
Biraz daha araştır, sınıf aynı ise model fark etmez, markanın her anlamda kalite anlayışını farkedersin zaten yorumlardan. Kolay gelsin
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
-
makseli adlı üyeden alıntı
" CB kullanıcısı olduğum için yorum yapmayı uygun bulmuyorum " demişsin ama yine de yapmışsın
ama şu sözünüze bittim
"Dünyanın haberinin bile olmadığı bişeye binmek psikolojik olarak birtürlü güven vermiyor nedense bana ( tamamen şaksi fikrim, sadece bana !!! )"
şahsi fikrinizdir saygı duyarım. ama bi değişik geldi böylece belirtmek istedim
değişiklik yok olduğu gibi kopyaladım, dalga geçme değil sizin sözünüz...
Teşekkür ederim, yorum yapmamaya özen gösterdiğim konu "Honda CB" di ama yinede anlam kargaşası oluşmasın diye düzelttim
Bende dalga geçme küçümseme amaçlı yazmadım zaten, kendi hislerimi en net o söz ile aktarabildim sadece :/ Fazla sert karşılanıp, yanlış anlaşılıp kırıcı olduysa affola :(
Henüz yolun başında olan bi arkadaşımıza genel anlamda fikirlerimi aktarmaktı amacım.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
bu iki motor birbiri ile kıyaslanabilecek motorlar değil, kıyas yapmak hondaya haksızlık olur.
cbnin forum ortamında kötü bi imajı var sebepse hondanın üretmiş olduğu diğer kaliteli modelleri ile cbyi kıyaslamak yanılgısı. oysa mh mondialin geçmişteki kötü modelleri ile kıyaslanıyor ve bu durumda haliyle öne çıkması hoş karşılanıyor.
eğer bu iki motor arasındaki fark 1500tl civarında olsaydı fiyat performans kıyası yapılır ve birbirlerine yakınlıkları! sebebiyle mondial tercih edilirdi ama bugün bu şartlarda kıyas yapmak dediğim gibi hem hondaya haksızlık hem de izan sahibi bi kimse için affedilemez hata olur.
honda piyasaya bu modeli sürerek stratejik anlamda ticarı bir başarıya imza attı bence. önümüzdeki dönemde ya çinliler fiyatları aşağı çekecekler ya da honda alıp başını gidecek.
-
CB kullanan arkadaşım zamanla titreşiminin azaldığını söyledi.
Bence Honda.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)