neden motorlarda otomatik vites yaygın değil?
neden motorlarda otomatik vites yaygın değil?
scooterlar otomatik fites ve gayet yaygın
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
scooterler hariç canım
Cub larda yarı otomatik sistem var..Bu sistemin büyük cc li motorlarda uygulanabiliriği nedir bilmiyorum..Sistem vites geçmek için vites koluna basıldığında otomatik olarak kavramadan ayıran bir sistem,farklı bir yapısı var..
Keşke her vitesli motorun bir de otomatiği olsa :d
kendi mantığımda vitesli motor az yaktığı için kullanıyordum ama artık pcx'i tanıdıktan sonra bu fikrim değişti bu motorumu satarsam kesinlikle pcx alıcam benim motorla aynı yakıyor belki daha da az ne gerek var vitesle uğraşmaya hele istanbul trafiğinde bas gaza git bas frene dur
Kullandığım herşeyin, tüm detayları, en hassas şekilde benim kontrolümde olmazsa deli oluyorum
Teknolojiye karşı değilim fakat hisleri yok etmediği sürece Bu yüzden Iphone sevmem, tablet sevmem... TUŞ severim basınca çöken TUŞŞŞŞ, bakmadan yazılabilen 5 rakamının üstündeki o çentiği seviyorum ben
Düşük devirde motosikletle akmayı, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlamiycağını bilmek istiyorum, bunun benim elimde olmasını istiyorum
Klik sesini duymak o pedala basıpta gaza asılmak istiyorum Viraja girerken vites düşürüp o kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkmak istiyorum.
Tiptronic otomobilde hepsini veriyor bana, motosiklet zaten tiptronik Dahada otomatiği olacaksa açayım garaj kapısını, gitsin kendi gezsin gelsin
Bence bu yüzden özellikle büyük cc de çok az tercih eden oluyor. Kimse atının kendi dikine gitmesini istemez, yuları elinde olsun ister
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Honda'nın DCT teknolojisi zaten yeni sayılır. VFR1200F'de kullanılmış, onun da DCT'li olanı Türkiye'ye getirilmemiş gördüğüm kadarıyla. Aynı teknolojiyi NC700X ve NC700S'e de uyguladılar ama onlar da gelmemiş . Sadece Integra gelmiş, onu da scooter klasmanında satıyorlar, aslında yarı otomatik, yani istenildiğinde vites değiştirmeye izin veren bir motosiklet kendisi.
Kısacası yaygın olmamasının sebebi firmaların getirmemesi .
Ben nc 700 integra sürdüm triptonik gerçekten hoşuma gitti ama vites atarken aragazı veremedikten sonra hiç bir sevk alamadım :(
Sende haklısın daha açık yazmam lazımdı, özür dilerim.
Düşük devirde motosikletle akılmıyor, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlıyor kontrolsüzce.
Klik sesi yok, o pedala basma hissi yok, viraja girerken vites düşürmek yok, kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkma hazzı yok ( ne tork verirse, o sıra hangi devirde gitmek istiyorsa işte, robot bey ne derse ona uyuyorsun!!!)
Motosiklet zaten tiptronik, dahada otomatiği spor, hobby, keyif... ... ... amaçlı motosiklet kullanımında tatmin edici olmaz. Motosiklet sadece vasıta olsaydı en çok gezileri, festivalleri belediye otobüsleri yapardı, bu yüzden çoğu otomatik vites!
Özellikle büyük cc daha büyük hazzı beraberinde getiriyor. Kimse bu hazlardan yoksun olmak istemiyor hatta mümkünse daha fazla kontrol ve his arıyor.
Bu sebepler ve dahası otomatik vitesi tercih sebebi olmaktan çıkarıyor ve yaygınlaşmıyor doğal olarak.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
yüksek cclerde gaz kolunun çok döndürülmesi gibi bi sorun oluyordu aprillalarda.
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
motorlarda dersen ? sonucunda bi 50cc scooter ile 1800cc goldwingde motosiklet , soruyu açıkca yazmamışsın, gelelim benim anladığım kadarı ile büyük motosikletde neden otomatik değil dersen motor + şanzıman ve aktarım sistemlerinin , ekonomik ömrü ile alakalı sanırım bu benim şahsi görüşümdür.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
Commuter tipi gezi motorlarında düşünülebilir aslında.Olsa ben alırım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)