Arkadaşlar bu motoru ilk çıktığı günden bu yana takip edip kullanıcı yorumları okuyorum. Şimdi benim bu motor hakkında çok iyi bildiğim şeyler yanında bir kaç merak ettiğim ince ama önemli hususlar var.
Tasarım
Tasarım gayet güzel. Motor trafikte beni farkedin diyor. Yenilikçi olarak tasarlanmış. İlk olarak güzel bir gösterge tablosu ve buna takiben mercek farlar ve bunun yanında led alt kaşlar. Led sinyaller led stoplar. Bu hususu derinlemesine inceleyelim Çoğu marka led işine girmiyor. Altın elbiseli adam yani Barkın abi programında bundan yakınıyordu. ledin tanesini sordum 10krş diyordu. Led aydınlatmanın vasıtalarda kullanımının yaygınlaşması büyük üreticilere şuan ters geliyor. Çünkü bi standart var ve siz kendinize ayrı bir ampül üretmiş oluyorsunuz. Led bi stop tasarlamak aslında çok basittir. Fakat ledlerin biri yandığında bunu marka tamir etmez yasaktır yenisiyle değiştirir. Yani stop ampülünü değiştirmektense komple ledleri değiştirmesi gerekir standarta aykırı yedek parça olarak tutmak zorundasınız hep. Ama ampül öyle değil tüm motorlarınki uyumlu. Üstelik ledin ömrü 60bin saat derler yalandır tek başına yandığında lab koşullarında ancak. Ayrıca tasarladığınız devre bir takım elektronik devreler içerir asıl adı led sürücüsü olan bir devre neden anlatıyorum bunları çünkü kolayca nem alırsa anlatığım devre bozulacak, stop ve farınızın ledleri çalışmayacaktır kendiniz 10 krş a led alıp lehimlesenizde çalışmayacaktır ancak arızalı ledi yenisiyle değiştirirsiniz yeni bir elektronik devreye yani sürücüya ihtiyacınız olacak yani stobu ya komple alacaksınız yada iç kısmını ayrı satıyorlarsa orasını. Şimdi benimde gördüğüm ledlerin bazıları yanmayan bi calibre var forumdada bi arkadaş yazmış fakat değerlendirilmeye alınmamış. Benim gördüğümde tek tük ledleri yanmıyordu yani ledler değiştirilip tamir edilirse çalışacaktır ama arkadaşın bahsettiği komple gitmiş. Öncelikle bu garanti kapsamındamı? Çünkü ampüller hiçbir zaman garanti kapsamına girmez diye biliyorum. Motoru garajda tutup yağmurlu havalarda fazla sürmeyip basınçlı suyla yıkamazsak bişi olmayacaktır bu kesin. Anlattığım sebeplerden dolayı audi bile yıllar sonra led barındıran farları standart olarak piyasaya sürmüştür ve far contaları kapakları hiç bir şekilde su veya nem almaz. Son olarak tasarım 250cc kategorisinde on numara diyebiliriz.
Motor Bloğu
Bu motorda en çok tartışılan kısım buydu. Kendi sitesinde 29hp ve son hız olarak 210km/h yazması tam bir fiyasko. Çinli üreticinin verdiği değerler 25hp ye yakın bi değer ve son hız 160km/h. Bu hız düzlükte geçilmeyecek diye bi kural yok iridyum buji, güzel yakıt, yuvarlanma direnci düşük lastik, 50kg sürücü ağırlığı, rüzgarın arkadan esmesi, asfalt sıcaklığı buna +20km/h sağlayabilir. Ben bunların tartışmasında değilim bunlar belli fakat ithal edilen motoru TSE standarta uygun olup olmadığını kontrol eder üreticiden verileri alır elindekiyle kıyaslar. Bumoto calibre sahiplerinin ruhsatlarında güç değeri olarak ne yazıyor onu merak ediyorum. 18,6KW=25HP mi? yoksa 21,6KW=29HP mi? eğer 29HP ye yakın bir değer yazıyorsa TSE ye inancım falan kalmaz haybiye maaş alıyolar derim. Bir ikinci husus karbüratör, rakiplerinde enjeksiyonlu sistemler var fakat yakıt olarak pek bi fark yok kullanıcıların ölçtüklerine göre onların yalancısıyım keşke test edebilsem.
Lastikler
Söze bile gerek yok aslında 250cc de her markada gariban lastikler var. Sonpol arkadaşımızı tebrik ettim bu hususta direk gitti diablo rosso yu çaktı. Hemde 2 bin fazla veririm cbr 250 ye binerim diyenlere inat bin tl saydı lastiklere.
Frenler
Artıları yokmu motorun var herkes yazmış çift papatya fren diski. Çelik fren hortumu var şaka gibi dimi. Bunu duyunca direk aklıma barkın abinin hyosung gt 250r tanıtım vidyosu geldi. Ondada çift disk var fakat fren performansı?. Bunda hadi papatya diyelim daha çabuk soğuyor diyelim çelik fren hortumu var diyelimde havamız olsun.Ayarlanabilir amortisörlerde ayrı bir artı.
Kronik Sorunu
Şimdi benim görüşlerimin yetmediği kullanıcıların ise ayrı telden çalıp söyledikleri kronik fan sorununa geldik. Sonpol un fan ayarı ile sorunu çözülmüş gözüküyor fan erken devreye giriyor tamamda eylülde sıcaklıklar belli. Motorla ani gazlayıp ağustos sıcağında kırmızı ışıklarda bekleyince o hararet göstergesi neyi gösterir bilemedim. Çünkü her fanın belli kapasitesi vardır bu kapasite dakikada tahliye ettiği litre havayla ölçülür. Fan erken girse kısmen yararlı olabilir fakat extreme durumlarda çözümmü tartışmaya açık. Satın alan birinin direk büyük fanla değiştirmişler, diğer bir kullanıcının çift yapmışlar. Kimi insanlar var krank falan kırmış yatak sardırmış hep bu sorundan.
O kadar saydım durdum frendi lastikti motordu aslında bütün bunlar bu motoru ikinci el aldığımızda pişman olurmuyuz? sorusuydu
Şimdi satılık ilanlarına baktım 5000tl ye sıfır gibi motor var noterdi sigortaydı ruhsattı 5600tl diyelim. Sıfırınında fiyatı belli üstüne sigorta plaka cart curt 8000tl gibi bi para.
İkinci el alırken aldığım motor hararet yapmışmı conta yakmışmı diye düşünüyor insan 2000km de olsada güvenemiyorsun işte bu sebepten. Sorsan satıcıya yastıklara sarıp garaja koymuştur basmayı bırak binmeye kıyamamıştır.
Uzun süreli hararet yapmışsa zaten belli olur yağ yer duman atar gitmez güçten düşer. Peki ya kısa bir süreliğine hararet yaptıysa? kullanıcı bunu 10-15dk bu şekilde sürdüyse hemde rodaj döneminde. İleride bir çok soruna neden olcak en önemlisi motor ömrü kısalacak ve marka karalanmaya başlayacaktır önümüzdeki yaz. Bu motomu bırak ya ben 3 binde aldım 30 binde motor yağ yiyor garantide kabul etmiyor. Bi daha almam bu markadan diye msjlar akar buraya.
Benim tek sorun ettiğim nokta bu fan olayı onun dışında marka sempatizanlığı yapıp ninjamı hyosungmu cbrmi yoksa calibremi sorusuna cevap vermeyeceğim çünkü gerisi sizin kişisel tercihinize kalmış. Kötülemek isterseniz ingliz kraliçesi bile olsa farketmez kendinizce karalarsınız.
barkının CBR250R testi hariç ne ninja250 nede hyosung gt250r testini dikkate bile almamanı tavsiye ederim çünkü tam bir fiyasko özeliklerini bile bilmediği aletleri 1 saatliğine başkasından alıp biniyor + bindiği hyosung 2007 karbüratörlü sonrasında benim arkadaşımın aldığı cok hırpalanmış bi alet ninja ya sözüm bile yok 2008 oda hırpalanmış cbr250r gelince 2011 gıcır gıcır işte barkının testi bumoto 2013te majyaj yiyip teknik değişiklikler yapılsa enjeksiyona geçse barkın gidip karbüratörlü eskisini test etse hoş olmazdı dimi ben bu işin içindeyim arkadaşım hiç bir şeyi bilmem 250cc sınıfındaki racing tarzı motorları bildiğim kadar (cbr250r-gt250r-ninja250r)
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Hocam motorlar hakkında çok bişey bilmem hepsi teorik en azından. Bildiğim bişey var bu 29 hp motor gücü olabilir ama o güç tekerleğe gelene kadar 25 hp'ye düşüyor olabilir. Topspeed olayını da motor üzerinden hesapladılarsa belki o oranla 210 çıkar demişlerdir. Görüşmek gerek yani TSE'ye sundukları raporları gözden geçirmek lazım. Umarım öyledir ki şu güzel ülkemizden güvendiğimiz 3-5 şeyden güvenimizi kaybetmeyelim
SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!
Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.
abi öncelikle Allah kaza bela vermesin. Bu arada motorla ilgili sıkıntın veya başka bi sorunun var mı Bende almayı düşünüyorum Bumoto'rdan =)
Çoğu kişi "ya çin malı işte" düşüncesinde. Çok merak ediyorum;
Bumoto diye bir marka hiç olmasaydı, A markası japonyadan tamamen bumoto calibre 250 ile bire bir aynı kalitede bir motor getirse insanlar nasıl karşılar?
Motoru gördüğümden beri hastası oldum. Bende en geç 1 ay içinde alıyorum ve aranıza katılıyorum arkadaşlar. Çok güzel tanıtmışsın ellerine sağlık sonpol
Doslat ben motoru aldım, kullandım, geliştirdim, sonunda satıyorum . Bilmeyenler için link atayım. Motosiklet hakkında daha bilgiye oradan ulaşabilirsiniz.
Gerçi 5465654b defa buradan yazdım ama yok arkadaş, bizim insanlarımız okumayı sevmiyor...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-250cc-34.html
Önce emniyet, sonra hareket...
Arkadaşlar Ankarada Bumoto Calibre kullanan var mı ?
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
Mesela egzozu arka tarafa alabılirmiyiz sadece bi merak kızmayın
UNUTMA iyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
Bilgisi olan yokmu egzozu sele altına alabilirmiyiz öyle bi şansımız varmı
UNUTMA iyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
Merhaba arkadaşlar;
aranıza yeni katılıyorum, tanışma bölümünde birkaç kelime bir şeyler yazdım.
Almayı düşündüğüm motosiklet seçenekleri arasında bumoto jinling calibre 250 de var;
fakat internet sitesini ya ben açamıyorum, ya da çökük durumda.
Tekirdağ veya yakının da bumoto servisi var mı? yedek parça durumunu merak ediyorum.
Honda cbr125 veya calibre gibi seçeneklerim var kendimce.
Calibrenin servisi hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.
Alanlara güle güle kullanın diyorum. Allah kazadan beladan korusun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
Bu arada shockwave in sorduğu soru bir başka soruyu aklıma getirdi;
Selenin altına egzozu aldıklarında fotolarda gördüğüm kadarıyla bir çoğunda stop lambaları iptal ediliyor,
Tüv türk muayeneden nasıl geçecek o motorlar?
Bende kırmızı siyahını aldım yaklasık 2 haftadır kullanıyorum.
Tek bir sıkıntısı var birçok forumda da yazıldığı gibi kronik hararet problemi bunuda müşürü değiştirip hallediyorlar.
Anlamadığım bir sıkıntısı da suyu sürekli eksiliyor servise gittiğimde hava var dediler havasını aldırdım. Fakat 15-20 km de bir su yarıya kadar düşüyor ve dolayısıyla fanı çalıştırmıyor ve hararet birden artıyor. Vakit bulabilirsem tekrar götürücem servise unutup uzun yola çıksak motoru yakıcaz :S Depo delik galiba tam anlam veremedim.
Calibrenin sayfasindada yazilmisti, Soner arkadasimizinda basina geldigi icin sorun radyatorun catlak olmasiydi bir bakmani oneririm.
Aslında sele altına alsak güzel olur fakat muayeneden geçmeme durumu var iyice araştırmak lazım :
UNUTMA iyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
Servisle görüştüm yarın sabah motoru bırakacağım bakalım sorun ve sonuç ne olacak işlemler bitince sizi tekrar bilgilendirecegim saygılar
Büyük bir ihtimalle halen su eksiltiyor, çatlak olma olasılığı büyük.
Arkadaşlar öncelikle merhaba ben 3 yıldır bu moto kullanıyorum 2 yıl kadar 250 venture kullandım hava soğutmalı olması nedeniyle problemsizdi. sonra markanın bana verdiği güvenilirlik nedeniyle calibre 250 aldım. calibre 250 nin kronik sorunu su eksiltmesi gibi geldi bana benden önce alan arkadaşım (kendisi aynı zamanda bu moto yetkili servisi) conta yaktı sorunun ne olduğunu sorduğumda su bitmiş dedi :S buna rağmen motorun görüntüsüne sürüklenmekten kendimi alamadım ve satın aldım.
sürüş keyfi ve tepkileri çok güzel, ayrıca yatışlarda güven duygusu aşılıyor insana birçok 250 liğe göre tok bir sürüşü var. Su eksiltme sorunu bende olmadı fakat motoru satana arkadaşım nedense sürekli suyunu kontrol et demekten alamadı kendini.
evet erken fan açıyor. cbr 250 si olan bir arkadaşım her toplu sürüşten sonra lan yine fan açmış seninki demekten kendini alamıyor benim için hiçbir sakıncası olmamasına rağmen bazen illet oluyorum. 250 cbr bana daha dengesiz geldiği için halen calibre aldığıma memnunum.
Görüntü bakımından gerçekten çok hoş çizgilere sahip ve sahibini şımartacak kadar güzel olduğunu düşünüyorum.
Motorun bana göre en büyük eksisi yüksek devirlerden sonra titreşimi hissettiriyor olması. 250 venturenin titreşimi çok daha fazlaydı fakat vites geçişlerinde daha seri geldi bana. Birçok arkadaş top speed konusuna takılmış 175i gördüm ben, daha da gidermiydi ? evet bir 10 km kadar daha gidebileceğini düşünüyorum. Benden bir eksi daha 5. viteste 8000 rpm de 6. vitese atınca bayılıyor motor.
Calibre alacak arkadaşlara tavsiyem; Fazla kasmaya gerek yok 150-160 km hız bana yeter, şeklim olsun motor kendine baktırsın diyorsanız kaçırmyaın alın fakat hiçbir zaman 600 lük fazerla kıyaslamaya kalkmayın unutmayın 2005-2006 fazer 13.000 den başlarken bu motorun 2013 fiyatı 8.000 TL civarı.
Herkese iyi sürüşler, 125 lik dahi olsa motor motordur. Motorcu olsun çamurdan olsun...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)