Benim motorlu araçlarda en çok önemsediğim şey dayanıklılık ve motor aksamındaki kusursuzluktur. Bu motorun sınıfına göre birkaç beygir az vaya fazla üretmesinden çok daha öncelikli olmalı.
Yani bir modeli aldığım zaman 25.000 km sorunsuz ve performanslı kullanıp sattığımda en ez benim kullandığım kadar alanda kullanabilmeli. Cailbre 250RR bu konuda nasıl sadece alıp bilinçli kullanan insanların elinde olursa bunu görebiliriz. Ama elimizde cbr250 örneginde olduğu gibi çıktığı yıl 1000-2000 kullanıcıya ulaşıp(birçoğu acemi ve bilinçsiz kullanıcı) sadece 3-5 inin motor indirdiği(kullanıcı hatası veya üretim) bi istatistik almak münkün olmayacak. Bu yüzden montaj, işçilik ve üretim kalitesi standardı hakkında elle tutulur fikir edinmek zor.
Bence bu motorları Ülkemizde Honda ve kawasaki ile kıyaslamak hala mümkün değil. Bizim insanımızın ticaret anlayışı düşünüldüğünde(genelde sadece satış, ürün hakkında bilgi sahibi bile değiller ve bügün onu yarın başka motoru satıyor olacaklarından) uzun sürede münkün değil..
Ama bu çin yapımı spor tarz motosikleti japonlarla kıyaslayıp birazda fanatikçe yerin dibine sokmadan önce, görüntü ve ayrıntılarda nekadar geliştiklerini görmek sevindirici Bu bana baya haz verdi.
Diğer yandan performans önemlidir ama motorum olmasa ve elimde 7000 tl param olsa cbr125 yerine Calibre250R yeterince cazip gelmiyor.
Karburatörlü oluşu, devir kesici olmaması ve SS sürüş pozisyonu üzerinde suzuki yazmıs olsaydı da çok eksi özellikler benim için. Özellikle bu segmentte
Yalnız benim anlamadığım şey Hyosung ve bu motorda ters maşa var, Honda ve Kawasaki'de yok. Onlarınki klasik maşa olmasına rağmen kaliteli de daha iyi mi çalışıyor, çin/koreliler sadece pazarlama taktiği olarak mı koyuyor yoksa hakikaten işe yararlığı var mı ? Ne olursa olsun daha ilk gördüğümde "oha heriflere bak ters maşa koymuşlar" oldu düşüncem. Bir de bu sınıftaki bir motora ters maşa gerçekten gerekli mi onu tartışmak lazım. Bu vesileyle -o fiyata alacağımızdan değil de- yeni Ninja 300'e kaydırgan debriyaj koyup ters maşa koymayan Kawasaki'yi kınamak istiyorum
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Motoru yakından görseniz ve belli bir süre sonra 125cc nin yetmeyeceğini düşünürseniz, emin olun calibreyi seçerdiniz.
Bu benim de dikkatimi çekti. İlla ki bi espirisi vardır onun. Fren bağlantı tarzı daha değişik geldi bana.
Yzf r125 teki arka maşayı baktığımızda, diğer motorlardaki balkon demiri göze hiç hoş gelmiyor
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
çinlilin adı cıkmış bi kere =)
adamlar eger kawasaki hondadan daha iyi motosiklet yapsalar bile bizler yerin dibine sokmaya devam edecegiz
anlamadım evet kagıt üzerinde bakıldıgında eksiği var gibi gözüküyor
ama kullanıcı biraz kullandıktan sonra onu dinlesek?
şuan bu motosiketi varsa başka kullanıcı onu da dinleyelim?
test eden varsa onu dinleyelim
bakalım neler varmış ortada bir görelim
evet ön yargılıyız hepimiz
belki kırar bu bizim ön yargımızı?
# motosikletle.blogspot
Seni anlıyorum ama ben de şunu söylüyorum. Bu motoru Kawa veya honda ile kıyaslamak mümkün.
1- Ne kadar bütçen var,
2- Motordan beklentilerin neler,
3- Motorun vaad ettikleri neler,
4- Senin motora verebileceklerin neler,(bakım vs, vs,)
Bunları düşündüğün zaman çok absürt segment farkları olmayan hertürlü motoru kıyaslarsın. Kıyaslayabiliyor olmalıyız yani. Ama bizim millette kıyaslamak demek denk demek anlayışı var. Sonra "e ozaman japon alın madem" deyince de kitleniyor muhabbet...
Birileri de ters maşadan bahsetmiş, hiç girmiyorum o mevzulara
#sürenadam
Kıyaslanır neden kıyaslanmasın. Yalnız şöyle bir durum da var:
- Ooo yeni motorun çok güzelmiş, ne bu Honda mı ?
-Bu moto.
-Hee bu motor olum işte hangi motoru soracam.
- Bu moto dedim ya.
-Hö ?
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
markasi disinda bir sorun yok bence, bu sorununda gercekten sorun olup olmadigi zaman icerisinde ortaya cikacaktir, belkide 50.000km boyunca 0 sorun yasiyacaksin, gayet guzel motosiklet bence. gule gule kullan.
ilerleyen günlerde inşallah sıkıntısız bir motor olur...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Öncelikle Bu Moto hakkında merakta olan arkadaşlar için yararlı bir konu olmuş elinize sağlık. Motorunuz da hayırlı olsun. Bende bundan 20 gün kadar önce Bu Moto Calibre 250 RR aldım. Motorum şu gün itibari ile 950km de. Genellikle 6 bin 6 bin kullandım motoru yalnız 10 11 bine geldiği de oldu tabi Söyleyebileceklerim;
*Granajlar kalitesiz deniliyor ben anlamıyorum bir Honda Cbr 250 ' yi yan yatırdığımızı düşünelim 2 parça granaj siparişi verecek olsak allah bilir ne kadar para alacaklar ? Granajın süratli giderken çatlayabileceğini söylemiş bir arkadaşta tabi bunu yapan mühendisler onu düşünememişlerdir değil mi :D Granajlar Honda kadar kaliteli olmasa da çokta kalitesiz değil. Düştüğü zaman kaliteli Granaj'da kalitesiz Granaj'da çatlamıyormu ? çizilmiyormu ? ee o zaman neden herkes bu granaj olayına takmış anlamadım
*En çok dikkatimi çeken bir konuda örneğin motor 1. viteste 12 bin devire ne kadar çabuk geliyorsa 2,3 ve 4. viteste de aynı şekilde hatta 5 de de pek bir fark yok 6 ya çekemedim çok seri anlayacağınız. 1 de 65 2 de 97 gördüm ki dijital gösterge kilometre sonradan ekleniyor biliyorsunuz.
*Evet Bu Moto'yu Honda ile Kawasaki ile illaki kıyaslayamayız. Yalnız emin olun Bu Moto'nun ne Honda'dan ne Kawasaki'den geri kalır yanı yok diyebilirim. Bakın kendim kullandığım için söylemiyorum.
*Motor'da Çift Egzantrik bulunmakta. Peki ya Honda Cbr 250RR'da ? Tek Egzantrik bulunmakta. Siz bu şekilde avantajlarını değilde yok granaj şöyle yok cart yok curt diye kullanmadan bilmeden yorum yapın anca.
*Vitesinde kaçta olduğunu dijital göstergeden görebiliyoruz buda çok güzel düşünülmüş bence.
*Egsoz sesi olarak düşük devirlerde apayrı 8-9 bin devir ve yukarısında apayrı bir ses. Gerçekten mükemmel diyebilirim hani dışarıya abart egsoz sesi değil de tatlı kulağa hoş gelen bir ses veriyor.
*Fren sistemi çok hoşuma gitti ben bu kadar beklemiyordum açıkcası. Arkayı kaldıran cambazlar Bu Moto'da çok güzel yapabilirler o dalgayı
*Titreme olayı yüksek devirlerde oluyor evet yalnız ben hissetmiyorum diyebilirim. Öyle rahatsız edecek kadar titremiyor motor abartılacak birşey yok yani. Çoğu markada da var titreme zaten
Kimse benim yanlış anlasın istemem. Honda,Kawasaki,Yamaha vs. motorların kalitesi yıllardır biliniyor. İllaki Bu Moto onun kadar kaliteli olamaz. Yalnız adamlar gerçekten 1-2 eksik yalnız birçok da fazlasını yapmışlar açık ve net. Hani karbüratör devir kesici eksikleri var ve olmaması gereken eksikler. Yalnız onun dışında birçokta avantajı var bunlarda göz önünde bulundurulmalı. Tüm motor kullanan arkadaşlara allah kaza bela vermesin.
Şuan 4 kişiyiz sanırım forumda kullanan
Ve hiç bi sorunu olan yok
güzel bi durum bu..
Hayırlı olsun,güzel bir inceleme yazısı olmuş.
Allah kazasız,belasız nice onbinler yapmayı nasip etsin..
[CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]
[URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]
[URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]
güle güle kullanın kazasız belasız..
honda cbr 250 nin bu pazarda fazla payı olmasının nedeni
yedek parcada ucuz olması
yan grenajları komple bir tarafı 85 tl civarı yanlış hatırlamıyorsam
bunu sipariş eden arkadaşlar var büyük grenajı 54 tl küçügü de 30 tl bişeydi galiba
arkadaşlar hemen bu yazıyı okuyup cevap vereceklerdir
=)
bence kıyaslanabilir güzel motosiklet
ama bu moto ismi biraz garip karşılanbilir türkiyede
# motosikletle.blogspot
Vidyo'yu daha sonra editleyip, tekrar paylaşacağım arkadaşlar. Şimdilik kaldırdım. Çünkü ev yolum görünmektedir. Uyarısı için makseli'ye teşekkür ederim.
Önce emniyet, sonra hareket...
izleyemedim videoyu. editleyince bakarım artık
Öncelikle Yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun.
Riske girip geçmişini bilmediğiniz yeni bir motor almışsınız.
Görüntü itibarıyla kesinlikle beklentileri karşılayacak gibi.
Zaman içerisinde ne kadar kaliteli olduğu anlaşılacaktır.
Yamaha Honda Kawasaki ile karşılaştırmaya gerek yok bence
Made in China damgası ile piyasaya zaten 1-0 yenik başlıyor
herhangi bir marka.
Dediğim gibi ilerleyen zamanlarda her hangi bir kronik arıza
veya üretim hatası bir olay olmazsa tutar diye düşünüyorum.
Bu arada "Biraz daha koy sıfır cbr al cbf al yzf al veya 2. el
japon al" ezberini bozan cesaretli kararınızı kutlarım...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)