Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: en guvenli motorsiklet hangi tip

Katılımcı sayısı
45. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • chopper

    33 73.33%
  • scooter

    12 26.67%
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

motor kazalari

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    antalya
    Kimseyi korkutmak ya da moralini bozmak istemem.. isim gereği çok yakınım motor kazalarına. Bu hafta 5 hasta hepsi de motor kazası ve yaralanmalar da ciddi.. sevindiren taraf hayati tehlike (simdilik) olmamasi.. tedavileri ameliyatları devam ediyor. Daha motor almamış ve almayı düşünen biri olarak gözümü epey korkuttu.. diyeceğim korkmaksa evet korktum ve sanırım korkmak da gerek..sanırım yıllarca motordan kacmam boşa değilmiş.. lütfen çok dikkat edelim... sonunda bir soru da eklemeliyim pek inanmasam da en az kaza yapan motor tipleri hangileri... var mi böyle bir ayrım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    chopper ve scooter farklı türler ama ikiside az kaza yapan modeller (genel olarak) scooterler bana pek güven vermediği için ben chopperi işaretledim ağır ve büyük motorlar oldukları için (250cc den itibaren) ağırlığıda arkada yoğunlaştığı için arka tekerleği hemen kitlenmez

  3. #3

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    kaza anında motorun üzerinde olamıyorsunuz. Uçuş halinde oluyo insan. O an nereye ve nasıl düştüğünüz önemli. Motorsikletlik bir durum olmuyor. Kendimden biliyorum
    korna ve kemboo bunu beğendiler.

  4. #4
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    En az kaza yapan insan tipleri olarak ayirmak lazim doktorum. Çünkü kazayı yapan motor değil onu kullananlar. Şöyle düşünün motor ne kadar ağır olursa yan yatmalarda size daha fazla zarar vericektir eğer motordan kendinizi kurtaramazsanız.
    Yani scooter da deli gibi şerit ihlali yapan bir sürücü 1000 cc lik insan gibi kulanan bir super sport motor sahibinden daha tehlikeli ve kazaya maruz kalıyor.
    Her şey bizler için var.
    Motor güvenli bir araç ancak etrafınızın devamlı farkında olmanız gerekiyor.
    drakyuz bunu beğendi.

  5. #5
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Drakyüz imzamı oku
    Konuray, lycantrophic, drakyuz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Scooterlerden daha tehlikeli bir tur oldugunu sanmiyorum.
    Mumkunse uzak durun.
    94CanRR ve Acil112 bunu beğendiler.

  7. #7
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooterlerden daha tehlikeli bir tur oldugunu sanmiyorum.
    Mumkunse uzak durun.
    Katılıyorum el arabasından bozma tekerlekleriyle her an kayma tehlikesi olan bi alet
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    En başta belirtmeliyim ki bütün motorsikletlerde kaza riski vardır ve kaza anında hepsi ölümcül olabilir ve iş motorsikletten,kasktan,korumadan çok kullanıcıda biter.Kullanıcı yetenek ve deneyimlerinin farkında olup ona göre temkinli kullanırsa kaza riski azalır.Bunları geçersek hangi türdeki motorsiklette ölüm ve kaza oranı az diye sorarsanız chopper-cruiser dediğimiz motorsikletler derim.Bir chopperı biraz kullandıktan sonra hantal ve virajları zor dönen zor hızlanan bir alet olduğu kafanıza yerleşiyor.O yüzden güvenip virajlara sert ve hızlı girmiyorsunuz.Bu motorlar zaten belli bir oranda yatabiliyor sonrasında ayaklıklar sürtmeye başlıyor.Zaten çok fazla gaza basmak gelmiyor içinizden.Chopperlar hız konusunda SS ler kadar tahrik edici değil.Genel olarak daha ağır ve daha oturaklı motorlar dengeleri iyidir siz ani hareketler yapmadıkça o sizi asla üzmez.Hergün SS ler ile kaza yapana rastlıyorum.Ama chopper üstünde can verene 2 kere rastladım.Birini TV de belgeselde gördüm diğerini Bursa'da ters şeride girmiş kamyon ile çarpışan bir chopperdı.Koruma demirleri sayesinde yavaş kazalarda da en az hasarla kazayı atlatmak olası.Bir keresinde koruma demiri olan bir chopperı kullanmaya çalışan acemi bir arkadaş yaklaşık 40-50 km hızla giderken ön lastiği kitlediği için yere yapışmıştı gözümün önünde.Fren yaptığı için kaza anında hızın 30 km civarı olduğunu sanıyorum.Kazanın bilançosu beni bayaa şaşırtmıştı.Arkadaşın sol dizinde 5 cm uzunluğunda fazla derin olamayan ufak bir kesik,motorsiklette sol sinyal yamulmuştu ve koruma demiri yamuluştu.Özetle chopper-cruiser tipi motorların az kaza yapmasının başlıca sebebi yavaş olmaları ve zaten bu motoru seçen insanlarında çok ta hıza meraklı insanlar olmaması diyebiliriz.Ama çarpışma anında bir arabaya yada kamyona hangi motorsikletle çarparsanız sonuç hep aynı olacaktır.
    skyytr bunu beğendi.

  9. #9
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    Allah her türlüsünden korusun kazanın. Tekerimiz düz bassın.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Ayrıca motorsiklet kazalarıyla ilgili şöyle İngilizce bir makale buldum.
    http://trafficsafety.org/safety/shar...ies-fatalities

    Makalede şöyle bir istatistik verilmiş:

    Type of Motorcycle(Motorsiklet tipi) Deaths per 10,000 Registered Motorcycles(10.000 kayıtlı motorsiklette ölümlü kaza sayısı)
    Cruise (Cruiser-chopper) 5.7
    Touring(Enduro,Touring) 6.5
    Sport (Naked,yarı grenajlı vb.) 10.7
    Supersport 22.5
    DALGIC_800 ve drakyuz bunu beğendiler.

  11. #11
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooterlerden daha tehlikeli bir tur oldugunu sanmiyorum.
    Mumkunse uzak durun.

    aynen öyle,sorunun cevabı kullanıcı değil motosiklet olacak ama hala kullanana bağlı diyorlar. scooterların vitesli olmamasının,o minnacık saçma sapan tekerleklerinin yarattığı tehlikeden bahseden yok,motosikletin teknik özelliklerini bi kenara bırakıp pilot pilot diyorlar.Allahtan sizin gibi birkaç bilinçli insan varda girip okuyan yüzlerce kişi saçma sapan şeyler okuyup çıkmıyorlar.
    Karadeniz - Giresun.

  12. #12
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    bir kez şunu kafanıza sokun güvenli değil motorsiklet
    yaya bile yok
    güvenli insan tarifi hangisidir diye anket oluşturmak lazım
    oylamadığım biline
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  13. #13

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    ss kullanmayan arkadaslar, motor tehlikeli falan demesin. senin kullandigin motor guvenli.

  14. #14
    OGUZHANKY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VT 750 C Shadow
    bir cruiser kullanıcısı olarak söyleyebilirimki, cruiserların güvenlik açısından tek dezavantajı manevra kabiliyetlerinin düşük olması. Örneğin önünüze bir çukur, taş, kedi vs. çıktığı zaman slalom yapmak için baya bi efor harcamanız lazım =) ama bu özelliğe rağmen en güvenli motor tipidir.

  15. #15
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    bence kullanmayı bilene en güvenli motor spor motordur.

    öncelikle fren sistemleri çok iyi,

    amortisörleri çok iyi,

    lastik tasarımı ve hamuru çok iyi,

    gidon amortisörü bile var.

    bir kısmında abs ve diğer elektronik sistemler var

    teknolojinin ve arge'nin son nimetleri ile donatılmışlar.

    ama malesef üzerlerindeki bazı arkadaşlar doğanın ilk ve en önemli içgüdüsü ile donatılmamışlar.

    "hayatta kalmak"
    Konuray ve drakyuz bunu beğendiler.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  16. #16

    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    antalya
    asıl olay insanda bitiyor yani sadece motorsiklet değil trafikteki tüm insanlarda..aslında anket çok önemli değil.. ben kazalara dikkat çekmek istedim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

    ama insan "evet cruiserlar en güvenli olanları" cümlesini duymak istiyor

  17. #17
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Alıntı drakyuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    asıl olay insanda bitiyor yani sadece motorsiklet değil trafikteki tüm insanlarda..aslında anket çok önemli değil.. ben kazalara dikkat çekmek istedim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

    ama insan "evet cruiserlar en güvenli olanları" cümlesini duymak istiyor
    En güvenli olan evden dışarı adımını atmamak; ama orada bile insanın başına bişey gelmeyeceği kesin değil. İstatistiklere göre en güvenlisi cruiser motosikletler motosikletlerin arasında, ama yine istatistiklere baksan arabalar cruiser motorlara göre kat be kat daha güvenli onu da geçsen bisiklet daha güvenli çıkar, onu da geç yürümek çıkar bu böyle sürer gider. 1200lük bir süpersport alırsan bile eğer kendini kaybetmez akıllı uslu kullanırsan bişey olma ihtimalini azaltırsın ama sonuçta hayat risk almaktır bir yerde, ama riskin boyutunu da kendin belirlersin.
    BALIMSULTAN bunu beğendi.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  18. #18

    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    antalya
    5 hastanın hepsine sordum motorlarını..4 ü scooter 2 si mopet .. 3 ü kask takıyormuş. kask takan birisinin kalça ve uyluk kemiği çok parçalı kırık ve en şanssızı bu arkadaş..bir araba karşı şeritten gelip çarpmış bu adamcağıza..hep yavaş sürer kasksız çıkmazdım diyor üstelik...babası da doğruluyor bazen yapacak bişey kalmıyor.. kader kısmet

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    3 scooter olacaktı

  19. #19
    burhant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul/Sultangazi
    Motosikleti
    Dayang moped /Yuki 100-7 / Mondial 125 KT

    9. dakikadan itibaren izleyin


  20. #20

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    motosiklet kazalarını örnek alacaksak, tek başına hangi motor tipinin kaza yaptığının istatistiği tek başına bir işe yaramaz. bunun yanında, trafikte hangi motor tipinden kaç adet olduğunada bakmak lazım.

    atmasyondan örnek vereyim;

    1000 tane scooterda 100 insan ölmüş varsayalım,
    10000 racing motorda 500 insan ölmüş varsayalım,

    trafikte kaç adet bilgisine bakmaz isen, racing daha tehlikelidir. aslında durum böyle değildir.

    %10 ölüm oranı scooter,
    %5 ölüm oran racingdir...

    tabi bunların yanında bakılması gereken bir milyon etken var. hatta motorun tipi bu etkenler arasında bakılması gereken en son öğedir.
    yapılan kaza istatistiklerine dikkat ederseniz, motor tipine göre bir ayrıma çok zor rastlarsınız.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)