Yukarıda da arkadaşın verdiği ABD istatistikleri, gayet net gösteriyor:
2005 yılında, 10.000 kayıtlı araç arasından supersport modellerinde 22.5 sürücü ölümü yaşanmış, spor modellerde ise bu rakam 10.7. Standartlar, cruiserlar ve touringlerde bu rakam 10,000 içinde 5.7 ve 6.5 arası. Dikkate alınan değerler 10 bin belirli tipte motosiklet içerisinden ortalama ne kadar kaza yapıldığı. Kayıtların yüzde 9'unu supersport motosikletler oluşturuyor ve standartlar ve cruiserlar kayıtlıların %51'ine denk geliyor.
Türkiye'ye bakınca bu rakamlar bir miktar farklı olabilir ama supersport ve sport modelinin istatistiklerinin çok daha yüksek çıkacağı kesin gibi. Ölümsüz kazalara bakınca scooterlar kullanan ehliyetsiz eğitimsiz dikkatsiz kesim de dikkate alınınca scooterlar da yüksek çıkabilir ama genelde şehir içi kısa mesafe kullanılan araçlar olduğundan ölümlü kazalara çok fazla dahil olacaklarını tahmin etmiyorum. Motor tipine göre ayrıma rastlamak da zor değil aslında. Bakılması gereken etkenlerin başında geliyor.