GTS250 Evo - Xciting 250i - Majesty 400 Servis - Parça - Sağlamlık Durumu
Reklamlar
-
Benzer konuları araştırdım ama tam istediğim cevapları alamadım.
2 hafta önce sorsalar aga kesin gts250, başka motor tanımam derdim ama iş parayı vermeye gelince işler değişti, binbir türlü soru aklıma geldi
Böyle bir başlık açacağımı da düşünmezdim ama çıkmaza düşünce açılıyormuş demekki
Sıfır gts-xciting yada ikinci el majesty 400 almayı düşünüyorum.
Gittim motorcuları gezdim kadıköyde ve özelliklerine baktığım kadarıyla xciting, gts250den daha büyük ama özellikleri neredeyse birebir aynı, majesty ise onlardan üst model.
İlk bakışta majesty ye atlayasım geliyor ama için 2006-2007 modele gücüm yettiği için ileride ömrü biten parçaları değiştirmek istemiyorum. 3,5 sene çin malı kullanınca bıkmış durumdayım tamir işinden, birde 400cc olduğu için diğerlerinden çok yakıyor ki yakıt benim için çok önemli, aynı yola daha fazla para veremem. O yüzden gts250 ve xciting öne çıkıyor.
Netten araştırdığım kadarıyla gts250 4 litre civarı yakıyor, xcitingin tüketimini bulamadım, majesty ise 6ltye kadar çıkabiliyor.
GTS250 yi iki yıldır almak istiyorum, özellikleri tam aradığım gibi ama xciting250i yi görünce tereddütte kaldım, özellikleri aynı ama xciting daha iri, ki iri bir motor daha çok hoşuma gidiyor, oturunca içinde kaybolayım istiyorum
Genel olarak düşündüklerim bunlar. Merak ettiklerimi ise sıralayım
1 - En az sorun çıkaracak motor hangisidir?
2 - Yedek parça fiyatı, servis fiyatı ve parçaya ulaşabilme imkanı en iyi olan hangisidir? (Misal kayış fiyatları?)
3 - Yakıt tüketimleri nasıldır?
4 - Hangisinin farları daha güçlüdür? (150 zatın el feneri gibi farlarından sonra önemli)
5 - Kronik sorunları var mıdır? Nedir?
6 - Sürüş esnasında en sessiz olan hangisidir? (özellikle çukurlarda grenaj sesi duymak istemiyorum)
7 - En konforlu hangisidir? (Symde tereddüt etme sebebim bana biraz küçük gelmesi, kymco daha rahat sanki)
8 - Sele altı bagajı en büyük olan hangisi? (majesty açık ara büyük, içine ben bile girerim ama diğer ikisinden hangisi)
Bir de sıfır almayı düşündüğüm gts250 ve xciting250nin temiz, az km yapmış, garantisi devam eden 2.elini bulsam almak mantıklı olurmu? Yoksa hiç bulaşmayıp sıfırmı alayım?
Aklıma gelenler bu kadarCIK arkadaşlar Bu motorları kullanan, kullananı bilen varsa, yorum yaparlarsa sevinirim.
Reklamlar
-
-
glock adlı üyeden alıntı
gts250 derken? Vespa mı?
vespanın öyle bir modeli olduğunu sen diyince öğrendim o değil, sym gts 250 evo
-
yinede bence italyanları tercih edin, bütçenizin durumunu bilmeden söylüyorum fakat 2.el'de bulabilirsiniz, Piaggio X9 gibi ve diğer italyan scooterları.
-
Sym Gts Evo yu tek geçeri, diğerlerine nazaran piyasada bu motor daha çok, dolayısıyla parça da daha çok ve daha ucuz. Ve bence hepsinden yakışıklı. Bu motor benimde şu anda cbf 150 yi satarsam alacağım tek motordur.
-
Koray'cım ilk iş yarın Kızıltoprak mototaş'a gidip xciting'i test et. En azından bir seçenek için tam fikrin oluşacaktır. Sonra da aynı şekilde SYM için test motoru bulmaya bak. 2. el motor önermiyorum. dolayısıyla KYMCO ve SYM arasında bir tercih yap. Benim KYMCO testimden hatırladıklarım şu. Bel desteği işlevsel görünüyor ama benim hoşuma gitmedi. Çok geride kalıyor dolayısıyla belimi tam olarak yaslayamıyorum. SYM de böyle bir sıkıntı yaşamadım. Benim konfor konusundaki tercihim SYM olurdu. Diğer konuları bizzat kullanıcılardan almalısın. Yoksa sana verilecek bilgiler forumlardan okunduğu kadar olacaktır ve hiç bir zaman kullanıcının verdiği bilgilerle bir tutulmaz. Hayırlı olsun alacağın motosiklet.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Koray'cım ilk iş yarın Kızıltoprak mototaş'a gidip xciting'i test et. En azından bir seçenek için tam fikrin oluşacaktır. Sonra da aynı şekilde SYM için test motoru bulmaya bak. 2. el motor önermiyorum. dolayısıyla KYMCO ve SYM arasında bir tercih yap. Benim KYMCO testimden hatırladıklarım şu. Bel desteği işlevsel görünüyor ama benim hoşuma gitmedi. Çok geride kalıyor dolayısıyla belimi tam olarak yaslayamıyorum. SYM de böyle bir sıkıntı yaşamadım. Benim konfor konusundaki tercihim SYM olurdu. Diğer konuları bizzat kullanıcılardan almalısın. Yoksa sana verilecek bilgiler forumlardan okunduğu kadar olacaktır ve hiç bir zaman kullanıcının verdiği bilgilerle bir tutulmaz. Hayırlı olsun alacağın motosiklet.
oraya gittim, sym ve kymco bayileri aynı yerde zaten ama test motoru veriyorlarmı onu bilmiyorum, sormadım, onlar da öyle birşey söylemedi. veriyorlarsa gidip denerim tabiki yarın.
-
xciting 250 teste açık orada. Vural bey yardımcı olur..
-
xciting te parça fiatı diğer motorlara göre ucuz ve iki-üç günde geliyor arkasında silkar var ben 500 lük kullanıyorum (karbüratörlü 2008 model) ortalama 5.5lt 100km yakıyor 85-95 km hızla 5 lt ye düşüyor 140-160 gibi süratlerde 7 lt yaklaşıyor (verdiğim değerler evin önünden kalkıp şehiriçi dahil diğer şehirdeki yerleşim yerindeki eve kadar) ama çok değil bence o süratlerdeCBF 500 de aynı benzini yakıyor
Majesty 400 arkadaşımda var geçen gün sakin kullanımda 4.8 lt 100 km de diye söylüyordu
-
sym gts evo eğer enjeksiyonluysa daha iyi. bakım masrafları benzerdir. symde uzun ve kısa ayrı. ayrıca 2 tane sis farı far.
scooturk.net'de sym için 3-3.5 litre diyorlar. xciting de benzerdir. eski gtsler karbüratörlü ve yarım litre fazla yakıyormuş.
bildiklerim bunlar diğer sorularını malesef cevaplayamayacağım.
-
şimdi sizi iyi anlıyorum ama şunu söylemek gerekirse majesty 400, bir çok 500cc scooterdan bile daha iyi diyebilirim. o gemi gibi gövdesinin kahrını çekmeye her türlü değecek bir scooter, test ettim fakat hiç majestim olmadı ama bahsi geçen 3 motoruda test ettim hiç biri majesty nin yanına bile yaklaşamaz. bunu zaten herkes bilir.
ama temiz vir majesty i anca kışın ortasında denk getirebilirsin şimdilerde halen fiyatlar uçuk.
ben kayık gibi scooterları sevmiyorum genelde pratik olmuyorlar tarzım daha kibar ve atik motorlardan yanadır. bakkala markete motorla gitmek hoşunuza gidiyorsa 3 modelide tavsiye etmem orası başka
-
burgman 400 alarak motor arayışına son vermiş bulunmaktayım.
-
runemagick abicim benimde kymco downtown 300i alasım var ama......nerdeeeeeeeeeeee
-
-
runemagick abi bu arada hayırlı olsun....sende bizim ailedensin artık.....mondialden kurtulduğuna sevindim...artık duracağın tek yer benzin istasyonları olacak........inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Sinan Er adlı üyeden alıntı
GTS 250 evo sahibi olmuş biri olarak tecrubelerimı paylaşmak isterim umarım sana yardımcı olur.
Tekerlek çapları oldukca küçük bu nedenle sık sık sarsılabılırsın. Ayrıca kontrolsuz bir gaz verirsen donuslerde falan anında arka teker boşa donebılıyor ki bu kaza yapmana neden olabılır. On cam alsak bu nedenle bol bol ruzgar alıyorsun.
Oturuş pozısyonu aynaların gorus açısı oldukca guzel. Hızlanması ve yol tutusu hatırı sayılır derecede ıyı kullanması zevklı. 4 litre civarında yakıt tuketımı var. Aydınlatma ve kontroller cok ıyı. bagaj fena değil.
Ama ben olsam yamaha xcity düşünürdüm. Buyuk tekerlekleri kocaman camı ve arka çanta demiri var.
arka tekerin boşa dönmesini anlamadım patinaj gibi bişey mi?
sonuçta motora biniyorsun rüzgarı hissetmek bence kötü bişey değil...rahatsız ederse kask,kıyafet ve ekipmanla çaresi bulunur...
ben ince büyük tekerin bi mototra yakışmadığını düşünüyorum....ufak teker biraz riskli oda yol çok bozuk olursa......kalın ufak veya racing tarzı kalın iri teker her zaman daha çekici...
-
-
bu sorunu kaliteli derin tırtıklı bir lastikle cözemez miyiz?
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)