Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet Su dökülmüş asfaltda nasıl durdurulur....

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia Rs 125 Extremea
    yamaha ybr 125 : 2 gündür kaza yapıyorum hepde aynı yerde... asfalta bi yerden su sızmış hafif bişi su olmuş. önümdeki adam birden fren yapıyor arka frene basıyorum motor durmuyor sadece arka teker kayıyor ama hızı aynı oluyor. ön fren yapmamla birliktede al aşagı oluyorum. motor yan yatıyor bende motordan kolumun üstüne düşüyorum...

    motosiklet su lu yolda nasıl durdurulur. arka yada ön fren yapmanın zararları ne. frensiz durdurulamazmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Dostum geçmiş olsun . Öncelikle daha 8000 kmdir motor kullanıyorum bilgim tecrübem ne adar yeterlidir bilemem ama baktın ıslak zemine geliyorsun daha girmeden yavaşla. takip mesafeni uzat sağ ya da solda konumlan .Duracağındada ön arka dengeli bir şekilde yavaşça artan baskı ile frenlemeni yap. TAbi ön freni sıkarken direksiyonu sıkı tut ki sağ sol yapıp seni düşürmesin. Nacizane ben bunları yapıyorum doğru ya da yanlış
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Önemli bir konu, burada herkesin kendi kendine geliştirdiği teknikler ile kafanı karıştırmak yerine bu işi bilenlerin yazdığı makaleleri bul ve işin teorik kısmını oku, sonrada uygun bir yerde pratikler yap.

    Eğer bahsettiğin su sabunlu su vs. değil ise çok rahat durdurursun işin tekniğini bilipde motorunu tanıdıktan sonra.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #4
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Lastiklerini değiştirerek kurtulursun.Daha akşam Tartışıyoduk kış geliyo yollar ıslanacak diye.Michelin lastikte hemfikir olduk.
    jr., sbr ve zongoku bunu beğendiler.

  5. #5
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    öndeki aracı yakından takip ettiğin için ilerideki tehlikeleri, ıslak zemini göremeyebilirsin...arka frene dokunman başlı başına zaten bir hata...gaz kesip ön arka fren kombinasyonunu denemelisin...sol şeritte refüj sulamaları nedeniyle bu risk her zaman bulunmakta...

    geçmiş olsun...

  6. #6
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    İlk alındığında Motosikletin üstündeki lastikler genelde cst marka vb.Kuru yolda bile kayıyor
    sbr bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    19 Eylül 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150 Siyah
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ullanilir.html faydalı bilgiler var. bu arada fabrika çıkışı lastikler gerçekten ıslak zeminde çok kötü. İmkanın varsa değiştirmelisin.
    Olgun YAZICI
    Beylikdüzü/İSTANBUL

  8. #8
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Lastiklerin ıslak zemin lastiği değilse düşmemen mümkün değil.
    Ayrıca teknoloji de önemli ABS li motorlar ıslak zeminde de kolay kolay düşmezler.
    ön ve arka dengeli frenleyin derler ıslak zeminde ama arka frenin Kaymak dışında bir işe yaradığını henüz görmedim.
    Abs olmayan motorlarda ön freni birden asılmak yerine hafiften sıkarak arttırmak ıslak zeminde kaymayı engelleyebilir.
    Aşağıdaki video ABS nin Islak zemindeki farkını gösteriyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=M3MfLcJLaCs

  9. #9
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    böyle durumlarda önce gazı kısarak motor freni, sonra da hız kendince makul seviyeye düştüğünde de motoru mümkün olduğunca dengede tutarak yavaşça ön arka fren kombinasyonunu kullanacaksın
    pratik isteyen şeyler
    hızına göre takip mesafesine her zaman uyacaksın ki öndeki arabaya çarpacağım korkusuyla sağa sola yalpalayıp motorun dengesini bozmayasın, bu durumda frene dokunduğun anda yere düşersin
    kullanacağın uygun lastikler de frenleme ve dengede durma konusunda sana yardımcı olacaktır


    halen camiaya kabul ettiremesem de motor freni ile birlikte diğer frenlerin kullanımı oldukça etkili oluyor

  10. #10
    S40 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Monero Angel
    Scooterların korkulu rüyası sulu zeminler.. Suya girmeden bi 100 mt önce yavaşlıyorum ve mümkünse hiç ani hareket yapmadan motoru dümdüz tutmaya çalışıyorum. Hafif bir hamle yaparsam bilirim ki ya sağa ya sola el sallarım. Bu işler gerçekten kolay değil. Motorun ABS si yoksa bildiğin duaları oku ve yola öyle çık Ve tabi diğer üyelerin de dediği gibi en önemli şey takip mesafesi.. bununla ilgili bir teknikte benden olsun aracı ya sol tekerinden, yada sağ tekerinden takip et.. Tabi sağ tekerinden takip ediyorsan da sağından geçebileceğin bir boşluk varsa takip et. Yoksa ani duruşlarda arabayla temasın içten bile değil. Ki bu çok naçar kalındığı zamanlardaki yakın takiplerde geçerli. Yoksa biliyosun yakın takip araçla bile tehlikeli. İyi sürüşler
    Everybody can't be motorcylyst...!

  11. #11

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle durumlarda önce gazı kısarak motor freni, sonra da hız kendince makul seviyeye düştüğünde de motoru mümkün olduğunca dengede tutarak yavaşça ön arka fren kombinasyonunu kullanacaksın
    pratik isteyen şeyler
    hızına göre takip mesafesine her zaman uyacaksın ki öndeki arabaya çarpacağım korkusuyla sağa sola yalpalayıp motorun dengesini bozmayasın, bu durumda frene dokunduğun anda yere düşersin
    kullanacağın uygun lastikler de frenleme ve dengede durma konusunda sana yardımcı olacaktır


    halen camiaya kabul ettiremesem de motor freni ile birlikte diğer frenlerin kullanımı oldukça etkili oluyor
    söylediklerine katılıyorum fakat daima motor freni kullanmak mantıklı değil.

    sebebi ise fren balatalarının motor ve parçalarına oranla daha ucuz - değiştirilebilir olması.

    fren kullanmak yerine sürekli motor freni kullanmak motor parçalarında daha fazla aşınmalara sebep olacaktır. bu yüzden gerekmedikçe ve kaygan yollarla karşılaşmadıkça kullanılmaması tavsiye edilir.
    bende böyle okudum ve doğru olduğunu düşünüyorum.

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    En önemlisi fren yaptığında motorun düz ve dik konumda olması, yoksa toplamak imkansız.

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    ABS elbette iyidir elzemdir ama seçtiğiniz veya alabileceğinizmotorda yok ise yapacak bir şey yok

    Verilen video biraz abartılmış, aslında biraz değil baya bir abartılmış.

    ABS siz motoru kullanırken zart diye sıkıyor frenleri ve elbetteki tekerler kitlenip kayıyor. Değil ıslak zemin kuru asfalttada kitlerseniz böyle düşersiniz.

    Yani frenleme tekniğini yapmıyor yada bilmiyor, frenlemeyi sağlıklı başlatıp amortisörlere ve ön tekere ağırlığı aktarıp kilitlenmesini engelle(ye)miyor.

    ABS li motor ve ABS siz motoru şöyle özetleyip ayırabiliriz benim fikrimce;


    Frenleme tekniği bilmeyen acemi sürücü > ABS li motor ile durur.

    Frenleme tekniği bilmeyen acemi sürücü > ABS sis motor ile düşer.


    Frenleme tekniğini bilen sürücü > ABS li motor ile durur.

    Frenleme tekniğini bilen sürücü > ABS siz motor ile biraz daha uzun mesafede durur.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Valla ıslak zeminde düşmemenin tek çözümü "pamuk eller cebe" tekniğini uygulamak.Alıcaksın bi michelin , oh be dünya varmış diyeceksin.Lastik dandikse ne yaparsan yap çaresi yok.Geçen benim transalp'in üzerinde orijinal fabrika çıkışı lastiklerle yola akmış sudan geçiyodum.Daha önce cbf150'nin orijinal lastikleriyle başıma gelenleri bildiğimden tedbirliydim ancak sudan geçerken ne gaza bastim , ne de frene.Yine de motorun arkası hafif savruldu.Sanki buz pistindeymiş gibi çok pis kayıyo.Ön freni sıkmak demek zaten direk asfaltı öpmek demek.Arka freni de kitlersen , freni bırakıp tekrar hafif sıkma yaparak belki hızını kısmen yavaşlatabilirsin.Ama dediğim gibi tek çare pamuk eller cebe taktiği.
    zongoku bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)