Şimdi şunu açıklayayım....
Yağın kaynama ısısı çok yüksek olduğundan motor çalışabileceği en yüksek ısıya kadar çalışır...
Suyun normal ortamlarda kaynama ısısının 95-100 derece olduğunu var sayarsak bu yağda 200 derecenin üzerindedir....
Yağın yüksek ısılardan soğuması çok çabuk olduğu için (suyun ve antifirizin soğuma katsayısı daha küçük) motosikletlerimizin bazılarında bu sistem kullanılmıştır...
Yani ufak bir yağ radyatörü ile bile soğuyabiliyor...
Sizin rks lerdeki yağ radyatörleri gibi ufak bir radyatörle bile soğuyabilmekte....
Hatta bu sistem bazı motorlarda şase borusunun içinde yağı dolaştırmak suretiyle bile yapılabiliyor...
O ya da bu şekilde her ikisininde soğuması için hava akımı gereklidir...
Hep duyarız ya...
Race motora binenlerden....
Gurup halinde giderken race motorlar gazlamak isterler...
Motorları hararet yaparmış ya...
(Tabi bu şehir efsanesi )....
İlgi dağılmaması açısından kısa bir örnek vererek kapatayım konuyu....
Hitlerin VolksWagenin motorunu icat ettirmesi...
Sırf Çöl şartlarında aşırı sıcakta çalışabilecek bir araç istemesiyle başlamıştır yağlı soğutma efsanesi..