Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yağ soğutmalı motorlarda radyatör ne zaman çalışır ne zaman durur ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Merhaba.

    Motosikletim Keeway RKV 200 ( rks titanic 200 TR deki adıyla )

    soğutma sistemi : Hava + Yağ Soğutma ( Radyatörle )






    sorum şu;

    trafikte yada uzun yolda farketmez; motor iyice ısınana kadar gittikten sonra park etme durumunda motorun hararetini almak açısından
    daha doğrusu fazla sıcaklığın giderilmesi için ne yapılmalı ?

    motoru kapatmalı mı yoksa kapatmamalı mı ?

    radyotörün çalışması ( devir-daim ) motorun çalışması ile birlikte mi oluyor ?
    yoksa kontak açık vaziyette motor çalışmazken-elektrik gelmesi durumda mı çalışıyor radyatör ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Radyatörde çalışan bir parça yoktur... Motor çalışırken devir daim edilen yağ radyatördeki kanaldan geçerken rüzgar tarafından soğur...
    O sebeptendir ki durduğu yerde rölantide de olsa çalışması harareti artıracağından pek sağlıklı değildir...
    Yağ soğutmalı motorlarda dikkat edilmesi gereken şeylerden biri de aşırı devirsiz (yani yetersiz devir) kullanmaktır...
    eray_uluyazı ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    "durduğu yerde rölantide de olsa çalışması harareti artıracağından pek sağlıklı değildir"

    demişsiniz.

    motor sıcakken, sıcak olan yağın soğuması amacı ile radyatöre gitmesi bir nebze de olsa rahatlatmaz mı ? yani bunun için rölantide çalışması.

    "motor ve yağ sıcak. stop ettiğimiz de devir daim durur ve sıcaklık düşmez." diye bir başka düşünce daha var o zaman. nasıl olacak.

    tam anlatamadım sanırım en iyisi fan takmak olsa gerek ?

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "durduğu yerde rölantide de olsa çalışması harareti artıracağından pek sağlıklı değildir"

    demişsiniz.

    motor sıcakken, sıcak olan yağın soğuması amacı ile radyatöre gitmesi bir nebze de olsa rahatlatmaz mı ? ?
    Durduğunuz yerde yağ radyatöre gitsede soğumaz....
    Rüzgar gereklidir...
    Stop ettiğinizde çalışma durduğu için, yeni bir sıcaklık üretme olmayacağından, var olan sıcaklık düşecektir....
    Ben demiyorum.. Fizik ve kimya kanunları diyor...
    Varsa imkanınız yağ radyatörünün önüne fan takabilirsiniz... Çok gerekli değil... Hatta lüzumsuz....
    Durduğu yerde çalıştırmayın olsun bitsin yahu....
    Ercument ve eray_uluyazı bunu beğendiler.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    tamam kızmayın, çalıştırmam

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bu kadar dert etme, yağ radyatörü olan küçük hacimli bir motor hararet yapmaz. Ayrıca o "stop ettiğinde devir daim durur sıcaklık düşmez" olayı senin için geçerli değil. Devir daim denilen şey aslında su soğutmalı motorlarda radyatörün ve motorun içinde suyun dolaşmasını sağlayan su pompası oluyor. Su soğutmalı motorlarda da fan olduğu için, hararet olduğunda rölantide beklemek suyun dolaşmaya ve fanın çalışmaya devam etmesine sebep olduğundan sıcaklık düşer ama yağ radyatörlü motorlarda işe yaramaz. Zaten normal şartlarda senin motorunun hararet yapmasına neredeyse imkan yok.

  7. #7

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Ya arkadaşlar bana kıza bilirsiniz ama
    Bildiğim kadarı ile 2 tür sağutma sistemi var su ve hava soğutmalı motorlar
    Ama Hyosung da ve genelde büyük motorlarda 650 cc bi enduro vardı ondada hava soğutma sistemi var rks dede aynı şekilde sadece hava soğutmayı kabullene miyonuzmu nedir anlamadım gitti
    Yağ da tabiki soğutucudur ama yardımcı etkendir parçaların (Krank ,şanzıman, debriaj gibi) sürtünme kuvvetitini düşürerek ısısnması engelliyor ama bu demek olmuyor ki o motor yağ soğutmalıdır
    Hava motor bloğuna temas ederek motoru soğutuyor
    Geneldede Maliyetten kısman için düşük cc motorlarda kullanılıyor
    Sizin dediğinize göre olsaydı ozaman adamlar motor bloğuna komple kırılmayacak bi kafes yapsınlar sadece yağ ile soğutsun
    He ekstradan yağ radyötörü gibi bişey yapıyolar ama Ana soğutucu değildir tabiki
    Yada su yağ saoğutmalı diyelim oraya su kanallarını koymuşlar suğutsun diye Ama yağı piston kanallarına bırakamassınız
    Bakınız alıntıdır
    Alıntı Aytekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Prensipte su soğutmalıdan biraz farklı aslında, en azından benim piyasada gördüğüm motorlarda. Su soğutmada su silindir içerisindeki kanallarda gezinip soğuturken, yağ soğutmalı sistemde motor bloğunun içerisindeki şanzıman, debriyaj ve krankın içinde çalıştığı yağ basit bir pompayla yağ radyatöründen geçirilerek soğutulur, yağ soğuyunca motor da soğur. Ama silindir kısmı havayla soğur. Hyosung, Twister, CBF250.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Yada boş verin ben yazmamış olim daha önce çokk Konuşuldu bo konu
    Sado

  8. #8
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar bana kıza bilirsiniz ama
    Bildiğim kadarı ile 2 tür sağutma sistemi var su ve hava soğutmalı motorlar
    Ama Hyosung da ve genelde büyük motorlarda 650 cc bi enduro vardı ondada hava soğutma sistemi var rks dede aynı şekilde sadece hava soğutmayı kabullene miyonuzmu nedir anlamadım gitti
    Yağ da tabiki soğutucudur ama yardımcı etkendir parçaların (Krank ,şanzıman, debriaj gibi) sürtünme kuvvetitini düşürerek ısısnması engelliyor ama bu demek olmuyor ki o motor yağ soğutmalıdır
    Hava motor bloğuna temas ederek motoru soğutuyor
    Geneldede Maliyetten kısman için düşük cc motorlarda kullanılıyor
    Sizin dediğinize göre olsaydı ozaman adamlar motor bloğuna komple kırılmayacak bi kafes yapsınlar sadece yağ ile soğutsun
    He ekstradan yağ radyötörü gibi bişey yapıyolar ama Ana soğutucu değildir tabiki
    Yada su yağ saoğutmalı diyelim oraya su kanallarını koymuşlar suğutsun diye Ama yağı piston kanallarına bırakamassınız
    Bakınız alıntıdır


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Yada boş verin ben yazmamış olim daha önce çokk Konuşuldu bo konu
    Zaten yağ soğutmalı motorlar hava artı yağ soğutmalı motor olarak geçiyor. Yağ yardımcı etkendir doğrudur; ama su soğutmalı motor biraz airbagli motosiklet gibi geliyor bana çok gerekli değil. Hava artı yağ da olsa, hava soğutmalı da olsa motosikleti hararetten bozabilmek ciddi bir beceri ister. 10-12 saat temmuz ağustosun en sıcak zamanlarında güneyde gezdim tıklamadı bile. Ne olur olacağı ışıklarda durunca mesela su soğutmalıya göre belki biraz daha sıcak oluyordur. Hyosung 650 cc'lerde sus soğutma vardır bu arada. 250 cc'leri hava artı yağ soğutmadır.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  9. #9

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar bana kıza bilirsiniz ama
    Bildiğim kadarı ile 2 tür sağutma sistemi var su ve hava soğutmalı motorlar
    Ama Hyosung da ve genelde büyük motorlarda 650 cc bi enduro vardı ondada hava soğutma sistemi var rks dede aynı şekilde sadece hava soğutmayı kabullene miyonuzmu nedir anlamadım gitti
    Yağ da tabiki soğutucudur ama yardımcı etkendir parçaların (Krank ,şanzıman, debriaj gibi) sürtünme kuvvetitini düşürerek ısısnması engelliyor ama bu demek olmuyor ki o motor yağ soğutmalıdır
    Hava motor bloğuna temas ederek motoru soğutuyor
    Geneldede Maliyetten kısman için düşük cc motorlarda kullanılıyor
    Sizin dediğinize göre olsaydı ozaman adamlar motor bloğuna komple kırılmayacak bi kafes yapsınlar sadece yağ ile soğutsun
    He ekstradan yağ radyötörü gibi bişey yapıyolar ama Ana soğutucu değildir tabiki
    Yada su yağ saoğutmalı diyelim oraya su kanallarını koymuşlar suğutsun diye Ama yağı piston kanallarına bırakamassınız
    Bakınız alıntıdır


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Yada boş verin ben yazmamış olim daha önce çokk Konuşuldu bo konu
    sonuç ne yani.

    hava + sağ soğutma yazınca niye bozuldun.

    bir durumu anlatmak için yazılabilecek şeyi niye döndüre dolaştıra yazayım ki arkadaşım.

    motorum yağ soğutmalı deyince ne oldu ?


    artistlik yapmanın alemi yok. varsa bildiğin yaz, yoksa uğraşma.

    banane bu işin teknik terimlerinden bilmem nesinden.

    ben kullanıcıyım ve aklımda bir soru var. sorarım.

    ha senin dediğin nerede lazım olur ? şurada;

    oturup bu iş için adam akıllı bir döküman vb çıkartalım, dayaylım içine teknik terimsel şeyleri dersen burda olur.

    ama uçmayalım kaçmayalım, gerek yok

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar bana kıza bilirsiniz ama
    Bildiğim kadarı ile 2 tür sağutma sistemi var su ve hava soğutmalı motorlar
    Ama Hyosung da ve genelde büyük motorlarda 650 cc bi enduro vardı ondada hava soğutma sistemi var rks dede aynı şekilde sadece hava soğutmayı kabullene miyonuzmu nedir anlamadım gitti
    Yağ da tabiki soğutucudur ama yardımcı etkendir parçaların (Krank ,şanzıman, debriaj gibi) sürtünme kuvvetitini düşürerek ısısnması engelliyor ama bu demek olmuyor ki o motor yağ soğutmalıdır
    Hava motor bloğuna temas ederek motoru soğutuyor
    Geneldede Maliyetten kısman için düşük cc motorlarda kullanılıyor
    Sizin dediğinize göre olsaydı ozaman adamlar motor bloğuna komple kırılmayacak bi kafes yapsınlar sadece yağ ile soğutsun
    He ekstradan yağ radyötörü gibi bişey yapıyolar ama Ana soğutucu değildir tabiki
    Yada su yağ saoğutmalı diyelim oraya su kanallarını koymuşlar suğutsun diye Ama yağı piston kanallarına bırakamassınız
    Bakınız alıntıdır


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Yada boş verin ben yazmamış olim daha önce çokk Konuşuldu bo konu
    Dediklerin kısmen doğru...
    Su ve hava soğutmalı....
    Peki su soğutmalı motorlarda radyatörün önünü kapa... Hava almasın...
    Su soğuyormu soğumuyormu ona bak...

    Sana tavsiyembu işlemi yaparken nescafe almayı unutma... 3 ü biraradalardan...
    5 dakika da kaynamış sıcak suyun hazır...

    Soğutma sistemi ister yağ olsun, ister su, ister hava....
    Bunları soğutabilmek için mutlaka hava akımı gereklidir...
    Duran hava da işe yaramaz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonuç ne yani.

    hava + sağ soğutma yazınca niye bozuldun.

    bir durumu anlatmak için yazılabilecek şeyi niye döndüre dolaştıra yazayım ki arkadaşım.

    motorum yağ soğutmalı deyince ne oldu ?


    artistlik yapmanın alemi yok. varsa bildiğin yaz, yoksa uğraşma.

    banane bu işin teknik terimlerinden bilmem nesinden.

    ben kullanıcıyım ve aklımda bir soru var. sorarım.

    ha senin dediğin nerede lazım olur ? şurada;

    oturup bu iş için adam akıllı bir döküman vb çıkartalım, dayaylım içine teknik terimsel şeyleri dersen burda olur.

    ama uçmayalım kaçmayalım, gerek yok
    Sen şimdi bu Konuyu neden kendi üzerine alındın ki ben seni iğneleyici bir laf ettim mi
    Genelde Hyosung kullanıcıları yazmakda yağ soğutmalı diye, Bende orada başda belirttim zaten
    Benim kullanıdğım motorlarda hava saoğutmalı idi eyer öyle bir şey olsaydı bende övünürdüm motorum hava,yağ soğutmalı diye ki zaten her motorda yağ soğucu görev görür ama soğutucu olarak geçmez Ben sen le alakası olmaksızın Yağ soğutucusu hakkında bahsettim orada sana dair hiç bir cümle kurmadım hatta rks den bile bahsetmedim ama sonuna rks diye ekledim nedir bu senin yaran çözemedim gitti
    Daha önceki konulardada Rks yi öve öve bitiremedin Cidden senin Rks ile anlaşmalı olduğunu düşünmeye başladım
    Madem öyle
    Sonuç ne yani
    Sadece, hava ve su sağutmalı deyincemi bozuldun
    Motor hava soğutmalı deyince ne oldu
    Ben kullanıcısı değilim bildiğimi yada bilmek istediğimi sordum
    Derdin ne senin anlamıyorum gitti bu rks başlıklarında bi agrasifleşiyorsun Makseli
    Yazdığım şey seninle alakalı değil ama konuyla alakalı sen kendi şahsın üzerine neden alınıyorsun anlamış değilim
    Sado

  12. #12

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    "Ama Hyosung da ve genelde büyük motorlarda 650 cc bi enduro vardı ondada hava soğutma sistemi var rks dede aynı şekilde sadece hava soğutmayı kabullene miyonuzmu nedir anlamadım gitti"

    bu lafına taktım.

    olmayan bir yağ soğutma radyatörünü savunumuyormuşum gibi söylüyorsun. gerek yok.

    bu radyatör denen parça soğutma işlemi için mi konulmuş oraya, evt, onun için. ee daha ne yani.

    terimsel zorunluluklarını bilmem ve ona göre yazmam gerekmez illa.

    "yağ soğutma" deyince ne demek istediğimi anlayan ona göre cevabını yazdı zaten.

    birşey kabullenmemiz veya kabullenmememiz gerekmez.

    rks ile anlaşma olayına hiç cevap vermiyorum zaten daha önce cevaplar verdim. onlara bakın

  13. #13

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Rks nin ve St kanuninin sitesine gir oralarda yer almakda Basıçnlı yağlama ve hava soğutmalı diye
    Ben belki Firma sahiplerine dedim ki Oraya yağ soğutmalı diye yazanlara dedim buda demek oluyor ki bile bile bunu yazan firma ve bildiği halde yazanlara
    ST Kanuni oraya yazsaydı Gt650r İçin sıvı ve hava sağutmalı diye diye onuda eleştirridim zaten o soğutma sıvısını soğutanda havadır radyatör ve fan motoru ile diye
    Motoru hava ile soğutmuyorsun Suyu hava ile soğutuyorsun diye Ama yinede 2 side kullanılıyor diye bişey de demezdim belki
    Ama yağda farklı
    Yani hala anlamış değilim Farkında değilsin ama marka takıntısı yapmışsın sen hemde bayağı Eminim ki oraya RKS yazmasaydım bu şekilde yorumlarda bulunmayacakdın
    Neyse uzatmaya gerek yok anlayan anladı herşeyi Saygılar....
    Sado

  14. #14
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    az önce diş hekiminden geldim konuyla alakası yok ama , sizin anlatmaya çalıştığınız yağ soğutma sistemi hakkında bir şöylemeyeceğim söylemek istediğim konu başka ben neredeyse doktordan çıktığımda hararet yapmak üzereydim yanıma bir paket peçete koydular , korkudan ve terlemekten ayrıca ekstra bir serinletme fan, vantilatör vs. de yoktu dışarı çıktığımda sırılsıklam olan iç çamaşırlarımı mecburen motora bineceğim için yarım saat kurutmak zorunda kaldım

    diyeceğim oki yazarak anlaşmaya çalıştığımız şu ortamda çok çabuk bazı şeyleri yanlış anlayabiliyoruz onun için , incir çekirdeğini doldurmayacak sebepler yüzünden birbirinizi üzmeyin arkadaşlar , bir gün yüz yüze bakmak zorunda kalabilirsiniz
    eren özer ve Arjantinli69 bunu beğendiler.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Şimdi şunu açıklayayım....
    Yağın kaynama ısısı çok yüksek olduğundan motor çalışabileceği en yüksek ısıya kadar çalışır...
    Suyun normal ortamlarda kaynama ısısının 95-100 derece olduğunu var sayarsak bu yağda 200 derecenin üzerindedir....
    Yağın yüksek ısılardan soğuması çok çabuk olduğu için (suyun ve antifirizin soğuma katsayısı daha küçük) motosikletlerimizin bazılarında bu sistem kullanılmıştır...
    Yani ufak bir yağ radyatörü ile bile soğuyabiliyor...
    Sizin rks lerdeki yağ radyatörleri gibi ufak bir radyatörle bile soğuyabilmekte....
    Hatta bu sistem bazı motorlarda şase borusunun içinde yağı dolaştırmak suretiyle bile yapılabiliyor...

    O ya da bu şekilde her ikisininde soğuması için hava akımı gereklidir...
    Hep duyarız ya...
    Race motora binenlerden....
    Gurup halinde giderken race motorlar gazlamak isterler...
    Motorları hararet yaparmış ya... (Tabi bu şehir efsanesi )....

    İlgi dağılmaması açısından kısa bir örnek vererek kapatayım konuyu....
    Hitlerin VolksWagenin motorunu icat ettirmesi...
    Sırf Çöl şartlarında aşırı sıcakta çalışabilecek bir araç istemesiyle başlamıştır yağlı soğutma efsanesi..
    makseli bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    bu mesaj kadar uzatacam bi daha uzatmayacam söz;

    marka takıntısı yapıp yapmadığımla ilgili sana bir sürü şey söyleyebilirdim ama gerek yok. bununla yetinin;

    bu konunun başlığı farklı şekilde olur, (kendimce) inceleme yazımda kötü yönler yazmaz ve videolarda farklı markalar ismi söylettirilmezdi.

    tekrar tekrar yazmak istemiyorum artık anlayın. diğer türlü her model hakkında yazı yazan kimse bu nazarla para almış reklam yapıyo olur.

    bana sorarsan, para olduktan sonra şehir içinde kullanmaya en ideal motor SYM Wolf 250. Tek silindir, su soğutma , enjeksiyon ve 6 fites.

    ama param yok, alabildiğim bu motor. bunu aldım ve hakkında yazı yazdım diye kimse saçma sapan ithamlarda bulunamaz. beni deli eden şeylerden biri de bu.

    o yüzden derin manalar çıkartmaya veya terimsel konuşmaya çalışmanın faydası yok. neyse o...

    ---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:49 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi şunu açıklayayım....
    Yağın kaynama ısısı çok yüksek olduğundan motor çalışabileceği en yüksek ısıya kadar çalışır...
    Suyun normal ortamlarda kaynama ısısının 95-100 derece olduğunu var sayarsak bu yağda 200 derecenin üzerindedir....
    Yağın yüksek ısılardan soğuması çok çabuk olduğu için (suyun ve antifirizin soğuma katsayısı daha küçük) motosikletlerimizin bazılarında bu sistem kullanılmıştır...
    Yani ufak bir yağ radyatörü ile bile soğuyabiliyor...
    Sizin rks lerdeki yağ radyatörleri gibi ufak bir radyatörle bile soğuyabilmekte....
    Hatta bu sistem bazı motorlarda şase borusunun içinde yağı dolaştırmak suretiyle bile yapılabiliyor...

    O ya da bu şekilde her ikisininde soğuması için hava akımı gereklidir...
    Hep duyarız ya...
    Race motora binenlerden....
    Gurup halinde giderken race motorlar gazlamak isterler...
    Motorları hararet yaparmış ya... (Tabi bu şehir efsanesi )....

    İlgi dağılmaması açısından kısa bir örnek vererek kapatayım konuyu....
    Hitlerin VolksWagenin motorunu icat ettirmesi...
    Sırf Çöl şartlarında aşırı sıcakta çalışabilecek bir araç istemesiyle başlamıştır yağlı soğutma efsanesi..
    benim önceki motorum 150 MR ye göre fazla ısındığından kaygılanmak süretiyle, iyice bu konuda işkillenmeden aklımdakini atmaktı.

    açıklamalarınız bu bünyede su soğutma etkisi yaptı

    bilgi için teşekkürler

  17. #17
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hitlerin VolksWagenin motorunu icat ettirmesi...
    Sırf Çöl şartlarında aşırı sıcakta çalışabilecek bir araç istemesiyle başlamıştır yağlı soğutma efsanesi..
    Hitler volkswagen motorunu sibirya soğuğunda blok donup araçlar çalışamaz duruma geldiği için yaptırmıştır.Zaten ilk kullanıldığı yerde rusya cephesidir.
    Önceki motosiklerimden biri olan GSF600S Banditte yağ ve hava soğutmalı idi.600cc'lik bu motosikletimde aşağı yukarı 30.000km yol yaptım.Şehir içi sıkışık trafiktede kullandım.Hareret yada mahalle tabiri ile şişme şıkışma vs yaşamadım.Yağ çok ısınırsa hafif bir koku duyabilirsin,bu sorun değil yağın buharıdır.Yağ soğutmalı makinelerin silindir fiziksel yapılarıda ızgaralıdır,Aynı kalorifer petekleri gibi.Gönül rahatlığı ile kullanınız.

    Raceing motosiklette şehir efsanesi değildir efendiler,yavaş gidersen hareret yükselir.Sahip olduğu mandalınadan hallice fan suyu soğutmakta başarısız.Üstelik herbir yeri grenajla kaplı olduğundan,içeride hava sirkülasyonuda sağlıyamamakta.Tek çare hızınızı yükseltmektir.Tecrube ile sabittir.Tüm race kullanıcıları bunu bilir.Bilmeyen conta yakarak öğrenir.
    Arjantinli69 bunu beğendi.

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı ÜmitDURA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hitler volkswagen motorunu sibirya soğuğunda blok donup araçlar çalışamaz duruma geldiği için yaptırmıştır.Zaten ilk kullanıldığı yerde rusya cephesidir.
    Önceki motosiklerimden biri olan GSF600S Banditte yağ ve hava soğutmalı idi.600cc'lik bu motosikletimde aşağı yukarı 30.000km yol yaptım.Şehir içi sıkışık trafiktede kullandım.Hareret yada mahalle tabiri ile şişme şıkışma vs yaşamadım.Yağ çok ısınırsa hafif bir koku duyabilirsin,bu sorun değil yağın buharıdır.Yağ soğutmalı makinelerin silindir fiziksel yapılarıda ızgaralıdır,Aynı kalorifer petekleri gibi.Gönül rahatlığı ile kullanınız.

    Raceing motosiklette şehir efsanesi değildir efendiler,yavaş gidersen hareret yükselir.Sahip olduğu mandalınadan hallice fan suyu soğutmakta başarısız.Üstelik herbir yeri grenajla kaplı olduğundan,içeride hava sirkülasyonuda sağlıyamamakta.Tek çare hızınızı yükseltmektir.Tecrube ile sabittir.Tüm race kullanıcıları bunu bilir.Bilmeyen conta yakarak öğrenir.
    Hangi dediğine inanayım efendi....
    Şaşırdım

    Tekerin düz bassın..Kazasız belasız... Hadi sağlıcakla
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19
    ÜmitDURA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    İSTANBUL/EYÜP
    Motosikleti
    GSX1300 R HayabusA
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi dediğine inanayım efendi....
    Şaşırdım

    Tekerin düz bassın..Kazasız belasız... Hadi sağlıcakla
    ?....
    Gayet anlaşılır aslında.Mevcut motorlar sıbırya sogugunda dondugundan,-35 bıle donmayıp calısacak bır motor yapılmasını emretmiş.Volkswagenda kullanılan hava soğutmalı motorda boyle doğmuş.Anlaşılmayan başka birşey varsa daha açık ifade etmeye çalışayım.
    İzmir grubundan race kullanan arkadaşlara yada motordelisinden birileri ile irtibat kurmanı ve race motor hakkında detay bilgi almanıda sağlıyabilirim.
    Maksat forumda bılgı paylaşımı olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

    Kaynak Wikipedi;

    1940'tan sonra Alman savaş gücünü arttırmak için harekete geçirilen Volkswagenwerk (Wolfsburg), kara ve hava taşıtlarının, özellikle uzun menzilli V1 ve V2 güdümlü füzelerin yapımı için sanayi gücünü ordunun emrine verdi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra Volkswagen'in denetimini, Milli İktisat Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Federal Almanya Cumhuriyeti, Aşağı Saksonya Hükümeti, fabrika yönetici ve personeli temsilcilerinden kurulu onbeş kişilik bir kurul üzerine aldı. Volkswagen "biz teknoloji üretiriz,diğerleri uygular" sloganını doğrularcasına dünyanın ilk hava soğutmalı motor sistemini üretti.Bunun nedeni su soğutmalı motorların 2. dünya savaşı sırasında Rusya'nın sert iklimine dayanamayıp zarar görmesinden kaynaklanır. 1948'de Heinz Nordhoff (Berlin-Charlottenburg Politeknik okulu mühendisi, doğ. 1899) tarafından yeniden teşkilatlandırılan Volkswagenwerk, 1950'den sonra başlangıçtaki üretim kapasitesine ulaştı. 1953'te Batı Almanya'nın en çok otomobil üreten fabrikası haline geldi. Volkswagen, Adolf Hitler'in Alman halkını otomobil sahibi yapmak için yaptığı en geniş kapsamlı proje olarak kabul ediliyor.

  20. #20
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus

    Hiç üşenmemiş araştırmışsın...
    Peki .. Madem öyle ben de bildiklerimi söyleyim paylaşıma daha da katkım olsun...
    Rusya dediğin yer şimdiki bildiğiniz moskova veya moldovadan ibaret değil...
    Hitler ta japonyaya kadar uzanmak için büyük çölleri geçmeyi planlıyordu... Gobi , veya ismini hatırlamadım Vb. diyelim...
    Bu çöllerde geceleri -10-20 derece gündüz sıcaklığı varken gündüz 40 derecenin üzerine çıkan çöller...

    Dediklerin kısmen doğru..Ama asıl amaç yani sert iklim den kasıt gece gündüz farkından doğan ısı ....

    Race ler konusuna gelince...
    Bu makinaaları yapan adam emin ol ki şehir içi kullanımları hesap ederek yapmıştır....
    Yaparken de bunlarla 200+ hızlarda gazlamassanız conta yanar , aman ha .... diyerek mi satıyor...
    Güldürmeyin yahu...
    Tamam ısı yükselir ama dediğin gibi conta yanmaz... Tabi herhangi bir arıza olmadıkça....
    Gazlayınca hararet azalır... Bu da çok normal... Zaten olması gereken de bu...
    Şehir efsanesine takılmışsın ama gerçekler böyle ....

    Senin dediğin gurubun Çeşme-İzmir otobanında gazlamak için yarattığı bahaneleri...
    Otobanda verilen limitler o bindiğin motorların soğumasına yeter de artar... ;)

    Haa diyceksinki nerden biliyorsun .....
    Tecrübeyle sabit ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)