Redline hakkında bir soru...
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar geçen hafta aldığım motorumda şöyle birşey dikkatimi çekti.Hız göstergem max. 140km yi, devir göstergem de max.14 bini gösteriyor.Hız göstergesi 100 km de redline a girerken devir göstergesi 10binde giriyor.Şincik şöyle oluyor 5. viteste giderken devirim 7bin civarında iken hız 100-110 lara çıkıyor ve redline a geliyor.Ancak motorun devrinin redline a girmesine 3 bin devir daha var.Motor devrinin redlinea girmeden hızın redline a girmesi normal mi sizce ? Bu adara motorum mondial 150 mr.Çinliler üretirken hesap kitap yapmışlardır elbet ama sallamasyon bir değer vermişte olabilirler mi ? Yoksa bu redline olayı tüm araçlar için bu şekildemi geçerli?Eski motorum cbf 150 idi devir göstergesi olmadığı için dikkat etmemiştim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler...Saygılar.
Reklamlar
-
Bakalim ne cevaplar gelecek. Ben de merak ettim :D
-
1. redline senin hayatının, 2. redline motorun hayatının tehlikede olduğunu gösterir.
-
-
eski kasa cbr 125 lerin ibreleri 200 idi. Hangisi 200 gitmiş? Veya biçok 100 cc cub ların 160 ibresi var. Hangisı 160 gitmiş? Senin motorunun 140 ibresi var. Gerisini sen getir.
140 ibre olupta 140 ı deviren bi tek benim motor var galiba?
-
Bu tarz çin üretimli motosikletlerin hız göstergeleri 10- 15 km/s abartabiliyor. Max süratin ise 90 ile 100 arasıdır diye tahmin ediyorum. Çinliyi çok fazla zorlamayacaksın. Tıkır tıkır gideceksin keyifli keyifli Motosikleti neden redline sokma gereği duyuyorlar bunu da anlamıyorum
the A.G.Z
-
Çinliyi fazla redline a sokarsan teklemeye başlıyor ztn En güzeli redline a girmeden ve 80-90 km hızı geçmeden kullanmak..Böylece az yakan ve sağlam kalan bir çinli motorun olmuş oluyor
-
Levsy adlı üyeden alıntı
1. redline senin hayatının, 2. redline motorun hayatının tehlikede olduğunu gösterir.
Motorun malzeme bakımından dayanımıyla alakası olabilir diye düşünmüştüm ama dediğiniz mantıklı teşekkürler :D
Anıl_88 adlı üyeden alıntı
Bu tarz çin üretimli motosikletlerin hız göstergeleri 10- 15 km/s abartabiliyor. Max süratin ise 90 ile 100 arasıdır diye tahmin ediyorum. Çinliyi çok fazla zorlamayacaksın. Tıkır tıkır gideceksin keyifli keyifli
Motosikleti neden redline sokma gereği duyuyorlar bunu da anlamıyorum
Yanlış anlamışsınız benim redline a sokma gibi bir merağım yok sadece orda bir mantık hatasımı var acep diye sormuştum :D
ramzey09 adlı üyeden alıntı
Çinliyi fazla redline a sokarsan teklemeye başlıyor ztn
En güzeli redline a girmeden ve 80-90 km hızı geçmeden kullanmak..Böylece az yakan ve sağlam kalan bir çinli motorun olmuş oluyor
Kesinlikle katılıyorum :D
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Hız göstergesinde redline mı olur
nasıl bir şey o yaa
Redline devir saatinde olur, hız göstergende ki ise güvenlikle alakalı yavaş git diyor işte
Çinlinin avantajı işte hız göstergesine redline koyarak rakiplerine fark attığını düşünüyor heralde
-
Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.
---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ----------
search16 adlı üyeden alıntı
Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.
By casus16 at 2012-08-03
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
Redline işaretlerini ya da renklerinin olduğu yerler her motosiklet için risktir bana göre. Motosikletin dayanabileceği güç ve hıza göre dizayn edilmiştir o göstergeler. Kırkta yılda bir top speed amaçlı düzgün güzel bir yolda redline denersin ama sürekli devir saatini sona vurdurmak iyi değildir diye tahmin ediyorum. Özellikle ve özellikle belirtiyorum çinli motosikletleri redline mümkünse hiç sokmayın.
the A.G.Z
-
search16 adlı üyeden alıntı
Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.
---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ----------
http://img846.imageshack.us/img846/6...081215c001.jpg
By
casus16 at 2012-08-03
By casus16 at 2012-08-03
---------- Post added at 22:54 ---------- Previous post was at 22:47 ----------
Anıl_88 adlı üyeden alıntı
Redline işaretlerini ya da renklerinin olduğu yerler her motosiklet için risktir bana göre. Motosikletin dayanabileceği güç ve hıza göre dizayn edilmiştir o göstergeler. Kırkta yılda bir top speed amaçlı düzgün güzel bir yolda redline denersin ama sürekli devir saatini sona vurdurmak iyi değildir diye tahmin ediyorum. Özellikle ve özellikle belirtiyorum çinli motosikletleri redline mümkünse hiç sokmayın.
Çinli ile geneli uzun yol olmak üzere 17000 km yaptım. Sürekli artçım eşim idi. Ve yola çıktığımda 110 da max kalırdı hızım ama hep dip gaz giderdim. Ne şişerdi ne çatlardı. Nası motormuş bu demeyin obir 2007 model mondial 100 cup tı. Satarkende gücü ve hızıda yerindeydi. Yani çinlide bakınca redlinede kullanılır.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
Devir max.12bin miş yanlış yazmışım .Evet kesici yok sanırım varsada takla olmuş çünkü ben 135 civarını gördüm beylikdüzü yokuşunda.
-
Hız göstergesindeki kırmızı alanlar motorun o hızdan fazlası için ideal olmadığını, yakıt tüketiminin artacağını gösterir, hatta bazı küçük cc motorlarda 40-60 arası yeşil oluyor orası o motorun en verimli çalıştığı hızlar oluyor. Devir saati biliniyor zaten.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ben bi hafta çinli scooterı aşırı sıkıştırarak kullandım.
300 gr yağ eksiltmiş.
Yağ değişiminden sonra ise sıkıştırmadım limitinde kullandım.
Sonraki yağ değişiminde sadece 50 gr eksiltimiş.
23,200 kmde motorum.
O yüzden denildiği gibi redline kullanmamak hem motora hem de sizin cebinize fayda sağlar..
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)