Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında
Reklamlar
-
23 Mayıs 2016, 09:54
#261
Super Moderator
Bak kardeşim bundan 3 yıl önce ben aynı cezayı yedim
emniyet amirliği tescil büroya gidiyorsun motorunu dışarı çekiyorsun ve resimlerini çekip bastırıyorsun
ruhsatın kimliğinle beraber işlemlerini yapıyorlar çantayı sökmüştür diye sonrada trafikten men işlemini iptal ediyorlar
Reklamlar
-
23 Mayıs 2016, 10:21
#262
Alper_tim adlı üyeden alıntı
Bak kardeşim bundan 3 yıl önce ben aynı cezayı yedim
emniyet amirliği tescil büroya gidiyorsun motorunu dışarı çekiyorsun ve resimlerini çekip bastırıyorsun
ruhsatın kimliğinle beraber işlemlerini yapıyorlar çantayı sökmüştür diye sonrada trafikten men işlemini iptal ediyorlar
Teşekkürler Alper. Tekrar ceza yeme durumunda cezanın katlanması söz konusu mu acaba?
-
23 Mayıs 2016, 10:35
#263
Super Moderator
yildizex adlı üyeden alıntı
Teşekkürler Alper. Tekrar ceza yeme durumunda cezanın katlanması söz konusu mu acaba?
O konuda bi bilgim yok malesef
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
-
23 Mayıs 2016, 10:45
#264
Süper Moderatör
yildizex adlı üyeden alıntı
Teşekkürler Alper. Tekrar ceza yeme durumunda cezanın katlanması söz konusu mu acaba?
Alper'in dediği süpermiş valla. peki ceza ne kadar yediniz?
-
23 Mayıs 2016, 12:06
#265
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Bu konuda verilmiş mahkeme kararı var, internette aratın. ben bir çıktısını alıp yanımda taşıyorum, bit ümit böyle bir şey olursa memuru ikna ederim diye.
siz de o kararı inceleyip dava açabilirsiniz.
İnternette aratacağım ama madem elinizde çıktısı var, kerem edip hangi mahkeme, hangi tarih, hangi numara onlarını belirtirseniz vatandaşa kolaylık olmaz mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
ayna639 adlı üyeden alıntı
rx3i iyidir hemde çantaları kendinden ruhsata işli
Ayrıca beyler şu Trafik polislerinin yetkileri hakkında sanırım hiçbir şey bilmiyorsunuz. Trafik polisinin hakimden fazla yetkisi vardır. Suçu sabit görülen bir zanlı hakkında hüküm veren bir hakim ben affettim kardeşim hakim ben değilmiyim size ne diyemez. Ancak Trafik polisine böyle bir hak verilmiş. Diyelim kırmızı ışıkta geçtin trafikçi seni gördü. Yanına geldi oooooo kamil abi nasılsın dedi sende iyiyim sağol dedin abi bak kırmızıda geçtin şimdi yazmıyorum bir daha acımam hadi var git yoluna dedi. Bu ülkede cumhurbaşkanı da dahil bu polise neden yazmıyorsun diye soramaz arkadaşım. Bu hak bu adama kanunla verilmiş öyle göze sokmakla falan değil önce gidin bir kanunu okuyun.
O kanunun adını sayısını bildirseniz, bir de madem o kadar dikkatle okumuşsunuz, ilgili birkaç madde numarası verseniz ne kadar iyi olurdu.
-
23 Mayıs 2016, 22:14
#266
Süper Moderatör
etarhan adlı üyeden alıntı
İnternette aratacağım ama madem elinizde çıktısı var, kerem edip hangi mahkeme, hangi tarih, hangi numara onlarını belirtirseniz vatandaşa kolaylık olmaz mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
O kanunun adını sayısını bildirseniz, bir de madem o kadar dikkatle okumuşsunuz, ilgili birkaç madde numarası verseniz ne kadar iyi olurdu.
ofise gidemedim, gidince koyacağım kararı.
-
24 Mayıs 2016, 00:35
#267
Şimdi motosikletimize Akrapoviç egzoz takmak istesek, motosikletimiz için özel üretilmiş egzoz ile birlikte Type Approval (Tip Onayı) belgesi Akrapoviç tarafından veriliyor.
Link 1
Link 2
Burada egzoz üreticisi, örneğin "ben bu egzozu Africa Twin için ürettim. Kurallara uygunluğunu tescil ettirdim. buyrun belgesi" diyerek Avrupa Birliği'nde geçerli tip onay belgesini yanında veriyor.
Benim bilidğim hiçbir topcase bu tür bir onay belgesiyle gelmiyor. Zaten çoğu da neredeyse bütün motosikletlerle uyumlu universal modeller.
Asıl takıldığım konu motosiklet üretcilerinin bizzat ürettirip sattıkları orijinal aksesuarlar. Mesela Honda neden üzerinde tüm aksesuarlarının takılı buluduğu bir Africa Twin versiyonunu tecsil (homologe) ettirmez? Bu aksesuarlara Tip Onayı (Type Approval) almaz?
Benzer bir durum olarak "otomobillerde cam filmlerinim yasaklanması" örnek gösterilebilir. Ford marka araçların bazı modellerinde sunulan karartmalı arka camlar emniyet tarafından filmli gibi uygunsuz kabul edildiğinde Ford'un yaklaşımı aşağıdaki gibi olmuş, Ford kendi internet sitesinde konu ile ilgli dokümanlar yayınlamıştı.
http://www.ford.com.tr/ford-hakkinda...-egm-genelgesi
Özetle Ford fabrika çıkışı karartmalı camlar için Tip Onayı (Type Approval) aldığını belirten belgeyi internetten paylaşmıştı.
Bence bu sıkıntıları çözse çözse motosiklet firmaları çözer. Madem orijinal aksesuar diye getirip satıyorlar, bi zahmet tip onayını da alıversinler.
-
24 Mayıs 2016, 08:52
#268
Süper Moderatör
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
24 Mayıs 2016, 14:25
#269
Bugün Kadıköy Emniyet Müdürlüğü, Kadıköy Trafik tescil ve C Bölgesi Trafik Denetleme Ekipler Amirliği arasında bir süre dolaştıktan sonra Selamiçeşme Özgürlük Parkının oradaki Trafik Denetleme Ekipler Amirliği'nin doğru adres olduğunu anladım. Otomobil veya motorsiklet gibi araçlar üzerinde yapılan değişikliklerden dolayı (cam filmi, egzos buna dahil) 32. maddeden ceza yer ve trafikten men kararı alınmış ise buraya gelmeniz gerekiyor. Anladığım kadarıyla 32. maddeden dolayı ceza yendiğinde trafikten men kararı polisin insiyatifine bağlı olarak ya hemen başlıyor yada 1 hafta müddet veriyor (hemen başlar ise polis çekici çağırmalı ve aracı otoparka çektirmeli)
Polis memuru dışarıya park ettiğim, üzerinde çanta bulunmayan motorsikletimin fotoğrafını çekti. Ruhsat ve ehliyet fotokopisini alarak trafikten men kararını kaldırdı.
Benim dışında ceza yiyen olursa başka yerle hiç uğraşmasın. Direk buraya giderek işini hallettirsin. Benim maceram burada son buluyor.
Ben kendi adıma bir süre çanta taşımayarak trafik polislerinin davranışlarını gözlemleyeceğim.
Önümüzdeki hafta sulh ceza mahkemesine trafik cezasının iptali için dava açmayı planlıyorum. Yazdığım dilekçeyi gene burada paylaşıyor olurum.
-
25 Mayıs 2016, 09:06
#270
Süper Moderatör
geçmiş olsun. cezanın ne kadar olduğunu sormuştum ama cevapladıysanız görmedim.
ayrıca korkunun ecele faydası yok, polise bu ticari değil diye laf anlayacağımıza çantaları ruhsata işletsek mi?
yakında şöyle ilanlar görürsek şaşmayın "çanta ruhsata işli"
-
25 Mayıs 2016, 09:38
#271
Ceza 92 TL , ayrıca ruhsata işletmek için 1500 civarı masraf oluyormuş arkadaşımız facebookta bir grupta yazmış.Bir de bu işin şöyle bir tarafı var, her yeni aldığımız motora çanta taktığımızda ruhsata işletme masrafı yaparsak yandık. Gerçi burası Türkiye, yüce devletimiz isterse yapacağız yolunacak kazlar olaraktan...
-
25 Mayıs 2016, 09:52
#272
birisinin cezayı iptal ettirmesi ve sizin bunu ibraz etmeniz ceza almayacağınız anlamına gelmiyor.
aldığınız cezanın iptal edileceği anlamına da gelmez.
farklı sonuçlar ile karşılaşabilirsiniz.
nihayetinde cezayı tanzim eden memura ucu dokunmadıkça sizin mahkeme koridorlarını arşınlamanız zerre kadar umurunda olmayacaktır.
tedbirli olmakta fayda var.
soft çantalarda da aynı sorun var mıdır ?
(bu arada aracın orijinalinden sonra eklenen her parçanın ruhsata işlenmesi gerekiyor, sis farı, yanıp sönen diğer zımbırtılar, egzost, orijinali değiştirilmiş stop lambaları vs. bugün bunların sorgulanmaması yarın ceza konusu olmayacağı anlamına gelmez)
-
25 Mayıs 2016, 10:19
#273
Moderatör
Şimdi benim motosikletimin 3'lü port bagaj tipi çanta seti mevcut. Çantaların tamamı Kawasaki orjinal çantaları. (Üreticisi givi) Ayrıca bu çantaları motosikletime takmak için herhangi bir tadilatta söz konusu değil. Tamamen motosikletin orjinal hali ile gelen plug mountlar mevcut üzerinde (Her iki el tutamağında) Çantalar kızaklı bağlama sistemine sahip. Kawasaki için givi tarafından özel üretilmiş. Ayrıca bu çantaların kilitlerini açmak için kullandığım anahtar'da motosikletin kendi kontak anahtarı.
Şimdi bu durumda ben motosikletin kimyasını değiştirip bir tadilat mı yaptım, yoksa kawasaki bu motosikleti bu şekilde mi üretmiş? Eğer bu şekilde üretmiş ise ben neden gidipte motosikletimde tadilat yaptım, projesi bu, hadi bunu işle diyorum?
Dipnot: Üzerinde hiç bir şekilde çanta demiri vb. sonradan takılmış herhangi bir aparat söz konusu değil.
Yorum ve fikirlerinizi bekliyorum.
-
25 Mayıs 2016, 17:50
#274
Süper Moderatör
Merak edip bir iki yer ile görüştüm, 350-400 TL gibi proje bedeli var. Proje ile tespite gidip oradan trafik tescile gidecekmişiz.
Merak ettiğim elimizdeki ruhsata ek olarak mı yazarlar? Yoksa yeni ruhsat mı basarlar? Yeni ruhsat basarlar ise artı yaprak masrafı var.
Ayı ile dalaşacağına çalıyı dolaş demiş atalar, çalıyı mı dolaşsak?
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
25 Mayıs 2016, 18:00
#275
Moderatör
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Merak edip bir iki yer ile görüştüm, 350-400 TL gibi proje bedeli var. Proje ile tespite gidip oradan trafik tescile gidecekmişiz.
Merak ettiğim elimizdeki ruhsata ek olarak mı yazarlar? Yoksa yeni ruhsat mı basarlar? Yeni ruhsat basarlar ise artı yaprak masrafı var.
Ayı ile dalaşacağına çalıyı dolaş demiş atalar, çalıyı mı dolaşsak?
Olcay bu proje neye göre çiziliyor peki? Mesela NC750 icin Givi blabla model bir çantaya proje cizildi, sende de aynı motor var bende de.. Tek proje yeterlimidir ? Yoksa herkes kendine proje mi çizdirmek zorunda. Ayrıca benim mevzuda bir fikrin var mı?
-
25 Mayıs 2016, 18:05
#276
o kadar masrafa değeceğini düşünmüyorum. cezayı ödemek daha mantıklı. fakat ceza puanı kısmı biraz sıkıntılı olmuş. yılda kaç kez böyle bir uygulamaya takılıp ceza yenilebilir bunu düşünmek gerek birazda.
-
25 Mayıs 2016, 18:09
#277
Bu yapılan zulümden başka bir şey değil...
1) Markalı çanta ve çanta demirlerinin Türkiye'de satışı serbest mi? Serbest.
2) Bu ürünler yetkili distribütörler tarafından yasal yollarla ülkeye sokulmuş mu? Evet
3) Bunların motosikletlere takıldığı biliniyor mu? Biliniyor.
Eeee neyin eziyeti bu?
-
25 Mayıs 2016, 18:28
#278
Süper Moderatör
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Olcay bu proje neye göre çiziliyor peki? Mesela NC750 icin Givi blabla model bir çantaya proje cizildi, sende de aynı motor var bende de.. Tek proje yeterlimidir ? Yoksa herkes kendine proje mi çizdirmek zorunda. Ayrıca benim mevzuda bir fikrin var mı?
Aynı motordan birden fazla olursa çizim kolaylığı olacağı için (birden fazla çizmeyecek, kopyalayacak) biraz daha ucuz olur dediler.
Yırtamazsın hacı, sen de bu yasaya tabisin bence.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
26 Mayıs 2016, 11:44
#279
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Aynı motordan birden fazla olursa çizim kolaylığı olacağı için (birden fazla çizmeyecek, kopyalayacak) biraz daha ucuz olur dediler.
Yırtamazsın hacı, sen de bu yasaya tabisin bence.
Ben de projeci bir firmaya bir e-mail attım projelendirme ile ilgili , gelen cevabı paylaşıyorum :
Tolga Bey Merhaba;
TSE tarafından onaylı projenin maliyeti 500+KDV'dir. Ortalama 2 günlük bir süre içerisinde projeniz onaylanır.
Proje İşlemleri için aşağıdaki belgelere ihtiyaç vardır;
-Aracın ruhsat aslı
-Araca ait Uygunluk Belgesi
-İşçilik faturası (Çantayı monte eden firmadan)
-İşçilik faturasını kesen firmanın imza sirküleri fotokopisi
(Evraklar tam ve eksiksiz geldiği zaman çantayı monte eden firmanın imzalaması gereken evraklar var,)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
Gelen cevaba göre şöyle bir durum var. Ben çanta demirini marka bir firmadan almadım (givi- shad vb gibi) çantayı ve demiri birisine monte de ettirmedim. Kendim yaptım montajı. Prosedür gereği böyle bir montaj faturasına ihtiyaç duyuluyorsa bu da demektir ki bir servise gidip parasını verip montaj faturası kestirmemiz gerekecek. Paket servis motorları için bu prosedür gayet mantıklı çünkü adam sallıyorum 10 tane motor alıp gönderip bir yerlerde çanta montajını yaptırtıyordur. Fatura da alıyordur ama bizim gibi bireysel kullanıcılar için bu pek efektif gözükmüyor. Bu işin sonu nereye gidecek gerçekten bilmiyorum. Her polis gördüğümde acaba beni durdurur mu, ceza keser mi ? Motoru bağlar mı gibi sorularla kendimi paranoyak etmek istemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Arkadaşlar projeci firmaya gelen email üzerine montajı kendim yaptım faturam yok dedim ve gelen cevap şöyle oldu :
TSE ye projeyi onaylatabilmemiz için montaj faturası ve montajı yapan firmanın imza ve kaşesi olmak zorunda...
-
26 Mayıs 2016, 14:38
#280
Tüvtürk muayene istasyonunda aracımı muayene ettirdiğim sırada bir BMW GS sürücüsü gördüm diyalog şu şekilde.
+ çantaları çıkarmışsın ruhsatı işletebiliyorsun sonradan
- ruhsata işletilmez GS'te
+ mondialin çantalı modelinde ruhsatta çanta var işleniyor yani.
- mondial binen adam GSten ne anlar.
Arkamı dönüp gittim. Bunlara motorcu denilmez. Çok bilmiş mahlukat.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler