Muhtemelen yönetmelikte ölçü-hacim-ağırlık ve takma şekli ile ilgili standartlar gelecek. İlk başta bir sürü yanlış olacak, sonra tekrardan düzeltme hazırlanacak.
(Mutad olduğu üzre)
Benim motosikletim 150 kg taşıyabilir mesela, ben 65 kg, artık artçı falanda alamıyacağıma göre, çünkü çanta var
150-65= 85 kg taşıyabilecek boyutta çanta takmam konusunda ısrar ederlerse ne yapacağım
İşin şakası, ne tür standart getirirlerse getirsinler heryönden mağduriyetin DİBİ
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
SORUNN ÇÖZÜMÜNE ULAŞMAMIZA AZ KALDI DİYEBİLİRİM. YÖNETMELİK SON AŞAMASINDA HERHALDE KISA ZAMANDA PROJELENDİRME AŞAMASINA GELECEKTİR. ELİTEZ MÜH.
düzenlemenin her türlüsü kullanıcı aleyhinedir. en azından nasıl takacağımızı değil neyi takmamamız gerektiğini düzenleseler yeter
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.....
Şu ibareye takıldım..Acaba bir ışık olarak görmek mümkünmüdür..
Yoksa buradaki esas amaç son yıllarda hızla çoğalan ve hızlı artış gösteren benzin fiyatlarına karşı daha ekonomik ulaşım çözümü olan motorsiklet kullanıcılığını baskılamakmıdır?..Son zamanlardaki motorsiklet kullanımı önüne konulan engeller giderek artıyor bence,gerek sigorta olsun gerek denetleme ki ben denetlemenin esas amacı dahilinde yapıldığına çok inanmıyorum..Türkiyede motorsiklet kullanıcılığı birilerinin düğmeye basması ile baltalanmaktadır..Herkes büyük araç kullansın daha fazla yakıt sarfetsin,olay bu..
Benzin 5 TL den 10 TL ye çıksın yine alırız. Toplu halde meleye meleye yaşıyoruz.
Sesimizi en fazla 3 gün çıkartır. isyan ederiz. Sonra gider kredi kartı ile fulle deriz. Aksini kaç kişi söyleyebilir.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
bu da geçer önemli olan yasaları düzelttirmek uygulanmadıktan sonra önemi yok köprü geçişlerine yazı yazalım dilekce verelim sesimizi dilekçe ile duyuralım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Gelen cevap adamlar illa diyorlar ki;Evrağında bir sorun olsun.Sigorta,muayene,vergi her şey tam ama ne olursa olsun bunu işlettirmicem. Hem işlettirsen bile yolcu sayısının tek kişiye inmesi nedir yahu
Sayın Nıjat ZAKARYAYEV
15.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.
Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.
Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.
Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.
İyi günler dileriz.
2069
arkadaşlar bütçede açık var yama tutmuyor bunları nereden kapatacaklarını şaşırdılar resmen motorcu camiasını haraca bağlama peşindeler a-2 ehliyet yok dediler yıllardır millete dünya para vede yandanda otoparkları zengin ettiler sigorta dediler oda tamam resmiyet dedik kayıddışı motorda kalmadı kaydı olmıyanları otoparklara toladılar 300 tl lik bir çin malı motora ehlitet yok ceza tescili yok bilmem ne kadar sigorta yok ceza toplam 1.500 tl adamlar ne cezayı ödediler nede motoru aldılar otoparklardan ha bunların dışında gayet nizamii bir şekilde gerçekten motora sevdalı motor kullanıcıları var onlardan ne koparabilirizin peşine düştüler şimdi bakalım sonumuz ne olacak o zaman bu olay aslında motor üretici firmalarıda ilgilendirmiyormu yani uygunluk belgesine üçlü çanta seti var diye yazması gerekiyor diyecem amma bu birazda otobüs kullanan firmalarada otobüs insan taşımak için dir siz bununla mal teşıyorsunuz ve bu bagaj sisteminiz uygunluk belgesinde görünmüyor bagajlarınızı projelendirin der gibi bir şey saygılar aslında bu iş tamamen parasal belge melge hikaye bu genelgeye uyanlardan alabildiklerini alacaklar kanuna uyan vatandaşlardan oymıyanlar yine devam diyecekler
insanın kaderi kurduğu hayali gerçekleştirmek için gösterdiği çabaya bağlıdır
Dostum, doğrusunu söylemek gerekirse ben ekonomi yapmak için arabamı kulanmaya başladım artık. Aracım LPG'li. Temz yakıt. Arabam km.de 17 kuruş yakarken, motorum km.de 23 kuruş yakıyor. Arabamın dört lastiği 400-500 TL. iken motorumun iki lastiği 1100 TL. Motorsiklet kullanmak benim için lüks Artık caddede fazla yer kaplamama da kızmasınlar. Motoru zaman zaman adrenalin ve stres atmak için kullanmaya karar verdim. Önümüzde kış, artık yavaş yavaş kızağa çekme zamanı geliyor. (Yağmurlu havalarda binmeme izin yok evden )
dilekçe yazmıştım bu konuyla ilgili cevabı aynen kopyalıyorum
Sayın Mesut Çağatay CİHAN
20.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.
Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.
Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.
Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.
İyi günler dileriz.
2069
Otomobillerin tepesine portatif bagaj takılıyor. Buna nasıl izin veriliyor? Badem bıyıklının biri motosiklet sektörüne girmeden bu işler çözülmeyecek herhalde.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)