Bir bardak soğuk su içeriz artık..
Bir bardak soğuk su içeriz artık..
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
Bu soruyu nasıl sorarson sor kopyala yapıştır yapıp gönderiyolar cevabı.Yapacak bişey yok.Kanun çıkmışsa çıkmıştır.Bizde kanun biranda çıkar herkes başka yorumlar.En üst makamdaki nasıl anlamışsa,yorumlamışsa öyle hareket edilir.Trafik Polislerinin yapacağı bişey yok.
Motor Cross olduğu için sorun yok. Çevirmenin olduğu yerde karşı şeride geçerim. Gelsin peşimden.
Bugüne kadar kanunlara ve kurallara uyarak yaşadım. Birazda adrenalin salgılayalım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Devlet baba paraya skıştı anlaşılan..
Baktılar bu ülkede motosiklet yaygın hadi şunları bi öpelim demişler..
Neyse önümüzdeki hafta trafiğe gideyimde haydarı (ruhsat ) masaya koyum
Avrupadan tura cikmis ve su Turkiye'yi de bir gorelim deme sazanligina dusen,
motosikleti girtlagina kadar canta dolu turistlere,
bu yasayi anlatmaya calisan polisimizi hayal ettim de!
Basmisim kahkahayi.
Federasyon olarak Egm ile resmi yazışmalarımız sürüyor, sonuca çok yakınız...
http://gundem.bugun.com.tr/25-milyon...-haberi-205047
Mak. Mühendisi arkadaşıma sordum, bana şöyle şöyle bi proje ayarla diye;
"o ne ya öyle bişey yetkimizmi varmış deyip odaya sordu, herkes bihaber
Trafik takipçiyi aradım "abi şöyle bi proje getiricem sana ek-1 e işlicekmişiz dedim, hayatımda yapmadım yapan arkadaşımda yok" dedi.
Kurye bi abimize sordum; "açma o konuyu, bisürü ceza yedim bu yüzden, yiyen arkadaşlarımda sayısız, hepimiz araştırıyoruz bu bizim işimiz sonuçta,
ama böyle bir uygulamayı kime sorduysak neyapılacağını bilmiyor, trafik bile bilmiyor, internette yazıyor git getir belgeleri ruhsata işleyelim diyorlarmış..."
Adamcağız illallah etmiş, sırt çantasıyla taşıyordu evrakları yinede şükrediyordu "allahtan benim işim evrakla diğerleri ne yapsın" diye, böyle saçma bi uygulama
Yani bu işi yapalım desekte yapamıyoruzki, muallakta bi ceza kesme yöntemi heralde yılsonuna kadar açıklar kapansın diye
Heralde işi tek bilen Mc Donalds
Alman mühendisleri, Japon mihendisleri becerememiş, bizim mühendislerimiz bi proje çizsin ona göre kesip biçip tekrar bağlayın ruhsat verelim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Daha once motosiklet mevzusunun yayginlasmasi icin devlete dusen gorevler diye bir baslik acmistim.
O baslikta,
motosiklet taniminin kanunen yetersiz oldugunu ve mutlaka yeniden tanimlanmasi gerektigini yazmistim.
Bunun gerekliliginin en net ortaya ciktigi olay bu oldu.
Neden?
Bu konuyla ilgili uc baslik gordum ve hepsini okudum.
Yoneticilerimiz dahi ozellikle pizza vs dagitan motosikletlerin devasa tasima kutularindan bahsetmisler.
Tse de bu kutularin tasitin niteligini degistirdigi kanaatine varmis ve emniyet buna uyarak genelge yayinlamis.
Simdi meselenin benim tanimlanma istegimle ilgisi nedir?
Sudur.
Kanun, motosikleti bir sekilde tanimliyor.
Ama su boyda ve su genislikte demiyor.
Kanun,motosikletle serit ihlaline izin vermiyor.
Yani motosiklet klanirken, sizde diger araclar gibi serit kurallarina riayet edeceksiniz.
Aralara dalmayacak,sanki otomobil gibi seritte siraya gireceksiniz.
Gayet mantikli.
Fakat madem seriite otomobille ayni muameleyi goruyorsunuz,sizin genisliginizden kime ne?
Ister en olarak,50cm yer kaplayin, ister serit genisliginde.
Kime ne zarariniz var?
Kanunun kaduk kaldigi yerlerden bir tanesi budur.
Arkaniza bir metre genisliginde canta takarsaniz ceza var.
Ama 2 metrelik profil demiri ya da kalas tasirsaniz cezasi yok.
(cezaya konu olan madde icin soyluyorum)
Kisacasi,
pizzaci motorunun devasa tasima kutusu tabiri yanlis bir tabirdir.
Cunku kanunen motosikletin trafikte kac cm yer kaplayacagi acikca belirtilmemistir.
Zaten kanun koyucu da bu eksikligin farkinda olarak, kutu standardi ya da en boy standardi koymamis,direkt ruhsata isleme gibi ucu acik bir kural getirmistir.
Bu genelgedeki hatalarin bir sekilde duzeltilebilmis olmasi bir basari degildir.
Motosiklet kanunen dogru duzgun tanimlanmadigi surece yarin bir baska konuda yine devletin hiyarliklarini konusmaya devam ederiz.
Motosiklet federasyonu,canta ile ugrasip,bakin nasil cozduk diye boburlenecegine,buyuk resmi bir an once gorup,(ki zamaninda yazdiklarimiz dikkate alinip bir deklerasyon yayinlamislardi)
ona gore hareket etmelidir.
Bu iş mahkemede biter.
Neden mi? Çünkü böyle bir durumda polisin yazdığı ceza makbuzunu ve tutanağı imzalamazsınız iş mahkemelik olur.
Açılacak tesbit davasında durumun tesbiti için bilir kişiye başvurulur ve sanayii bakanlığı ve TSE'nin yazısında belirtilen durumun oluşup oluşmadığına bakılır.
Polisin çevirmede ceza kesme iddiası şudur, aracın şasesinde ve genel ölçülerinde tadilat ve dolayısıyla gabaarinin bozulması. Ancak portatif yükler yani şaseye sabitlenmeyip basitçe sökülüp çıkarılabilecek durumda olanlar kanaatimce buna dahil olamazlar.
Eski arkadaşlar bilir bir Transporterim var van tipi ve arkasında eski salon takımının kanepesi durur kah molada yatar uyurum yada bir manzara molasında indirir manzaraya karşı pikniğimi yaparım.
Bir gün trafik kontrol noktasında durdurup ceza kesmeye kalktı bir memur aracında tadilat var aracını koltuklu yapmışsın ve ruhsata işletmemişsin dedi. Ben koltuğun araca montajlı olmadığını bir yük olarak taşıdığımı, üstelik panelvanların doğal işlevinin yük taşımak olduğunu anlattım anlamadı (ya gece yarısı sigarası bitmiş veya karnı acıkmıştı) sonunda amiriyle konuşup durumu anlattım ancak ilk memur makbuz kesmişti bende imzalamadım ertesi gün bölgeden kontrol ettiğimde makbuz iptal edilmişti.
Bu gibi durumlarda, yani kesin haklı olduğunuz durumlarda tutanak veya makbuzu kesinlikle imzalamayınız, suçlu olduğunuzu ikrar etmek anlamı taşır. İmzalanmayan tutanak mahkemelik olur ve durumun yani suçun tesbitini gerektirir.
Şimdi dopo üzerine ahtapotla veya arkaya heybe lastik ip vs bir şekilde derhal çıkarılabilecek yükün aracın yapısını bozduğu iddia edilemez.
Ancak şu evlere servis araçlarının şaseye bağlı kaynaklı vs araçla bütünleşmiş yükleri bu sonuca yol açar.
Gabaari için ise aracın yüklü ağılık sınırını, en ölçüsünü geçmiyen ağırlık merkezini aks başına düşen yük aleyhine bozmayan olarak düşünmeliyiz.
İyi akşamlar olsun.
Not: Bilirsiniz bir çok araç ekstra krom borulu tampon vs takar trafik durdurur ve bunu hemen sök der aracı trafiğe uygun hale getirince salar anahtar takımı olan paspası yayıp yatar söker olmayan makbuzunu alır giderdi.
Ben bütün başlıkların birleştirildiğini zanederek diğer başlıkta yazmıştım ancak kavganın büyüğü burada.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Ihtiyar,
kavga zannedilenden daha buyuk aslinda.
Ilk olarak genelgeye reaksiyonlara baktim.
Cogunluk yiyecegi cezanin maddi buyuklugu icin endiseleniyor.
Yani ceza 5 lira olsa kimse bu uygulamayi umursamayacakti.
Sistemdeki carpikliklarin konusulmasi icin illa yaptirimin buyuk olmasi sarti var.
Yoksa bizim halk kendi kicina girmiyorsa gordugu kazigin karsisinda saygi durusuna geciyor.
Motosiklet kullaniyoruz ve saygi istiyoruz.
Ama kullandigimiz araca, kendimiz bile saygi gostermiyoruz.
Eh!
Durum boyle olunca elin fransizi sorar.
Bu ne yaman celiski anne?
Arkadaşlar merhaba
Öncelikle formunuza yeni katıldım ve gerekli bütün bilgilere buradan ulaşmak çok kolay.
Ben A.İ.T.M mühendisiyim ve araç projesi çizmekteyim.
Kendi firmamın bünyesinde birkaç motorlu arkadaş çalıştırmaktayım ve geçen hafta bu sorun bizimde başımıza geldi.
Uygulama bana kalırsa oldukça saçma ama A.İ.T.M. yönetmeliğine göre artık motosikletler dahil her aracın üzerindeki
değişiklikler proje kapsamında olmaktadır.
Kendi motorlarımıza proje çizip çantaları ruhsata işlettik. Eğer ruhsata işletmek isterseniz şartlar şu şekilde
1) Motosikletinizin ruhsatı gerekmektedir.
2) Trafikte motosikletinizin dosyasında bulunan uygunluk belgesinden fotokopi gerekmektedir.
3) Motosikletinize taktırdığınız çantanızın ebatları gerekmektedir.
4) Proje teslimat süresi maksimum 3 gündür.
5) Onaylı projenizi teslim aldıktan sonra ek1 doldurtup, muayene yaptırıp sonrasında da trafiğe gidip ruhsatınızı yeniletmeniz gerekmektedir.
6) Motosikletinize çanta taktırdığınız da 2 kişi olarak sürüş yaparken yokuş yukarı yapılan kalkışlarda motorunuzun ön lastiğinin havalanma ihtimalinden dolayı A.i.T.M.'ye göre araçlarınız yolcu taşıyamayacaktır ve 1 kişilik olarak tescil edilecektir.
Konu ile alakalı sorularınız için ulaşabileceğiniz iletişim numaraları: Yener Mühendislik : 0212 570 72 70 - 0212 542 44 43
HERKESE KEYİFLİ SÜRÜŞLER DİLERİM.
Ne yani simdi canta takinca motor tek kisilik olarak mi gececek ruhsatta. Sacmalik duzeltilir diye beklerken, uzerine iyice sacmaladilar.
Peki, size başka bir soru. Diyelimki ruhsata işlettik, ama kısa bir gezi için çanta ihtiyacınız olmadığı için çıkardınız. Bu durumda yine ceza yemiyecekmisiniz? Çünkü ruhsatta işli bir donanımı çıkardığınızdada suç sayılmıyormu ?
Hadi bakalım çık işin içinden
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Abi boyle seyler hep beni bulur zaten. 31 yasina giricem bir kac gun sonra. Onun cenabetligi herhalde. Cantayi ugras, tak, 2 gun sonra EGM genelge yayinlasin. Evet evet kesin 31 ile alakali bir problem.
Avrupa'da var mi ornekleri abi? Avrupali bu kadar sacmalamaz, oradan devsirme degildir herhalde bu uygulama?
Ruhsata işli olduğunda eğer çantayı çıkarırsanız ceza keserler maalesef bizim ülkemizde iki ucu boklu değnek.
Yetmez ama evet. Nerde yetersiz varsa devlet kurumlarına yerleştirirsek böyle olur bu işler.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)