Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tarzını belirlemek...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Motorsiklet almadan önce tarzımızı belirlemek lazım sanırım. Hangi amaçla kullanacağımızı biliyorsak zaten az çok tarz da ortaya çıkıyor ama bazı durumlarda özellikle kararsız birisiyseniz bu çok zor bir işe dönüşüyor. Naked tarzı motorlar hoşuma gidiyor ama chopperları da seviyorum.Racing ve scooter sempatimi saymıyorum bile. Şimdi bu kadar karışık kafaya biraz destek şart o yüzden sizlerden (özellikle kullanıcılarından) motor tarzlarınızı neye göre belirlediğinizi ve kullandığınız motor tipinin artı ve eksi yönlerini yazmanızı istesem bana çok yardımcı olmuş olursunuz. Şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Kullanımının, şehir içi-şehirler arası ağırlığını; yaşadığın şehrin ya da güzergahlarının zemin durumunu; motordan beklentilerini (Performans, rahatlık, ses, ergonomi, güvenlik vs.); yaşadığın yerin hava koşullarını vs. gibi kriterleri göz önünde bulundurarak bir seçim yapman mantıklı olur. Görüyorumki Didimlisin, ben de 1 yıl yaşamıştım didimde. Orada chopper'a ve ss'e gerek olduğunu düşünmüyorum. Nacizane fikrim, bir maxiscooter almandır

  3. #3
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    girin başlayın bir ucundan, 2 tekerlekli olsun da hiç fark etmez.
    scorpions_59 ve atid bunu beğendiler.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  4. #4
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    amacın sadece şehir içi ise scooter
    yok karma ise naked
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  5. #5
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Valla kardeşim bu işin iki tarafı var. Bir kullanım amaçlarına göre mantığa dayalı seçimler . İkinciside aha bu motor benim olmalı dediğin duygusal seçimler. Tabbi ikinci tarafın olmazsa olmazı küçük cc ile başlamanın daha hayırlı olduğunu unutmamak. Yoksa her insan direk r 1200 gs adv hayali kurabilir parası varsa direk gidip aladabilir.

    Ben endurocuyum. Hem duygularım hem mantığım beni şimdiki motoruma kavuşturdu. Yol arama zahmetim yok tepe dere kaldırım düşünmüyorum bile. Ufak ccde olsa büyükte olsa maksat engelleri aşmak. yola bağımlı kalmamak benim için önemli unsur. Hızı sadece şehirler arası yollarda ararsın onuda zamanla cc büyüttükçe giderirsin. başka sınıf bir motor kullanmadım . Scooter desen tercih meselesi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  6. #6
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    tarzını bulmak çok zorlu bir süreç bence. bu süreçte zaten en az bir kaç motor değiştireceksiniz.
    enduro dik oturuş pozisyonu ile en rahat motorlardan biridir. yüksek ve yumuşak amortisörleri ile hem asfalt hemde toprak yol kullanımına uygundur.
    naked motorlarda dik oturuş pozisyonuna sahip konforlu, hafif ve güçlü motorlardır. şehir içinde kıvrak, otoyolda hızlıdır. en güzel örnekleri kawasaki ER6-N ve suzuki GSR'dır.
    chopperlar için iyi yorum yapamayacağım, hiç sevmiyorum, sadece gösteriş için kullanıldığını düşünüyorum. ağır hantal viraj kabiliyeti olmayan ve rahatsız motorlardır.

  7. #7
    EmrE_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    Aydın / NAZİLLİ
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Motor deneyimin yoksa güzel bi cub tawsiyemdir.ekonomik durumun iyise honda innova olabilir.hem vitese alışırsın.sonrada ver elini chopper,ss,naked ;)

  8. #8
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Arkadaşlar zaten şuan CUB motorum var bitane gariban yuki 125 cc. Yalnız motor pek tat vermiyor artık, bisikletten hallice olduğu için altımdaki motor mu değilimi anlamıyorum bile. Bi arkadaşın 250 cc chopper motoruna bindim, indikten sonra " eğer bu motorsa bendeki neydi" sorusu kafamda belirdi. İşin özü motorsiklet zevkimi kaybetmeden yeni bi modele geçmek istiyorum.
    Didimde yaşıyorum evet , burası ufak bir yer sonuçta ama benim iyi bir motorum olursa, aydın izmir kuşadası söke gidip gelirim. altımdaki cub ile anca işten eve evden işe gidip geliyorum ötesinde bir sürüş zevki verecek bir alet değil malesef.

    Soruyu birde şöyle sorayım CUB dan sonra ikinci motor ne olmalı ?

  9. #9

    Üyelik
    08 Mayıs 2012
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 2012 esd :)
    Ybr 125 al her yere gider gelir
    Ahmanamra bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    kuşadasına gelmeyi düşünüyosan enduro al hatta cross al .

  11. #11
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Para varsa tarz belirlemek kolay iş.Ama kısıtlıysa paran neye yetiyorsa tarzın da o oluyor
    007mac bunu beğendi.

  12. #12
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    1 adet naked 1 adet enduro alacaksın
    olayın kesin çözümü bu

    ama ikisine gücün yetmezse şuna karar vermelisin
    sınırlanmaktan nefret ediyorrum: enduro
    motosiklette sert karakteri seviyorum: naked

    işin kötü tarafı, ülkemizde her ikisi için de ideal seçenekler az
    007mac ve hocaseko bunu beğendiler.

  13. #13
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Senin yaşam tarzın, alacağın motorun tarzını belirler zaten.
    Nasıl yaşıyorsan ona uygun bir motor al.
    Böylece motoruna aşık olursun
    Ahmanamra bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  14. #14
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Ben motorumu yaşam tarzı değilde , ihtiyaç olarak düşünüyorum . Trafikte özellikle şehir içinde motosiklet kullanımı yaygınlaşmalı yoğun trafik , park sorunu ve yakıt tüketimi gibi etkenler beni motosiklete yöneltti. Yüksek hacimli motor düşünürsem Enduro tercihim olacaktır

    Motosiklet ile kask bütünleşmeli , motoru üreten firmalar kask koymak için yer yapmıyorlar bu çantası olmayan bir motor için sorun oluyor. Sele altı veya başka bir yere özel kask yeri mutlaka olmalı !
    007mac bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Vallahi onu bunu bilmiyorumda şehir içi kullanılacaksa ara ara uzun yola çıkılacaksa Kesinlikle naked derim
    He benimm tercihim değil ama arada bozuk yollarada girerim diyorsan Enduro
    Ama geri kalan her yolda Naked derim SS tadında Bence SS den daha çekici ,SS tadında ama SS den daha rahat,SS tadında Bazı nakedler biraz daha yüksek , ve gidon açısı daha fazlşa yani şehir içi ulaşımı kolaylaştırıyor
    Yani Şimdi değil ama İlerde kesnlikle Bi Z1000 Alacağım
    Sado

  16. #16
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Supermotodan bahsediyim sana azıcık.

    Tek silindir, Arazi(cross) motosikletlerinin yol lastiği takılmış halleridir. Çok ince ama yüksek motosikletlerdir. Kısa boylu insanlar pek binemez.
    Düşük hacim, düşük ağırlık ve tek silindir seri hızlanma konusunda avantajlarını sağlar. Hafiflik ayrıca çok kolay kontrol edilmelerini ve hemen durmaları konusundada faydalı olur.
    Tek silindir olduklarından az yakarlar. Beygiri az ama torkları çoktur. Sert viraj kabiliyeti ve kontrolü en yüksek motosikletler bunlardır.
    Uzun olduklarından trafikte aynalardan yukarıda bir gidonları vardır. İncelikleri ve çok dönen direksiyonları sayesinde her delikten geçebilirler.
    Tehlikelilerdir, çok seri hızlandıkları için tepenize çıkabilirler.
    Tehlikesizdirler, scooterlardan bile hafif olduğu için çoğu, anında durabilirler.
    Dezavantajları çok:
    Maksimum hızları azdır, 160 falan gidersin.
    Şekil yoktur, kızlar falan motor sabitken gitmiyoken wow demez, bu ne biçim motor der.
    Bazıları saatlidir, sürekli silindir piston ister.
    Şehir dışı yolculuk, unut
    Avantajları çok:
    Trafikte hiç bir şekilde durmazsınız,
    Az yakar çok gider,
    Virajda çok racing kullanan arkadaşı geçersiniz, şaşarlar,
    Kaldırımdan zıplarsınız, çıkartır arazi lastiği takar dağa çıkarsınız, yanlarsınız.

    Bu kadar tanıtabilirim supermotoyu, Bide 2 adet video veriyorum, umarım işine yaramıştır.

    http://www.youtube.com/watch?v=_r-1t6D5E6U
    http://www.youtube.com/watch?v=lnXb7dJlimo
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  17. #17
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    illaki sonunda enduro alacağın için doğrudan enduro alınmalı bence...
    Ahmanamra bunu beğendi.

  18. #18
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Her motorun kullanım zevki tabiki farklıdır ama kesinlikle enduro :D
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  19. #19
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bu işin kesin kuralı yok. mantığın başka, duyguların başka telden çalar. öyle çok uzun araştırmalara gerek de yok. alın iki tekerinizi ve başlayın bir ucundan. beğenmedin satarsın, beğensen sıkılırsın, değişiklik ararsın.

  20. #20
    [Turan] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosiklet tarzları bence ruh halimiz gibi değişken.

    Ruh halin hareketli açıcam gazı der ise ss . Az kafa dinliyicem gezicem görücem enduro.

    Ağır ol ülen az dersede cruiser. Kalk ulen git orman havası al dağ bayır gez der kimi zamanda ozaman cross.

    Yani üç beş tane motosiklet lazım aslındada ama Türkiyenin durumu belli maaşlar belli 1 tane buldunmu hiç düşünme atla gez
    MotorKafa, 007mac ve scorpions_59 bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)