Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Başlangıç Olarak Aprillia RS125

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    evet arkadaşlar bir kaç gündür araştırıyorum. aslında amacım hyosung veya cbr ile başlayıp büyük motorlara saldırmaktı. ama bu motor çok ilgimi çekti. yamaha, honda, hyosung her türlüsüne baktım ama bu motora aşık oldum, uzun yıllarca kullanıp sıkılmayacağım bir motor; lakin bir çok yerde okuduğuma göre çok sorun çıkaran ve uzun ömürlü olmaya bir motormuş. zaten piyasası ve yedek parçası çok kötü. diyeceğim o ki ben racing sınıfına bu minik canavar ile başlayıp 3-4 yıl boyunca temiz bir şekilde kullansam sıradan kontroller dışında herhangi bir ekstra problem ve masraf sıkıntısı yaşar mıyım? çünkü piyasası iyi değil dediğim gibi. yani bu 125 lik canavara 8-9 milyar bayıldığıma değer mi? (değmez tabi 125 lik için ama masraf ve problemler bakımından soruyorum)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Forumu iyi kurcala daha once tartisildi. 2 zamanli bu motosikletin yakit tuketimini ogren zaten sorun ciksa olusan masraf devede kulak kalir.

  3. #3

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    rs 125 almak yerine cbr250 alman daha mantıklıdır.

  4. #4
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Aprilia RS125 yüksek cc motor kullanıcısını bile kendine hayran bırakacak bir motordur. Yalnız yaklaşık 20-25 bin km civarı rektefiye ister. 100km de 6-7 lt kadar benzin sarfiyatı vardır. GT250 R ı sollayabilecek kapasitede bir motordur. Masraf çıkarmasın diye düşünüyorsan bu motor sana uygun değil. Gerek benzini gerek rektefiyesi açısından. Ayrıca bu 2 zamanlı Aprilia dan anlayan usta çok azdır. Eğer amacın 3-4 sene sorunsuz kullanabilmek ve 8-9 bin tl civarı paran varsa senin için en iyi seçenekler GT250 R ve CBR 250 R dır.
    atid ve sgurdal bunu beğendiler.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  5. #5
    deprogadias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    Küçükçekmece / İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 650V & CBF 600 & ZX6-R
    2 zamanlı olması yakıtın çok etkiler bildiğim kadarıyla. 4 zamanlı bi motordan çok daha fazla yakar ve çabuk ısınırmış. motor hakkında pek bi bilgim yok ama duymuştum bunları. söylediklerim yanlışsa kusura bakmayın
    scorpions_59 bunu beğendi.

  6. #6
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Çok yakar, çooooook gider. 600lük kovalarsın onunla. Arıza yaparsa 2 ay parça beklersin. ve 2 zamanlı motorlarda motor freni yapamazsın frenajı çok iyi öğrenmeni sağlar. Nerden biliyorum çok yakın arkadaşımda vardı çok kullandım ondan.
    Türkiyeye gelen avrupada falan yetişmiş yarışcılar çok iyi fren yapmayı 2 zamanlı motorlarla öğrendiği için milletin eline verip gider genelde.
    He bide sesi testere gibidir.
    +9000'e taş gibi ninja alırsın da, ekipmana kaç para ayırdın sen? Ls2 kaskla gezme motora para vermek için önce ekipman al, kalanıyla motor
    scorpions_59, atid ve eray_uluyazı bunu beğendiler.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  7. #7
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    geçenlerde karşılaştık biriyle değiştik motorları kullandım. alt devirlerde biraz sıkıntılı ama 8bini geçtimi kıyamet kopuyor. o arkadaş benim benzine verdiğim parayı yağa veriyordu yakıtını söylemeye gerek yoktur sanırım... (1 litre yağı 45 yada 50 tl ye alıyormuş ve 300 km gidiyormuş o yağ ile)
    atid bunu beğendi.
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  8. #8
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı deprogadias adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı olması yakıtın çok etkiler bildiğim kadarıyla. 4 zamanlı bi motordan çok daha fazla yakar ve çabuk ısınırmış. motor hakkında pek bi bilgim yok ama duymuştum bunları. söylediklerim yanlışsa kusura bakmayın
    herkez keşke senin hibi yorum yapsa.
    olacak olacak...

  9. #9

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    merak etme ben 40 milyarlık motora binip 20 tl lik kask takan elemanlardan olmam asla ekipmanlara çok önem veririm. gülü seven dikenine katlanır hesabı biraz bu motor. görmeye giderim binip test ederim. eğer ki motordan uzun süre kullanımda sıkılacağımı anlarsam hyosung gt250r almayı düşünürüm. teşekkürler herkese cevaplar için. bilgisi olan varsa başka yorumları beklerim.

  10. #10
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    çok samimi arkadaşımda bu motosikletten var, masraftan başka birşey değil, sorunsuz olduğu zaman tadından yenmez çok zevkli çok hızlı sesi çok hoş ancak başına açacağı masraflar insanı illalah ettiriyor, 4 silindirli 600cc kadar yakar, ayrıca sık sık yağ ister ki yağları 30-50 tl arası, piston-silindir ömrü çok azdır, nikselaj dedikleri birşeyle kaplı bunların pistonları o sebeple rektefiye falanda olmuyor, direk yeni kit almak durumunda kalıyosun onlarda yurtdışından geliyo oldukça pahalı(1000tl üstü), ustası desen çok az bulunuyor, onlarda uçuk fiyatlar çekiyor. Rs 125 alacak bütçen varsa onun yerine cbr 250 düşün, ninja düşün, sym wolf var hoş motor ona bak, beklersen suzuki inazuma gelecek vs. seçenek bol yani.
    atid bunu beğendi.

  11. #11
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Alıntı atid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak etme ben 40 milyarlık motora binip 20 tl lik kask takan elemanlardan olmam asla ekipmanlara çok önem veririm. gülü seven dikenine katlanır hesabı biraz bu motor. görmeye giderim binip test ederim. eğer ki motordan uzun süre kullanımda sıkılacağımı anlarsam hyosung gt250r almayı düşünürüm. teşekkürler herkese cevaplar için. bilgisi olan varsa başka yorumları beklerim.
    Uzun sürede sıkılmazsın çok emin ol çünkü zaten modifiyeye çok yatkın bi motosiklet. Yurtdışında ehliyette beygir sınırı olduğu için gücü kısılmış durumda. Sadece karburatöre bir jet kit takarsın 1,5-2 kat güç verir öyle düşün.
    Ama gel gelelim ki uzun süre kullanamazsın. Sıkıştırması çok yüksek olduğu için uzun ömürlü motosikletler değil bunlar. Ama eğleniceğin kesin
    Ninjadan falan çok daha güçlü bi makine bu, başlangıç için diğerlerinden daha tehlikelidir aklında olsun, dediğim gibi motor freni olayları yeni öğrenen biri için çok riskli olsada ilerideki fren hakimiyetini çok arttırır.
    atid bunu beğendi.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  12. #12

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    yağ masraflarını filan anladım paşalar gibi bakarım alırsam ama şu 1000tl üstü dediğin parça canımı sıktı. o neymiş ki öyle? motoru kökten mi değişeceğiz anlamadım
    @kefeeee usta zaten aşırı hız merakım yok benim. yani çıkiyim de otobana motorun anasını ağlatiyim zorlayim demem. sadece bu motor garajda dururken moto gp izlemek hoşuma giderdi 125cc yarışlarını severim.

  13. #13
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    rs125, ninjadan hyosungtan çok daha güçlü değil arkadaşlar, 600 lük filan da kovalayamaz
    hp hesabıyla ninja250 ile aynı
    kilo avantajı ve 2 zamanlı olması biraz daha seri kalkmasını sağlıyor olabilir (öyledir demiyorum) o kadar
    bunun dışında maliyetli motosikletler her açıdan
    bir cbr 250 nin 2 katına yakın tüketimi olacaktır
    keyif alıyorum, buna değer demeyin
    motosiklet her zaman keyif aleti değil, aynı zamanda ulaşım aracı

    sonra bu motorlar asıl güçlerine devirlendikçe çıkıyorlar
    mesela bir benzeri olan derbi gpr125 e bindim
    düşük devirlerde torku çok zayıf geldi, almaktan vazgeçtim
    4 zamanlı bir 250cc hele ki 2 silindirse daha idealdir
    atid ve sgurdal bunu beğendiler.

  14. #14
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rs125, ninjadan hyosungtan çok daha güçlü değil arkadaşlar, 600 lük filan da kovalayamaz
    hp hesabıyla ninja250 ile aynı
    Hiç kullanmadığından böyle bişi diyebileceğini düşünüyorum. Basit bir jetkit hava filtresi ve karışım ayarı ile 55 beygir olan bi makineden bahsediyoruz burda. Ki emin ol 600lük kovaladım ben o haliyle, ışıklarda durunca kaçlık bu yaa? falan deniliyodu hep
    Diğer dediklerinin çoğuna katılıyorum tabi onun dışında.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  15. #15
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç kullanmadığından böyle bişi diyebileceğini düşünüyorum. Basit bir jetkit hava filtresi ve karışım ayarı ile 55 beygir olan bi makineden bahsediyoruz burda. Ki emin ol 600lük kovaladım ben o haliyle, ışıklarda durunca kaçlık bu yaa? falan deniliyodu hep
    Diğer dediklerinin çoğuna katılıyorum tabi onun dışında.
    aprlia nın af1 futurasını kullandım, exup vardı üstünde 35 hp idi, son hızı 180 kmh civarıydı, sanırım o motorun ötesi yoktur
    125 cc 1 silindir motordan 55 beygir çıkarabilen bir teknoloji olabileceğini sanmıyorum
    öyle bile olsa 600cc bir motoru ne kalkışta ne son süratte herhangi bir şekilde zorlayamaz, herhalde şoför faktörü vardı senin durumda
    tabi bu motorlar için 160 cc kitler geliştirildi, onlarla 40 hp civarlarını görmek mümkün

  16. #16

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    bu arada almayı düşündüğüm aprillia modeli 2008-2010 dan aşağı değil. ortalama 5-6 bin km de. temiz baksam fazla üzmesem motoru yine mi masraf çıkarır. tırsmaya başladım. zaten sürekli kullanmayacağım. üni. öğrencisiyim. sadece mevsimlik. ulaşım aracı olarak kullanmam pek.

  17. #17
    EmrE_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    Aydın / NAZİLLİ
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    O paraya sıfır cbr 250r al bence.yakıt ve parça riskine girdiine değmez

  18. #18

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Alıntı atid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada almayı düşündüğüm aprillia modeli 2008-2010 dan aşağı değil. ortalama 5-6 bin km de. temiz baksam fazla üzmesem motoru yine mi masraf çıkarır. tırsmaya başladım. zaten sürekli kullanmayacağım. üni. öğrencisiyim. sadece mevsimlik. ulaşım aracı olarak kullanmam pek.
    güncel. motor yatarken bile masraf çıkarıyor abartılmıyorsa.

  19. #19
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Aprilia RS 125 in 2007-2008 leri 4 zamanlı diye biliyorum.Dijital Göstergeli olanları.
    atid bunu beğendi.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  20. #20

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aprilia RS 125 in 2007-2008 leri 4 zamanlı diye biliyorum.Dijital Göstergeli olanları.
    bunun artısı ne oluyor? sadece az yakması mı yoksa başka özelliği de var mı?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)