Başlangıç Olarak Aprillia RS125
Reklamlar
-
26 Ağustos 2012, 23:18
#1
evet arkadaşlar bir kaç gündür araştırıyorum. aslında amacım hyosung veya cbr ile başlayıp büyük motorlara saldırmaktı. ama bu motor çok ilgimi çekti. yamaha, honda, hyosung her türlüsüne baktım ama bu motora aşık oldum, uzun yıllarca kullanıp sıkılmayacağım bir motor; lakin bir çok yerde okuduğuma göre çok sorun çıkaran ve uzun ömürlü olmaya bir motormuş. zaten piyasası ve yedek parçası çok kötü. diyeceğim o ki ben racing sınıfına bu minik canavar ile başlayıp 3-4 yıl boyunca temiz bir şekilde kullansam sıradan kontroller dışında herhangi bir ekstra problem ve masraf sıkıntısı yaşar mıyım? çünkü piyasası iyi değil dediğim gibi. yani bu 125 lik canavara 8-9 milyar bayıldığıma değer mi? (değmez tabi 125 lik için ama masraf ve problemler bakımından soruyorum)
Reklamlar
-
27 Ağustos 2012, 00:15
#2
Forumu iyi kurcala daha once tartisildi. 2 zamanli bu motosikletin yakit tuketimini ogren zaten sorun ciksa olusan masraf devede kulak kalir.
-
27 Ağustos 2012, 00:57
#3
rs 125 almak yerine cbr250 alman daha mantıklıdır.
-
27 Ağustos 2012, 00:58
#4
Aprilia RS125 yüksek cc motor kullanıcısını bile kendine hayran bırakacak bir motordur. Yalnız yaklaşık 20-25 bin km civarı rektefiye ister. 100km de 6-7 lt kadar benzin sarfiyatı vardır. GT250 R ı sollayabilecek kapasitede bir motordur. Masraf çıkarmasın diye düşünüyorsan bu motor sana uygun değil. Gerek benzini gerek rektefiyesi açısından. Ayrıca bu 2 zamanlı Aprilia dan anlayan usta çok azdır. Eğer amacın 3-4 sene sorunsuz kullanabilmek ve 8-9 bin tl civarı paran varsa senin için en iyi seçenekler GT250 R ve CBR 250 R dır.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
27 Ağustos 2012, 01:06
#5
2 zamanlı olması yakıtın çok etkiler bildiğim kadarıyla. 4 zamanlı bi motordan çok daha fazla yakar ve çabuk ısınırmış. motor hakkında pek bi bilgim yok ama duymuştum bunları. söylediklerim yanlışsa kusura bakmayın
-
27 Ağustos 2012, 01:19
#6
Çok yakar, çooooook gider. 600lük kovalarsın onunla. Arıza yaparsa 2 ay parça beklersin. ve 2 zamanlı motorlarda motor freni yapamazsın frenajı çok iyi öğrenmeni sağlar. Nerden biliyorum çok yakın arkadaşımda vardı çok kullandım ondan.
Türkiyeye gelen avrupada falan yetişmiş yarışcılar çok iyi fren yapmayı 2 zamanlı motorlarla öğrendiği için milletin eline verip gider genelde.
He bide sesi testere gibidir.
+9000'e taş gibi ninja alırsın da, ekipmana kaç para ayırdın sen? Ls2 kaskla gezme motora para vermek için önce ekipman al, kalanıyla motor
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
27 Ağustos 2012, 01:45
#7
geçenlerde karşılaştık biriyle değiştik motorları kullandım. alt devirlerde biraz sıkıntılı ama 8bini geçtimi kıyamet kopuyor. o arkadaş benim benzine verdiğim parayı yağa veriyordu yakıtını söylemeye gerek yoktur sanırım... (1 litre yağı 45 yada 50 tl ye alıyormuş ve 300 km gidiyormuş o yağ ile)
YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....
-
27 Ağustos 2012, 01:51
#8
deprogadias adlı üyeden alıntı
2 zamanlı olması yakıtın çok etkiler bildiğim kadarıyla. 4 zamanlı bi motordan çok daha fazla yakar ve çabuk ısınırmış. motor hakkında pek bi bilgim yok ama duymuştum bunları. söylediklerim yanlışsa kusura bakmayın
herkez keşke senin hibi yorum yapsa.
-
27 Ağustos 2012, 11:45
#9
merak etme ben 40 milyarlık motora binip 20 tl lik kask takan elemanlardan olmam asla ekipmanlara çok önem veririm. gülü seven dikenine katlanır hesabı biraz bu motor. görmeye giderim binip test ederim. eğer ki motordan uzun süre kullanımda sıkılacağımı anlarsam hyosung gt250r almayı düşünürüm. teşekkürler herkese cevaplar için. bilgisi olan varsa başka yorumları beklerim.
-
27 Ağustos 2012, 11:56
#10
çok samimi arkadaşımda bu motosikletten var, masraftan başka birşey değil, sorunsuz olduğu zaman tadından yenmez çok zevkli çok hızlı sesi çok hoş ancak başına açacağı masraflar insanı illalah ettiriyor, 4 silindirli 600cc kadar yakar, ayrıca sık sık yağ ister ki yağları 30-50 tl arası, piston-silindir ömrü çok azdır, nikselaj dedikleri birşeyle kaplı bunların pistonları o sebeple rektefiye falanda olmuyor, direk yeni kit almak durumunda kalıyosun onlarda yurtdışından geliyo oldukça pahalı(1000tl üstü), ustası desen çok az bulunuyor, onlarda uçuk fiyatlar çekiyor. Rs 125 alacak bütçen varsa onun yerine cbr 250 düşün, ninja düşün, sym wolf var hoş motor ona bak, beklersen suzuki inazuma gelecek vs. seçenek bol yani.
-
27 Ağustos 2012, 11:56
#11
atid adlı üyeden alıntı
merak etme ben 40 milyarlık motora binip 20 tl lik kask takan elemanlardan olmam asla
ekipmanlara çok önem veririm. gülü seven dikenine katlanır hesabı biraz bu motor. görmeye giderim binip test ederim. eğer ki motordan uzun süre kullanımda sıkılacağımı anlarsam hyosung gt250r almayı düşünürüm. teşekkürler herkese cevaplar için. bilgisi olan varsa başka yorumları beklerim.
Uzun sürede sıkılmazsın çok emin ol çünkü zaten modifiyeye çok yatkın bi motosiklet. Yurtdışında ehliyette beygir sınırı olduğu için gücü kısılmış durumda. Sadece karburatöre bir jet kit takarsın 1,5-2 kat güç verir öyle düşün.
Ama gel gelelim ki uzun süre kullanamazsın. Sıkıştırması çok yüksek olduğu için uzun ömürlü motosikletler değil bunlar. Ama eğleniceğin kesin
Ninjadan falan çok daha güçlü bi makine bu, başlangıç için diğerlerinden daha tehlikelidir aklında olsun, dediğim gibi motor freni olayları yeni öğrenen biri için çok riskli olsada ilerideki fren hakimiyetini çok arttırır.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
27 Ağustos 2012, 12:06
#12
yağ masraflarını filan anladım paşalar gibi bakarım alırsam ama şu 1000tl üstü dediğin parça canımı sıktı. o neymiş ki öyle? motoru kökten mi değişeceğiz anlamadım
@kefeeee usta zaten aşırı hız merakım yok benim. yani çıkiyim de otobana motorun anasını ağlatiyim zorlayim demem. sadece bu motor garajda dururken moto gp izlemek hoşuma giderdi 125cc yarışlarını severim.
-
27 Ağustos 2012, 12:09
#13
rs125, ninjadan hyosungtan çok daha güçlü değil arkadaşlar, 600 lük filan da kovalayamaz
hp hesabıyla ninja250 ile aynı
kilo avantajı ve 2 zamanlı olması biraz daha seri kalkmasını sağlıyor olabilir (öyledir demiyorum) o kadar
bunun dışında maliyetli motosikletler her açıdan
bir cbr 250 nin 2 katına yakın tüketimi olacaktır
keyif alıyorum, buna değer demeyin
motosiklet her zaman keyif aleti değil, aynı zamanda ulaşım aracı
sonra bu motorlar asıl güçlerine devirlendikçe çıkıyorlar
mesela bir benzeri olan derbi gpr125 e bindim
düşük devirlerde torku çok zayıf geldi, almaktan vazgeçtim
4 zamanlı bir 250cc hele ki 2 silindirse daha idealdir
-
27 Ağustos 2012, 12:15
#14
tigermbz adlı üyeden alıntı
rs125, ninjadan hyosungtan çok daha güçlü değil arkadaşlar, 600 lük filan da kovalayamaz
hp hesabıyla ninja250 ile aynı
Hiç kullanmadığından böyle bişi diyebileceğini düşünüyorum. Basit bir jetkit hava filtresi ve karışım ayarı ile 55 beygir olan bi makineden bahsediyoruz burda. Ki emin ol 600lük kovaladım ben o haliyle, ışıklarda durunca kaçlık bu yaa? falan deniliyodu hep
Diğer dediklerinin çoğuna katılıyorum tabi onun dışında.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
27 Ağustos 2012, 12:26
#15
kefeeee adlı üyeden alıntı
Hiç kullanmadığından böyle bişi diyebileceğini düşünüyorum. Basit bir jetkit hava filtresi ve karışım ayarı ile 55 beygir olan bi makineden bahsediyoruz burda. Ki emin ol 600lük kovaladım ben o haliyle, ışıklarda durunca kaçlık bu yaa? falan deniliyodu hep
Diğer dediklerinin çoğuna katılıyorum tabi onun dışında.
aprlia nın af1 futurasını kullandım, exup vardı üstünde 35 hp idi, son hızı 180 kmh civarıydı, sanırım o motorun ötesi yoktur
125 cc 1 silindir motordan 55 beygir çıkarabilen bir teknoloji olabileceğini sanmıyorum
öyle bile olsa 600cc bir motoru ne kalkışta ne son süratte herhangi bir şekilde zorlayamaz, herhalde şoför faktörü vardı senin durumda
tabi bu motorlar için 160 cc kitler geliştirildi, onlarla 40 hp civarlarını görmek mümkün
-
27 Ağustos 2012, 12:33
#16
bu arada almayı düşündüğüm aprillia modeli 2008-2010 dan aşağı değil. ortalama 5-6 bin km de. temiz baksam fazla üzmesem motoru yine mi masraf çıkarır. tırsmaya başladım. zaten sürekli kullanmayacağım. üni. öğrencisiyim. sadece mevsimlik. ulaşım aracı olarak kullanmam pek.
-
27 Ağustos 2012, 12:50
#17
O paraya sıfır cbr 250r al bence.yakıt ve parça riskine girdiine değmez
-
27 Ağustos 2012, 14:10
#18
atid adlı üyeden alıntı
bu arada almayı düşündüğüm aprillia modeli 2008-2010 dan aşağı değil. ortalama 5-6 bin km de. temiz baksam fazla üzmesem motoru yine mi masraf çıkarır. tırsmaya başladım. zaten sürekli kullanmayacağım. üni. öğrencisiyim. sadece mevsimlik. ulaşım aracı olarak kullanmam pek.
güncel. motor yatarken bile masraf çıkarıyor abartılmıyorsa.
-
27 Ağustos 2012, 14:25
#19
Aprilia RS 125 in 2007-2008 leri 4 zamanlı diye biliyorum.Dijital Göstergeli olanları.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
27 Ağustos 2012, 17:50
#20
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Aprilia RS 125 in 2007-2008 leri 4 zamanlı diye biliyorum.Dijital Göstergeli olanları.
bunun artısı ne oluyor? sadece az yakması mı yoksa başka özelliği de var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)