Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Civata ve somunların motorlar üzerindeki önemi !! Herkez mutlaka okuyup uygulamalı.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    burhant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul/Sultangazi
    Motosikleti
    Dayang moped /Yuki 100-7 / Mondial 125 KT
    Civatalar motorlarımızda sanıldığından fazla öneme sahiptirler en kaliteli motorun bile civatasi gevşediğinde hala kaza yapmıyor oluşumuz bence motorun kalitesini değil bizim şanslı olduğumuzu gösterir.
    Motor ister istemez titreyecek yol özellikle istanbul da delik deşik asfat yolda tıkır tıkır saat gibi çalışan motorlarımızla takur tukur gidiyoruz. Bu özellikle motor kullanıcıları için tehlikeyi fazlalaştırıyor.
    Yolda giderken başımdan geçen bir talihsizliği anlatayım. 2. kişi motrumla biryere giderken ana caddeye çıkmak için sağa sinyalimi verdim yola çıktım gaza biraz yüklendim az ileride kasisi farkettiğimde ani firen yaptım fren ilk seferinde motoru yavaşlattı fakat ikinci sıkışımda birden bire boşalıverdi kernara çekip baktım ki arka balata tetibatı sabitlendiği yerden düşen civata sayesinde diskten kurtulmuş.
    Basit bir senaryo ile kendimi yoğun bakıma veya musalla taşına götürebilirim. 60 veya 80 ile gittiğim bir yolda dikkatsiz bir sürücü birden bire yola atlayabilirdi ve bu fren boşalması benim kaza yapmama sebebiyet verebilirdi.
    Veya otobanda giderken ön veya arka teker küçük bir çukurda yerinden fırlayabilirdi vs... vs..

    Uzun lafın kısası hemen hemen her nalburda bulunan ve yolda yürürken eğilip almaya tenezzül etmeyeceğimiz kadar ucuz iki adet malzeme var. Bunların birisi ''RONDELA'' ikincisi ise ''FİBERLİ SOMUN'' dur.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Bu iki hırdavat hareket, sarsıntı ve titreşimli ortamlarda civata ve somunları kilitleyerek sökülmelerini önemli ölçüde azaltır. Elimiz hala ingiliz anahtarı tutabiliyorken gözümüze takılan civataları rondela ile sıkalım somunları ise fiberli somun ile değiştirip rondela sağlamlaştıralım. Yalama olmuş sıkılmayan veya artık dişleri aşınmış civatalarıda çelik civata ile değiştirelim. Eğer problem civata yatağında ise pafta çekip '' Pafta konusunda tecrübeniz yoksa bilen birisini bulun'' bir büyük civata ile sıkalım.
    He bu arada en baba motorların bile civatalarının çin malı olduğunu düşünüyorum
    MeHMeTK., atiTheSun, Acil112 ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Motor üzerine daha sonradan eklenen aksesuarlarda kullanılan civatalarıda genellikle kalitesiz oluyor. Mümkünse üzerinde A4 yazan paslanmaz olan civatalarla da değiştirebilirsiniz.
    007mac, cihan26esk ve M.balibey bunu beğendiler.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Mümkünse sanayi bölgesi civatacılarından paslanmazlarını alıp kullanın.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #4
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Çin değil dostum, motorumun tüm parçalarını yedekleme sevdasında iken tüm civata, somunların yedeğini almıştım (niye aldıysam hala açılmamış duruyorlar, 200 dolar civarı harcamıştım ) tüm paketlerin üzerinde made in japan yazıyor, 50 sene sonra açar kullanırım herhalde
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  5. #5
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Çektirme en garantilisi ilk somunu sıkıyoruz sonra ikinci somunu da sıkıoruz daha sonra bu 2 somunu da karşılıklı çapraz sıktıkmıydı ohh

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin değil dostum, motorumun tüm parçalarını yedekleme sevdasında iken tüm civata, somunların yedeğini almıştım (niye aldıysam hala açılmamış duruyorlar, 200 dolar civarı harcamıştım ) tüm paketlerin üzerinde made in japan yazıyor, 50 sene sonra açar kullanırım herhalde
    Made İn P.R.C bizimkiler
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  6. #6
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    çince atasözü:çin candır ,can da çindir
    Hızın kararı perfect,fazlası past perfect tir...

  7. #7
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Fiber değil de teflonlu somun olmasın o?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiber değil de teflonlu somun olmasın o?
    Fiberli somun doğru. Contalı somun denildiğini de duydum ama teflonlu ilk defa duyuyorum.

  9. #9
    burhant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul/Sultangazi
    Motosikleti
    Dayang moped /Yuki 100-7 / Mondial 125 KT
    bilmem sen öyle diyosan

  10. #10
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Fiber veya takviyeli somunda deniyor. Genelde kaliteli topcase markaları ( givi, kappa gibi) bu somunlarda kullanır. Çok sık kontrol edemesekte/ üşensekte mutlaka uzun yola çıkmadan kontrol etmeli tüm civataları. Son kontrolümde plakamın iki somununun düştüğünü gördüm, yolda plakanın düşmesi hic hoş olmazdı, bunu fark edememek dahada hoş olmazdı

  11. #11
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    Tüm somunları söküp loctaite sürüp yeinedne takın hayatta gevşemez. Ben makine işiyle uğraştığım için bugüne kadar gevşemeye en etkin yöntem budur. Rondela da konabilir yada somunlar değişebilir takviyeli somun yapılabilir ama şuda var bazı somunların birebir aynısını bulamayabilirsiniz. Yada rondela attığınızda oluşan pot nedeniyle somun tam kavramaz. Kontra yapmak ise yeterli uzunluk yok ise zor bir durum en iyisi bu işin ilacı loctaite sürmek.
    burhant ve sapo bunu beğendiler.
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  12. #12
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.
    Doğrusu tork anahtarı ile kitapçığına göre sıkmak, o kadar para bayılıp aldım ama kullanmayı bile bilmiyorum
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #14
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.
    bi tamirci janta bagli olan mil somunlarinin havali tabanca ile sikilmamasi gerektigini soylemisti, niye oyle dedi bilmiyorum var midir asli astari?

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi tamirci janta bagli olan mil somunlarinin havali tabanca ile sikilmamasi gerektigini soylemisti, niye oyle dedi bilmiyorum var midir asli astari?
    Doğru çünkü lastiğin patlarsa basit gereçlerle söküp tamir edemezsin yada zincirle alakalı bir durumda tekeri sökmen gerekir yada mili gevşetmen gerekir gevşetemezsin.

  16. #16
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu tork anahtarı ile kitapçığına göre sıkmak, o kadar para bayılıp aldım ama kullanmayı bile bilmiyorum
    bilmedigin b*ku git mektebinde oku demisler hic tamirci de mi yok orada abi nasil kullanacaz bu zimbirtiyi desen soylerler...skalali tork anahtari mi yoksa ayarlanabilir istenilen tork degerine ulastigi zaman cit diye ses cikaranlarindan mi senin anahtar..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  17. #17
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    Arkadaşlar yıllarca mekanik işlerde uğraşmış ve epey araba alıp satmış tamir etmiş biri olarak hava tabanca denen meretle hiçbir şey sıkmayınız. En iyisi tork ayarlı anahtarlardır. Her civatanın bir sıkılma gücü vardır. Aşırısı hem somuna-civataya hemde baskı uyguladığı zemine zarar verir. bir ikinciside bir çok arabalarda bijonların bozulduğunu görürsünüz bunun nedeni havalı tabanca ile cart cart sıkmaktır. Civata ağızlamadan hayvan gibi güç uygulayarak cart diye sıkarlar bi bakmışsın diş kapmış Hadi git tornacıya helicoil attır v.vs. en uygun sıkma biçimi alın bir lokma takımı kafanız rahat olsun. Eğer çok güç uygulanması gereken bir somun sıkacaksanız. Mesela kamyon lastiği zaten hiçbir havalı tabanca onu istediğiniz kadar sıkamaz. Belli bir yerden sonra uzun bir boru takıp anahtarı öyle sıkmanız gerekir ;) En iyi çözüm gevşeme için loctaite tır. HEr amaca uygun çeşitli numaralarda satılır. Bu ilacı kulandıktan sonra elinizle sıkın somunu anahtarla bile değil kurusun o halde bile gevşemez ;)
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  18. #18
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Loctite dan sonra açmanız gerektiğinde biraz sıkıntı veriyor yalnız. Benim tavsiyem fiberli somun.
    Gökhan YAŞDAL

  19. #19
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru çünkü lastiğin patlarsa basit gereçlerle söküp tamir edemezsin yada zincirle alakalı bir durumda tekeri sökmen gerekir yada mili gevşetmen gerekir gevşetemezsin.
    Havalı tabanca ile kendim sıktım arka teker somunlarını, takımdaki 17 ile açtım biraz zor oldu ama açtım zaten lastik patlarsa bişey yapamazsın, yedek lastik felan mı taşıyacağız oda malum Elbette fazla zorlamamak gerekiyor ama titreşimi biraz fazla olan motorun civataları hakkatten başlıyor gevşemeye. Örnek : Asya AS100

  20. #20
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Beyler üstten eksantrikli ile balansörlü arasındaki fark ne titreşim yokmu demek 2 sindede
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)