Civata ve somunların motorlar üzerindeki önemi !! Herkez mutlaka okuyup uygulamalı.
Reklamlar
-
25 Ağustos 2012, 15:08
#1
Reklamlar
-
25 Ağustos 2012, 15:24
#2
Motor üzerine daha sonradan eklenen aksesuarlarda kullanılan civatalarıda genellikle kalitesiz oluyor. Mümkünse üzerinde A4 yazan paslanmaz olan civatalarla da değiştirebilirsiniz.
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
25 Ağustos 2012, 15:33
#3
Mümkünse sanayi bölgesi civatacılarından paslanmazlarını alıp kullanın.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
25 Ağustos 2012, 15:34
#4
Çin değil dostum, motorumun tüm parçalarını yedekleme sevdasında iken tüm civata, somunların yedeğini almıştım (niye aldıysam hala açılmamış duruyorlar, 200 dolar civarı harcamıştım ) tüm paketlerin üzerinde made in japan yazıyor, 50 sene sonra açar kullanırım herhalde
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
25 Ağustos 2012, 15:38
#5
Çektirme en garantilisi ilk somunu sıkıyoruz sonra ikinci somunu da sıkıoruz daha sonra bu 2 somunu da karşılıklı çapraz sıktıkmıydı ohh
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
draggy adlı üyeden alıntı
Çin değil dostum, motorumun tüm parçalarını yedekleme sevdasında iken tüm civata, somunların yedeğini almıştım (niye aldıysam hala açılmamış duruyorlar, 200 dolar civarı harcamıştım
) tüm paketlerin üzerinde made in japan yazıyor, 50 sene sonra açar kullanırım herhalde
Made İn P.R.C bizimkiler
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
-
25 Ağustos 2012, 16:01
#6
çince atasözü:çin candır ,can da çindir
Hızın kararı perfect,fazlası past perfect tir...
-
25 Ağustos 2012, 19:30
#7
Fiber değil de teflonlu somun olmasın o?
-
25 Ağustos 2012, 19:51
#8
ero__ adlı üyeden alıntı
Fiber değil de teflonlu somun olmasın o?
Fiberli somun doğru. Contalı somun denildiğini de duydum ama teflonlu ilk defa duyuyorum.
-
25 Ağustos 2012, 20:54
#9
bilmem sen öyle diyosan
-
25 Ağustos 2012, 21:06
#10
Fiber veya takviyeli somunda deniyor. Genelde kaliteli topcase markaları ( givi, kappa gibi) bu somunlarda kullanır. Çok sık kontrol edemesekte/ üşensekte mutlaka uzun yola çıkmadan kontrol etmeli tüm civataları. Son kontrolümde plakamın iki somununun düştüğünü gördüm, yolda plakanın düşmesi hic hoş olmazdı, bunu fark edememek dahada hoş olmazdı
-
26 Ağustos 2012, 01:01
#11
Tüm somunları söküp loctaite sürüp yeinedne takın hayatta gevşemez. Ben makine işiyle uğraştığım için bugüne kadar gevşemeye en etkin yöntem budur. Rondela da konabilir yada somunlar değişebilir takviyeli somun yapılabilir ama şuda var bazı somunların birebir aynısını bulamayabilirsiniz. Yada rondela attığınızda oluşan pot nedeniyle somun tam kavramaz. Kontra yapmak ise yeterli uzunluk yok ise zor bir durum en iyisi bu işin ilacı loctaite sürmek.
Biri Beni Durdursun !!!!!
-
26 Ağustos 2012, 02:44
#12
Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.
-
26 Ağustos 2012, 03:09
#13
leons adlı üyeden alıntı
Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.
Doğrusu tork anahtarı ile kitapçığına göre sıkmak, o kadar para bayılıp aldım ama kullanmayı bile bilmiyorum
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
26 Ağustos 2012, 03:30
#14
leons adlı üyeden alıntı
Aslında en güzeli havalı tabanca ile sıkmak fakat küçükleri değil, önemli olan büyük vidaları. Jantta bağlı olan mil somunları, şase ve blok bağlantı somunları, şase ve orta sehpa somunları gibi.
bi tamirci janta bagli olan mil somunlarinin havali tabanca ile sikilmamasi gerektigini soylemisti, niye oyle dedi bilmiyorum var midir asli astari?
-
26 Ağustos 2012, 04:58
#15
bugay adlı üyeden alıntı
bi tamirci janta bagli olan mil somunlarinin havali tabanca ile sikilmamasi gerektigini soylemisti, niye oyle dedi bilmiyorum var midir asli astari?
Doğru çünkü lastiğin patlarsa basit gereçlerle söküp tamir edemezsin yada zincirle alakalı bir durumda tekeri sökmen gerekir yada mili gevşetmen gerekir gevşetemezsin.
-
26 Ağustos 2012, 07:29
#16
draggy adlı üyeden alıntı
Doğrusu tork anahtarı ile kitapçığına göre sıkmak, o kadar para bayılıp aldım ama kullanmayı bile bilmiyorum
bilmedigin b*ku git mektebinde oku demisler hic tamirci de mi yok orada abi nasil kullanacaz bu zimbirtiyi desen soylerler...skalali tork anahtari mi yoksa ayarlanabilir istenilen tork degerine ulastigi zaman cit diye ses cikaranlarindan mi senin anahtar..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
26 Ağustos 2012, 10:38
#17
Arkadaşlar yıllarca mekanik işlerde uğraşmış ve epey araba alıp satmış tamir etmiş biri olarak hava tabanca denen meretle hiçbir şey sıkmayınız. En iyisi tork ayarlı anahtarlardır. Her civatanın bir sıkılma gücü vardır. Aşırısı hem somuna-civataya hemde baskı uyguladığı zemine zarar verir. bir ikinciside bir çok arabalarda bijonların bozulduğunu görürsünüz bunun nedeni havalı tabanca ile cart cart sıkmaktır. Civata ağızlamadan hayvan gibi güç uygulayarak cart diye sıkarlar bi bakmışsın diş kapmış Hadi git tornacıya helicoil attır v.vs. en uygun sıkma biçimi alın bir lokma takımı kafanız rahat olsun. Eğer çok güç uygulanması gereken bir somun sıkacaksanız. Mesela kamyon lastiği zaten hiçbir havalı tabanca onu istediğiniz kadar sıkamaz. Belli bir yerden sonra uzun bir boru takıp anahtarı öyle sıkmanız gerekir ;) En iyi çözüm gevşeme için loctaite tır. HEr amaca uygun çeşitli numaralarda satılır. Bu ilacı kulandıktan sonra elinizle sıkın somunu anahtarla bile değil kurusun o halde bile gevşemez ;)
Biri Beni Durdursun !!!!!
-
26 Ağustos 2012, 11:15
#18
Loctite dan sonra açmanız gerektiğinde biraz sıkıntı veriyor yalnız. Benim tavsiyem fiberli somun.
-
26 Ağustos 2012, 11:16
#19
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Doğru çünkü lastiğin patlarsa basit gereçlerle söküp tamir edemezsin yada zincirle alakalı bir durumda tekeri sökmen gerekir yada mili gevşetmen gerekir gevşetemezsin.
Havalı tabanca ile kendim sıktım arka teker somunlarını, takımdaki 17 ile açtım biraz zor oldu ama açtım zaten lastik patlarsa bişey yapamazsın, yedek lastik felan mı taşıyacağız oda malum Elbette fazla zorlamamak gerekiyor ama titreşimi biraz fazla olan motorun civataları hakkatten başlıyor gevşemeye. Örnek : Asya AS100
-
26 Ağustos 2012, 11:26
#20
Beyler üstten eksantrikli ile balansörlü arasındaki fark ne titreşim yokmu demek 2 sindede
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)