Barkın abi bu işin profesörüdür... iyiye iyi kötüye kötü der.... birde onun kawasaki z750r yamaha ybr125 videolarını seyret her motorun hakkı neyse onu söyler...
Barkın abi bu işin profesörüdür... iyiye iyi kötüye kötü der.... birde onun kawasaki z750r yamaha ybr125 videolarını seyret her motorun hakkı neyse onu söyler...
Ne Adamlar gördüm Altında Motor Yok. Ne Motorlar Gördüm Üzerinde Adam Yok.....
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
İki yılda bir kütüğe dalma damarının tutması normal mi, yoksa geçen sene ben mi farketmedim?
Benim ne dediğimi algılayamıyorsan senin sorunun, saldırganlığını da bu sıkıntıya veriyorum.
bir gerizekalının anlayacağı açıklıkta anlatayim ..
arka freni kampana. aynı cc deki rakibine oranla %20-30 daha pahalıya sattığın alete elbet bişiler ilave edeceksin .. sorun frenmi?? aradaki milyarlarca farkı yaratan sorun oysa .. bende bu sorun değil .. alırsın metzeleri sorun ortadan kalkar diyorum .. ha Hyosung üstünde kötü lastik kullanmıyor .. ama benim tercihim hep metseler olmuştur.. eğer aynı ölçülerde metseler bulamıyosan 2. tercih dunlop tur..
bir ayrıntı daha ben gt yi tercih ederim .. adı üstünde naked yani çırılçıplak. olduğu yerde düşse diğerinin çıkaracağı masrafın onda birini çıkartır. oturma pozisyonu daha rahat.. biraz rüzgar yersin o kadar basit..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Motosikletin şehir içi kullanımda gidon turu dar olduğu için çok esnek değil. Bu gayet normal şekil itibari ile yarış motosikleti tipinde yapıldığı için comuter esnekliği beklemek saçma.
Frenleri gayet iyi. İstendiği takdirde motosiklete uygun çok kaliteli balatalar kullanılarak frenaj kabiliyeti daha da arttırılabilir.
Frenlerde lastiklerin kötü etkisi var. Çok çok çok sert hamurlu ömrü billah eskimeyen shinko lastikler fren mesafesini uzatıyor. Yeni bir çift lastik alarak bu sorunu çözebilirsiniz.
Frene alışan çoğu kullanıcı shinkolarla devam edip 30 35bin hatta 40binkm bu lastikleri kullanıyor. Bazıları ise sonra yeniden shinko lastik alıyorlar. Sebebi tamamen ekonomik.
Performans istiyorsanız onu da alırsınız.
Orta ve üzeri bir lastikle iyi bir balata ile(çinlilere uygun balata takanlarda oluyor sonra motosiklet neden durmuyor diyorlar) stopiye de kaldırırsınız motosikleti.
şehir içi karışık kullanımda 3.5lt-4lt civarı yakıp bu performansı alıyorsanız. Çok da şikayet etmemeniz gerekir.
Başka bir gerizekalının anlayacağı açıklıkta anlatayım.
Fren sorununu sadece lastikle çözemezsin. Lastikler, balatalar, fren pistonlarının sayısı, çapı, gücü, motorun ağırlık dağılımı, fren diskinin yapısı, kalınlığı, soğutması, fren hortumlarında kullanılan malzeme, fren hidroliği, ön maşanın açısı ve yapısı, ön amortisörün ayarları, ağırlık aktarım dinamikleri, motorun ağırlık merkezi gibi bir çok değişken frenlemeyi etkiler.
Frenlemede en büyük pay lastiktedir, ama fren sistemi kötüyse takılan lastik de çok büyük etki yaratmaz. İyi bir lastik yolu daha iyi tutar. Lastiğin yol tutuşundan daha güçlü fren sistemi varsa motorun frenlemesi öngörülemez olur, ön tekeri kilitleme riski yüzünden frenleme huzursuz olur. Lastiğin yol tutuşundan daha zayıf fren sistemi varsa fren mesafesi uzar. Lastiğin ne kadar iyi fren yaptığını fren manetinden hissedemiyorsanız o fren sistemi hissizdir, iyi frenleme yapması çok zordur.
kütük doğru söylüyor Hyosun bu ayrıntıları düşünmeden yıllarca suzukiye daha sonra kendine motosiklet üretirken .. motorun bu ayrıntıları kabzımallar tarafından yapıldı
kütük işte .. hani derlerya adı üstünde
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
michelin takmıştım on arka baya fark etmişti belkide beni o lastikler kurtardı lastik önemli
www.erkakurye.com
Hocam altin elbiseli adam suzuki gsxr 1000 o tanitirken k8 öve öve bitiremedi ve orada da suzukinin fren konusunda yetersiz olduğunu ve motor sahibinin genel bı degisiklik yaptığını söyledi koskoca suzuki gsxr 1000 fren yetersiz ama NEYE GÖRE YETERSİZ aslında soru bu olmalı hyo nun freni neye göre yetersiz ki olabilir bı kac ufak dokunulsa mükemmel de yapılabilir her güzelin bı kusuru olur tek kusur buysa bence hic onemli degil
Sığ düşünen adama laf anlatmak zor.
Adamlay koşkoca Şujukü'ye motoy yapmış, tapalim bij onlaya. Müggemmel biliyolaydıy heyşeyi.
Koskoca Honda'nın motoru yağ mı yakar? Adamlar senelerce Honda'ya motor yapmışlar, sonra dayanamayıp Honda'ya motor yapmaya devam etmişler. Yalancılar da Honda yağ yakıyor diyor.
Yamaha'nın 2007 R6'sı 14 bin devir çevirip kadranda 16 bin yazıyormuş. Olur mu öyle şey, adamlar Yamaha'ya motor yapmışlar, olmaz öyle, düşünmüşlerdir bunu.
Suzuki Burgman'ın varyatörü sorunluymuş, olur mu öyle hiç, adamlar koskoca Suzuki'ye motor yapmışlar, düşünmüşlerdir bunu.
Hyosung'ların krankları kırılmış, hadi ordan Suzuki'ye motor yaptı onlar.
Harley Davidson'larda fren yokmuş, hadi ordan gerizekalı, koskoca Harley'de fren tutmaz mı?
BMW F650GS titriyormuş, sigigit öküz mal, Alman mühendisleri aptal mı, titrer mi lan BMW? Adamlar BMW'ye B, M ve hatta W yapıyorlar, hatta yanında BMW de yapıyorlar!!!
GTR250'nin frenleri muhteşem değil orası bir gerçek. ama altın elbiseli adam (barkın)'ın programda bahsettiği gibi "çok iyi gidiyor ama hiç durmuyor, fren mi hiiii! freni yok, durmuyor öyle tiren gibi gidiyor" sözlerinin son derece abartılı buluyorum.
incelediği motor 2008 veya öncesi modellerden. dolayısıyla üzerinde bekleme ömrü çoktan bitmiş birde üzerine en az 10000 km yapmış bir lastik var. ayrıca balatalar yumuşak organik mi, disklere yanlışlıkla yağ kaçırılmış mı hiç sorgulamıyor. kalitesiz bir markanın organik balatasının kullanılması fren mesafesini ciddi ölçüde uzatan bir faktör olabilir. geçen gün motorumu periyodik bakıma vermiştim. aldığımda frenlerin bıraktığıma göre son derece kötü durumda olduğunu farkettim. üstelik balatalar zaten iyi durumda olduğu için balata değişimi de yapılmamıştı. problemin sebebi motorun sağını solunu yağlarken disklere ve balatalara yağ kaçmış olmasıydı. balata temizleyici spreyle durum düzeldi.
arka tekerlek için çok kuvvetli bulduğu o kaliperden önde iki tane kullanılması frenleme için bu kadar bir yetersizliği nasıl doğurur onu da anlayabilmiş değilim.
kısaca, hyosung'un frenleri çok çok iyi değil. ama altın elbiseli adamın yorumunu kesinlikle çok abartılı buluyorum. incelediği makinede (neticede kullanıcının birinden ödünç aldı) bir problem olduğunu (lastik, balata, yağ) düşünüyorum.
bu güne kadarki gerek ani osun, gerek kontrollü olsun bütün frenlemelerimde istediğim gibi durabildim. hemde benim kullandığım motor gt250 naked ve önde bir tek disk var.
Fren performansı lastik ve balata ile doğru orantılı ilerler.
Shinco lastik ve sirkeciden 10 tlye alınmış balatayla r1 inde fren performansını görmek lazım. (veya bir başka mükemmel tasarım model de olabilir.)
Şasinin sağlamlığı bile frenleri etkiler fakat 2008 model üzerindeki lastiklerin ve balataların durumu belli olmayan bir gtr ile modeli kötülemek pek yerinde değil.
Zaten o paraya mükemmel bir motor alamayacağımızı hepimiz biliyoruz.
Duke 125 gtr dan daha pahalı . Fakat gtr beklentileri karşılamazken duke beklentilerin üzerine bile çıkabiliyor. Bunada kalite farkı deniliyor olsa gerek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
Birde k1600gt den inip gtr kullanan adamla , kanuni boradan inip kullanan adam arasında yorum farkı olur.
Kullanıcıların bir çoğu laf söyletmez motoruna , bir öncekinden çok iyi dir genelde.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
barkın bayoğlunun test ettiği hyosung gt250r motordelisinden yesillus diye bir arkadaşındı ve motor gerçekten döküntüydü çok hor kullanılmış bir motordu barkın genelleme yapmıyor bindiği motoru söylüyor
eğer yeni kasa temiz motoru olan varsa barkına mesaj atsın test etsin barkın ama lastikleri değişmiş bir motor o zaman görün yorumları motor gerçekten hor kullanmaya gelmiyor temiz bakarsan uzun yıllar binilebilecek makine
Barkın abinin o videosunda katılmadığım birkaç şey var.
Test edilen motorun nylon lastikleri ve kalitesiz balataları fren performansını bodoslama etkiliyor. Yani kaliteli lastik ve balata kullanılsaydı çok farklı sonuçlar elde edilebilirdi.
Yakıt tüketimi 5-6 lt değil canını çıkarırsanız o kadar yakar mı bilmiyorum. Şikayet ettiği kötü yönler gibi söyledikleri klasik supersport motosiklet özellikleri. Gidonda el sıkışması, eğilerek oturma, dar gidon turu vs.
Yalnız arka piston konusunda haklı. Çift piston kitlemeye çok müsait. Arka amortisör konusunda da katılıyoru daha başarılı bir amortisör kullanılabilirdi.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Şu altın elbiseli adamı çok abartmayın arkadaşlar. koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi denmesi hesabı o da piyasasını bulmuş kendi görüş ve yorumlarını bilgi ve tecrübesi kapsamında paylaşıyor. dinlemek faydalı fakat her dediğini gözü kapalı kabul etmek zararlı olur. bu altın elbiseli adamın ebisesi kaç ayar ki
Arkadaslar bence marka degeri cok onemli ama bazi markalarin cin uretiminden kacinmak lazim. Kore mallarinin kalitelileri malesef turkiye gibi ulkelere gelmiyor.avrupa yada amerika standartlarina gore ithal takibi yapilsa o zaman markadan cok model onem kazanir....
Tartışma o kadar sert gidiyorki merak ettim tekrardan izledim o programı. Aslında motoru kötülüyor mu ondan da tam emin değilim. programın sonuna doğru 250 cc lik motordan bun kadar şey beklememek lazım ama şekil adamı beklentiye sokuyor diyor. Yani birazda başarısının kurbanı modunda bir motor olduğundan bahsediyor, negatif dediği üç yön var lastikleri ki bende katılıyorum buna shinko naylon lastikler adı üstünde naylon aldığında çok iyidir ama hele bi soğu görsün yola yapışma özelliği neredeyse sıfırlanır. Şehir içindeki manevra yetiside 250 cclik yeni başlakayn motoru için yeterli değil diyor ki aslında buda yanlış değil. yani beklenmtiniz bu olmamalı diye düşünüyorsanız negatif bile sayılmaz bu görüş, ve frenler. Fren konusu çok karmaşık olmakla beraber karşılaştırma yaparak konuşmak lazım ki söylediği şey bu kadar ekipmana rağmen bekleneni vermiyor ki buda olabilir. Zira kullanılan çift pistonlu kaliperler benim sukutuda kullanılana çok benziyor, cbr da ninjada yzf te kullanılan kaliperlerle balatalarla arasında da fark olması gayet normalde olabilir. son olarak ben o testten şunu anlıyorum ki motosiklet şekil şemal gidiş hava açısından on numara ama lastikleri kötü ve aman frenlere dikkat ki buda motoru alınmayacak sınıfına sokmaz hiçbir zaman.
aea nın sözü dinlenir baba adam herşeyden anlıyor.
Yolun Keyfini Çıkar Ve Kasksız Asla Yola Cıkma! {aea}:cat:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)