Gece Yolculuk Yapmanın Tehlikesini Bugün Yaşadım
Reklamlar
-
21 Ağustos 2012, 01:19
#1
arkadaşlar bugün dayımla beraber yaklaşık olarak 55 gidiş 55 geliş 110 km yol yaptık giderken hiç sorun yoktu hava sıcaktı ve aydınlıktı ben kullandım giderken.Ama gelmemiz tam bir işkence gibiydi ben o kadar tecrübeli olmadığım için gece dayım kullandı yinede ben arkada nasıl üşüdüğümü hala hatırlıyorum çünkü bunlar sadece bu yazıyı yazmdan 20 dk önce oldu.Karşıdan gelen tır ve araba farlarının gözünüzü aşırı derecede almasıda cabası.Yol zaten doğru dürüst görünmüyor bile 1-2 kere yoldan çıkar gibi olduk Allahtan toparladık hemen.Yani demem o ki mecbur kalmadıkça gece binmeyin motosiklete acayip tehlikeli oluyor.Hadi kalın sağlıcakla
Reklamlar
-
21 Ağustos 2012, 01:21
#2
hangi motorla yaptınız bu yolu?
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
21 Ağustos 2012, 01:22
#3
evet bende farkındayım kolay kolay kesinlikle çıkmamaya özen gösteririm hiç te hoşlanmam gece yolculuğundan
-
21 Ağustos 2012, 01:24
#4
arabayla bile cıkmak tehlikeli bence.atalarımız ne demiş gündüzün şerri gecenin hayrından iyidir
Live to ride,ride to live
-
21 Ağustos 2012, 01:30
#5
kefeeee adlı üyeden alıntı
hangi motorla yaptınız bu yolu?
2006 model ybr 125 ile yaptık motor hiç zorlanmadı bu yolculuk esnasında
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
tr100a adlı üyeden alıntı
evet bende farkındayım kolay kolay kesinlikle çıkmamaya özen gösteririm hiç te hoşlanmam gece yolculuğundan
gündüz varken sıcak sıcak püfür püfür gece olurmu hiç afedersiniz insanın şeysi donuyor
-
21 Ağustos 2012, 01:34
#6
Şeritler o kadar dar mı ki yoldan çıkar gibi oldunuz? yoksa yolun dışından mı(Sağ çizginin sağı) gidiyordunuz?
Gece yolculuğunu severim çünkü karşıdan gelenlere selektör yaptığınızda yada arkanızdan gelen aracın sizi farketmesini sağladığınızda sollama yapmak ve sizi sıkıştırmak için o kadar da cesaretli olmuyorlar. Bir de iki kişi kullanırken far ayarınız biraz bozulmuş ve karşıdan gelenlerin gözünü almış olabilir mi? Belki kasten uzun farları açmışlardır.
-
21 Ağustos 2012, 01:36
#7
Gece görüşünde sorun olmayanlar için bilakis daha güvenlidir... #istanbuluyurkengezileri
-
21 Ağustos 2012, 01:37
#8
Aydınlatmasız yollarda ışıklandırmanız güçlü olmalı. Ve ayrıca motosiklet olduğunuzu belli edicek ışıklar takın. Tek farı yanmayan otomobil gibi algılanabilirsiniz. Yan ve arka tarafa reflektörlü bantlar takabilirsiniz. Gözleriniz far ışığına duyarlı olabilir bunun için gözlükler var çokta ucuzdur. Alıp kullanabilirsiniz.
Karşıdan gelişini beğenmediğiniz araçlara mutlaka selektör yapın. Saatlerce kullanmak halisülasyona neden olabilir . Mutlaka dinlenerek kullanın. 2 şerit yollarda ortadan uzak durun. Çok sağa yanaşıp kuma çakıla kapılmamaya dikkat edin.Arkanızdan gelene ilk fırsatta yol verip kurtulun.
Mümkün olduğunca kendinizi kollayarak gidin.
Aslında daha güvenlidir karşıdan gelen aracı kmlerce önce farkedebilirsiniz. Onlarda sizi farkederse sorun olmaz.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
21 Ağustos 2012, 01:49
#9
Acil112 adlı üyeden alıntı
Şeritler o kadar dar mı ki yoldan çıkar gibi oldunuz? yoksa yolun dışından mı(Sağ çizginin sağı) gidiyordunuz?
Gece yolculuğunu severim çünkü karşıdan gelenlere selektör yaptığınızda yada arkanızdan gelen aracın sizi farketmesini sağladığınızda sollama yapmak ve sizi sıkıştırmak için o kadar da cesaretli olmuyorlar. Bir de iki kişi kullanırken far ayarınız biraz bozulmuş ve karşıdan gelenlerin gözünü almış olabilir mi? Belki kasten uzun farları açmışlardır.
evet yol hafiften dardı dağ yollarından doğru geldik aşırı viraj vardı zaman zaman zifiri karanlıktan dolayı yolu görmekte zorlandık (far bile yetersiz geldi) bu yüzdende farketmeden yoldan çıkıp çakıllı yola girdik dengemizi kaybettik far konusuna gelince karşıdan araçları gördüğümüz an zaten uzunlarını açmışlardı bizden kaynaklanan birşey değil yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------
acayüp adlı üyeden alıntı
Aydınlatmasız yollarda ışıklandırmanız güçlü olmalı. Ve ayrıca motosiklet olduğunuzu belli edicek ışıklar takın. Tek farı yanmayan otomobil gibi algılanabilirsiniz. Yan ve arka tarafa reflektörlü bantlar takabilirsiniz. Gözleriniz far ışığına duyarlı olabilir bunun için gözlükler var çokta ucuzdur. Alıp kullanabilirsiniz.
Karşıdan gelişini beğenmediğiniz araçlara mutlaka selektör yapın. Saatlerce kullanmak halisülasyona neden olabilir . Mutlaka dinlenerek kullanın. 2 şerit yollarda ortadan uzak durun. Çok sağa yanaşıp kuma çakıla kapılmamaya dikkat edin.Arkanızdan gelene ilk fırsatta yol verip kurtulun.
Mümkün olduğunca kendinizi kollayarak gidin.
Aslında daha güvenlidir karşıdan gelen aracı kmlerce önce farkedebilirsiniz. Onlarda sizi farkederse sorun olmaz.
yolda doğru dürüst şerit yoktuki yolun içinde olup olmadığımızı anlamakta aşırı zorlandık neyseki dayım kaç senelik motorcu durumu toparladı ben kullanıyor olsaydım Allah göstermesin şu anda ambulanta olurduk herhalde
-
21 Ağustos 2012, 01:49
#10
Karşıdan gelen araç uzun farını kapatmıyorsa, farkında olmayabilir ya da senin farını da uzun sanıyordur, selektör yapıp uyarınca genelde kapatıyorlar...
-
21 Ağustos 2012, 01:54
#11
Burak Daylan adlı üyeden alıntı
Karşıdan gelen araç uzun farını kapatmıyorsa, farkında olmayabilir ya da senin farını da uzun sanıyordur, selektör yapıp uyarınca genelde kapatıyorlar...
kim bilir kaç kere yapmışızdır ama nafile neyseki sağ salim geldik siz dikkat edin bizim gibi yapmayın hem çok soğuk hemde karanlık ve ürkütücü + insan gece sürüşünde zevk almıyor bence ben almadım mesela (eve varmama 3 km kalası ben geçtim öne)
-
21 Ağustos 2012, 01:56
#12
Ben yola çıkmak için geceyi bekleyenlerenim. Kulağımda müzik, üst cebimde telefonum, depo çantamda suyum her zaman vardır.Genelde 2saatten erken mola vermem. Defalarca kesintisiz yağmurda 3saat molasız yolculuk yaptım. İstisnasız uyduğum kurallarım vardır:
Bölünmemiş yollarda;
-Şeridin ortasını ve yolun dışını kesinlikle kullanmam; taş, toprak, kasa, hayvan leşi, mazot filtresi gibi ölümcül tehlikeler vardır.
-Normalde sol teker izinden giderim, beni geçmeye çalışan araç varsa(TIR bile olsa) güvende olmadığımı hissedersem fren lambasıyla, -bekle manasında- el işareti ile uyarırım. Sadece sollamaya izin verdiğimde sağ teker izine geçerim.
- Karşıdan gelen iki araç gördüğümde kesinlikle selektör yaparım(buna rağmen sollamaya çıkanı henüz görmedim)
- Otobüslerin önünde fazla kalmam (Yola olan dikkatleri çok sık dağılıyor)
- Genel kanının aksine kamyonların olduğu yllarda kendimi güvende hissdiyorum çünkü yolda (motosikletle sık sık yavaşlayıp hızlanarak defalarca sizi geçmesi gibi gıcık bir durum yaratmadıysanız) şehirlerarası trafikte en çok kollayan onlar.
-
21 Ağustos 2012, 02:02
#13
Birazda kısmet böyle işler, geçmiş olsun. 3 senedir her türlü yolda özellikle de gece sürüşleri yapmasam aksini iddia etmedim. Tavsiyem tecrübeli sürücülerle turlara katılmak ve veya kendine grup kurmak, kazasız belasız sürüşler...
-
21 Ağustos 2012, 02:42
#14
Katılıyorum gece yolculuk zor, bende bazı gecele 80km yol yapıyorum, deri montum olduğu halde üşüyorum, dizlerimde donuyor, ne kadar yaz olsa da iyi giyinmek şart, artık termal içliğimi yanıma alıp çıkıyorum.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
21 Ağustos 2012, 04:09
#15
ben gece 430 km yol yapıyorum cok daha rahat
ama elımızın kolumuzun sakın durması lazım
90-100 arası sag serıt sol teker hızası ferah ferah apacısız daha az tehlıkelı sekılde yo lalıyorum
arac sayısı azken daha ıyı oluyor
selektor yaptıgımda kapatmazlarsa alıyorum gozlerını
-
21 Ağustos 2012, 09:37
#16
Ustamız Reşat ARBAŞ motosiklet teorisi kitabında mümkün olduğunca "gece ve yağmurlu havalarda motosiklet kullanmayın" diyor.
Ne kadar görünür olursak olalım diğer sürücülerin algısında "gece motosiklet kullananlar YOK"..
Yani onlar genel olarak gece karşılarına motosiklet çıkacağını hesap etmiyorlar,edemiyorlar.Bu yüzden mesafemiz ne kadar kısa olursa olsun gece yolculuğundan kaçınmamızda büyük fayda vardır
Buradan kişisel bir uyarıda bulunmak istiyorum:
1-düşük cc li,trafiğe süratiyle uyum sağlayamayan motosikletler gece yolculuğunda var olan tehlikeleri daha da arttırıyor.
2-Motosiklet kullanmak maksimum konsantrasyon gerektiren bir faaliyettir,gece yolculuğu bu konsantrasyonun daha da yoğun olmasını gerektirir .
3-Motosiklet farı genelde tektir,bu yüzden önümüzü otomobil farı gibi aydınlatmaz,yeteri kadar aydınlatılmamış bir görüş sahasında gündüz sürati ile gidilmemelidir.Yola düşen her hangi bir yük,gümlemiş kamyon lastiği parçasını,aniden başlayan bir yol tamiratını farkettiğimizde çok geç olabilir.
4-Gece"karsıdakinin gözünü alırım"modunda sürmek,gereksiz selektör yapmak da diğer sürücülerin icindeki psikopatik tepkilerin artmasına yol açar ki karşıdan gelen araç eski tabirle"kafa gösterirse"sonraki selektörleri yapacak şansımız olmayabilir.
5-gece yolda kalanlar bilir ki en basit civatayı bile söküp takmak eziyettir.Gece,arıza halinde perişanlıktır.
6-Diğer sürücüler icin tek farlı bir vasıta çoğu kez"farının teki yanmayan otomobil vs dir" ve trafikte ona göre davranış beklerler.
7-Yağmurlu gecelerde sürüş ise kesinlikle çok tehlikelidir.
-
21 Ağustos 2012, 09:42
#17
Xenon sart abi..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
21 Ağustos 2012, 09:50
#18
Gece yolculuk yapmak istiyorsanız , büyük cc bir motosiklet ve güçlü bir aydınlatmak sistemi ile bu mümkün , gayette keyifli.
-
21 Ağustos 2012, 10:11
#19
gece sürüş yapmak güzel fakat gezilip görülecek yerler karanlık olduğu için gezmeden durmadan vınnnn diye geçiliyor tek kötü yanı bu
gözleriniz hassas ise far alacağı için tehlikeli fakat benim çok aşırı yakından tutulmadığı haricinde el projektör bile almıyor
bikere ist samsun arası yolda öğleden sonra 4 de yola çıkıp gece 2 ye kadar sürdüm soğuktan etkilenmesem gene sürmeye devam ederdim ozman anladım çayın kıymetini
-
21 Ağustos 2012, 11:10
#20
Gece uzun mesafe yolculuğu farklıdır,tecrübe ister.Araba ile tecrübeniz yoksa motosiklet ile hiç çıkmayın derim.Şahsen 400-500 km nin üzerindeki mesafeleri hep gece yaparım.Fakat en önemlisi gece yola çıkacağanız motosikletin biraz kalıplı,güçlü olması gerekir.Trafiğin 100-120 km ile aktığı,ışıklandırmasız bir şehirdışı yolda sağdan 80 le giderseniz herhangi bir aracın sizi yok sayarak üzerinize çıkması büyük bir ihtimaldir.Isı farkına hiç değinmeyeceğim,ekipmansız bu işe kalkışıyorsanız zaten söyleyecek birşey yok
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)