Motosikletlerde Orjinallik Kavramı Nedir? Orjinallik Hangi Hallerde Bozulur?
Reklamlar
-
16 Ağustos 2012, 16:04
#1
Madem motora biniyoruz , Herkesin bir fikri vardır elbet...
Bilmeyen bilgisi olmayanlara da belki ışık tutar....
Benim şahsi kanaatim motorda orjinallik değişeninin olmaması....
Safi giderler harici (bujiler, filtreler, km telleri, lastikler...) değişeninin olması orjinalliğini bozar...
Bir parçanın mesela grenaj ının değişmesi beence orjinalliği bozar...
Hatta orjinal parçası ile değişmesi bile orjinalliğini bozar....
Bu gün de bunu konuşalım istedim...
Hep konu dışı hep konu dışı...
Nereye kadar?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
-
16 Ağustos 2012, 16:13
#2
Fren balatası, zincir dişli grubu, egzantrik zinciri, amortisör keçeleri, tüm yağları da değişirse orjinalliği gitmiş olur mu?
Yani orjinallikten kastımız kaza veya bakımsızlık sonucu arızalanan parçalar hariç, normal değişim ve bakımlar bozar mı?
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
16 Ağustos 2012, 16:22
#3
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Fren balatası, zincir dişli grubu, egzantrik zinciri, amortisör keçeleri, tüm yağları da değişirse orjinalliği gitmiş olur mu?
Yani orjinallikten kastımız kaza veya bakımsızlık sonucu arızalanan parçalar hariç, normal değişim ve bakımlar bozar mı?
Zaruri giderlerin bozmayacağını düşünüyorum ihtiyarım....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
16 Ağustos 2012, 16:23
#4
Moderatör
Nedir bu memleketteki orjinal takintisi anlamiyorum. Bir arac boyali olunca ne oluyor? Ufak bir gocuk yada cizik boyandi diye niye o arac boyali oluyor?
Alirken orjinal olsun isteriz, satarken orjinal diye kandiririz. Adamlar 1500-2000 euroya 6-7 yasinda 70-80 binlerde kiz gibi motorlari alir satar, biz 10 bin liraya kilometresi 30 bini gecmemis, 10 yasinda motor almaya calisiriz, bulunca biliriz ki kesin bi dumen var. Ne acayip milletiz...
-
16 Ağustos 2012, 16:24
#5
bir zaman sonra piston gömlek te istiyor bu
bu durumda orjinalliğe bakış açımız fren balatası, buji örneğindeki gibi mi olacak?
-
16 Ağustos 2012, 16:28
#6
tigermbz adlı üyeden alıntı
bir zaman sonra piston gömlek te istiyor bu
bu durumda orjinalliğe bakış açımız fren balatası, buji örneğindeki gibi mi olacak?
Yahu arkadaş ne alakası var?...
Zaruri giderler diyince ne anlıyorsun?....
Sanki 3000 km de bir motor piston sekman yapıyorsun ;)
Konu siyonislere dayanmadığı zaman sende ters tepki yapıyor taygırson...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
16 Ağustos 2012, 16:37
#7
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Yahu arkadaş ne alakası var?...
Zaruri giderler diyince ne anlıyorsun?....
Sanki 3000 km de bir motor piston sekman yapıyorsun ;)
Konu siyonislere dayanmadığı zaman sende ters tepki yapıyor taygırson...
işte bu yüzden bir motorun orjinalliğini üzerindeki hiç bir parçanın hiç bir surette değişmemesi olarak algılarım
yani sıfır veya sıfıra yakın temizlikteki motorlar benim gözümde orjinaldir
tabi satın alırken bu gibi kriterleri asla gözönünde bulundurmam
kirliymiş, biraz çizilmiş, biraz yıpranmış bunların leş yiyici mantığıyla bir aracın değerini gereksiz miktarda düşürmesine de karşıyımdır
-
16 Ağustos 2012, 16:48
#8
tigermbz adlı üyeden alıntı
işte bu yüzden bir motorun orjinalliğini üzerindeki hiç bir parçanın hiç bir surette değişmemesi olarak algılarım
yani sıfır veya sıfıra yakın temizlikteki motorlar benim gözümde orjinaldir
tabi satın alırken bu gibi kriterleri asla gözönünde bulundurmam
kirliymiş, biraz çizilmiş, biraz yıpranmış bunların leş yiyici mantığıyla bir aracın değerini gereksiz miktarda düşürmesine de karşıyımdır
Bujiler filtreler, yağlar,lastikler , ampullerin değişmesi bozmaz orjinalliği taygırson ;)
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
16 Ağustos 2012, 16:49
#9
Şimdi ben motosikletimi 2 ay önce aldım ve zincir gergi aparatım ( zaruri gider değil ) aşırı sıkılarak kaynatılmış resmen, ve ben kırmadan açamadım.
(Halen de servis ve tüm deneyenler tarafından açılamadı, her servise gidişimde götürmek üzere "bakın böyle sıkmayın" demek için saklıyorum )
Sipariş geçildi Orjinal Honda motosikletimin modeline ait olanı ile değiştirdim. Artık orjinallikten yoksun bi motosiklete mi biniyorum ben
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
16 Ağustos 2012, 16:53
#10
Bence grenajdır. yeni parça takılırsa benim için yine orjinaldir. Motor kısmı ile oynama olmadığı sürece no problem.
Koltuk, Lastik, Elcik, egzoz vs. bu işler zaten zevke giriyor. Orjinallikten çıkarıyor. Yeterki satan vicdanlı insan bana şu değişti desin. Yoksa pek üstünde durmam.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
16 Ağustos 2012, 16:56
#11
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Sipariş geçildi
Orjinal Honda motosikletimin modeline ait olanı ile değiştirdim. Artık orjinallikten yoksun bi motosiklete mi biniyorum ben
eğer gömlek, krank, piston değişmek orjinalliği bozuyorsa bu da bozuyor
-
16 Ağustos 2012, 17:05
#12
orjinal kavramı fabrika çıkış parçası ise granajın da orjinalini yetkili serrvisinden aldığımız da orjinal olmuyor mu...ikiside orjinal değil mi. motoikletlerde pek orjinallık önemli değil bence. parça birebir değişmekte. arabalarr gibi tavanı çekiçle çamurluğu çekiçle gibiçok aksam yok.orjinallik kavramı herkezin nasıl baktığınada bağlı.bana mtr da çamurluk değişmiş depo değişmiş bunlar önemli değil birebir değişiyor zaten. ne olacak.en kral en temiz mtr bile piyasa fiyatının 1000tl üzerini geçmez.
-
16 Ağustos 2012, 17:06
#13
iyi o zaman grenajı orjinalliği bozulmasın diye değiştirmeyelim leş gibi grenajla dolaşalım. hangi parça neden değişti. motorun 150 ile giderken düşüp sürüklenmesi var hanzonun birinin gelip yanınızda duran elektrikli bisiklete çarpıp sizin motorunuzun üstüne düşmesi var ikisinde de grenaj değişiyor... çok karmaşık bi durum yani.
-
16 Ağustos 2012, 17:36
#14
Güzel konu. Belki bu konu sonunda 0 km motor ile orjinal motor arasındaki farkı oluşturabiliriz. Çünkü bu 2si birbirine karışmaya müsait. Benim orjinalden anladığım alp_tunay ile aynı. Yanlız orjinali ile değişen (grenaj gibi) parçaları da kabul ediyorum ben.
Mesela eskişehirde bir KLR250 bakmıştık. 98 model. Motoru Ardahandan eskişehire getiren abimiz pimpirikliğinden motoru komple elden geçirmiş. Anlattı, motorun aşınma yüzdesi %5 civarlarında imiş ve bu modellerde %16 ya kadar kabul edilebliyormuş. Ona rağmen sağlam görünen parçalarıyla birlikte motor yenilenmiş (piston, gömlek, egz.zinc. vs,vs,). Neyse fazla uzattım Geri kalan parçaları çiziksizdi, motorda okadar güzel toplanmıştı ki... Alamadık o motoru ama şimdi o motora orjinal değil demek de dilimin ucuna gelmiyor hani
Lucas adlı üyeden alıntı
Nedir bu memleketteki orjinal takintisi anlamiyorum. Bir arac boyali olunca ne oluyor? Ufak bir gocuk yada cizik boyandi diye niye o arac boyali oluyor?
Alirken orjinal olsun isteriz, satarken orjinal diye kandiririz. Adamlar 1500-2000 euroya 6-7 yasinda 70-80 binlerde kiz gibi motorlari alir satar, biz 10 bin liraya kilometresi 30 bini gecmemis, 10 yasinda motor almaya calisiriz, bulunca biliriz ki kesin bi dumen var. Ne acayip milletiz...
Bendeki orjinal takıntısı modele olan sevgimden geliyor sevgili lucas'ım Mesela bir Aprilia RS250 hayalim hala vardır, öyle bir motoru bulabilirsem orjinal olmasını çok isterim. Ama kalkıp da bir transalp alacaksam, yada sallıyorum bir DRZ400 alacaksam illa da orjinal olmasına takılmam. Çünkü o motora okadar duygusal yaklaşmıyorum. Temiz olsun yeter. Yani demem o ki gerçek orjinallik takıntısı çok sevdiğimiz motorlarda ortaya çıkyor sanırım, onun dışında ticari maksatlarla orjinal olduğunu iddia edenler veya arayanlar beni ilgilendirmiyor hani
-
16 Ağustos 2012, 17:53
#15
Allak bullak etmek değil amacım fakat şu da aklıma takıldı
Yamaha MT-03 ilk 2006 da Akrapovic egzoz ile üretildi piyasaya tanıtıldı ve satıldı.
Sonra maliyet hesapları v.s derken kendilerince bi agzoz uyarladı Yamaha ve sattı.
Şimdi ben 2010 bi MT-03 alsam orjinalinden daha orjinal olan Akrapovic leri taksam.
Orjinalliğini bozmuş, modifiye yapmış keyfi bi değişim mi uygulamış olurum ???
Yanlış anlamayın bi kriter oluşturulacaksa detaylar atlanılmasın, kafamızda bi soru kalmasın diye aklıma gelen uç noktaları yazıyorum.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
16 Ağustos 2012, 18:13
#16
yahu motorun her parçası değişse ne olur. orjinal değil de çakmamı oluyor yani.
-
16 Ağustos 2012, 18:40
#17
Derdimiz çakma olup olmadığı değil de, hani kişisel olarak "orjinal motor" denildiğinde ne anlıyoruz, ne düşünüyoruz onu tartışmak, anlatmak. Biraz geyik yani bir yerde ama tatlı bir geyik konusu bence.
-
16 Ağustos 2012, 18:46
#18
Milletimiz 2. El konusunda o kadar kafayi yemis ki aklim ermiyo.Yazin basinda arkadasa 25 bin tl ye kadar temiz bi araba bakiyoruz.Araba da biraz performansli istiyo.temiz olsun yili onemli dgl diyodu.Eyvallah tamam aramaya basladik araba filan bi suru araba bulduk.2002 model arac buluyoruz 10 senelik dile kolay istanbul gibi bi yerde ama araba Allah icin temiz yani.Arabada lokal boya var diye almadi cocuk.Ulan 10 sene bu araba gokyuzunde mi yolculuk yapti.heralde olucak o kadar.bi tanede colt czt bulduk 2007 model iyi giden bi araba.sol kapi degismis baska hicbisey yok 2007 model 55 binde.onu da almadi.yine 2000 model baska bi araba bulduk araba o kadar temizdi ki.160 bindeydi km cok dedi almadi 12 senede 12 binde mi olucakti.yaz bitti alamadi araba kaldi oyle.Ben bu mantigi anlayamiyorum.
Benim motorumda motor aksami olarak teknik bi degisiklik yok.Egzost degisti ama satarken orjinalide yaninda vericem.istanbul trafiginde kullandigim icin 1000-2000 arasi yag degistim.8000 de buji hava filtresi on balata degisti.kazasi yok.grenajlar degismedi.on grenajimda 4 cm civari siyah cizik var.bana kalsa degistircektim kafa grenajini,sirf boyle insanlar yuzunden satarken sikinti cekmiyim diye degistirmedim.ilana koyarim motoru cizik var diye fiyat dusurmeye calisirlar.cizik diye degistirmis olsam parca degismis derler.boyle sorunlu insanlar cok
-
16 Ağustos 2012, 20:05
#19
bir grenajı değişse ne olur
ben hayatımda bukadar saçma bir başlık görmedim, motorun orjinalliği gitse ne olur ? işe yaramaz hale mi gelir ?
cevap TÜRKİYEDE EVET.
-
16 Ağustos 2012, 20:10
#20
bence orj kavramı fabridan çıktığı görüntüsünde kalmasıdır
he mekanik veya kaportada ki değişiklikler yerine göre kafaya takılacak şeyler olabilir mesala adam sıfır motor aldı grank bilyaları ses yapıyor servis tarafından garantiden değişmiş bununda serviskayıtlarında işlemi olduğu görünüyor bu konuda sıkıntı olmaz
ama böyle bi olay olmuş ama hiç olmayacak bi parça değişik bi motosiklet tamircisinde değişmiş se işler değişir
kaporta aksamına gelirsek ben bu konuda mekanik aksamdan daha takıntılıyım benim bindiğim araç ışıl ışıl olacak eğer gözüme takılan bi çizik bile olsa boya veya değiştirme en kısa zamanda yapılabilir yoksa geceleri uyku tutmuyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)