Orjinalligi sadece klasiklesmis olan modellerde ararim. Bu motor yada otomobil farketmez mesela ferrarinin hangi modeli olursa olsun yillar sonra klasik olur simidi bu ferrarinin camurlugu boyansa yada istersen italyada sokulup orjinal camurlugu takilsada benim gozumde orjinal degildir, ayni sekilde ust sinif motorlarda da.
Orijinallik = fabrikadan ciktigi gibi. Ne eksik ne fazla.
yada vintage kavrami basladi orjinalligine sadik kalinarak dediginiz gibi sarf malzemeleri kullanilarak uzun yillar hizmet etmis urun.
Ama bizim siradan kullandigimiz araclar icin benim icin orjinallik sadece motorunun acilmamis olmasi kazasinin olmamasi insan gibi kullanilmis olmasidir.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
mesela arabalarda sağ çamurluk değişmiş orjinallikten çıkıyor derler,ama motorda en kötü depom ezildi ve depo değişti değişen var derlermi genelde demiyorlar ama bence bir türk mantığı olarakarjinalliği gitmiş oluyor mesela ben pipirik olduğum için motorun ayak basma demiri bile değişse ona basarken hep değiştiğini düşünürümorjinal değil çakma diyebelkide daha sağlam ama işte içime kurt giriyo bikere
Bana göre orijinal motor hasarsız olmalıdır,performans parçaları hariç tüm değişen parçaları motorun kendi fabrikasının üretimi veya daha kalitelisi olmalıdır.
Konu "2. elde orjinal motor nedir?" mi yoksa "orjinal motora bakış açımız nasıldır?" mı?
Ne acayip insanlar var, adam fikrini paylaşıp başlık açıyor, başlığın saçma olduğuna dair yorum yapan var. Zaten maksat herkesin düşüncesini almak. Parçası değiştiyse orjinal değildir diye lugata sokmaya çalışmıyoruz ki. Fikir paylaşıyoruz...
#sürenadam
Millet orijinal olmasın diye kasıp cruiser'ları chopper, bobber motorlar haline getiriyor. Orijinallik saçma bir kavram, gereksiz; motosiklet araba gibi değildir kişiselliştirilmeye daha müsaittir. Bacaklarının arasına sokup gezdiğin bir makineden bahsediyoruz. Orijinal olmaması daha makbul. Milletteki tıpatıp aynı motosikleti kullanıyorsam ne anladım o işten? Kendi kişiliğini de yansıtacak motosiklet. Boyayın sökün dökün kırın parçalayın tekrar birleştirin. Bir türklerde vardır böyle fabrikada çıktığının tıpatıp aynısı olarak kalsın diye düşünenler. Sahiplenmiyor çünkü motosikleti insanlar, araba alırken ev alırken satarım diye bakıyor çünkü hemen herkes.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
bazen de çok abartılıyor...eski motorumu satıyorum...adam dedi ki bu vida sökülmüş,oynama var orijinal değil...bende evet söküldü,çünkü koruma demiri takılması için dedim...yinede aklına yatmadı gitti...şimdi ben bu parçayı motorun üstüne mi yapıştırayım...blok kurcalanmadığı sürece,şasede oynama olmadığı sürece motosiklet bence orijinal olmalı...
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
Bizde motoru alan ömür boyu kullanmak icin almıyor ki,hepimiz maymun iştahlıyız,aynı cep telefonunu 2 yıl kullanan az,bir motoru elinde 10 yıl tutabilen adamlan motorcular arasında yüzde biri bile geçmez,
Batıda aynı motorla kaç yüz bin km yaptığıyla övünen ortalama motorcu profili bizde tam tersine gelişiyor.Orada zehir gibi servisler,teknik imkan ve desteklerle 100.000 km kullanılabilen motorlar buradaki parça temininde zorluk,servis yetersizliği yüzünden düşük km lerde elden çıkarılmak zorunda kalınıyor.
böyle olunca motor da satılacak demektir.Satarken bizimi kişisel zevklerimiz yerine genel kabul kuralları ağır basıyor.GEnel kabul kuralları da motorun orijinal,az km li vs olması özetle,
Motoru kendi zevkimize göre kesip biceceğiz belki ama ya alıcıların zevkine uymazsa?
Hem Türkiyede motorun üzerine konulan aksesuarlar bile maliyet kadar değerin üzerine eklemiyor,neyi nasıl yapacağız?.
20 milyarlık motorun üzerine 5 milyarlık aksesuar taksak motorun değeri 1-2 milyar ancak artıyorsa motoru gelin eşeği gibi süslemenin sınırı ne olacak? bunu bilemiyoruz çoğu kez.
o yüzden motoru ne kadar sahiplensek de elde fazla tutmadan satma mecburiyeti yüzünden kişiselleştirme noktasında sıkıntılarımız olacaktır.
Alper Abi; konuna tamamen katılıyorum.. Benim içinde orjinallik kavramı çok önemlidir.. Özelliklede motosiklet konusunda arabadan çok daha titizimdir..
Bir motosiklet yan yatsa , hemen akabinde serviste orjinal krenaj takılsa benim için geçer not almaz. Orjinallik fabrikadan çıktığı gibidir tezini onaylıyorum..
Tabiki dediğin gibi buji, yağ , filtre vs hariç... bunlar olması gerekli
Sadece motorlar için değil tüm araçlar için geçerli ORJİNALLİK KAVRAMI...
Orjinalliği fabrikadan çıktığı andaki haliyle korunması manasında ele alırsak
Sarf malzemeleri hariç , değişeninin olmaması demek....
Ve böyle araçlar , muadillerinden hem daha fazla maddi değere hem de daha fazla 2.ele sahiptir....
Ama bazı arkadaşlara nedense rahatsizlık vermiş konu....
Vardır bir bildikleri diyip geçiyorum...
Bana eski olsun, boyasının bazı yerleri paslı olsun, nikelajları kavlamış olsun ama orjinal olsun....
2. elde orjinalciyim ben....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
eskiden orjinal mi varmış? Dıştan görünüş 125 cc herşeyiyle orjinal gözüküyor. Ama içinde 155 cc kısa etekli performance piston var. Memnunum. Bi sıkıntı yok. Granajların bi kaçı yan sanayi. Depo orjinal. Ne farkederki? Herkesin gönlüne göre bu işler. Motorundan memnunsan gerisi fasa fiso.
Orjinallik;
Müşteriye göre galeriden çıktığı anda bozulur.
Servise göre orjinal yedek parça kullanılmadığında bozulur.
Galericiye göre takla attıysa bozulur.
Sahibine göre yolda bırakmadığı sürece orjinaldir
Hepinizde müze var, koleksiyon yapıryosunuz. Avrupa'da adam motorumla 250.000 km devirdim diye artistlik yaparken, siz sadece sağ çamurluk değişti, depo da da ufak bi çizik var nazarlık diye boyatmadım, daha 15.000 km'de oricinal diye takılın.
Müze kurunda bilet parası kesersiniz.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Yahu nerelere getiriyorsunuz konuları?...
Okuduğunuzumu anlamıyorsunuz?.. Yoksa başka bişey mi var?..
Tamam arkadaş yazmayın ya....
Sana ayrı bir anlatım yapayım erdem...
Senin sattığın hyo burda kaç sahip değiştirdi ve hepsi kazasız orjinal diyerek....
Şimdi anlamışsındır umarım....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)