Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletlerde Orjinallik Kavramı Nedir? Orjinallik Hangi Hallerde Bozulur?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben hayatımda bukadar saçma bir başlık görmedim, motorun orjinalliği gitse ne olur ? işe yaramaz hale mi gelir ?
    cevap TÜRKİYEDE EVET.
    Başlık saçmaysa yorum yazmaa o zaman kardeşim ;)
    Yarın 2. el motor almaya kalktığında aman orjinal olsun diye içinden geçirirsen bu başlığı hatırlarsın ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Orjinalligi sadece klasiklesmis olan modellerde ararim. Bu motor yada otomobil farketmez mesela ferrarinin hangi modeli olursa olsun yillar sonra klasik olur simidi bu ferrarinin camurlugu boyansa yada istersen italyada sokulup orjinal camurlugu takilsada benim gozumde orjinal degildir, ayni sekilde ust sinif motorlarda da.
    Orijinallik = fabrikadan ciktigi gibi. Ne eksik ne fazla.
    yada vintage kavrami basladi orjinalligine sadik kalinarak dediginiz gibi sarf malzemeleri kullanilarak uzun yillar hizmet etmis urun.
    Ama bizim siradan kullandigimiz araclar icin benim icin orjinallik sadece motorunun acilmamis olmasi kazasinin olmamasi insan gibi kullanilmis olmasidir.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  3. #23
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    mesela arabalarda sağ çamurluk değişmiş orjinallikten çıkıyor derler,ama motorda en kötü depom ezildi ve depo değişti değişen var derlermi genelde demiyorlar ama bence bir türk mantığı olarakarjinalliği gitmiş oluyor mesela ben pipirik olduğum için motorun ayak basma demiri bile değişse ona basarken hep değiştiğini düşünürümorjinal değil çakma diyebelkide daha sağlam ama işte içime kurt giriyo bikere

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Bana göre orijinal motor hasarsız olmalıdır,performans parçaları hariç tüm değişen parçaları motorun kendi fabrikasının üretimi veya daha kalitelisi olmalıdır.
    Zippo's ve alp_tunay bunu beğendiler.

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Konu "2. elde orjinal motor nedir?" mi yoksa "orjinal motora bakış açımız nasıldır?" mı?

    Ne acayip insanlar var, adam fikrini paylaşıp başlık açıyor, başlığın saçma olduğuna dair yorum yapan var. Zaten maksat herkesin düşüncesini almak. Parçası değiştiyse orjinal değildir diye lugata sokmaya çalışmıyoruz ki. Fikir paylaşıyoruz...
    #sürenadam

  6. #26
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Millet orijinal olmasın diye kasıp cruiser'ları chopper, bobber motorlar haline getiriyor. Orijinallik saçma bir kavram, gereksiz; motosiklet araba gibi değildir kişiselliştirilmeye daha müsaittir. Bacaklarının arasına sokup gezdiğin bir makineden bahsediyoruz. Orijinal olmaması daha makbul. Milletteki tıpatıp aynı motosikleti kullanıyorsam ne anladım o işten? Kendi kişiliğini de yansıtacak motosiklet. Boyayın sökün dökün kırın parçalayın tekrar birleştirin. Bir türklerde vardır böyle fabrikada çıktığının tıpatıp aynısı olarak kalsın diye düşünenler. Sahiplenmiyor çünkü motosikleti insanlar, araba alırken ev alırken satarım diye bakıyor çünkü hemen herkes.
    iptaluyelik02 ve xawa bunu beğendiler.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  7. #27
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    bazen de çok abartılıyor...eski motorumu satıyorum...adam dedi ki bu vida sökülmüş,oynama var orijinal değil...bende evet söküldü,çünkü koruma demiri takılması için dedim...yinede aklına yatmadı gitti...şimdi ben bu parçayı motorun üstüne mi yapıştırayım...blok kurcalanmadığı sürece,şasede oynama olmadığı sürece motosiklet bence orijinal olmalı...
    her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Millet orijinal olmasın diye kasıp cruiser'ları chopper, bobber motorlar haline getiriyor. Orijinallik saçma bir kavram, gereksiz; motosiklet araba gibi değildir kişiselliştirilmeye daha müsaittir. Bacaklarının arasına sokup gezdiğin bir makineden bahsediyoruz. Orijinal olmaması daha makbul. Milletteki tıpatıp aynı motosikleti kullanıyorsam ne anladım o işten? Kendi kişiliğini de yansıtacak motosiklet. Boyayın sökün dökün kırın parçalayın tekrar birleştirin. Bir türklerde vardır böyle fabrikada çıktığının tıpatıp aynısı olarak kalsın diye düşünenler. Sahiplenmiyor çünkü motosikleti insanlar, araba alırken ev alırken satarım diye bakıyor çünkü hemen herkes.
    Bizde motoru alan ömür boyu kullanmak icin almıyor ki,hepimiz maymun iştahlıyız,aynı cep telefonunu 2 yıl kullanan az,bir motoru elinde 10 yıl tutabilen adamlan motorcular arasında yüzde biri bile geçmez,
    Batıda aynı motorla kaç yüz bin km yaptığıyla övünen ortalama motorcu profili bizde tam tersine gelişiyor.Orada zehir gibi servisler,teknik imkan ve desteklerle 100.000 km kullanılabilen motorlar buradaki parça temininde zorluk,servis yetersizliği yüzünden düşük km lerde elden çıkarılmak zorunda kalınıyor.
    böyle olunca motor da satılacak demektir.Satarken bizimi kişisel zevklerimiz yerine genel kabul kuralları ağır basıyor.GEnel kabul kuralları da motorun orijinal,az km li vs olması özetle,
    Motoru kendi zevkimize göre kesip biceceğiz belki ama ya alıcıların zevkine uymazsa?
    Hem Türkiyede motorun üzerine konulan aksesuarlar bile maliyet kadar değerin üzerine eklemiyor,neyi nasıl yapacağız?.
    20 milyarlık motorun üzerine 5 milyarlık aksesuar taksak motorun değeri 1-2 milyar ancak artıyorsa motoru gelin eşeği gibi süslemenin sınırı ne olacak? bunu bilemiyoruz çoğu kez.
    o yüzden motoru ne kadar sahiplensek de elde fazla tutmadan satma mecburiyeti yüzünden kişiselleştirme noktasında sıkıntılarımız olacaktır.
    lycantrophic, İHTİYAR ve xawa bunu beğendiler.

  9. #29
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alper Abi; konuna tamamen katılıyorum.. Benim içinde orjinallik kavramı çok önemlidir.. Özelliklede motosiklet konusunda arabadan çok daha titizimdir..
    Bir motosiklet yan yatsa , hemen akabinde serviste orjinal krenaj takılsa benim için geçer not almaz. Orjinallik fabrikadan çıktığı gibidir tezini onaylıyorum..
    Tabiki dediğin gibi buji, yağ , filtre vs hariç... bunlar olması gerekli

  10. #30
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alper Abi; konuna tamamen katılıyorum.. Benim içinde orjinallik kavramı çok önemlidir.. Özelliklede motosiklet konusunda arabadan çok daha titizimdir..
    Bir motosiklet yan yatsa , hemen akabinde serviste orjinal krenaj takılsa benim için geçer not almaz. Orjinallik fabrikadan çıktığı gibidir tezini onaylıyorum..
    Tabiki dediğin gibi buji, yağ , filtre vs hariç... bunlar olması gerekli
    Sadece motorlar için değil tüm araçlar için geçerli ORJİNALLİK KAVRAMI...
    Orjinalliği fabrikadan çıktığı andaki haliyle korunması manasında ele alırsak
    Sarf malzemeleri hariç , değişeninin olmaması demek....
    Ve böyle araçlar , muadillerinden hem daha fazla maddi değere hem de daha fazla 2.ele sahiptir....

    Ama bazı arkadaşlara nedense rahatsizlık vermiş konu....
    Vardır bir bildikleri diyip geçiyorum...


    Bana eski olsun, boyasının bazı yerleri paslı olsun, nikelajları kavlamış olsun ama orjinal olsun....
    2. elde orjinalciyim ben....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #31
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece motorlar için değil tüm araçlar için geçerli ORJİNALLİK KAVRAMI...
    Orjinalliği fabrikadan çıktığı andaki haliyle korunması manasında ele alırsak
    Sarf malzemeleri hariç , değişeninin olmaması demek....
    Ve böyle araçlar , muadillerinden hem daha fazla maddi değere hem de daha fazla 2.ele sahiptir....

    Ama bazı arkadaşlara nedense rahatsizlık vermiş konu....
    Vardır bir bildikleri diyip geçiyorum...


    Bana eski olsun, boyasının bazı yerleri paslı olsun, nikelajları kavlamış olsun ama orjinal olsun....
    2. elde orjinalciyim ben....

    Rahatsız olanlara '' TAKLİT EDEN değil; TAKLİT EDİLEN de değil; ORJİNAL olunuz ''

  12. #32
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    eskiden orjinal mi varmış? Dıştan görünüş 125 cc herşeyiyle orjinal gözüküyor. Ama içinde 155 cc kısa etekli performance piston var. Memnunum. Bi sıkıntı yok. Granajların bi kaçı yan sanayi. Depo orjinal. Ne farkederki? Herkesin gönlüne göre bu işler. Motorundan memnunsan gerisi fasa fiso.

  13. #33
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskiden orjinal mi varmış? Dıştan görünüş 125 cc herşeyiyle orjinal gözüküyor. Ama içinde 155 cc kısa etekli performance piston var. Memnunum. Bi sıkıntı yok. Granajların bi kaçı yan sanayi. Depo orjinal. Ne farkederki? Herkesin gönlüne göre bu işler. Motorundan memnunsan gerisi fasa fiso.
    Aferin yumurta daha açıklayıcı olamazdın

  14. #34
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskiden orjinal mi varmış? Dıştan görünüş 125 cc herşeyiyle orjinal gözüküyor. Ama içinde 155 cc kısa etekli performance piston var. Memnunum. Bi sıkıntı yok. Granajların bi kaçı yan sanayi. Depo orjinal. Ne farkederki? Herkesin gönlüne göre bu işler. Motorundan memnunsan gerisi fasa fiso.
    Tekrar mı yazayım yahu....
    Sen satarsın senin motoru 1000 e
    Seninkinin orjinali 1500 e gider...,
    Seninkinden 3 kat daha hızlı satılır...

    Daha nasıl anlatayım :(
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #35
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar mı yazayım yahu....
    Sen satarsın senin motoru 1000 e
    Seninkinin orjinali 1500 e gider...,
    Seninkinden 3 kat daha hızlı satılır...

    Daha nasıl anlatayım :(
    96 model titanı zaten orjinal diye satarsam beni döverler 2006 da satıştan kalkmış bi motorun orjinali kalırmı bu vakte kadar? Müzede saklandıysa o başka.

  16. #36
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    96 model titanı zaten orjinal diye satarsam beni döverler 2006 da satıştan kalkmış bi motorun orjinali kalırmı bu vakte kadar? Müzede saklandıysa o başka.
    Ben 90 model orjinal motora biniyorum hala....
    Müzede de saklanmadı.... ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #37
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Orjinallik;
    Müşteriye göre galeriden çıktığı anda bozulur.
    Servise göre orjinal yedek parça kullanılmadığında bozulur.
    Galericiye göre takla attıysa bozulur.
    Sahibine göre yolda bırakmadığı sürece orjinaldir
    alp_tunay bunu beğendi.

  18. #38
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinallik;
    Müşteriye göre galeriden çıktığı anda bozulur.
    Servise göre orjinal yedek parça kullanılmadığında bozulur.
    Galericiye göre takla attıysa bozulur.
    Sahibine göre yolda bırakmadığı sürece orjinaldir
    İşte bunları yazalım....
    Teşekkürler arkadaşım...
    Vallaha ne güzel yazmışsın.... Ve doğru da yazmışsın....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #39
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Hepinizde müze var, koleksiyon yapıryosunuz. Avrupa'da adam motorumla 250.000 km devirdim diye artistlik yaparken, siz sadece sağ çamurluk değişti, depo da da ufak bi çizik var nazarlık diye boyatmadım, daha 15.000 km'de oricinal diye takılın.
    Müze kurunda bilet parası kesersiniz.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  20. #40
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus


    Yahu nerelere getiriyorsunuz konuları?...
    Okuduğunuzumu anlamıyorsunuz?.. Yoksa başka bişey mi var?..
    Tamam arkadaş yazmayın ya....

    Sana ayrı bir anlatım yapayım erdem...
    Senin sattığın hyo burda kaç sahip değiştirdi ve hepsi kazasız orjinal diyerek....
    Şimdi anlamışsındır umarım....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)