Yatay Silindir ve Dikey Silindir Arasındaki Fark Nedir Yardım ?
Reklamlar
-
14 Ağustos 2012, 00:35
#1
Reklamlar
-
14 Ağustos 2012, 01:32
#2
Yatay silindir: Az yakar çok kaçar
Dik silindir: Çok yakar daha çok kaçar
-
14 Ağustos 2012, 01:47
#3
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Yatay silindir: Az yakar çok kaçar
Dik silindir: Çok yakar daha çok kaçar
Şu forumda gördüğüm en net ve kısa açıklayıcı bilgi paylaştınız tebrik ediyorum sizi Allah size de böyle net bilgiler ihsan eylesin
-
14 Ağustos 2012, 01:52
#4
kaliteli bir markaysa yatay-dikey farketmez
dandik, üreten belli değilse yatayınıda dikeyinide kapına sokmayacan
birde eski olmayacak
-
14 Ağustos 2012, 01:55
#5
2012 KUBA modelinin yatay silindirlerini araştırıyorum da inşallah az yakar arkadaşın da dediği gibi, yoksa çok kaçmış yok koşmuş umrumda değil
-
14 Ağustos 2012, 02:17
#6
Motosiklet Eğitmeni
Pendikty61 adlı üyeden alıntı
Motorsikletler yatay ve dikey silindir olarak ayrılıyor :
Yok öyle bisey.
Kim uydurdu onu?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
14 Ağustos 2012, 02:57
#7
nerelerdesin abi ya???
göremiyoruz artık seni buralarda...
bak mesela şimdi konuyu merak ettim ben...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
14 Ağustos 2012, 03:09
#8
-
14 Ağustos 2012, 03:09
#9
evet evet hata BMW nin boxer motorlarının 250.000 kmde segman atılıp devam edildiği hakkında söylentiler dolaşıyo piyasada. piston filan istemezmiş aslı varsa??
ANGARAJ
-
14 Ağustos 2012, 03:44
#10
eren özer adlı üyeden alıntı
Yatay dikey diye ayrılmazkı
:D V motor vardır boksör motor vardır sıralı vardır yıldız tipi vardır
Motorlarda ise yıldız hariç hepsi kullanılır Yatay ve dikey fark etmiyor diye biliyorum ama 100 cc ve altına cuplara felan yatay silindir atıyorlar genelde Daha iyi hava telafus etsin diye başka bir özellliğide varmı bilmiyom
galiba yıldız tipli olan da kullanılıyo hani bi tane helikopter motorlu bi motosiklet vardı adını hatırlayamadım şimdi o yıldız tip motorlu olmuyo mu yoksa ben mi yanlış biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
heh buldum Y2K dediğim motor
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
14 Ağustos 2012, 05:44
#11
işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
sıralı ,yatık,V motor v.s...
peki bunların neden tam tersi yapılmamış???
mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?
yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?
v değilde ^ motorlar?
kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????
hadi bakalım???
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
14 Ağustos 2012, 05:51
#12
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
sıralı ,yatık,V motor v.s...
peki bunların neden tam tersi yapılmamış???
mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?
yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?
v değilde ^ motorlar?
kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????
hadi bakalım???
Samet Ağır'la sabaha doğru beynim mavi sayfa hatası verdi yemin ederim
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
14 Ağustos 2012, 06:58
#13
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
sıralı ,yatık,V motor v.s...
peki bunların neden tam tersi yapılmamış???
mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?
yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?
v değilde ^ motorlar?
kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????
hadi bakalım???
hatta krank silindirin icinde olsun ama silindir krankın etrafında dönsün,buji de doğrudan krank üstünde olsun 4 silindire bir buji yeter o zaman,sırası geleni ateşlesin,
motor böyle olunca direk arka jantın ortasına yerleştirilebilir, zincir,şaft,sanzıman derdi kalmaz,güç kaybı olmaz
sıcaklar kötü vuruyor insanı!
-
14 Ağustos 2012, 09:44
#14
Sevgili Arkadaşlar,
Dalga geçmeyi bırakın soruya odaklanın biraz. Arkadaşımızın sorduğu motor tipi küçük hacimli tek silindirli motorlar ile ilgili. Bu tip motorlarda iki tip yerleşim var dik ve yatay bunların avantajları veya dezavantajlarını sormuş.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
14 Ağustos 2012, 10:28
#15
Benim tahminim, tork üretimi ile alakalı. Motor hacmi küçüldükçe tork üretimi daha zor bir hal alıyor. Küçük hacim bir motordan yeterli gücü üretmeye çalıştığınızda tork değerleri oldukça düşük kalıyor. Ve bildiğim kadarıyla silindir yatay vaziyetteyken patlama esnasında daha rahat hareket edebildiği için biraz daha fazla tork üretebiliyor. Bu tarz küçük hacimli motorlarda motor bloğu da küçük olduğu için yatay veya dikey konumda tasarlamak çok sorun olmuyor. Yani 600 lük bir bloğu hadi deyip yatay koyamayız elbet...
Varsa başka sebepleri birileri anlatsın.
(Buarada yukarıda dönen geyiklerde kimse vankel motordan bahsetmemiş, hayret Ve tekerin (jantın) içine yerleştirilmiş motor çalışmaları da yapılmıştı zamanında. Belki hala geliştirilmeye çalışılıyordur)
-
14 Ağustos 2012, 10:31
#16
bana göre sadece titreşimi az, soğutması iyidir. güç mevzusuna gelecek olursak dik bir silindir zaten yerçekimi yönüne doğru patlama yaparak güç üretir, yer çekimine aksi yönde değil. dolayısıyla güç elde etmek için olsaydı zaten yerçekiminden faydalanmak için dikey motor tercih edilirdi.
-
14 Ağustos 2012, 11:10
#17
Dik bir motor yerçekimine doğru giderken patlama yapmaz. Tam tersi yukarı doğru çıkarken patlama yapar. Ve aslında bu küçük bir direnç gibi görünse de devir hızlandıkça artan bir dirençtir. Bir de yatay olduğu zaman titreşim azalmaz. Dikey yerine yatay titreşim verir, kaldı ki bu uzunlamasına olan motosiklet gibi bir aracın daha fazla titremesine sebep olur. Benim düşüncem bu(titreşim konusunda).
-
14 Ağustos 2012, 11:17
#18
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
14 Ağustos 2012, 11:22
#19
Büyük motorlarda silindirlerin yerleştirilmesi ciddi biçimde ağırlık merkezi değişimine yol açar ama küçük motorlar için bu durumun hiç bir kayda değer faydası veya dezevantajı olacağını sanmıyorum,
-
14 Ağustos 2012, 11:22
#20
savaskayan adlı üyeden alıntı
hatta krank silindirin icinde olsun ama silindir krankın etrafında dönsün,buji de doğrudan krank üstünde olsun 4 silindire bir buji yeter o zaman,sırası geleni ateşlesin,
motor böyle olunca direk arka jantın ortasına yerleştirilebilir, zincir,şaft,sanzıman derdi kalmaz,güç kaybı olmaz
sıcaklar kötü vuruyor insanı!
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
Döner motor Bu tip motorlarda krank sabit, silindirler krankın etrafında dönüyor. I. Dünya Savaşı'nda çok sayıda uçakta kullanılmış bir motor tipidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)