Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yatay Silindir ve Dikey Silindir Arasındaki Fark Nedir Yardım ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Motorsikletler yatay ve dikey silindir olarak ayrılıyor bu konu hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yorum yapabilirmi ama lütfen anlayabileceğimiz şekilde olsun ve ve ve lütfen az terimli olsun motorsiklet dünasında yeniyim de

    Mesela avantajları ve dezavantajları olarak yorum yaparsanız çok makbule geçer...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yatay silindir: Az yakar çok kaçar
    Dik silindir: Çok yakar daha çok kaçar
    deprogadias, MotoBolu14 ve Ghostrider91 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yatay silindir: Az yakar çok kaçar
    Dik silindir: Çok yakar daha çok kaçar
    Şu forumda gördüğüm en net ve kısa açıklayıcı bilgi paylaştınız tebrik ediyorum sizi Allah size de böyle net bilgiler ihsan eylesin

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    kaliteli bir markaysa yatay-dikey farketmez
    dandik, üreten belli değilse yatayınıda dikeyinide kapına sokmayacan
    birde eski olmayacak

  5. #5

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    2012 KUBA modelinin yatay silindirlerini araştırıyorum da inşallah az yakar arkadaşın da dediği gibi, yoksa çok kaçmış yok koşmuş umrumda değil

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Pendikty61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsikletler yatay ve dikey silindir olarak ayrılıyor :
    Yok öyle bisey.
    Kim uydurdu onu?
    Mengu16 ve Shrieker bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    nerelerdesin abi ya???
    göremiyoruz artık seni buralarda...

    bak mesela şimdi konuyu merak ettim ben...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Yatay dikey diye ayrılmazkı
    :D V motor vardır boksör motor vardır sıralı vardır yıldız tipi vardır
    Motorlarda ise yıldız hariç hepsi kullanılır Yatay ve dikey fark etmiyor diye biliyorum ama 100 cc ve altına cuplara felan yatay silindir atıyorlar genelde Daha iyi hava telafus etsin diye başka bir özellliğide varmı bilmiyom
    Sado

  9. #9
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    evet evet hata BMW nin boxer motorlarının 250.000 kmde segman atılıp devam edildiği hakkında söylentiler dolaşıyo piyasada. piston filan istemezmiş aslı varsa??
    ANGARAJ

  10. #10
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yatay dikey diye ayrılmazkı
    :D V motor vardır boksör motor vardır sıralı vardır yıldız tipi vardır
    Motorlarda ise yıldız hariç hepsi kullanılır Yatay ve dikey fark etmiyor diye biliyorum ama 100 cc ve altına cuplara felan yatay silindir atıyorlar genelde Daha iyi hava telafus etsin diye başka bir özellliğide varmı bilmiyom
    galiba yıldız tipli olan da kullanılıyo hani bi tane helikopter motorlu bi motosiklet vardı adını hatırlayamadım şimdi o yıldız tip motorlu olmuyo mu yoksa ben mi yanlış biliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------

    heh buldum Y2K dediğim motor
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
    sıralı ,yatık,V motor v.s...

    peki bunların neden tam tersi yapılmamış???


    mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?

    yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?

    v değilde ^ motorlar?

    kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????

    hadi bakalım???
    anaconda84 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  12. #12
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
    sıralı ,yatık,V motor v.s...

    peki bunların neden tam tersi yapılmamış???


    mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?

    yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?

    v değilde ^ motorlar?

    kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????

    hadi bakalım???
    Samet Ağır'la sabaha doğru beynim mavi sayfa hatası verdi yemin ederim
    iptaluyelik02 ve babaduru bunu beğendiler.
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işin pokunu çıkaralım...tüm motor çeşitlerini düşünün...
    sıralı ,yatık,V motor v.s...

    peki bunların neden tam tersi yapılmamış???


    mesela bujileri tam aşağıya bakan sıralılar?

    yada deniz motorları gibi sıralı ama üstüste sıralı 4 silindirliler?

    v değilde ^ motorlar?

    kimbilir belkide yarı yakıtla yer çekiminden faydalanıp daha fazla güç üretebilirler????

    hadi bakalım???
    hatta krank silindirin icinde olsun ama silindir krankın etrafında dönsün,buji de doğrudan krank üstünde olsun 4 silindire bir buji yeter o zaman,sırası geleni ateşlesin,
    motor böyle olunca direk arka jantın ortasına yerleştirilebilir, zincir,şaft,sanzıman derdi kalmaz,güç kaybı olmaz


    sıcaklar kötü vuruyor insanı!
    anaconda84 bunu beğendi.

  14. #14
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Arkadaşlar,

    Dalga geçmeyi bırakın soruya odaklanın biraz. Arkadaşımızın sorduğu motor tipi küçük hacimli tek silindirli motorlar ile ilgili. Bu tip motorlarda iki tip yerleşim var dik ve yatay bunların avantajları veya dezavantajlarını sormuş.

    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #15
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Benim tahminim, tork üretimi ile alakalı. Motor hacmi küçüldükçe tork üretimi daha zor bir hal alıyor. Küçük hacim bir motordan yeterli gücü üretmeye çalıştığınızda tork değerleri oldukça düşük kalıyor. Ve bildiğim kadarıyla silindir yatay vaziyetteyken patlama esnasında daha rahat hareket edebildiği için biraz daha fazla tork üretebiliyor. Bu tarz küçük hacimli motorlarda motor bloğu da küçük olduğu için yatay veya dikey konumda tasarlamak çok sorun olmuyor. Yani 600 lük bir bloğu hadi deyip yatay koyamayız elbet...

    Varsa başka sebepleri birileri anlatsın.

    (Buarada yukarıda dönen geyiklerde kimse vankel motordan bahsetmemiş, hayret Ve tekerin (jantın) içine yerleştirilmiş motor çalışmaları da yapılmıştı zamanında. Belki hala geliştirilmeye çalışılıyordur)
    #sürenadam

  16. #16
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    bana göre sadece titreşimi az, soğutması iyidir. güç mevzusuna gelecek olursak dik bir silindir zaten yerçekimi yönüne doğru patlama yaparak güç üretir, yer çekimine aksi yönde değil. dolayısıyla güç elde etmek için olsaydı zaten yerçekiminden faydalanmak için dikey motor tercih edilirdi.

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Dik bir motor yerçekimine doğru giderken patlama yapmaz. Tam tersi yukarı doğru çıkarken patlama yapar. Ve aslında bu küçük bir direnç gibi görünse de devir hızlandıkça artan bir dirençtir. Bir de yatay olduğu zaman titreşim azalmaz. Dikey yerine yatay titreşim verir, kaldı ki bu uzunlamasına olan motosiklet gibi bir aracın daha fazla titremesine sebep olur. Benim düşüncem bu(titreşim konusunda).
    #sürenadam

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tarz küçük hacimli motorlarda motor bloğu da küçük olduğu için yatay veya dikey konumda tasarlamak çok sorun olmuyor. Yani 600 lük bir bloğu hadi deyip yatay koyamayız elbet...
    Sevgili Kardeşim,

    BMW nin 2005 yılına kadar ürettiği K serisi motosikletlerde motor bloğu yatay yerleştirilmişti ve hacmi 600 değil 1200cc idi
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19

    Üyelik
    30 Nisan 2012
    Motosikleti
    Kawasaki ZL600
    Büyük motorlarda silindirlerin yerleştirilmesi ciddi biçimde ağırlık merkezi değişimine yol açar ama küçük motorlar için bu durumun hiç bir kayda değer faydası veya dezevantajı olacağını sanmıyorum,

  20. #20
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatta krank silindirin icinde olsun ama silindir krankın etrafında dönsün,buji de doğrudan krank üstünde olsun 4 silindire bir buji yeter o zaman,sırası geleni ateşlesin,
    motor böyle olunca direk arka jantın ortasına yerleştirilebilir, zincir,şaft,sanzıman derdi kalmaz,güç kaybı olmaz


    sıcaklar kötü vuruyor insanı!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine

    Döner motor Bu tip motorlarda krank sabit, silindirler krankın etrafında dönüyor. I. Dünya Savaşı'nda çok sayıda uçakta kullanılmış bir motor tipidir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)