motorsiklet tasarımı icin deneyimlerinizden faydalanmak isterim...
Reklamlar
-
arkadaslar merhabalar
endustri urunleri tasarimi okuyorum ve mezuniyet projem icin motorsiklet yapıyorum. tasarımda kullanıcı deneyimleri ve isteklerinin büyük etkisi olması sebebiyle sizden motorsiklet kullanicilari olarak bazi isteklerim olacak.
tasarlayacagim model 125cc, kuvvetle muhtemel 18 inc lastiklere sahip ve yuk tasımaya ozellesmis bolumleri olan bir kurye motorsikleti olarak ozellesebilmesini dusunuyorum.
sizin motor kullanırken karsılastıgınız genel problemler ve ozellikle yuk tasırken keske olsa dediginiz bazi ozellikler varsa bu bolumde cevap olarak bunları yazmanızı rica ediyorum.bunlar oturma alanı ve acısı, aks, camurluk, ruzgarliklar, tekerler, jantlar,genel profil yapısı, farlar, sepetler veya herhangi bir hususta olabilir. aklınıza gelen her turlu oneri benim icin farkli bir yoruma donusebilecek bir tasarım problemidir.ilginizi bekliyorum. bitirince burada yayınlayacagım urunu
simdiden tesekkur ederim.
Reklamlar
-
başlığın motosikleti modifiye etmek istermişsin gibi duruyor bence
bir kurye motora sık inip bindiği için ona göre tasarlamak lazım bence. pratık olmalı yani. park ederkende tabiki...
-
Süper Moderatör (BBRR)
bloodjust Öncelikle hoşgeldin ...Tanışma bölümüne bir başlık açarsan herkes seni tanır.
Gelelim sorunun cevabına motorda taşışanacak yük belli seviyededir.
eğer motora top case (arkada kuyruk üstü çantası)veya side case (yanlarda ki çantalar) olmayaksa en uyguntaşıma yöntemi arka kuyrukta file veya lastik le taşınacak şeyi sabitleyebilmek için tırnaklar olmasıdır.
Şase: motorlarda kullanılan çok farklı şaseler mevcut ne tür motor yapacaksan şasesi ona uygun olmalı
Motorun yerden yüksekliği: motoru şase üzerinde taşımayı düşündüğün yerde motoru kullanacağın yol şartlarına göre belirlenir.18 inç dediğine göre amacın scooter tarzı bişi yapmak ....
genelde scoterlerde orta sehpa nın şaseye olan bağlantısı aynı zamanda motoru dış darbelerden koruyacak şekilde dizayn edilir ...bir taşta iki kuş
eğer scooter tarzı bişi dizayn eder ve taşıma işindede kullanmak istersen oturduğun yerle gidon arası kalan boşluğun kinetix teki gibi düz olması avantajdır...(damacana ile su taşıyanlar bu boşluğa üstüste 3 damacana koyuyor) ilk aklıma gelenler bunlar
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
tasarımı daha iyi acıklamak gerekirse oncelikle 18 inc ten kastım jant boyu yani ybr 125 te kulanılan kocaman lastiklerden, bunun sebebi satis rakamları ve kullanım alanı, her ne kadar konsept kurye ustune gelistirilsede aslında ihrac pazarı ve anadolu kullanımı goz onune alındıgında bu model tam bir sehirli gibi olmayacak fakat yuk tasımak uzerine ozellesmesi sartı sabit kalacak. bu ozellik ya eklenebilen bir canta aksesuarı veya sabit bir tasıma alani ile saglanacak. su an aklımda klasik modellerdeki benzin deposu alanını yuk tasıma amacına hizmet edecek bir alan olarak tasarlayıp depoyu sele altına almak olacak. ayrıca arka kısımda hem kullanıcının yaslanmasına hemde farklı akseseurlar takmasına elverisli bir montaj alanı ayıracagım aks acısı yogun trafikte kolay manevra icin oldukca dik olacak ve cryptondaki on kısma benzer bir yarı scooter boslugu bulunacak. gelistikce elestirilieriniz icin sketchler atarım. simdilik problem olarak gordugunuz seyleri paylasırsaniz sevinirim. ilginiz icin simdiden tesekkur ederim.
-
Süper Moderatör (BBRR)
Eğer büyük lastik kullanırsan sürücü selesi ile gidon arasına boşluk bırakamazsın ön lastik buna engel olur yada customlardaki gibi ön amortisörü açılı yerleştirmen lazım buda motoru belli bir yüksekliğin üstüne çıkaramazsın anlamına gelir.Denge açısından benzin deposunu sele altına almak manmtıklı hemde işlevsel olur arkaya konacak bir n (semer) şekilli ama yumuşak değilde sert çanta hem yanlarda hemde kuyruk üstünde yük taşımaya elverişli olacaktır .. bu da arkada çift amortisör kullanmanı gerektirir .
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
bbrr yorumun icin tesekkur ederim, soyledigin gibi bir bosluk yaratmak icin on tekeri biraz one cekerek chopper tarzına yakın biseyler denedim. aksın devaminin yere degdigi nokta ve on tekerin merkezinin yere olan izdusumu arasındaki mesafeyi sabit bırakmak icinde aks teker merkezinden biraz geride kaldı. bu durumda cevik surus yetenegini kaybetmeyecektim fakat yaptıgım denemede urunun iki teker arası mesafesi gorsel olarak fazla gorundu bana... dolayısıyla su anda ybr 125lerdeki gibi standartlasmıs aks acısı uzerinden profil govde uzerine heybe gibi koyulup cıkartılabilecek bir tasıma cantası dusunuyorum. sanırım evrak vs .icin bu alan fazlasıyla yeterli olacaktir. arka kısımdada ufak tefek paket tasımasına uygun bir cozum bulmam gerekecek. bi sorum olacak. cift amortisor sartmı? yani sport modellerdeki gibi gorunmeyen teker arkasından tek ve kalın bir amortisor is gormezmi bu durumda? sonucta agırlık cokta fazla degil... butun kullanıcıların yorumlarına acıgım. katkınız icin tesekkur ederim.
-
Süper Moderatör (BBRR)
seninde gördüğün gibi teker boyu büyük olursa tek taşıma noktası arkası oluyor taşınacak şey ne kadar ağırlıkta olacak tek amortisör de olur ama işi garantiye alıp çift amortisör olması daha iyi olur ...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
peki oturma yuksekligi konusunda ne dusunursunuz? ybr 125 in sanırım sele yuksekligi 780mm ve ortalama bir deger... bu yuksekligin oturma bicimi ve ayaklarinizin bulundugu mesafeyle iliskisi hakkında ne dersiniz. yaslanabilmesini ongorebilirim...
-
bloodjust hangi okuldansın benim gözlemlerimde kurye arkadaşlarımızın yamurlu havalarda motor korumalıgına çeşitli aparatlar takıştırması örn: kesilmiş bidon parçaları,kalın naylon gibi malzemeler kullanılıyo bi diğer sorunda yine kışın gidona kendi imkanlarıyla daha çok koli bantını sarıp yapıolar el koruyucusu bunu sert bi malzemeden geliştirile bilir
herşey sende biter, yeterki sen karar ver
-
evet samo kardes haklısın ruzgar ve korumalık sorunları cok sık kullanılan modeller olması sebebıyle cok onemli bir husus,buna aslında ducatinin supermotardında cok sık bir ruzgarlıkla yarı yarıya cozum saglanmıs... el koruması icin sizce kapalı bir form (delik seklinde elinizi icine soktugunuz...) tehlikelimidir, yoksa zaten adam motoru durdurmadan hayatta elini cekmez ordan mi dersiniz? bu arada konsept her ne kadar kurye uzerine gelissede bu ozellikler aslında motora takılan aksesuar ile guncellesecek, tabiiki herkese hitap edebilecek bir commuter olmasını amaclıyorum. soyle soyleyeyim crypton ybr 125 ve scooter arası bi melez olacak diyebilirim.
bu arada samo Odtu deyim son sinif, sanırım sen de itu densin?
yorum ve dusunceler icin tesekkurler
dahasını beklerim...
-
marmaradanım ben bloodjust, benim sana tavsiyem kanunin deer ve gileranın runner modellerinin tasarımlarını incelemen çümkü yapacagın copcept i kurye arkadaşlarımıza yönelik yapıcaksan kolay inilip binmesi her zaman öncelik taşır,çünki dostlarımızın üstlerine giydikleri yelekler taşıdıkları çantalar ,ybr,titan,kanuni gibi dizayna sahip motorlarda zorlanıyolar ,gerçi bunları direk onlardan dinlemen senin için daha iyi olur
herşey sende biter, yeterki sen karar ver
-
her iki modelde nispeten kucuk tekerlere sahip ve bu satıs rakamlarından edinlien veriye gore kotu bir durum, cunku buyuk tekerler (crypton da oldugu gibi) tercih sebebi oluyor kırsalda... bu da firma icin onemli bir kıstas olmaya baslıyor. benim su anki kısıtlarımdan birisi lastik ebatları. yinede on tarafta azda olda deer a benzer bir bosluk bırakmayi dusunyorum ama realist olmak gerekirse, acaba bu tipte motor sahipleri yani deer ve crypton tarzi yarı acık on kısımda depo olmayan modellere ayaklarını ustten atmadanmı binip iniyorlar?
yani bu gercekte kolaylık saglıyormu? bu kucuk boslugu binerken scooterlarda oldugu gibi rahatca kullanabiliyormusunz?
-
Yapacağın tasarımı merakla bekliyorum.
Önerilerim:
1.Yükü arka tekerin arkasına ve yanlarına koyabileceğin bir çanta bagaj vs gibi bişey olabilir.
(Ybr tarzı motosikletlerde en büyük sıkıntı doğru düzgün bir taşıma kapasitesinin olmayışı güzel düşünce)
2. Soğuk havalarda bacakları ve gövdeyi rüzgardan koruyabilecek bir tertibat düşün bu da önenli bi nokta bence. Şİmdilik bu kadar aklıma geldikçe sıralarım.
-
yaptığın ön tasarım çalışmaları varsa eğer çizim gibi.. bizimle paylaşırsan sevinirim.. ben de şuan bir dersim için motosiklet şasesi gerilme analizi modeliyle uğraşıyorum..
-
-
"bloodjust",18inch'lik jant'ları koymak için yapacağın tasarımda şasi'nin rijit yapısını sağlamak için çok sağlam ve fazlaca malzeme kullanman gerekir.Buda ağırlığı artttıracağı için 125'lik bir motor performanslı çalışmaz.Biraz daha ufak çaplı jantlar motorun dizaynının derli toplu olmasını sağlayabilir.Bide son hız değilde manevranın önemli olduğu koşullarda hafiflik ve boyut öne çıkıyor.Motor seçeneklerin nedir bilmiyorum ama su soğutmalı turbo dizel 250cc civarındaki bir makinanın sadece ticari değil amatör ve yarı profesyoneller içinde gayet iyi bir seçenek olacaktır.
Saçma sapan bazı düşüncelerimide yazıcam şimdiden kusura bakma.
-
motor için uygun bir yer ayarlaman lazım.. motora yakın yakıt deposu pek tercih edilmez.. motorun sıcaklığı, yakıt deposu için tehlike oluşturur.. o yüzden yakıt deposunu motordan ve egzozdan uzak bir yere yerleştirmek iyi olur.. ikincisi yakıtın azalmasıyla motosikletin ağırlık merkezi değişecektir.. yani yakıt deposunun ağırlık merkezini motosikletin ağırlık merkezine yakın bir yere oturtmak lazım.. ağırlık merkeziyle ilgili dikkat edilecek bir başka noktaysa ki bu deponıun ağırlık merkezinden çok daha önemli.. mümkün olduğunca yere yakın olması hem motorun dha dengeli olmasını sağlayacaktır hemde motor yan yattığından kaldırması daha kolay olacaktır.. bence dikkat edilmeli.. yine ağırlık merkeziyle ilgili bir noktaysa, ağırlık merkezi üzerinden yer merkezine dik eksende geçen çizgi motorun veya silindirlerin üzerinden geçmeli.. çünkü motor devirlendikçe titreşim sorunu yapacaktır..
şimdilik aklıma gelenler bunlar.. gelişmeleri bizimle paylaşırsan eğer sana yardımcı olmaya çalışırım...
-
öncelikle basit yerlerden ve olmazsa olmaz lardan başla bence tasarımına ondan sonrası bu çekirdek etrafına şekillensin bence mesela bence kalın ve oval lastikler şart ve büyük jant seçimin çok güzel virajlarda küçüğe göre daha az kayar
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
deponun motora çok uzak olması diye bişey yok ki arkadaşlar kucağımızda gezdirecek halimiz yok ki çalışan motorun üstüne benzin dök tutuşmaz kolay kolay zaten depoyu koyacak yer kalmıyo önde motor var arkada ekzos o çok önemli değil sonuçta kaza anında yere sürttüğü zaman kıvılcım çıkaracak zaten bu çok kritik değil bence yani
fakat motorun su soğutmalımı hava soğutmalımı olacağı önce verilmesi gereken bi karar bence ona göre hava peteklerinin önünü kapatmamak lazım su sğutmalı olursa ön tarafa bagaj yerleştirbilirsin hem bacaklarıda rüzgardan korurma amaçlı olur motoru biraz daha orta tarafa alabilirsin ve tekerlekle arasını minimum tutmak için motorun arkada iki amortisör kullanman iyi olabilir
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
Anlattığın şekil motor için Modenas marka motosikletleri de incelemeni tavsiye ederim hatta fuarda benzer modeller gördüm. Yarı otomatik vitesli bir motor bahsettiğim. Debriyaj yok ama vitesli. Ön boşluk tekerlek büyüklügü ve şekil senin motoruna benziyor. Kullananlardan karşılaştıkları sorunları öğrenip iyileştirme yapabilirsin. Kolay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler