Motosiklet Muayenesi Hakkında Bilgiler - Tüvturk
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 10:21
#21
serotizm adlı üyeden alıntı
Egsoz konusuna da açıklık getirsek?
Benimki orjinal egsoz ama her cruiser motorda olduğu gibi ses vermesi için modifikasyon yapılmış.
Sonradan takılan sesli egsozların durumu nedir?
Ben de serotizme benzer bir soru soracaktım. Egsoz üzerindeki (Kapak kesilmesi, katalizör veya flapların boşaltılması, farklı boru kullanılması vs.) işlemlerde veya performans egsoz kullanımında muayeneden geçme kriteri nedir. Nasıl belirleniyor? Sen bunu kesmişsin geçer, sen bunun içini boşaltmışsın geçmez gibi değildir sanıyorum galiba belki
Velhasıl, desibel mi ölçülüyor, başka bir kriter mi var, nedir bunun esprisi sayın hocam
Reklamlar
-
12 Ağustos 2012, 13:03
#22
canerol adlı üyeden alıntı
hocam en önemli soru benden geliyor sıkı durun
xenonlar nasıl geçiyor....
araba sonradan (isterse yetkili servis takmış olsun) muayenedengeçmez. çünkü bazı sistemleri koymaları gerekmektedir. far yıkama sistemi ve otomatik seviye ayarlayıcı ("elle ayarlanıyor yandaki düğmeden"... gibi şeyler otomatik olmadığının kanıtıdır ) olmak zorunda.
motosikletlere gelince ; xenon sıkıntısı yoktur. önemli olan motorun farkedilmesi anlayışıdır. =)
arabaların gereksiz ihtişamının diğer sürücülere yaşattığı ızdırap bu şekilde yasaklanmış, motorlara ayrıcalık yapılmıştır.
---------- Post added at 11:49 ---------- Previous post was at 11:43 ----------
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
merhaba...
motoruma sis farı yaptım arada aanahtarda var..
arka topcaseye led sinyal fren stop lambası yaptım..birde sinyalleri led sinyal taktım..
bunlar muayenede sorun olurmu..tesekler
--hiç bir şey yanmadığında frene bastığında SADECE fren lambası/lambaları KIRMIZI yanmak zorunda. başka HİÇBİR lambaya etki etmemesi gerek.
--sinyal lambaları olması gerektiği gibi (motorun sağında, motorun solunda) konumu önemlidir.
--ister turuncu ister kırmızı farketmez. rengi farklı ise hafif kusurdur. muayeneden geçer.
--sinyal lambaları yanarken de diğer hiçbir lamba ile karışmaması gerekir.
--ampüller istersen led olabilir. önemli olan yanıp ikaz edebilmesi. kusur değildir.
---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 11:49 ----------
serotizm adlı üyeden alıntı
Egsoz konusuna da açıklık getirsek?
Benimki orjinal egsoz ama her cruiser motorda olduğu gibi ses vermesi için modifikasyon yapılmış.
Sonradan takılan sesli egsozların durumu nedir?
siz hiç fabrikasyon gürültülü motor gördünüz mü ?
abimin şeker beyazı busasında orjinal egsoz mevcut. cbf 150 gibi sessiz =)
883 ü bırak, fishtail egsozu bulunan çok şeker road kingden bahsedelim.
çiçek gibi güzel, sessiz , kibar bir ritmi war.
sokak arası apaçilerini belli etmek kolay.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME BAKANLIĞININ yayınlamış olduğu KUSUR tekstine göre;
Egsoz Sistemi:Gürültülü çalışıyor. Ağır Kusur.
Egsoz Sistemi:İlgili yönetmeliğe uygun değil. Ağır Kusur.
gibi muayeneden geçmesine engel teşkil eden kusurlar wardır.
desibel ölçüm cihazı da her istasyonda mevcuttur.
ama GÖRÜNEN KÖY KILAVUZ İSTEMEZ.
egsoz ucuna kaynak ile yapılmış işlem bunun ispatıdır zaten,
ya da kocaman yazan AKRAPOVİC =)
bu performans egsozlarının susturucuları da mevcuttur. onları takıp gelirseniz hiç sıkıntı çekmezsiniz.
bulaşık telini egsozun içinden çıkarmamızı istemezsiniz =)
mümkün mertebe sesi kısmakta fayda war ...
bir de anlamadığım o güzel orjinal egsozlara neden kaynakla ölümcül vuruşlar vurulur ki ????
arkadaşlar soruyordur egsozlar gürültüsüz nasıl olur diye... scooter gibi falan sessiz..
tamam araçlar farketmiyor, ki biraz çabayla farkettirebiliriz egsoza çok bağlı kalmadan...
ama bi de başkalarını rahatısz etmek gibi konu da war.
motorcu düşünceli insan olmalıdır bana göre...
-
12 Ağustos 2012, 13:05
#23
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
-
12 Ağustos 2012, 13:31
#24
cihan54 adlı üyeden alıntı
Ben de serotizme benzer bir soru soracaktım. Egsoz üzerindeki (Kapak kesilmesi, katalizör veya flapların boşaltılması, farklı boru kullanılması vs.) işlemlerde veya performans egsoz kullanımında muayeneden geçme kriteri nedir. Nasıl belirleniyor? Sen bunu kesmişsin geçer, sen bunun içini boşaltmışsın geçmez gibi değildir sanıyorum galiba belki
Velhasıl, desibel mi ölçülüyor, başka bir kriter mi var, nedir bunun esprisi sayın hocam
egsoz sistemine yapılan işlem, içini boşaltmak oluyor bu genellikle, yönetmeliğe uygunluğu ortadan kalkmış oluyor.
yazılı bültenler war. orada olası gereken standartlar (çok uzun yazamicam) bellidir. olmaması gerekenler ve kusur olarak değerlendirilen durumlar da bellidir.
ben sana ticari taksiden örnek vereyim egsoz sistemi konusunu baz alarak.
ticariler yol yapıyorlar, az yakmak istiyorlar, dizeller özellikle katalizatörü kaynakla kestirip içini boşaltıyorlar.
böylece gaz çıkışı daha rahat ve pis bi şekilde çevreye zararı artarak çıkıyor.
geri dönüşüm basıncı azaldığından motor yorulmayacak, daha az yakacağım gibi düşüncelere giriyor.
o kaynak işlemini görmemiz ve bunu kanıt olarak sunmamıza yeterlidir.
egsoz tamiratı oradan o şekilde olmaz.
normal sağlıklı çalışan bir egsozun içine ne diye kaynakla girip işlem yapasın ki ?
motosikletlerde egsoz çıkışındaki son duvarın etrafına kaynakla girişilip çevresel bi şekilde alınır.
bu da bi işlemdir ve üzücüdür.
leo vince egsoz takıp gelmiş bi arkadaş wardı.
bu motorun orjinal egsozu diye ısrarla konuşuyordu.
600rr. orjinal egsozuymuş...
---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:13 ----------
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)
---------- Post added at 12:31 ---------- Previous post was at 12:21 ----------
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)
-
12 Ağustos 2012, 14:32
#25
Bende birşey sormak istiyorum yaklaşık 2000den beri muayenesi yapılmamış bir motosiklet var kullanılmıyordu ben bunu kullanmaya karar verdim muayene ücreti ne kadar olur bilgilendirirseniz sevinirim birse öncelikle sigorta yaptırmam gerekiyor sanırsam değil mi?
-
12 Ağustos 2012, 14:38
#26
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ga85 adlı üyeden alıntı
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)[COLOR="Silver"]
Çok teşekkür ederim,sağolun
-
12 Ağustos 2012, 19:49
#27
Araç muayeneleri tekrar bir yıla indi diye duydum,bilmiyorum aslı varmıdır fakat daha üç hafta önce ''0''aldığım cryptyon'un muayenesi ikiyıl gözüküyor,normalde sıfır araçların ilk muayeneleri üç yıl olurdu..
-
12 Ağustos 2012, 22:50
#28
Deathghost adlı üyeden alıntı
Bende birşey sormak istiyorum yaklaşık 2000den beri muayenesi yapılmamış bir motosiklet var kullanılmıyordu ben bunu kullanmaya karar verdim muayene ücreti ne kadar olur bilgilendirirseniz sevinirim birse öncelikle sigorta yaptırmam gerekiyor sanırsam değil mi?
maksimum muayene gecikmesi 01,01,2005ten itibaren baz alınıyor. istersen 1990dan beri muayenesi olmasın ama yapılması gerekenler;
--trafik sigortası olmak zorunda
--vergi borcu olmayacak
--trafik cezası olmayacak
--aylık%5 gecikme bedeli uygulanır. (bu gecikme direk bakanlığa aktarılıyor )
normal muayene ücreti 76,70tl geriye doğru kaç ay geçmiş ise 4tl ile çarparsan "yaklaşık" ücreti bulursun
---------- Post added at 21:50 ---------- Previous post was at 21:47 ----------
250-MaCiT adlı üyeden alıntı
Araç muayeneleri tekrar bir yıla indi diye duydum,bilmiyorum aslı varmıdır fakat daha üç hafta önce ''0''aldığım cryptyon'un muayenesi ikiyıl gözüküyor,normalde sıfır araçların ilk muayeneleri üç yıl olurdu..
0 km satılan küçük esnaf satıcılarından alınan motorlar 2012 model olamayabilir.
2006 2008 gibi tarihlerde elde kalmış olan motoru muayenesini yaptırıp müşteriye teslim edenler war.
bu yüzden trafik belgesinde 0 km alınan motosikletin muayenesi 2 yıl olmaktadır.
hatta trafiğe çıkmadıkları halde bu 0 km motorlar gecikme bedeli de ödemekte muayene öncesinde.
müşteriye gidene kadar kimbilir daha neler de oluyordur =)
hayırlı olsun motorunuz
-
12 Ağustos 2012, 23:01
#29
Faydalı bir başlık olmuş. Değerli bilgiler için teşekkürler. Xenon hadisesi içime su serpti. Egzoz ile ilgili kurallar biraz havada kalmış gibi sanki.Cruiser'ına komple söküp Cobra egzoz takmış iki arkadaşım var. Birinin sesi hoş ve güzel bir tınıda ötekisi ise yan mahalleden duyuluyor. Sonuçta ikisi de orjinal dışı egzoz alıp takmış, aynı muameleyi görürlerse nasıl savunacak sesi az olan kendini. dBa cinsinden bir sınır var mıdır? Misal olarak Max. devrin 3/2 sinde 88 dBa yı geçmemeli gibi?
-
12 Ağustos 2012, 23:03
#30
ga85 adlı üyeden alıntı
maksimum muayene gecikmesi 01,01,2005ten itibaren baz alınıyor. istersen 1990dan beri muayenesi olmasın ama yapılması gerekenler;
--trafik sigortası olmak zorunda
--vergi borcu olmayacak
--trafik cezası olmayacak
--aylık%5 gecikme bedeli uygulanır. (bu gecikme direk bakanlığa aktarılıyor )
normal muayene ücreti 76,70tl geriye doğru kaç ay geçmiş ise 4tl ile çarparsan "yaklaşık" ücreti bulursun
---------- Post added at 21:50 ---------- Previous post was at 21:47 ----------
0 km satılan küçük esnaf satıcılarından alınan motorlar 2012 model olamayabilir.
2006 2008 gibi tarihlerde elde kalmış olan motoru muayenesini yaptırıp müşteriye teslim edenler war.
bu yüzden trafik belgesinde 0 km alınan motosikletin muayenesi 2 yıl olmaktadır.
hatta trafiğe çıkmadıkları halde bu 0 km motorlar gecikme bedeli de ödemekte muayene öncesinde.
müşteriye gidene kadar kimbilir daha neler de oluyordur =)
hayırlı olsun motorunuz
Aracım 2012 model, direk bayiden alıp ruhsat plaka vs işlemlerimi kendim yaptım..
-
12 Ağustos 2012, 23:14
#31
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
ga85 adlı üyeden alıntı
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)[COLOR="Silver"]
Aydın kardeşim bu konuda büyük bir belirsizlik var ve anladığım kadarıyla da halen devam ediyor.
Ben yeni aldığım motoruma mart ayında yeni ruhsat çıkarttım,bu konuyu bildiğim için de EK-1 formuna özellikle koltuk sayısını 2 olarak yazdığım halde ruhsat'a 1 olarak işlendi,memura yaptığım itirazlar netice vermedi,"sistemin böyle olduğu ve bu konuda herhangi bir sorun yaşamayacağım" söylenmişti.Şu anda benim ruhsatta "koltuk sayısı(sür.dahil)1" yazmakta,kullanım amacı kısmında ise "yolcu nakli-hususi"yazmakta.08/08/2012 çarşamba günü gittiğim muayene istasyonunda da sorunsuz olarak muayenem yapıldı,sadece far'dan hafif kusurlu olarak muayenem gerçekleşti.
Bunların ışığında kendi yorumum şu;
1-Benim motosiklette koltuk yekpare yani sürücü-artçı tek parça olduğundan koltuk sayısının 1 olması normal,
2-kullanım amacı kısmında "yolcu nakli"yazması da artçı'lı kullanıma olanak sağlamakta,
-
12 Ağustos 2012, 23:28
#32
Selam, muayeneye daha 2 sene var ama görmüşken sormak istedim . Gerçi benzer sorulara cevap verilmiş ama tam cevabı değiller.
Two brothers slip-on egzoz taktım, susturucu olarak da en etkili olanı var. Orjinal egzoz verilen belgeye göre 4200 rpm'de 87 dB imiş, şu anki hali 90 dB civarında olması lazım aynı devirde. Çok gürültülü değil açıkçası ama ses arttı elbette. Asıl sorum ses sınırı nedir bu konuda? dB olarak ölçünce kaçın altı olması lazım?
Bir de katalizör yok takılan egzozda, kaynakla müdahale de yok ama. Bu konuda emisyon değerleri ölçülüyor mu? Bu yüzden muayeneden kalır mı?
Teşekkürler, iyi çalışmalar.
-
12 Ağustos 2012, 23:58
#33
maksimum muayene gecikmesi 01,01,2005ten itibaren baz alınıyor. istersen 1990dan beri muayenesi olmasın ama yapılması gerekenler;
--trafik sigortası olmak zorunda
--vergi borcu olmayacak
--trafik cezası olmayacak
--aylık%5 gecikme bedeli uygulanır. (bu gecikme direk bakanlığa aktarılıyor )
normal muayene ücreti 76,70tl geriye doğru kaç ay geçmiş ise 4tl ile çarparsan "yaklaşık" ücreti bulursun
Ücret ortalama 400-450 tl tutuyor tek seferde yatırmamız gereken bir miktar değil mi başka herhangi bir borç vesaire yok.
-
15 Ağustos 2012, 23:52
#34
Deathghost adlı üyeden alıntı
maksimum muayene gecikmesi 01,01,2005ten itibaren baz alınıyor. istersen 1990dan beri muayenesi olmasın ama yapılması gerekenler;
--trafik sigortası olmak zorunda
--vergi borcu olmayacak
--trafik cezası olmayacak
--aylık%5 gecikme bedeli uygulanır. (bu gecikme direk bakanlığa aktarılıyor )
normal muayene ücreti 76,70tl geriye doğru kaç ay geçmiş ise 4tl ile çarparsan "yaklaşık" ücreti bulursun
Ücret ortalama 400-450 tl tutuyor tek seferde yatırmamız gereken bir miktar değil mi başka herhangi bir borç vesaire yok.
sizin durumunuzda olanlar zaten 438 küsür lira gibi bi miktar ödüyor daha üstü yok
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:44 ----------
seigen adlı üyeden alıntı
Selam, muayeneye daha 2 sene var ama görmüşken sormak istedim
. Gerçi benzer sorulara cevap verilmiş ama tam cevabı değiller.
Two brothers slip-on egzoz taktım, susturucu olarak da en etkili olanı var. Orjinal egzoz verilen belgeye göre 4200 rpm'de 87 dB imiş, şu anki hali 90 dB civarında olması lazım aynı devirde. Çok gürültülü değil açıkçası ama ses arttı elbette. Asıl sorum ses sınırı nedir bu konuda? dB olarak ölçünce kaçın altı olması lazım?
Bir de katalizör yok takılan egzozda, kaynakla müdahale de yok ama. Bu konuda emisyon değerleri ölçülüyor mu? Bu yüzden muayeneden kalır mı?
Teşekkürler, iyi çalışmalar.
iyi niyeti suistimal ettiklerini gördükçe dB miktarına göre bakanlığın kusur tekstine göre gürültülü çalışıyor kusuru verdireceklerine eminim.
zaten siz söylüyorsunuz 87dB olarak bunun üzeri orjinalliğini yitiriş olduğunugösteriyor bir , ikincisi zaten susturucusu olmayan 2brthrs kendini belli eder
standartlar uygunlanırken fabrikanın üretiminde araç için hazırlamış olduğu UYGUNLUK BELGESİ baz alınır ve BAKANLIĞIN belirlediği kusurlar uygulanır.
tüm araçlar için bu böyledir.
tüvturk kafasına göre iş yapmayan bir kurumdur.
yapılmış ve yapılacak olan herşey yazılıdır.
katalizatör iptali ağır kusurdur.
---------- Post added at 22:52 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
esirci adlı üyeden alıntı
Aydın kardeşim bu konuda büyük bir belirsizlik var ve anladığım kadarıyla da halen devam ediyor.
Ben yeni aldığım motoruma mart ayında yeni ruhsat çıkarttım,bu konuyu bildiğim için de EK-1 formuna özellikle koltuk sayısını 2 olarak yazdığım halde ruhsat'a 1 olarak işlendi,memura yaptığım itirazlar netice vermedi,"sistemin böyle olduğu ve bu konuda herhangi bir sorun yaşamayacağım" söylenmişti.Şu anda benim ruhsatta "koltuk sayısı(sür.dahil)1" yazmakta,kullanım amacı kısmında ise "yolcu nakli-hususi"yazmakta.08/08/2012 çarşamba günü gittiğim muayene istasyonunda da sorunsuz olarak muayenem yapıldı,sadece far'dan hafif kusurlu olarak muayenem gerçekleşti.
Bunların ışığında kendi yorumum şu;
1-Benim motosiklette koltuk yekpare yani sürücü-artçı tek parça olduğundan koltuk sayısının 1 olması normal,
2-kullanım amacı kısmında "yolcu nakli"yazması da artçı'lı kullanıma olanak sağlamakta,
2004 ve alt modeli ise trafiğe çıkış tarihin sıkıntı yok.
ikinci ihtimal bakan arkadaşın eksikliğinden kaynaklanmış. kusurdur.
trafikten ruhsatlarınızı alırken dikkat edin . yanlış şasi no ya da koltuk sayısını farkettiğinizde teslim almayın düzelttirin.
-
15 Ağustos 2012, 23:54
#35
motorumun orjinalinde katalızatör yok. Eski model. Sorun olurmu?
-
16 Ağustos 2012, 00:00
#36
250-MaCiT adlı üyeden alıntı
Aracım 2012 model, direk bayiden alıp ruhsat plaka vs işlemlerimi kendim yaptım..
o zaman yanlış yazmışlar. siz bi muayene istasyonun giderek muayene geçerlilik süresini öğrenmeye çalışın. sistem otomatik 3 yıl verebilir trafikteki iki yıl yazsa dahi.
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:55 ----------
yasdal adlı üyeden alıntı
Faydalı bir başlık olmuş. Değerli bilgiler için teşekkürler. Xenon hadisesi içime su serpti. Egzoz ile ilgili kurallar biraz havada kalmış gibi sanki.Cruiser'ına komple söküp Cobra egzoz takmış iki arkadaşım var. Birinin sesi hoş ve güzel bir tınıda ötekisi ise yan mahalleden duyuluyor. Sonuçta ikisi de orjinal dışı egzoz alıp takmış, aynı muameleyi görürlerse nasıl savunacak sesi az olan kendini. dBa cinsinden bir sınır var mıdır? Misal olarak Max. devrin 3/2 sinde 88 dBa yı geçmemeli gibi?
kusur verilecek olsa zaten cobra ları takmışlar. belli
AMA, tip etiketinde dB miktarı yazıyor. zaten motosikletlerin ewraklarında oldukça sıkıntı olduğundan egsoz konusu ile çokkalp kırma niyetinde değiliz açıkçası. sesini kıssın . gürültülü olmasın.
---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 22:57 ----------
250-MaCiT adlı üyeden alıntı
Araç muayeneleri tekrar bir yıla indi diye duydum,bilmiyorum aslı varmıdır fakat daha üç hafta önce ''0''aldığım cryptyon'un muayenesi ikiyıl gözüküyor,normalde sıfır araçların ilk muayeneleri üç yıl olurdu..
trafiğe çıkışı ve modeli önemli . geçen yılın motorunu satmışlar da olabilir. 2011 diye 2010 modeli vermiş de olabilirler. bakmak gerekir.
muayene süreleri kısalmayacak. bunun kararını da tüvturk vermez. bakanlık werir.
-
16 Ağustos 2012, 00:07
#37
ayna sinyalim eksikti taktırdım 17 sine 16:30 a ivedik e randevu mu aldım inşallah geçeriz sıkıntısız bi şekilde
-
16 Ağustos 2012, 00:12
#38
adem80 adlı üyeden alıntı
motorumun orjinalinde katalızatör yok. Eski model. Sorun olurmu?
sıkıntı olmaz. 2001 model öncesinde zorunluluk yoktur.
ama orjinalinde mevcut olanlar belli tabiki. onlarda işlem yapılmamalı.
---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
Phoenixs adlı üyeden alıntı
ayna sinyalim eksikti taktırdım 17 sine 16:30 a ivedik e
randevu mu aldım
inşallah geçeriz sıkıntısız bi şekilde
ben yokum o gün =) cuma günü izinliyim. park ampüllerine bak, kısa uzun farına bak, fren lambalarına baktır. lastiklerin 2 mmden fazla ise minimum diş derinliği yeterlidir. kaskını yanına almayı unutma ... hatta kaskını içerde de tak ki sonra laf etmesinler =)
-
16 Ağustos 2012, 00:20
#39
ga85 adlı üyeden alıntı
sıkıntı olmaz. 2001 model öncesinde zorunluluk yoktur.
ama orjinalinde mevcut olanlar belli tabiki. onlarda işlem yapılmamalı.
---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
ben yokum o gün =) cuma günü izinliyim. park ampüllerine bak, kısa uzun farına bak, fren lambalarına baktır. lastiklerin 2 mmden fazla ise minimum diş derinliği yeterlidir. kaskını yanına almayı unutma ... hatta kaskını içerde de tak ki sonra laf etmesinler =)
Bu son dediğiniz kontroller Tuvturk denilen lanet olasıcı kuruma verilen gereksiz haraçın ispatı değilde nedir? Siz anlıyorsunuz belki ama motosikletin m sinden anlamayan sadece dediğiniz kısıma bakan bir sürü gereksiz elemanla dolu tüvtürkler... Yağmurlu havada arkafreni kazıklamamı isteyen embesillerin olduğu bir yer... Tüvtürkünde hırsız olduğunu ilan ediyorum buradan..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
Ayrıca Almanya da bulunan gerçek TÜV den burada tam not alıp geçen motorların %90 ını geçemez, birbirimizi kandırıyoruz arkadaşlar..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
16 Ağustos 2012, 00:22
#40
96 modelde katalizatör yok. Gözlemlerime göre 2005 model motorumdada yok. 2004 ybr lerdede yok. 2001 ve üstünde olması şartmı? Teşekürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler