insanlar ne yapmaları konusunda muayene ile ilgili yeterince bilgiye sahip değiller.
kulaktan dolma bilgilerle yanlış işlemler yapıp hiç ummadıkları şekilde basit eksiklikler yüzünden koşturmak zorunda kalıyorlar.
yardımcı olmaya niyetin yok anlaşılan.
seni bi güzel dolaştırmışlar. iyi de git gel yapmışsın.
KİN tutmuşsun.
senin durumuna düşenlere üzüldüğüm için bireysel bir çalışma ile konu başlığı açtım .
yaklaşımınız soru sormak, bişeyler öğrenmek isteyen motorcu arkadaşlarınız ile olan iletişimi kesmektedir.
insanlar o sizin gitmiş olduğunuz 650 araç içerisinde nerede duracağını bile bilmeyen 2 meraklı ve tedirgin motorcunun sıranın ne zaman geleceğini dahi bilmeden yaşadığı yarım günlük stresi ,,, motoru park edip tekrar marş basıp yoluna dewam edecek duruma 20 dakika kadar kısa süreye indirmiş bir hizmet sunarak ayrıcalıklı ve merkeze yakın konumuyla açılmış istasyonun hizmetini küçümsemeniz sadece kişisel kindarlığınızdan kaynaklandığını zannetmektetim.
Şekilsel kontrolden neden endişe duyacak mışız? Araç trafik ve sürücü için güvenli değilse kesinlikle trafiğe çıkmamalı zaten.
tüv benim değil.
tüvtürk ; %33er olarak bridgepoint tüvsüd doğuş üçlemesinindir.
PARA: fiyatı BAKANLIK belirler. şekilli kırmızı harflerle yazacak zamanım yok. bakanlık 65+KDV =76,70TL olarak belirlemiştir. bu fiyat üzerinden %45 bakanlığa direk aktarılır. geri kalan miktar bu üç ortak için kalmaktadır. gerisi de beni ilgilendirmez.
milletin parasını hesaplamaya gerek yok.
Senin değil ama seninmiş gibi savunuyorsun ...
GECİKME ÜCRETİ:
bakanlığın belirlediği 76,70tl ile gecikme bedeli warsa diyelim 250tl muayene ücreti vermiş biri yaklaşık bi buçuk yıldır muayenesi yoksa bu paranın tüve gittiğini sanabilir.
250 tl içerisindeki 76,70 lik muayene ücretinin %45i tüve kalır. gerisi bakanlığa gider. tüm gecikmeler bakanlığa aktarılır o da gelirler idaresi dair bşk olması lazımdı. tam birimini hatırlayamadım.
para konusunda doyurucu açıklama yapabildim mi bilemiyorum
-EGSOZ: çok merak ediyorsanız desibel cihazını muayeneye gelirsiniz . ben herkese susturucuları warsa takılsın. mümkün oldukça sesini kısın diyorum. insanlar sizin gibi gidip gelmesin diye. desibel cihazı yok demelerinin sebebi de belki de yaklaşımınızdır. belki de ben size söyledim mimarsinana gitmiş iseniz. öncelikle ne amaçla burada bulunup kim için neye hizmet etmeye çalıştığınızı düşünün. burayı herkes okumakta ve birşeyler öğrenmeye çalışmakta. aklınıza dahi gelmeyen birçok noktaya baktığımızı bilmiyor olduğunuza eminim.
egsozun gürültüsü bellidir. patates arabası gibi öter. standardı bu . yönetmelikte patates arabası gibi öter yazıyor. anlaştık mı . TİP ETİKETİNDE dB DEĞERİ YAZAR. bilinen marka egsozlarda da dB değeri bellidir. yoşi akrp devL mvv... hiç olmadı buradan kıyaslarsın. zaten vnc&hnc egsoz takmış biri öyle çok açık değil ise egsoz rahatsız edici de bir sesi olmaz. muayeneye gelen hd leri görsen insanlara ne kadar tolerans ile yaklaştığımızı anlarsın. iyi niyet suistimal ediliyor ama...
DEsibel cihazı istedim yok dediler, buyrun buradan yakın..
HİDROLİK KALİTESİNİ MERAK ETMİŞSİN...
arkadaşım ; kusurları merak ediyorsan al internetten oku hepsini uygulama esasları alt başlığında ... lütfen ama. çok komik şeyler bu yazdıkların. tamam teknik bilgin bi bankacı için yeterince iyi. ben de bu işi yapıyorum, teknik öğretmenlik mezunuyum. herkesin işi kendine göre altbaşlıklara ayrılır.
bankacısın sen daha iyi bilirsin, veznedeki başka iş yapar müş.kab. biresyel takılır.
bunun gibi, sigortadan exper gelir kaza durumuna göz atar aracın kaza ile ilgisi olmayan yerine bakmaz, veya , mekanik ustası bakımlarını yapar ama boyacı da boyası üzerinde ilgilidir.
tüv de yola teknikyeterliliğine bakmaktadır. BAKIM YAPMIYORUZ. anlaşılmıştır umarım. jant yamuk olması ile hasarlı olmasındaki teknik farkı açıklamak ile uğraşamicam. niyetin belli zaten. insanların kafasını karıştırmana lüzum yok. yazık günah . daha gelmeden insanların pskolojisini bozup, "durumu da iyi değilse" varını yoğunu korku ile bikaç yüz liralık motora bağlayıp strese girmesinler.
Yamuk bir jant direkt ölüme sebebiyet verebilir, doyurucu bir açıklama yapmamışsın, şekilsel kontrol için hala bu ücretin gereksiz olduğunu iddia ediyorum. Motor can taşıyor, muayeneden geçebilmek için görsel şeylerle uğraşmaması lazım insanların. Bu yorumun insanların can güvenliğinden çok muayeneden geçeyim de ne olursa olsuna dönmüş. ,Yapılması gereken ama yapılmayan kontroller yüzüznden canlar giderse sorumlusu kim olacak?
gerekli teknik yeterlilik şudur temel olarak.
motor gitmesinden çok GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE DURABİLMESİ,
Motoru arka fren durdurmaz, tüvtürkte ön fren sadece fren lambası yanıyor mu diye kontrol ediliyor. Hala arka fren deyip durmayın şuna, motor arka frensizde durabilir ama ön frensiz asla.. Arka frenin yanlış kullanımı da bir çok kazanın sebebidir. Ama tüvtürkte arka fren asla kazıklanmaması gerekirken, kazıklamanız isteniyor, bilgi seviyeleri bu akadar işte..
motor gücünden ziyade ,GEREKLİ AYDINLATMA ve İKAZ LAMBALARININ SAĞLIKLI ÇALIŞABİLMESİ.
Bu zaten olması gereken bir şey, bunlar çalışmıyorsa, insanların muayeneden geçer miyim diye sormamaları, halletmeden trafiğe çıkmamaları gerekir. Örneğin ABD de kırık farla seyahat etmek, alkollü araba kullanmak ile aynı seviyede suçtur.
kısaca amaç KAZALARIN SEBEP OLDUĞU ETKENLERİ MİN. DÜZEYE İNDİRMEK ÖNLEMLERİ MUAYENE SIRASINDA ZORUNLULUK OLARAK ALDIRMAKTIR.
Şekli kontrollerle bu minimuma inmez, tüvtürk kurulduğundan beri trafik kazaları azaldı mı acaba, yoksa arttı mı, ilgilenen bir arkadaş araştırsa iyi olur.
ister ızdırap oldular de ister gereksiz de.
burada yanlışın war. istatistiklere göre kaza oranı bu ülkede fazla olabilir, dewamını getirelim... tüv sonrası muayene işlemleri sayesinde (bunun aksi söz konusu bile olamaz) kaza yapma oranında düşüş görülmektedir. tüvü savunduğum zannedilebilir. yiğidi öldür hakkını yeme. motorcu arkadaşlar için faydalı olma gibi niyetin warsa çok araştırdığın kaza oranları gibi bilgileri kenara bırak ulaştırma bakanlığının kusur tekstini açıp incele. uygulama esasları konusunda da sana yardımcı olurum. mantık belli. aracın güvenli durabilmesi, sürüş güvenliği, uyarmak için gerekli sinyalizasyon ve aydınlatma sistemleri çok önemlidir.
bahsettiğin fren hidroliği için sewiye kontrolü bir saniyelik bir iştir. ispatlayamayacağın kısır bir iddia ortaya atıyorsun. nereden biliyorsun bakıp bakmadığını. bakmadığını ispatla mı diim. 5 yaşına mı dönelim. o mu yani.. amaç bu mu? adam baktı bakmadı. bakılmıyor . senin motorunda hiçbirşeye bakılmıyor. 77TL alınıyor. bakmak istememiş senin motoruna belki de . bilemezsin. ben sana olması gerekeni söylüyorum. sen bana bakmadı. gözlerimle gördüm falan. tamam bakmadı. geçti gitti. sen muayeneyi yapanın ismini ver ben onu bulup foruma davet edeyim. bi konuşalım. ben de merak ettim. ilgilenilmemiş anlaşılan senin aracınla.
Burada o kadar muayeneye giden arkadaş var soralım, kaçının fren hidroliği ve seviyesi kontrol edildi?
şasi no ile motor numarasının güvenliğini sorgulamışsın.
change diye bişey duydun mu.
inşallah başına gelmez. benim 2008 R1 uçtu gitti.
kasa bi yerdedir motoru bi yerdedir. sen o duyguyu bilirmisin 13,000tllik 650 dragstarın gitse üzülmez misin ...
Başıma gelmez yemem, ama sen yemişsin arkadaşım, Kusura bakma R1 kullanacak adam, motor alırken numaraları kontrol etmiyorsa motor kullanıcılığını sorgularım.
bunlar hep güvenliktir. şasi ile motor no kontrol edilir. kusurları wardır. eksik yanlış gibi ... bu raporlar ile kayıtlara geçen bir tespit işlemi wardır.
motor şu gün şurada tespit edilmiştir. şasi ve motor no budur.
o dakikadan itibaren iş emniyet görevlilerindir.
tüv SADECE KONTROL EDER , TESPİTLERİNİ RAPOR EDER, sonucu kusurlara göre KUSURSUZ, HAFİF KUSURLU, AĞIR KUSURLU, EMNİYETSİZ olarak sonuçlandırır.
125cclik motoru 150 cc lik yapmış çok mu. yapsın. ben onun kaskına bakarım, frenine bakarım, e5 te ya da sahil yolundaki hız sınırını aşar mı aşmaz mı benim yetkim dahilinde değil. özür dilerim.
İnsanların canı değil şekli görüntü önemli diyorsunuz, ayrıca kask saçmalığı da ayrı muaamma, adam kamyonetle getirse bile motoru yine de kask aranıyor.. Yapılması gereken adına kesilmiş bir kask faturası istenmesi ama sağdan soldan ödünç alan muayeneye geliyor, komedi.. Bu da şekli bir kontrol hiç bir yapıcılığı faydası yok..
ki biz daha önce de muayene istasyonunda bulunduğumuzdan hatırı sayılır araçların kullanımını tecrübe ettiğmizi belrtirim.
turbo kiti mevcut olan evo 6,7,8,9,10 subarı wrx sti , nissan GTR gibi sakin durması mümkün olmayan arabalar ile charger, mustang, transam, corvette, ... gibi kaslı lastik canavarı araçların teknik durumlarına baktığımızdan MOTOR GÜCÜ ve sonradan değiştirilmiş SÜSPANSİYON SİSTEMİ gibi off-road araçlarından hangisinin daha önemli olduğunu kıyaslamanı isteyeceğim. motor gücü trafikte sakin kullanıldığı ve sağlam pilotların altında olduğu sürece mantıklı olarak sorun teşkil etmez. off road içindüzenlenmiş sistemlerde lastik boyutları ve süspansiyon sistemi arazi için uygun olsa dahi fabrikanın uygun gördüğü değerler dışındaki (yükseklik, açılar, esnemeler...) ölçüler aracın teknik verileri kontrol edilerek değerlendirmeye alınır. motor güçleri ölçülmez. aracın güvenli gidişidir önemli olan. süspansiyon sistemine dikkat edilir. burada süspansiyon sistemini karşılaştırma amaçlı verdim.
ama ferrariden de öte en güzeli aston martin di
teknoloji ve safkan benzin gücü. tabi rolls royce da iyiydi. klasikler çok ortalıkta dolaşmamalı. onlar kenarda daha güzel duruyorlar bana göre.
Arabalar konum değil, ilgim dahilinde de değiller, araba ehliyetim bile yok..
motosikletlerin max genişlik sınırı wardır. r1200gs gibi büyük enduroların çanta takımı yaklaşık 1 ya da 1,1 m gelmektedir genişliği.
max genişlik 1,2mdir. yan çantalardan daha da geniş bir durum göze çarptığında durum değerlendirilir. ayrıntıya gerek duymuyorum.
görünen köy kılavuz istemez. motoru bi alıcı gözüyle baktığında dandiklik göze çarpar. bu ne böyle parçalanmış sarkıyor. kopcak gibi falan dersin. eskimiş bozulmuş dersin.
zaten motorun her yerine bakılıyor. fetish gibi sağına soluna dokunmaya gerek yok. ama sizin motora bakmıyorlar o ayrı. ve inanıyorum ki onlara da bakmamışlardır.
Hurda motorlar geçiyor bir sürü nasıl oluyor, iddia ediyorum gerçek bir kontrol yapılsa motorların%90 ını geçemez..
ayna elcik falan yazmışsın. şimdi ben de sana belirteyim ki bizim standartlara göre de e(E) küçüğü büyüğü farketmez "E" onayı olması gereklidir. araban war ise ön camında bulabilirsin. renkli cam ise "V" onayı olmalıdır. gibi gibi. of. sıkıldım. onlara da bakılıor. sen içini ferah tut. ama hafif kusur . insanların gözünü korkutma. şimdi bunları okuyanlar liste hazırlayıp ya da ekran çıktısını alıp incek motoru kontrol etcek. far camında E onayı wardır.
Motorum full aksesuar dolu ve hepsi orjinal Yamaha hiçbirinde damga falan yok, kontrol eden arkadaşlar müneccim mi, bu aksesuarların hepsinin "E" onayını biliyorlar?
bu kusurlar neye göre belirleniyor dersen ;
insanların ihtiyaçları doğrultusunda şekilleniyor. önceden ağır kusur olan 3. ortadaki fren lambası hafif kusur oldu ama sağ ve sol diğer iki tane fren lambası yanmak zorundadır. neden mi. ??? çünkü 3.fren lambası TÜM araçlarda STANDART değil. insanlar mağdur olmasınlar diye. sonra fren lambası önemli falan geyiği olur. tüm araçlarda aynı standart karşılandığında zorunlu olarak değerlendiriliyor. bi de hepsini neden bir anda yapmıyorlar diye de düşünebilirsin. hepsini bi seferde düzeltseler bi sonraki ay yapcak işleri olmaz. işten çıkartılırlar. onlar da ekmek yesin. dimi . yawaş yawaş. iş yaptım diyebilsinler.
İnsanlar mağdur olmasın diye, canlarını tehlikeye atacak şeylere hafif kusur vermek, tam doğu mantığı...
klasik motosiklerde sinyal lambası sıkıntısı wardır. 38 45 51 model gibi.. işte bu gibi durumlarda insanları mağdur etmemek. klasik motorun orjinalliğini bozmamak için sinyal lambası aranmamaktadır. ama günümüz trafiğinde olmazsa olmazdır. orjinalliğini bozamıyorsun. zamanında öyle ihtiyaç olmuş üretilmiş ki zaten motor sahibi koleksiyonluk tutuyor. bazı şeyler istisnadır kaideyi bozmaz.
fabrika motora km saati takmadıysa ben mi taktırtıcam. baştan savma yazdığımı düşündüğün herşeyin belgesi mevcut. sen de biraz düşün arkadaşım. ismini vermek istemediğim cross un kontak anahtarı bile yok. sen neyin peşindesin. anahtar yok. km saati yok. fabrikasyon. depo kapağı çevirerek açılıo. o kadar bitti. otobüs ve çekici (anlayacağın dilde tır) için önemli km saati. onun kusuru war. motosiklet için yok. tutar kango alırsın bi gün başına gelir de renault yu mahkemeye werirsin. tecrübelisin bi de kazanırsın. arabaya devir saati taktırtırsın. yok . koymamış . adam da öyle beğenmiş almış. orjinal. bitti.
Hangi motor km saatsiz trafiğe çıkabiliyor çok merak ettim, en büyük kusurdur bu, BOB edilen makinalarda olmazsa olmaz bir şeydir km saati, trafiğe çıkan hangi motorda yokmuş fabrikasyon olarak, çok merak ettim modelini verde öğrenelim...
hurda motor diyerek küçümsemenin anlamı yok.motor motordur üzerindeki de daha önemlisi motorcudur ve insandır. candır. o da can taşıyor.
Hurda motora vize vererek canla oynanıyor, benim tepkim bu, inanlar uğraşmasın mantığı ne? Ben motoruma yılda 2.000 TL ye yakın bakım yapıyorsam kendi canım için, bu bakımlar yapılmıyorsa o araç trafiğe çıkmamalı. Benim canıma da kastediyor çünkü...
plate kontrolü race motorlarda gerek görmüyorum. zaten ön takımında boşluk olan race sürücüsü bi kere binmez. ama ona dahi yapılmaktadır.
Hiç yapıldığını görmedim, en basit kontrol ön tekerleği bacaklarının arasına alıp, boşluk olup olmadığının kontrolüdür. Hiç bir motora şimdiye kadar yapıldığını göremedim..
bu konu üzerinde bu kadar ilgiliysen nasıl gözünden kaçırdın anlamadım. trple tre kontrolü bile yapılır. amortisör bağlantılarına kadar.
Evet arkadaşım ben körüm, benim motorum dahil, o gün muayene olan hiç bir motorda yapılmadığını göremedim, evet ben körüm galiba..
en hızlı ve kolay yolunu anlatayım, lastik ebat ölçü diş derinliğine bakarken yüzeyine de bakıp disk durumu fren balatası ile fren hortumu ve sızdırmazlığından yukarı amrt keçeleri derken yukarı süspansiyon sistemine bakarak fren üst merkezine kadar bakılır. ki ben öyle yapıyorum. bir seferde tek hareket ile.
Sen yapıyor olabilirsin, diğerleri yapmıyor..
sen neye baktığımızı bile farketmemiş olabilirsin. ben ewrakları werince plakaya pul yapışmıyor mu diye sonra onlarca müşteriyi şahit olarak sana gösterebilirim. ne ara plakaya pulu yapıştırdığımı dahi anlayamıyorlar. sen orada motoru sırtlanıp vitese takana kadar en az 7 8 yere daha bakar uzman olan personel.
adam motoruna yapıştırdığım kıpkırmızı kan rengindeki pulu bile farketmiyor. oradaki aklı fikri "aranmakta"... acaba ne olcak ne yapcam ne oluyor diye sorular da sorular... bakıyorsunuz ama göremiyorsunuz. başkasının günahına giriyorsunuz. e iyi ediyorsunuz. insanların kafalarını tekrar söylüyorum karıştırmanın anlamıyok.
Motorum canımdır ve yapılan herşeyi takip ederim, serviste tek başına bile bırakmam motoru. İnsanlarla uğraşmak benim işim, idareceyim ve inan çok iyi insanları gözlemlerim.. Bakmıyorlar diyorum, yalan borcum mu var.. Senin o uzman dediğin arkadaşlar, bana egsozu hallet gel deyip elime belge tutuşturdular, garajdan Kaya abi şahit, belgeyi sinirlden garajda açtım ne görelim, senin çok uzman dediğin arkadaşlar, hani ben farketmeden playa pul yapıştıran arkadaşlar bana bir skoda favoritin belgesini vermişler, benim belgede adama verilmiş, geri verince nasıl panik olmuşlardı
lastik için özel kontrol aletleri olan yerde muayenenizi yaptırın. lastik kontrolü yapmıyoruz.
E niye o kadar para alınıyor o zaman, başka yerde kontrol ettirebileceksem, neden tüvtürke gitmek zorundayım?
e insaf, sana yılına haftasına kadar nasıl okunduğunu söyledim. göz kontrolü görerek olur. kolaydır. aradığın şeyi bilirsen bulması çok kolay. sen "neyi aradın ABİ?" diye sorana kadar ben onu bulup okuyorum bile. belki bilmiyordun öğrendin. 40 50 yaşında motorcu gençler dahi bnm gibi 30 yaşındaki birine abi diyor. insanların ne kadar "işim görülse de gitsem" pskolojisinde olduğunu farkedebiliyorsunuz. biz de mümkün olduğunca kolaylık sağlamaya çalışıyoruz.
ama biz şirket olarak senin motora bakmıyoruz. o özel bizim için.
Ben hiç kimseye abi demem, sana büyük birinin abi demesinden hoşlanıyorsan ego problemin var demektir.
maslak açıldığından beri muayeneye gelenlerin yarısına yakın bir sayı ilk defa muayeneye geliyor. kavaklı mimarsinan hadımköy gibi uzak mesafelere gidememişler.
kapıdan içeri giriyor "Allah razı olsun burayı yapandan düşünenden diyor."
bu tür yaklaşımlar olduğu için ben bu foruma girdim. bilmeyenler için merak edenler için bişeyleri kolaylaştırmak için tanımadığım insanlar için zamanımı harcıyorum.
bir kişi dahi olsa insanın zoruna gidiyor.
Ben senin yardımlarına bir şey demedim, tüvtürke saydırıyorum ve saçma muayene sistemine.. Ama sen savunmakta ısrar ediyorsun..
ben bayadır üye olduğum motosiklet.net e ya da herhangi bir siteye diyelim girip de foruma bişey yazmam.
insanlar yoldan geçerken duruyor. içeri geliyor. soruyor. inanamıyor.
sen motorcusun, muayeneye severek yine geleceksin. ewin belki büyükçekmecede . mimarsinana sinekliye kavaklıya gideceksin. 500 araba içerisinde yine bekleyeceksin.
belki bi motorcu çıkar da "şurada motosiklet bekliyor... sırası yakınlardaysa alayım da gönderelim." der mi acaba ?...
orada çalışanlar emin ol yardımcı olmak için çalışıyorlar.
Hiç öyle hissetmiyorum, kimse de hissetmiyor.. Sanki küçük dağları onlar yaratmış
kimse art niyetli değil. şirket olarak benim söyleyebileceğim + yön, kızıltoprak ve maslak sanayiye açılan motosiklet muayene istasyonu.
tüm istasyonlarda da çalışan personel hakkında + olarak söyleyebileceğim ise; emin olun yasal prosedürü uygulamak zorunda olan emir erleri gibiler. ve kötü olanlar olabilir ama tümüne yakın bir çok kişi iyi niyetle muayeneden geçsin diye bakıyor. yanmayan farlara sonbir dokunuş ile yanmasını bekleyen onlarcasına denk gelebilirsiniz. tekrar tekrar kontrol edip belki son dakikada kısmetine bi elektrik gelir de yanar diye fren lambası kontrolü yapanlara denk gelmişsinizdir.
bunlar size yokuş yapmak istese inanın herkes ağlar. isyan eder. çalışan der ki ; yüzlerce insan gelmiş, gitsinler, geçsinler. kalmasın, kalıp da yarın gelmesin. iki kata çıkar iş hem de insanların yıpranmışlıkları gerilimlere neden olur üstelik kapıda bekleyen hırsızlar insanları doldurmaktadırlar. 50tl wer geçirelim gibi. bizim işte herşeye inanan insanımız alışılagelmiş yöntemlerle son nefeslerini werircesine inanıp paralarını bağlıyorlar.
En yanlış düşünce, Türkiye nin en temel sorunu, kardeşim can taşıyor bu araçlar kalmasın mantığı ile bakmak olur mu, çok saçma bir düşünce..
burada bişeyleri anlatmaya çalışmamız sanırım laf kalabalığına döndü.
tatmin edici cevaplar bende yok. ama gelen tüm dragstarlara elimi sürmemeye çalışıcam. olur da yanlışlıkla kalır da sana da denk gelir de asıl hesap wermemiz gereken yerde bana sorulduğunda kin mi güttün derlerse emin olamayabilirim. inşallah unuturum yaklaşımını. her ne kadar kişisel yaklaşmadım dediğinizi zannetseniz de orada tüv diye bilinen raporu hazırlayan uzmandır ki tüv o uzman ile sürekliliğini sağlamaktadır. görünen yüz orada çalışan personeldir. belki de benim. kişisel söylemediğiniz şeyler, bakmadı etmedi.
ispatla abi.
Tam tersine ben kontrol edilmesini istiyorum ama şekli değil, trafikte başımı derde sokabilecek her şeyin kontrol edilmesini istiyorum, canımı taşıyor bu araç..
uzmanlar yaptıkları her işten hatta her hareketten sorumludur. çünkü kamera kaydı wardır. heryerde her saniye.
bakmasa bile, en azından eğilir bakarmış gibi yapar. ondan sonrasını da ispatlayamazsın. eğildim baktım der.
ben yaşanmış olaydan örnek bir dialog söylüyorum. o yüzden. kişisel bişey demedim dediğin konu içeriği yaklaşımın ile beraber dolaylı saldırıdır.
Bakmak ile kontrol etmek arasında dağlar kadar fark vardır, ben de yolda her gördüğüm motora bakıyorum ama millet bana para vermiyor..
jant konusunu da es geçmeyeyim. motosikletlerde jant yamukluğu çok az rastlanır bir durum. arabalarda oldukça fazla. yamukluk dediğim ise 3 mm kadar max. fazlası hasardır . çatlatır. dışarıdan yamuk olur içeriden çatlamıştır. mondial gelmişti. turuncu. jantları da turuncu . gerçi kontrol etmedim. ilham geldi. kusur werdim. jant hasarlı. değiştirip geldi. onaylamadım. ayrıntıya gerek yok.
Sen kontrol etmişsin ama ben edeni görmedim daha..
motorun fren testine gelelim.
insanlar kendi motorunu başkasına wermek istemez. bu yüzden uzman münakaşaya girişmemek için fren testini araç sahibine yaptırabilir. yağmurlu havada oraya kadar gelmişsin frene basacak yüreğin yoksa trafiğe çıkma derler. frenin tutabildiğini ispatlamak zorundasın. o teker kızaklayacak.
Ben ne diyorum hala sen ne diyorsun, motor da arka fren hele yerler ıslakken kazıklanmaz. motorcu olduğundan şüphelenmeye başladım
TRAFİĞE KAPALI OLAN OTOPARKTA bunu yapacaksın arkadaşım. .. kim olursa olun . normal istasyona gidildiğinde bu yapılacak. motosiklet muayene istasyonunda fren test cihazı wardır. simulasyon ile de kontrol edilmektedir. fren testi yol testi ile yapılır. traktör ve motosikletlerin yönetmeliğinde bu şekilde yapılması yazmaktadır.
arka freni kızakla demiş. ben ön freni kızaklamanı da isteyebilirdim. hatta altından motoru alıp kendim de yapabilirdim. motorun ne zaman nasıl hangi sınırda düşeceğini bilmende fayda war. ani durumlarda beklemediğin bi olay karşısında panik yapabilirsin ya da o anda son bir kurtarış hakkın olup olmadığını farkedebilirsin . şuna kazıkla yazma lütfen. kızaklamak doğru olacaktır.
Kazık fren denir doğrusu budur, kızaklama motorun kaydırılması demektir, terimleri doğru kullanalım, bu arada tüvtürkün araç kullanma yetisini de tespit ettiğini öğrenmiş olduk, ki buda yanlış 3. bir şahısta getirebilir motoru muayeneye.. Hala yanlış bir uygulama olarak tüvtürklerde arka frenin kazıklanması istenmekte
şimdi konu hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunu düşünüyorum. arkadaşlara da gerekli açıklamaları yaparsın. muayenesi geçmiş, led frenlerim şöyle böyle, egsozum söyle oldu, ruhsatları kaybettim, gibi gibi sorular gelir sana yönlendirirler.
yazmaktan korkma .
muayene hakkında wermiş olduğun yanlış bilgileri düzeltmeye çalışıcam. hem az vaktim war.
haftada bir falan bakarım belki
...
herkese kolay gelsin.
Allah kimseye kaza bela wermesin.
NOT: arkadaşlar ampülleri kontrol ettirin gözünüzü seweyim. bi de son dakikalara kalmayın işlem açamıyoruz. git gel yapmayın. 4 ten sonra 4,30 en geç tekrara kalan motor işlem açılması için randevu alması zorunludur o da 16,59a kadar. dün 5,10geçe muayeneye gelen motor (sürücü kursu motorun) uzun farı yanmıyordu. adamcağızı geri göndermek zorunda kaldık ki bu sabah tekrara geldi yüzüne bakamadım. ampüller can alıcı noktalar. kaskı unutmayın.
---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:38 ----------
sizin gibi sorumluluk sahibi insanlar olduğu sürece forumu terketme konusunda gözüm arkada kalmayacak.
gündüz farların açık olması da gece kadar önemlidir.
hatta motosikletlere projektör takılmasından ekstra sis farlarına kadar ÖN aydınlatmanın zenginleştirilmesi gerektiği kanaatindeyim.
dün muayeneye gelen bir BMW bize gelirken emniyet şeridinde seyrediyormuş(trafik kilit) zaten yawaş gitmesine rağmen dengesiz bir arabanın emniyet şeridine geçmek için sağa kırması ile adam motorla sağa yatmış. bacağına bişey olması, Allah göstermesin daha kötü şeyler olması an meselesi. üstelik arabadaki fırça atmış "ne arıyorsun"diyerek. böyle dengesizlere kendinizi farkettirebilmek için FARlarınızı açın. olmadı korna çala çala gidin
deli desinler ama görsünler.
---------- Post added at 00:46 ---------- Previous post was at 00:43 ----------
teşekkür ederim.
savunduğum tek şey "motosiklet muayene istasyonunun açılması" şirketin yapmış olduğu güzel bir hareket.
kişisel/personel olarak ise "yapılan herşey yazılır. yazılı olan herşey yapılır." bunun dışına çıkılamaz.