-desibel cihazı zorunlu ekipmandır ve her muayene istasyonunda mevcuttur. gerekli görüldüğünde test yapılır. zaten gürültülü olarak değerlendirme yapılmıyorsa desibel ölçümüne de gerek yoktur. bu ölçüm yüksek sesli motorlarda kullanılmaktadır.
Neye göre kime göre gürültülü, ses olarak herhalde çok iyi kulak doygunluğuna sahipler!! Desibel cihazı testi istediğimde yok dediler, bu yüzden 2. kez gitmek zorunda kaldım
-hidrolik kaçağı fren sisteminin herhangi bir yerinde war ise ağır kusurdur. gerekli yere göre kusur açıklamaları mevcuttur. zaten lastiklere bakılıyorken sızdırmazlığa da bakılır. göz bu bakıp bakmadığını nerden bileceksin.
Kesinlikle bakmıyorlar, gözlerim üzerlerindeydi ve kesinlikle kontrol edilmiyor. Buradan biliyorum yağ kaçırması her zaman sorun anlamına gelmez, hidrolik kalitesine ve ömrüne kesinlikle bakılmıyor, yani hayati önemde olan bir konu kontrol edilmiyor.
-bilya boşluğuna plate ile de bakılır yeni açılan muayene istasyonunda fren test cihazı ile birlikte iken de sensör şasi durumuna kadar ölçebildiğinden klapeler yardımıyla boşuluğuna da bakıyor. ağırlığına ve fren dağılımına da bakabilmektedir. ön ve arka teker arasındaki gönyenin bozukluğunu da bildirmektedir.
Nedense hiç bir motora bu kontrolün yapıldığını görmedim, bir sürü hurda motorun sadece lambaları düzgün çalışıyor diye muayeneyi geçtiğini gördükten sonre :pl:
- egsoz gazına gelince ; çevre bakanlığı traktör ve motosikletleri muaf tutmuştur. bakılmaz.
Neden?
-motor kompresyonuna zaten bakılmaz. bizi ilgilendiren durum değil. hiçbir şekilde söküp takma işlemi muayene istasyonlarında gerçekleştirilmez. choper dışında K1200Lt gibi motosikletlerin warlığını da hatırlatmam gerek sanırım.
O kadar ücret neden alınıyor o zaman, lamba kontrolü için mi?
-motor gücü ile ilgili ya da arabaların HP ile ilgili ne gibi bi ölçüm beklenebilir ki ??... bakılmaz bakılmıyordu bakılmayacak da...
Şasi no ve motor numarasının tutması güvenlik kontrolü değildir, motor üzerindeki oynamalar neden kontrol ediilmez, 125 cc motoru 150 cc ye çeviriyorlar, bu yasal olarak suç neden kontrol edilmiyor?
-tehlikeli araç parçaları kategorisine ve araç boyutları prosedürüne göre uygunsuz monte edilmiş parça, aparat veya aksesuarların durumu zaten göz ile kontrol edilir , gerekli görüldüğünde uygun kusur werilmektedir.
Neye göre, hangi kurallara göre kontrol ediliyor, yazdıklarınızdan baştan savma olduğunu anladım, demek ki kontrol edilmiyor. aksesuarlar için gerekli kalite standartları vardır, Alman muayenesi için tüv sertifikalı olmalıdır (bunlar ayna, elcik, ayaklık vida her türlü zımbırtı)
-motosikletin kmsine bakılır. kaç kmde ise o not alınır. km saati olmayan ktm gibi supercross motosikletlerin warlığını hatırlatmam gerekir sanırım. km saatinin olup olmayışı değerlendirmeye alınmaz. çalışıp çalışmaması da enterese etmez. kontrol listesidir, müşteriden isteğe bağlı açılmış iş emri değildir. tamirat listesine bakmaz çalışan personel. ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanlığının yayınlamış olduğu kusur tekstine göre kontrol edilmesi gerekenler sadece kontrol edilir. nette kusur tekstini bulabilirsiniz.
Çalışmıyan gösterge ile nasıl muayeneden geçiyor, 30 km hız sınırı olan bir yerde hız saati çalışmayan bir kişi 30 la gidiyorum derken 70 le gidip kaza yapsa birileri ölse, suç kimin olacak?
-örn, üzerinde 3008 yazan bir lastik 2008 in 30. haftası üretilmiştir ve lastik diş değinliği lastik ebatları kontrol edilirken göz ile buna da bakılmaktadır. siz farketmemiş de olabilirsiniz. öyle değil mi ?
Lastik kontrol edilmiyor, sadece dişi varsa uzaktan bakıyorlar, üretim tarihi vs kontrolü yok, ayrıca lastik isterse 1 aylık olsa ömrünüm doldurabilir, lastik için özel kontrol aletleri vardır, göz kontrolü de nedir?
-söküp takma işlemi yapılmamaktadır. aküler genellikle koltuk altında olduğundan sizin dragstarda olduğu gibi önce arka koltuğun sökülmesi ve sonra oturduğunuz koltuğun sökülmesinden sonra ulaşılacağından bu tür işlemler mevcut değildir. akünün göz ile kontrolü eğer görnüyor ise yapılmaktadır.
Akü Dragstarda koltuk altında değil ve tek vida ile ulaşılabiliyor, Akü kontrol edilmesi hiçde zor bir cihaz değildir, ayrıca hayati önemdedir
lastik ebatlarına bakıldığında fren balatalarına ve hidrolik sızdırmazlığına da bakılır, jant kusurlarını saymama hiç gerek görmüyorum. ona da bakılmaktadır. personel ancak telli jantlarda el ile kontrol yapma gereksinime ihtiyaç duyabilir. göz ile kontrolü hasar olup olmadığını görmesine yeterlidir. çatlak olmadığı sürece yamuk olması muayeneye engel değildir.
Muayeneden sonra gidin ölürseniz ölün diyorsunuz yani, yamuk jant geçiyor, çok iyiymiş...
-sık karşılaşılan ve "-bi ampül yüzünden mi kaldım?" sorusu ile karşılaşmamak ve insani değerler çerçevesinde bu forumda bilgiye ihtiyacı olan ve mağdur olmasını istemediğim belki yüzlerce arkadaşıma bi motorcu olarak yardımcı olma amacıyla başlık açtım, uyarılarda bulundum.
Ben şahsın hakkında değil tüvtürk hakkında yazıyorum, kurum sana aitse bilemem tabi. Neden alındın bu konuda? Bende bankacıyım bankama küfür ediyorlar hergün ben üstüme alınmıyorum, maaşlı çalışanım çünkü banka benim malım değil..
MOTOSİKLETLER MUAYENEDEN ÇOK KÜÇÜK NEDENLER İLE KALMAKTADIR.
motor kullanıcıları zaten dikkatli insanlar, fakat farkedemediği küçük noktalarda gidip gelmekten zaman kaybı yaşamaktadırlar.
küçük bir uyarı olarak yazmış bulunduğum lastik diş derinliği ve aydınlatma sistemi uyarımı dikkate almasalar da olur. benim için bişey yapmayacaklar.
620 adet kusuru buraya ezberimden yazamam.
zaten 500e yakın hafif kusuru ne diye yazayım. kalıp kalmadıkları ile ilginenen vatandaşlara çok sık karşılaşılan ve akıllarında soru işareti ile ne yapcaklarını bilemeyenlere yardımcı olacak bilgilerdir diye 4 5 başlık altında genelleme yaptım.
koltuk sayısı açıklamamı okumamışsınız. sizin sorunuz çerçevesinde yanıtlayacağım.
- 01,01,2012 tarihinden itibaren yayınlanmış olan kusur tekstine göre;
koltuk sayısı 2005 ve üzeri tüm araçlarda birebir AYNI olmak zorundadır +/-1 kişi toleransı kaldırılmıştır.
biz yazılı olan yönetmeliği uygularız. bu konu hakında daha önce oyle geçti böyle geçti dersen doğru.
01,01,2012 tarihinden itibaren geçemez..
mahkeme konusu beni ilgilendirmez. haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız hakkınız arayacağınız merci ben değilim.
tecrübeli iseniz bilirsiniz. ama işinizi kolaylaştırmak için bir kaç bişey biliyorumdur elbet. genelgelerden haberiniz olmazsa böyle fevri fevri dolaşıp kapıları üzerinize kapattırırsınız.
Hiçte öyle olmaz emin ol.
gerekli açıklamayı da yapmıştım. bir bilene sorun.
arka fren kazıklanması saçma zaten. kızaklamak daha mantıklı. motorculuk konusunda iddiam yok. sizin warsa maslak 2kısım 27,sokaktayım. şakir şenkalaycının hemen yanı.
sizin motorunuzu alıp, kullanıp kendisi fren testi yapsa rahatsız olmaz mısınız?
aslında size iyilik yaptığını bilmediğinizden farketmiyorsunuz.
Bu bir cevap değil ve hiç bir şey anlamadım, motorda arka fren kazıklanmaz. En basit kuraldır bu. Neyin iyiliğini yapıyorlar hala anlamadım
başkalarının günahını almayı bırakıp olumlu yaklaşırsanız emin olun herkes kazanır. ön yargılı olmamak gerek.
kusurum warsa affedin.
herkes yönetmeliği internetten takip edebilir, öğrenebilir, ki zaten efsane muhabbetler dewam edecektir,
gerek görmediğim forum muhabbetim bitmiştir.
saygılarımla.