Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet Muayenesi Hakkında Bilgiler - Tüvturk

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ga85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR REPSOL 2016
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu son dediğiniz kontroller Tuvturk denilen lanet olasıcı kuruma verilen gereksiz haraçın ispatı değilde nedir? Siz anlıyorsunuz belki ama motosikletin m sinden anlamayan sadece dediğiniz kısıma bakan bir sürü gereksiz elemanla dolu tüvtürkler... Yağmurlu havada arkafreni kazıklamamı isteyen embesillerin olduğu bir yer... Tüvtürkünde hırsız olduğunu ilan ediyorum buradan..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

    Ayrıca Almanya da bulunan gerçek TÜV den burada tam not alıp geçen motorların %90 ını geçemez, birbirimizi kandırıyoruz arkadaşlar..
    buradaki Tüv'ün dünya bazında kötü olduğunu düşünenler için okunası önemli bir konu;
    --- TÜVSÜD (belki duymamışsınızdır bile) almanyada teknik muayene ve kontroller ve yönetim sistem belgelendirilmesi için devlet tarafından yetkilendirilmişdir ve bu kolun uzantılarından biri tüvturktur. dünya çapında yapmış olduğu çalışmalarda kalitesini tüm piyasaya göstermek için tüvturkü örnek gösteriyor ve bizim yapmış olduklarımızı sunuyor. kendi almanyasında yaptıklarını da bizim yaptıklarımız ile geliştiriyor.

    gerekli haberleri netten takip edebilirsiniz.
    yeteri kadar da araştırabilirseniz almanyadaki motosiklet muayene istasyonuna dahi ulaşabilir kıyaslama yapabilirsiniz.
    kalite bazında değerlendirme yapılmıştır.
    sayı olarak istasyonların çoğalması elbette gereklidir. ama gerçekçi olmakta fayda war . tüvtürk daha 5. yılını yeni dolduracak.
    motosiklet tutkunu yönetim ve çalışanların özverisi ile kurulmuş iki tane muayene istasyonu açıldı.
    ekonomik olarak kâr elde etme amaçlı bir yatırım olmadığı apaçık ortada.
    motorcunun derdinden motorcu anlar denildi ve böyle bir proje ortaya çıktı.
    yapıcı olmak gerek.
    daha kolay ve cazip fikirleriniz warsa değerlendirilir.
    ki 650A kullandığım zamanlar pegleri yere değdirene kadar yatırmayı sewerdim. minicik motorun arka tekeri kızaklamış çok mu =) 2 m lik mesafede bile kızaklayabilirsin. çok kolay.

    ---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 23:35 ----------

    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    96 modelde katalizatör yok. Gözlemlerime göre 2005 model motorumdada yok. 2004 ybr lerdede yok. 2001 ve üstünde olması şartmı? Teşekürler.
    cat bazen suturucu içinde de olabilmekte. virago 535 gibi ortalıkta sallanmasına gerek yok çok sıkıntı yapmayın. egsozunuz ile oynanmamışsa düşünmenize gerek yok.
    algilama bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Hocam bu yeterince doyurucu bir açıklama değil sadece lafı kaçırmak. Motorun kontrol edilmesi gereken binbir türlü ıvırzıvırı varken saydığın kontroller ve alınan ücret açıkcası hırsızlık. Ve ısrarla söylüyorum, bizdeki tüvtürk denen kurum eskiden karayollarının cebine giren gereksiz ücrete ağzı aç dalan bir kurum...

    Şu aşağıdaki kontrollerin hiç biri yapılmadığı farmış kastikmiş bunlar zaten her motorcunun yola çıkmadan yapması gereken şeyler, Şu aşağıdaki kontroller hangi tüvtürkte yapılıyor?

    Öncelikle egsoz gürültülü geçmez diyorsun, desibel kontrolümü yapıyorsunuz,
    hidrolik sıvı akışkan mı kontrol ediyorsunuz,
    amortisör gerginliği mi kontrol ediyorsunuz,
    Bilya sallantı kontrolü yapıyor musunuz,
    şasi doğrultu kontrolü yapıyor musunuz,
    egsoz gazı kontrolü yapıyor musunuz,
    motor sıkıştırma ölçümü yapılıyor mu,
    motor gücü ölçülüyor mu,
    kullanılan aksesuarların standartlara uygun olduğu kontrol ediliyor mu,
    motor km saat, teller kontrol ediliyor mu,
    lastik derinliği yerine lastik ömrü kontrol ediliyor mu,
    motor aküsü kontrol ediliyor mu,
    en önemlisi jant yamuk mu, teller eksik mi kontrol ediliyor mu?

    Söyleyeyim hayır, benim için far yanıyormu, sinyal çalışıyor mu lastik değinliği var mı diye kontrol etmek ve o kadar parayı almak hırsızlıktan başka bir şey değildir.

    Ayrıca ruhsat yaprağı deyip duruyorsunuz, 2 muayenedir, hiç bir şey denmedi, böyle bir ruhsat yüzünden muayeneden geçemezsem önce tüvtürkü sonra ruhsatı veren daireyi direkt mahkemeye veririm. bu konuda da deneyimliyim devlet dairelerine karşı kazandığım bir sürü de davam var...

    Son not olarak arka freni kazık yaptırmak bayır yukarı çıkmıyor isen başka hiç bir yerde işine yaramaz, bu bilginin doğruluğunu savunuyorsan, kusura bakma motor kullanmayı bilmiyorsun demektir. Motorculuğun en bilindik kuralı motoru ön fren durdurur, ikincisi hele de yerler ıslakken asla arka fren kızaklanmaz.
    Syanur ve Arjantinli69 bunu beğendiler.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #43
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R

    Cevap: gezi

    250 macit arkadaşımın başına gelem benimde başıma geldi 2012 model ybrmde muayene tarih 2014 8. ay 2015 olması gerekmiyo mu yoksa bu konuda yeni bir düzenleme mi var ? cevaplarsanız sevinirim herkese iyi akşamlar
    250-MaCiT bunu beğendi.

  4. #44
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Benim hyosung da park ampulü yok far var kısa ve uzun normal mı bu bende mı bı sorun var anlamadım :-€

  5. #45
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Umarım çabuk pes etmezsin zamanın olduğunca bakıp bizi bilgilendirmen bile çok değerli. Emeğine sağlık Aydın . kolaylıklar.

  6. #46
    ga85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR REPSOL 2016
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu yeterince doyurucu bir açıklama değil sadece lafı kaçırmak. Motorun kontrol edilmesi gereken binbir türlü ıvırzıvırı varken saydığın kontroller ve alınan ücret açıkcası hırsızlık. Ve ısrarla söylüyorum, bizdeki tüvtürk denen kurum eskiden karayollarının cebine giren gereksiz ücrete ağzı aç dalan bir kurum...

    Şu aşağıdaki kontrollerin hiç biri yapılmadığı farmış kastikmiş bunlar zaten her motorcunun yola çıkmadan yapması gereken şeyler, Şu aşağıdaki kontroller hangi tüvtürkte yapılıyor?

    Öncelikle egsoz gürültülü geçmez diyorsun, desibel kontrolümü yapıyorsunuz,
    hidrolik sıvı akışkan mı kontrol ediyorsunuz,
    amortisör gerginliği mi kontrol ediyorsunuz,
    Bilya sallantı kontrolü yapıyor musunuz,
    şasi doğrultu kontrolü yapıyor musunuz,
    egsoz gazı kontrolü yapıyor musunuz,
    motor sıkıştırma ölçümü yapılıyor mu,
    motor gücü ölçülüyor mu,
    kullanılan aksesuarların standartlara uygun olduğu kontrol ediliyor mu,
    motor km saat, teller kontrol ediliyor mu,
    lastik derinliği yerine lastik ömrü kontrol ediliyor mu,
    motor aküsü kontrol ediliyor mu,
    en önemlisi jant yamuk mu, teller eksik mi kontrol ediliyor mu?

    Söyleyeyim hayır, benim için far yanıyormu, sinyal çalışıyor mu lastik değinliği var mı diye kontrol etmek ve o kadar parayı almak hırsızlıktan başka bir şey değildir.

    Ayrıca ruhsat yaprağı deyip duruyorsunuz, 2 muayenedir, hiç bir şey denmedi, böyle bir ruhsat yüzünden muayeneden geçemezsem önce tüvtürkü sonra ruhsatı veren daireyi direkt mahkemeye veririm. bu konuda da deneyimliyim devlet dairelerine karşı kazandığım bir sürü de davam var...

    Son not olarak arka freni kazık yaptırmak bayır yukarı çıkmıyor isen başka hiç bir yerde işine yaramaz, bu bilginin doğruluğunu savunuyorsan, kusura bakma motor kullanmayı bilmiyorsun demektir. Motorculuğun en bilindik kuralı motoru ön fren durdurur, ikincisi hele de yerler ıslakken asla arka fren kızaklanmaz.
    -desibel cihazı zorunlu ekipmandır ve her muayene istasyonunda mevcuttur. gerekli görüldüğünde test yapılır. zaten gürültülü olarak değerlendirme yapılmıyorsa desibel ölçümüne de gerek yoktur. bu ölçüm yüksek sesli motorlarda kullanılmaktadır.
    -hidrolik kaçağı fren sisteminin herhangi bir yerinde war ise ağır kusurdur. gerekli yere göre kusur açıklamaları mevcuttur. zaten lastiklere bakılıyorken sızdırmazlığa da bakılır. göz bu bakıp bakmadığını nerden bileceksin.
    -bilya boşluğuna plate ile de bakılır yeni açılan muayene istasyonunda fren test cihazı ile birlikte iken de sensör şasi durumuna kadar ölçebildiğinden klapeler yardımıyla boşuluğuna da bakıyor. ağırlığına ve fren dağılımına da bakabilmektedir. ön ve arka teker arasındaki gönyenin bozukluğunu da bildirmektedir.
    - egsoz gazına gelince ; çevre bakanlığı traktör ve motosikletleri muaf tutmuştur. bakılmaz.
    -motor kompresyonuna zaten bakılmaz. bizi ilgilendiren durum değil. hiçbir şekilde söküp takma işlemi muayene istasyonlarında gerçekleştirilmez. choper dışında K1200Lt gibi motosikletlerin warlığını da hatırlatmam gerek sanırım.
    -motor gücü ile ilgili ya da arabaların HP ile ilgili ne gibi bi ölçüm beklenebilir ki ??... bakılmaz bakılmıyordu bakılmayacak da...
    -tehlikeli araç parçaları kategorisine ve araç boyutları prosedürüne göre uygunsuz monte edilmiş parça, aparat veya aksesuarların durumu zaten göz ile kontrol edilir , gerekli görüldüğünde uygun kusur werilmektedir.
    -motosikletin kmsine bakılır. kaç kmde ise o not alınır. km saati olmayan ktm gibi supercross motosikletlerin warlığını hatırlatmam gerekir sanırım. km saatinin olup olmayışı değerlendirmeye alınmaz. çalışıp çalışmaması da enterese etmez. kontrol listesidir, müşteriden isteğe bağlı açılmış iş emri değildir. tamirat listesine bakmaz çalışan personel. ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanlığının yayınlamış olduğu kusur tekstine göre kontrol edilmesi gerekenler sadece kontrol edilir. nette kusur tekstini bulabilirsiniz.
    -örn, üzerinde 3008 yazan bir lastik 2008 in 30. haftası üretilmiştir ve lastik diş değinliği lastik ebatları kontrol edilirken göz ile buna da bakılmaktadır. siz farketmemiş de olabilirsiniz. öyle değil mi ?
    -söküp takma işlemi yapılmamaktadır. aküler genellikle koltuk altında olduğundan sizin dragstarda olduğu gibi önce arka koltuğun sökülmesi ve sonra oturduğunuz koltuğun sökülmesinden sonra ulaşılacağından bu tür işlemler mevcut değildir. akünün göz ile kontrolü eğer görnüyor ise yapılmaktadır.
    lastik ebatlarına bakıldığında fren balatalarına ve hidrolik sızdırmazlığına da bakılır, jant kusurlarını saymama hiç gerek görmüyorum. ona da bakılmaktadır. personel ancak telli jantlarda el ile kontrol yapma gereksinime ihtiyaç duyabilir. göz ile kontrolü hasar olup olmadığını görmesine yeterlidir. çatlak olmadığı sürece yamuk olması muayeneye engel değildir.
    -sık karşılaşılan ve "-bi ampül yüzünden mi kaldım?" sorusu ile karşılaşmamak ve insani değerler çerçevesinde bu forumda bilgiye ihtiyacı olan ve mağdur olmasını istemediğim belki yüzlerce arkadaşıma bi motorcu olarak yardımcı olma amacıyla başlık açtım, uyarılarda bulundum.

    MOTOSİKLETLER MUAYENEDEN ÇOK KÜÇÜK NEDENLER İLE KALMAKTADIR.
    motor kullanıcıları zaten dikkatli insanlar, fakat farkedemediği küçük noktalarda gidip gelmekten zaman kaybı yaşamaktadırlar.
    küçük bir uyarı olarak yazmış bulunduğum lastik diş derinliği ve aydınlatma sistemi uyarımı dikkate almasalar da olur. benim için bişey yapmayacaklar.
    620 adet kusuru buraya ezberimden yazamam.
    zaten 500e yakın hafif kusuru ne diye yazayım. kalıp kalmadıkları ile ilginenen vatandaşlara çok sık karşılaşılan ve akıllarında soru işareti ile ne yapcaklarını bilemeyenlere yardımcı olacak bilgilerdir diye 4 5 başlık altında genelleme yaptım.

    koltuk sayısı açıklamamı okumamışsınız. sizin sorunuz çerçevesinde yanıtlayacağım.
    - 01,01,2012 tarihinden itibaren yayınlanmış olan kusur tekstine göre;
    koltuk sayısı 2005 ve üzeri tüm araçlarda birebir AYNI olmak zorundadır +/-1 kişi toleransı kaldırılmıştır.

    biz yazılı olan yönetmeliği uygularız. bu konu hakında daha önce oyle geçti böyle geçti dersen doğru.
    01,01,2012 tarihinden itibaren geçemez..


    mahkeme konusu beni ilgilendirmez. haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız hakkınız arayacağınız merci ben değilim.
    tecrübeli iseniz bilirsiniz. ama işinizi kolaylaştırmak için bir kaç bişey biliyorumdur elbet. genelgelerden haberiniz olmazsa böyle fevri fevri dolaşıp kapıları üzerinize kapattırırsınız.
    gerekli açıklamayı da yapmıştım. bir bilene sorun.

    arka fren kazıklanması saçma zaten. kızaklamak daha mantıklı. motorculuk konusunda iddiam yok. sizin warsa maslak 2kısım 27,sokaktayım. şakir şenkalaycının hemen yanı.
    sizin motorunuzu alıp, kullanıp kendisi fren testi yapsa rahatsız olmaz mısınız?
    aslında size iyilik yaptığını bilmediğinizden farketmiyorsunuz.
    başkalarının günahını almayı bırakıp olumlu yaklaşırsanız emin olun herkes kazanır. ön yargılı olmamak gerek.

    kusurum warsa affedin.
    herkes yönetmeliği internetten takip edebilir, öğrenebilir, ki zaten efsane muhabbetler dewam edecektir,
    gerek görmediğim forum muhabbetim bitmiştir.
    saygılarımla.
    Phantom264, mitmuallim, yasdal ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #47
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı Phoenixs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim hyosung da park ampulü yok far var kısa ve uzun normal mı bu bende mı bı sorun var anlamadım :-€
    Park lambanın, marş düğmesinin olduğu bölgede yer alan far açma kapama düğmesi kapalı iken hala yanıyor olması lazım. bu düğme kapalı iken far çanağındaki hiç ışık yoksa park lamban arızalı demektir.

  8. #48
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Park lambanın, marş düğmesinin olduğu bölgede yer alan far açma kapama düğmesi kapalı iken hala yanıyor olması lazım. bu düğme kapalı iken far çanağındaki hiç ışık yoksa park lamban arızalı demektir.
    Yanmıyor hocam muayene de sıkıntı olur mü bu lamba ?

  9. #49
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Altına cevaplarımı yazıyorum:


    Alıntı ga85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -desibel cihazı zorunlu ekipmandır ve her muayene istasyonunda mevcuttur. gerekli görüldüğünde test yapılır. zaten gürültülü olarak değerlendirme yapılmıyorsa desibel ölçümüne de gerek yoktur. bu ölçüm yüksek sesli motorlarda kullanılmaktadır.

    Neye göre kime göre gürültülü, ses olarak herhalde çok iyi kulak doygunluğuna sahipler!! Desibel cihazı testi istediğimde yok dediler, bu yüzden 2. kez gitmek zorunda kaldım


    -hidrolik kaçağı fren sisteminin herhangi bir yerinde war ise ağır kusurdur. gerekli yere göre kusur açıklamaları mevcuttur. zaten lastiklere bakılıyorken sızdırmazlığa da bakılır. göz bu bakıp bakmadığını nerden bileceksin.

    Kesinlikle bakmıyorlar, gözlerim üzerlerindeydi ve kesinlikle kontrol edilmiyor. Buradan biliyorum yağ kaçırması her zaman sorun anlamına gelmez, hidrolik kalitesine ve ömrüne kesinlikle bakılmıyor, yani hayati önemde olan bir konu kontrol edilmiyor.

    -bilya boşluğuna plate ile de bakılır yeni açılan muayene istasyonunda fren test cihazı ile birlikte iken de sensör şasi durumuna kadar ölçebildiğinden klapeler yardımıyla boşuluğuna da bakıyor. ağırlığına ve fren dağılımına da bakabilmektedir. ön ve arka teker arasındaki gönyenin bozukluğunu da bildirmektedir.

    Nedense hiç bir motora bu kontrolün yapıldığını görmedim, bir sürü hurda motorun sadece lambaları düzgün çalışıyor diye muayeneyi geçtiğini gördükten sonre :pl:

    - egsoz gazına gelince ; çevre bakanlığı traktör ve motosikletleri muaf tutmuştur. bakılmaz.

    Neden?

    -motor kompresyonuna zaten bakılmaz. bizi ilgilendiren durum değil. hiçbir şekilde söküp takma işlemi muayene istasyonlarında gerçekleştirilmez. choper dışında K1200Lt gibi motosikletlerin warlığını da hatırlatmam gerek sanırım.

    O kadar ücret neden alınıyor o zaman, lamba kontrolü için mi?

    -motor gücü ile ilgili ya da arabaların HP ile ilgili ne gibi bi ölçüm beklenebilir ki ??... bakılmaz bakılmıyordu bakılmayacak da...

    Şasi no ve motor numarasının tutması güvenlik kontrolü değildir, motor üzerindeki oynamalar neden kontrol ediilmez, 125 cc motoru 150 cc ye çeviriyorlar, bu yasal olarak suç neden kontrol edilmiyor?

    -tehlikeli araç parçaları kategorisine ve araç boyutları prosedürüne göre uygunsuz monte edilmiş parça, aparat veya aksesuarların durumu zaten göz ile kontrol edilir , gerekli görüldüğünde uygun kusur werilmektedir.

    Neye göre, hangi kurallara göre kontrol ediliyor, yazdıklarınızdan baştan savma olduğunu anladım, demek ki kontrol edilmiyor. aksesuarlar için gerekli kalite standartları vardır, Alman muayenesi için tüv sertifikalı olmalıdır (bunlar ayna, elcik, ayaklık vida her türlü zımbırtı)

    -motosikletin kmsine bakılır. kaç kmde ise o not alınır. km saati olmayan ktm gibi supercross motosikletlerin warlığını hatırlatmam gerekir sanırım. km saatinin olup olmayışı değerlendirmeye alınmaz. çalışıp çalışmaması da enterese etmez. kontrol listesidir, müşteriden isteğe bağlı açılmış iş emri değildir. tamirat listesine bakmaz çalışan personel. ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanlığının yayınlamış olduğu kusur tekstine göre kontrol edilmesi gerekenler sadece kontrol edilir. nette kusur tekstini bulabilirsiniz.

    Çalışmıyan gösterge ile nasıl muayeneden geçiyor, 30 km hız sınırı olan bir yerde hız saati çalışmayan bir kişi 30 la gidiyorum derken 70 le gidip kaza yapsa birileri ölse, suç kimin olacak?

    -örn, üzerinde 3008 yazan bir lastik 2008 in 30. haftası üretilmiştir ve lastik diş değinliği lastik ebatları kontrol edilirken göz ile buna da bakılmaktadır. siz farketmemiş de olabilirsiniz. öyle değil mi ?

    Lastik kontrol edilmiyor, sadece dişi varsa uzaktan bakıyorlar, üretim tarihi vs kontrolü yok, ayrıca lastik isterse 1 aylık olsa ömrünüm doldurabilir, lastik için özel kontrol aletleri vardır, göz kontrolü de nedir?

    -söküp takma işlemi yapılmamaktadır. aküler genellikle koltuk altında olduğundan sizin dragstarda olduğu gibi önce arka koltuğun sökülmesi ve sonra oturduğunuz koltuğun sökülmesinden sonra ulaşılacağından bu tür işlemler mevcut değildir. akünün göz ile kontrolü eğer görnüyor ise yapılmaktadır.

    Akü Dragstarda koltuk altında değil ve tek vida ile ulaşılabiliyor, Akü kontrol edilmesi hiçde zor bir cihaz değildir, ayrıca hayati önemdedir

    lastik ebatlarına bakıldığında fren balatalarına ve hidrolik sızdırmazlığına da bakılır, jant kusurlarını saymama hiç gerek görmüyorum. ona da bakılmaktadır. personel ancak telli jantlarda el ile kontrol yapma gereksinime ihtiyaç duyabilir. göz ile kontrolü hasar olup olmadığını görmesine yeterlidir. çatlak olmadığı sürece yamuk olması muayeneye engel değildir.

    Muayeneden sonra gidin ölürseniz ölün diyorsunuz yani, yamuk jant geçiyor, çok iyiymiş...

    -sık karşılaşılan ve "-bi ampül yüzünden mi kaldım?" sorusu ile karşılaşmamak ve insani değerler çerçevesinde bu forumda bilgiye ihtiyacı olan ve mağdur olmasını istemediğim belki yüzlerce arkadaşıma bi motorcu olarak yardımcı olma amacıyla başlık açtım, uyarılarda bulundum.

    Ben şahsın hakkında değil tüvtürk hakkında yazıyorum, kurum sana aitse bilemem tabi. Neden alındın bu konuda? Bende bankacıyım bankama küfür ediyorlar hergün ben üstüme alınmıyorum, maaşlı çalışanım çünkü banka benim malım değil..


    MOTOSİKLETLER MUAYENEDEN ÇOK KÜÇÜK NEDENLER İLE KALMAKTADIR.
    motor kullanıcıları zaten dikkatli insanlar, fakat farkedemediği küçük noktalarda gidip gelmekten zaman kaybı yaşamaktadırlar.
    küçük bir uyarı olarak yazmış bulunduğum lastik diş derinliği ve aydınlatma sistemi uyarımı dikkate almasalar da olur. benim için bişey yapmayacaklar.
    620 adet kusuru buraya ezberimden yazamam.
    zaten 500e yakın hafif kusuru ne diye yazayım. kalıp kalmadıkları ile ilginenen vatandaşlara çok sık karşılaşılan ve akıllarında soru işareti ile ne yapcaklarını bilemeyenlere yardımcı olacak bilgilerdir diye 4 5 başlık altında genelleme yaptım.

    koltuk sayısı açıklamamı okumamışsınız. sizin sorunuz çerçevesinde yanıtlayacağım.
    - 01,01,2012 tarihinden itibaren yayınlanmış olan kusur tekstine göre;
    koltuk sayısı 2005 ve üzeri tüm araçlarda birebir AYNI olmak zorundadır +/-1 kişi toleransı kaldırılmıştır.

    biz yazılı olan yönetmeliği uygularız. bu konu hakında daha önce oyle geçti böyle geçti dersen doğru.
    01,01,2012 tarihinden itibaren geçemez..


    mahkeme konusu beni ilgilendirmez. haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız hakkınız arayacağınız merci ben değilim.
    tecrübeli iseniz bilirsiniz. ama işinizi kolaylaştırmak için bir kaç bişey biliyorumdur elbet. genelgelerden haberiniz olmazsa böyle fevri fevri dolaşıp kapıları üzerinize kapattırırsınız.

    Hiçte öyle olmaz emin ol.

    gerekli açıklamayı da yapmıştım. bir bilene sorun.

    arka fren kazıklanması saçma zaten. kızaklamak daha mantıklı. motorculuk konusunda iddiam yok. sizin warsa maslak 2kısım 27,sokaktayım. şakir şenkalaycının hemen yanı.
    sizin motorunuzu alıp, kullanıp kendisi fren testi yapsa rahatsız olmaz mısınız?
    aslında size iyilik yaptığını bilmediğinizden farketmiyorsunuz.

    Bu bir cevap değil ve hiç bir şey anlamadım, motorda arka fren kazıklanmaz. En basit kuraldır bu. Neyin iyiliğini yapıyorlar hala anlamadım

    başkalarının günahını almayı bırakıp olumlu yaklaşırsanız emin olun herkes kazanır. ön yargılı olmamak gerek.

    kusurum warsa affedin.
    herkes yönetmeliği internetten takip edebilir, öğrenebilir, ki zaten efsane muhabbetler dewam edecektir,
    gerek görmediğim forum muhabbetim bitmiştir.
    saygılarımla.
    Siz bilirsiniz...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  10. #50
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bugün muayeneye gittim. Arkadaşlar gayet ilgili bilgililer. Burada kontrolünü yapıyoruz dediği her şeyin kontrolünü yaptı. Bizzat dikkat ettim.
    Aydın kardeşimiz yardımcı olmaya çalışıyor adama tüvün kalitesini sorguluyorsunuz. O adam bu soruların muhatabı mı ?
    Bırakın şu konu bari amacına ulaşsın.
    Phantom264, Arjantinli69, yasdal ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  11. #51
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün muayeneye gittim. Arkadaşlar gayet ilgili bilgililer. Burada kontrolünü yapıyoruz dediği her şeyin kontrolünü yaptı. Bizzat dikkat ettim.
    Aydın kardeşimiz yardımcı olmaya çalışıyor adama tüvün kalitesini sorguluyorsunuz. O adam bu soruların muhatabı mı ?
    Bırakın şu konu bari amacına ulaşsın.
    Ben mi getirdim bu noktaya, tüvtürkten nefret ediyorum, ilk yorumuma bak bakalım, tüvtürke mi saydırdım, konu sahibine mi?

    Bu son dediğiniz kontroller Tuvturk denilen lanet olasıcı kuruma verilen gereksiz haraçın ispatı değilde nedir? Siz anlıyorsunuz belki ama motosikletin m sinden anlamayan sadece dediğiniz kısıma bakan bir sürü gereksiz elemanla dolu tüvtürkler... Yağmurlu havada arkafreni kazıklamamı isteyen embesillerin olduğu bir yer... Tüvtürkünde hırsız olduğunu ilan ediyorum buradan..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

    Ayrıca Almanya da bulunan gerçek TÜV den burada tam not alıp geçen motorların %90 ını geçemez, birbirimizi kandırıyoruz arkadaşlar..
    Dip not: Birde şu eksik olmasın bu olmasın geçersiniz muhabbeti, sadece kendinizi kandırmaya yaramaktan başka bir şey değil, muayeneden geçtiniz diyelim, makyajla ağır kusurla kapanırsa ve o kusurlar yüzünden zarar görürseniz ne olacak. Dünya da nüfus oranına göre en fazla ölü veren ülke olmamıza şaşırmayacağız o zaman arkadaşlar..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  12. #52
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı Phoenixs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanmıyor hocam muayene de sıkıntı olur mü bu lamba ?
    çalışmayan her lamba sıkıntı olur. kontağı açmanızla devreye giren ve asla kapatılamayan park lambası emniyet açısından son derece önemlidir. farı açmadığınızda/unuttuğunuzda gece ve gündüz fark edilmenizi sağlar veya yardımcı olur. gece iyi aydınlatılmış yollarda insan farı açmayı unutabiliyor. ben abartıp (aslında abarttığımı düşünmüyorum) gündüzleri uzun farlarımı yakarak gidiyorum. gündüz ve havanın zifiri karanlık olmadığı saatlerde uzun karşıdan gelen araçlar için görüş kısıtlaması oluşturmuyor.

  13. #53
    ga85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR REPSOL 2016
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altına cevaplarımı yazıyorum:




    Siz bilirsiniz...



    insanlar ne yapmaları konusunda muayene ile ilgili yeterince bilgiye sahip değiller.
    kulaktan dolma bilgilerle yanlış işlemler yapıp hiç ummadıkları şekilde basit eksiklikler yüzünden koşturmak zorunda kalıyorlar.

    yardımcı olmaya niyetin yok anlaşılan.
    seni bi güzel dolaştırmışlar. iyi de git gel yapmışsın.

    KİN tutmuşsun.
    senin durumuna düşenlere üzüldüğüm için bireysel bir çalışma ile konu başlığı açtım .
    yaklaşımınız soru sormak, bişeyler öğrenmek isteyen motorcu arkadaşlarınız ile olan iletişimi kesmektedir.
    insanlar o sizin gitmiş olduğunuz 650 araç içerisinde nerede duracağını bile bilmeyen 2 meraklı ve tedirgin motorcunun sıranın ne zaman geleceğini dahi bilmeden yaşadığı yarım günlük stresi ,,, motoru park edip tekrar marş basıp yoluna dewam edecek duruma 20 dakika kadar kısa süreye indirmiş bir hizmet sunarak ayrıcalıklı ve merkeze yakın konumuyla açılmış istasyonun hizmetini küçümsemeniz sadece kişisel kindarlığınızdan kaynaklandığını zannetmektetim.

    tüv benim değil.
    tüvtürk ; %33er olarak bridgepoint tüvsüd doğuş üçlemesinindir.
    PARA: fiyatı BAKANLIK belirler. şekilli kırmızı harflerle yazacak zamanım yok. bakanlık 65+KDV =76,70TL olarak belirlemiştir. bu fiyat üzerinden %45 bakanlığa direk aktarılır. geri kalan miktar bu üç ortak için kalmaktadır. gerisi de beni ilgilendirmez.
    milletin parasını hesaplamaya gerek yok.

    GECİKME ÜCRETİ:
    bakanlığın belirlediği 76,70tl ile gecikme bedeli warsa diyelim 250tl muayene ücreti vermiş biri yaklaşık bi buçuk yıldır muayenesi yoksa bu paranın tüve gittiğini sanabilir.
    250 tl içerisindeki 76,70 lik muayene ücretinin %45i tüve kalır. gerisi bakanlığa gider. tüm gecikmeler bakanlığa aktarılır o da gelirler idaresi dair bşk olması lazımdı. tam birimini hatırlayamadım.

    para konusunda doyurucu açıklama yapabildim mi bilemiyorum


    -EGSOZ: çok merak ediyorsanız desibel cihazını muayeneye gelirsiniz . ben herkese susturucuları warsa takılsın. mümkün oldukça sesini kısın diyorum. insanlar sizin gibi gidip gelmesin diye. desibel cihazı yok demelerinin sebebi de belki de yaklaşımınızdır. belki de ben size söyledim mimarsinana gitmiş iseniz. öncelikle ne amaçla burada bulunup kim için neye hizmet etmeye çalıştığınızı düşünün. burayı herkes okumakta ve birşeyler öğrenmeye çalışmakta. aklınıza dahi gelmeyen birçok noktaya baktığımızı bilmiyor olduğunuza eminim.
    egsozun gürültüsü bellidir. patates arabası gibi öter. standardı bu . yönetmelikte patates arabası gibi öter yazıyor. anlaştık mı . TİP ETİKETİNDE dB DEĞERİ YAZAR. bilinen marka egsozlarda da dB değeri bellidir. yoşi akrp devL mvv... hiç olmadı buradan kıyaslarsın. zaten vnc&hnc egsoz takmış biri öyle çok açık değil ise egsoz rahatsız edici de bir sesi olmaz. muayeneye gelen hd leri görsen insanlara ne kadar tolerans ile yaklaştığımızı anlarsın. iyi niyet suistimal ediliyor ama...

    HİDROLİK KALİTESİNİ MERAK ETMİŞSİN...
    arkadaşım ; kusurları merak ediyorsan al internetten oku hepsini uygulama esasları alt başlığında ... lütfen ama. çok komik şeyler bu yazdıkların. tamam teknik bilgin bi bankacı için yeterince iyi. ben de bu işi yapıyorum, teknik öğretmenlik mezunuyum. herkesin işi kendine göre altbaşlıklara ayrılır.
    bankacısın sen daha iyi bilirsin, veznedeki başka iş yapar müş.kab. biresyel takılır.
    bunun gibi, sigortadan exper gelir kaza durumuna göz atar aracın kaza ile ilgisi olmayan yerine bakmaz, veya , mekanik ustası bakımlarını yapar ama boyacı da boyası üzerinde ilgilidir.
    tüv de yola teknikyeterliliğine bakmaktadır. BAKIM YAPMIYORUZ. anlaşılmıştır umarım. jant yamuk olması ile hasarlı olmasındaki teknik farkı açıklamak ile uğraşamicam. niyetin belli zaten. insanların kafasını karıştırmana lüzum yok. yazık günah . daha gelmeden insanların pskolojisini bozup, "durumu da iyi değilse" varını yoğunu korku ile bikaç yüz liralık motora bağlayıp strese girmesinler.

    gerekli teknik yeterlilik şudur temel olarak.
    motor gitmesinden çok GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE DURABİLMESİ,
    motor gücünden ziyade ,GEREKLİ AYDINLATMA ve İKAZ LAMBALARININ SAĞLIKLI ÇALIŞABİLMESİ.
    kısaca amaç KAZALARIN SEBEP OLDUĞU ETKENLERİ MİN. DÜZEYE İNDİRMEK ÖNLEMLERİ MUAYENE SIRASINDA ZORUNLULUK OLARAK ALDIRMAKTIR.
    ister ızdırap oldular de ister gereksiz de.
    burada yanlışın war. istatistiklere göre kaza oranı bu ülkede fazla olabilir, dewamını getirelim... tüv sonrası muayene işlemleri sayesinde (bunun aksi söz konusu bile olamaz) kaza yapma oranında düşüş görülmektedir. tüvü savunduğum zannedilebilir. yiğidi öldür hakkını yeme. motorcu arkadaşlar için faydalı olma gibi niyetin warsa çok araştırdığın kaza oranları gibi bilgileri kenara bırak ulaştırma bakanlığının kusur tekstini açıp incele. uygulama esasları konusunda da sana yardımcı olurum. mantık belli. aracın güvenli durabilmesi, sürüş güvenliği, uyarmak için gerekli sinyalizasyon ve aydınlatma sistemleri çok önemlidir.
    bahsettiğin fren hidroliği için sewiye kontrolü bir saniyelik bir iştir. ispatlayamayacağın kısır bir iddia ortaya atıyorsun. nereden biliyorsun bakıp bakmadığını. bakmadığını ispatla mı diim. 5 yaşına mı dönelim. o mu yani.. amaç bu mu? adam baktı bakmadı. bakılmıyor . senin motorunda hiçbirşeye bakılmıyor. 77TL alınıyor. bakmak istememiş senin motoruna belki de . bilemezsin. ben sana olması gerekeni söylüyorum. sen bana bakmadı. gözlerimle gördüm falan. tamam bakmadı. geçti gitti. sen muayeneyi yapanın ismini ver ben onu bulup foruma davet edeyim. bi konuşalım. ben de merak ettim. ilgilenilmemiş anlaşılan senin aracınla.

    şasi no ile motor numarasının güvenliğini sorgulamışsın.
    change diye bişey duydun mu.
    inşallah başına gelmez. benim 2008 R1 uçtu gitti.
    kasa bi yerdedir motoru bi yerdedir. sen o duyguyu bilirmisin 13,000tllik 650 dragstarın gitse üzülmez misin ...
    bunlar hep güvenliktir. şasi ile motor no kontrol edilir. kusurları wardır. eksik yanlış gibi ... bu raporlar ile kayıtlara geçen bir tespit işlemi wardır.
    motor şu gün şurada tespit edilmiştir. şasi ve motor no budur.
    o dakikadan itibaren iş emniyet görevlilerindir.
    tüv SADECE KONTROL EDER , TESPİTLERİNİ RAPOR EDER, sonucu kusurlara göre KUSURSUZ, HAFİF KUSURLU, AĞIR KUSURLU, EMNİYETSİZ olarak sonuçlandırır.
    125cclik motoru 150 cc lik yapmış çok mu. yapsın. ben onun kaskına bakarım, frenine bakarım, e5 te ya da sahil yolundaki hız sınırını aşar mı aşmaz mı benim yetkim dahilinde değil. özür dilerim.
    ki biz daha önce de muayene istasyonunda bulunduğumuzdan hatırı sayılır araçların kullanımını tecrübe ettiğmizi belrtirim.
    turbo kiti mevcut olan evo 6,7,8,9,10 subarı wrx sti , nissan GTR gibi sakin durması mümkün olmayan arabalar ile charger, mustang, transam, corvette, ... gibi kaslı lastik canavarı araçların teknik durumlarına baktığımızdan MOTOR GÜCÜ ve sonradan değiştirilmiş SÜSPANSİYON SİSTEMİ gibi off-road araçlarından hangisinin daha önemli olduğunu kıyaslamanı isteyeceğim. motor gücü trafikte sakin kullanıldığı ve sağlam pilotların altında olduğu sürece mantıklı olarak sorun teşkil etmez. off road içindüzenlenmiş sistemlerde lastik boyutları ve süspansiyon sistemi arazi için uygun olsa dahi fabrikanın uygun gördüğü değerler dışındaki (yükseklik, açılar, esnemeler...) ölçüler aracın teknik verileri kontrol edilerek değerlendirmeye alınır. motor güçleri ölçülmez. aracın güvenli gidişidir önemli olan. süspansiyon sistemine dikkat edilir. burada süspansiyon sistemini karşılaştırma amaçlı verdim.
    ama ferrariden de öte en güzeli aston martin di teknoloji ve safkan benzin gücü. tabi rolls royce da iyiydi. klasikler çok ortalıkta dolaşmamalı. onlar kenarda daha güzel duruyorlar bana göre.

    motosikletlerin max genişlik sınırı wardır. r1200gs gibi büyük enduroların çanta takımı yaklaşık 1 ya da 1,1 m gelmektedir genişliği.

    max genişlik 1,2mdir. yan çantalardan daha da geniş bir durum göze çarptığında durum değerlendirilir. ayrıntıya gerek duymuyorum.
    görünen köy kılavuz istemez. motoru bi alıcı gözüyle baktığında dandiklik göze çarpar. bu ne böyle parçalanmış sarkıyor. kopcak gibi falan dersin. eskimiş bozulmuş dersin.
    zaten motorun her yerine bakılıyor. fetish gibi sağına soluna dokunmaya gerek yok. ama sizin motora bakmıyorlar o ayrı. ve inanıyorum ki onlara da bakmamışlardır.
    ayna elcik falan yazmışsın. şimdi ben de sana belirteyim ki bizim standartlara göre de e(E) küçüğü büyüğü farketmez "E" onayı olması gereklidir. araban war ise ön camında bulabilirsin. renkli cam ise "V" onayı olmalıdır. gibi gibi. of. sıkıldım. onlara da bakılıor. sen içini ferah tut. ama hafif kusur . insanların gözünü korkutma. şimdi bunları okuyanlar liste hazırlayıp ya da ekran çıktısını alıp incek motoru kontrol etcek. far camında E onayı wardır.
    bu kusurlar neye göre belirleniyor dersen ;
    insanların ihtiyaçları doğrultusunda şekilleniyor. önceden ağır kusur olan 3. ortadaki fren lambası hafif kusur oldu ama sağ ve sol diğer iki tane fren lambası yanmak zorundadır. neden mi. ??? çünkü 3.fren lambası TÜM araçlarda STANDART değil. insanlar mağdur olmasınlar diye. sonra fren lambası önemli falan geyiği olur. tüm araçlarda aynı standart karşılandığında zorunlu olarak değerlendiriliyor. bi de hepsini neden bir anda yapmıyorlar diye de düşünebilirsin. hepsini bi seferde düzeltseler bi sonraki ay yapcak işleri olmaz. işten çıkartılırlar. onlar da ekmek yesin. dimi . yawaş yawaş. iş yaptım diyebilsinler.
    klasik motosiklerde sinyal lambası sıkıntısı wardır. 38 45 51 model gibi.. işte bu gibi durumlarda insanları mağdur etmemek. klasik motorun orjinalliğini bozmamak için sinyal lambası aranmamaktadır. ama günümüz trafiğinde olmazsa olmazdır. orjinalliğini bozamıyorsun. zamanında öyle ihtiyaç olmuş üretilmiş ki zaten motor sahibi koleksiyonluk tutuyor. bazı şeyler istisnadır kaideyi bozmaz.

    fabrika motora km saati takmadıysa ben mi taktırtıcam. baştan savma yazdığımı düşündüğün herşeyin belgesi mevcut. sen de biraz düşün arkadaşım. ismini vermek istemediğim cross un kontak anahtarı bile yok. sen neyin peşindesin. anahtar yok. km saati yok. fabrikasyon. depo kapağı çevirerek açılıo. o kadar bitti. otobüs ve çekici (anlayacağın dilde tır) için önemli km saati. onun kusuru war. motosiklet için yok. tutar kango alırsın bi gün başına gelir de renault yu mahkemeye werirsin. tecrübelisin bi de kazanırsın. arabaya devir saati taktırtırsın. yok . koymamış . adam da öyle beğenmiş almış. orjinal. bitti.

    hurda motor diyerek küçümsemenin anlamı yok.motor motordur üzerindeki de daha önemlisi motorcudur ve insandır. candır. o da can taşıyor.
    plate kontrolü race motorlarda gerek görmüyorum. zaten ön takımında boşluk olan race sürücüsü bi kere binmez. ama ona dahi yapılmaktadır.
    bu konu üzerinde bu kadar ilgiliysen nasıl gözünden kaçırdın anlamadım. trple tre kontrolü bile yapılır. amortisör bağlantılarına kadar.
    en hızlı ve kolay yolunu anlatayım, lastik ebat ölçü diş derinliğine bakarken yüzeyine de bakıp disk durumu fren balatası ile fren hortumu ve sızdırmazlığından yukarı amrt keçeleri derken yukarı süspansiyon sistemine bakarak fren üst merkezine kadar bakılır. ki ben öyle yapıyorum. bir seferde tek hareket ile.
    sen neye baktığımızı bile farketmemiş olabilirsin. ben ewrakları werince plakaya pul yapışmıyor mu diye sonra onlarca müşteriyi şahit olarak sana gösterebilirim. ne ara plakaya pulu yapıştırdığımı dahi anlayamıyorlar. sen orada motoru sırtlanıp vitese takana kadar en az 7 8 yere daha bakar uzman olan personel.
    adam motoruna yapıştırdığım kıpkırmızı kan rengindeki pulu bile farketmiyor. oradaki aklı fikri "aranmakta"... acaba ne olcak ne yapcam ne oluyor diye sorular da sorular... bakıyorsunuz ama göremiyorsunuz. başkasının günahına giriyorsunuz. e iyi ediyorsunuz. insanların kafalarını tekrar söylüyorum karıştırmanın anlamıyok.

    lastik için özel kontrol aletleri olan yerde muayenenizi yaptırın. lastik kontrolü yapmıyoruz.
    e insaf, sana yılına haftasına kadar nasıl okunduğunu söyledim. göz kontrolü görerek olur. kolaydır. aradığın şeyi bilirsen bulması çok kolay. sen "neyi aradın ABİ?" diye sorana kadar ben onu bulup okuyorum bile. belki bilmiyordun öğrendin. 40 50 yaşında motorcu gençler dahi bnm gibi 30 yaşındaki birine abi diyor. insanların ne kadar "işim görülse de gitsem" pskolojisinde olduğunu farkedebiliyorsunuz. biz de mümkün olduğunca kolaylık sağlamaya çalışıyoruz.
    ama biz şirket olarak senin motora bakmıyoruz. o özel bizim için.

    maslak açıldığından beri muayeneye gelenlerin yarısına yakın bir sayı ilk defa muayeneye geliyor. kavaklı mimarsinan hadımköy gibi uzak mesafelere gidememişler.
    kapıdan içeri giriyor "Allah razı olsun burayı yapandan düşünenden diyor."
    bu tür yaklaşımlar olduğu için ben bu foruma girdim. bilmeyenler için merak edenler için bişeyleri kolaylaştırmak için tanımadığım insanlar için zamanımı harcıyorum.
    bir kişi dahi olsa insanın zoruna gidiyor.
    ben bayadır üye olduğum motosiklet.net e ya da herhangi bir siteye diyelim girip de foruma bişey yazmam.
    insanlar yoldan geçerken duruyor. içeri geliyor. soruyor. inanamıyor.
    sen motorcusun, muayeneye severek yine geleceksin. ewin belki büyükçekmecede . mimarsinana sinekliye kavaklıya gideceksin. 500 araba içerisinde yine bekleyeceksin.
    belki bi motorcu çıkar da "şurada motosiklet bekliyor... sırası yakınlardaysa alayım da gönderelim." der mi acaba ?...
    orada çalışanlar emin ol yardımcı olmak için çalışıyorlar.
    kimse art niyetli değil. şirket olarak benim söyleyebileceğim + yön, kızıltoprak ve maslak sanayiye açılan motosiklet muayene istasyonu.
    tüm istasyonlarda da çalışan personel hakkında + olarak söyleyebileceğim ise; emin olun yasal prosedürü uygulamak zorunda olan emir erleri gibiler. ve kötü olanlar olabilir ama tümüne yakın bir çok kişi iyi niyetle muayeneden geçsin diye bakıyor. yanmayan farlara sonbir dokunuş ile yanmasını bekleyen onlarcasına denk gelebilirsiniz. tekrar tekrar kontrol edip belki son dakikada kısmetine bi elektrik gelir de yanar diye fren lambası kontrolü yapanlara denk gelmişsinizdir.

    bunlar size yokuş yapmak istese inanın herkes ağlar. isyan eder. çalışan der ki ; yüzlerce insan gelmiş, gitsinler, geçsinler. kalmasın, kalıp da yarın gelmesin. iki kata çıkar iş hem de insanların yıpranmışlıkları gerilimlere neden olur üstelik kapıda bekleyen hırsızlar insanları doldurmaktadırlar. 50tl wer geçirelim gibi. bizim işte herşeye inanan insanımız alışılagelmiş yöntemlerle son nefeslerini werircesine inanıp paralarını bağlıyorlar.
    burada bişeyleri anlatmaya çalışmamız sanırım laf kalabalığına döndü.
    tatmin edici cevaplar bende yok. ama gelen tüm dragstarlara elimi sürmemeye çalışıcam. olur da yanlışlıkla kalır da sana da denk gelir de asıl hesap wermemiz gereken yerde bana sorulduğunda kin mi güttün derlerse emin olamayabilirim. inşallah unuturum yaklaşımını. her ne kadar kişisel yaklaşmadım dediğinizi zannetseniz de orada tüv diye bilinen raporu hazırlayan uzmandır ki tüv o uzman ile sürekliliğini sağlamaktadır. görünen yüz orada çalışan personeldir. belki de benim. kişisel söylemediğiniz şeyler, bakmadı etmedi.
    ispatla abi.
    uzmanlar yaptıkları her işten hatta her hareketten sorumludur. çünkü kamera kaydı wardır. heryerde her saniye.
    bakmasa bile, en azından eğilir bakarmış gibi yapar. ondan sonrasını da ispatlayamazsın. eğildim baktım der.
    ben yaşanmış olaydan örnek bir dialog söylüyorum. o yüzden. kişisel bişey demedim dediğin konu içeriği yaklaşımın ile beraber dolaylı saldırıdır.

    jant konusunu da es geçmeyeyim. motosikletlerde jant yamukluğu çok az rastlanır bir durum. arabalarda oldukça fazla. yamukluk dediğim ise 3 mm kadar max. fazlası hasardır . çatlatır. dışarıdan yamuk olur içeriden çatlamıştır. mondial gelmişti. turuncu. jantları da turuncu . gerçi kontrol etmedim. ilham geldi. kusur werdim. jant hasarlı. değiştirip geldi. onaylamadım. ayrıntıya gerek yok.

    motorun fren testine gelelim.

    insanlar kendi motorunu başkasına wermek istemez. bu yüzden uzman münakaşaya girişmemek için fren testini araç sahibine yaptırabilir. yağmurlu havada oraya kadar gelmişsin frene basacak yüreğin yoksa trafiğe çıkma derler. frenin tutabildiğini ispatlamak zorundasın. o teker kızaklayacak. TRAFİĞE KAPALI OLAN OTOPARKTA bunu yapacaksın arkadaşım. .. kim olursa olun . normal istasyona gidildiğinde bu yapılacak. motosiklet muayene istasyonunda fren test cihazı wardır. simulasyon ile de kontrol edilmektedir. fren testi yol testi ile yapılır. traktör ve motosikletlerin yönetmeliğinde bu şekilde yapılması yazmaktadır.

    arka freni kızakla demiş. ben ön freni kızaklamanı da isteyebilirdim. hatta altından motoru alıp kendim de yapabilirdim. motorun ne zaman nasıl hangi sınırda düşeceğini bilmende fayda war. ani durumlarda beklemediğin bi olay karşısında panik yapabilirsin ya da o anda son bir kurtarış hakkın olup olmadığını farkedebilirsin . şuna kazıkla yazma lütfen. kızaklamak doğru olacaktır.

    şimdi konu hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunu düşünüyorum. arkadaşlara da gerekli açıklamaları yaparsın. muayenesi geçmiş, led frenlerim şöyle böyle, egsozum söyle oldu, ruhsatları kaybettim, gibi gibi sorular gelir sana yönlendirirler.
    yazmaktan korkma .
    muayene hakkında wermiş olduğun yanlış bilgileri düzeltmeye çalışıcam. hem az vaktim war.
    haftada bir falan bakarım belki
    ...

    herkese kolay gelsin.
    Allah kimseye kaza bela wermesin.
    NOT: arkadaşlar ampülleri kontrol ettirin gözünüzü seweyim. bi de son dakikalara kalmayın işlem açamıyoruz. git gel yapmayın. 4 ten sonra 4,30 en geç tekrara kalan motor işlem açılması için randevu alması zorunludur o da 16,59a kadar. dün 5,10geçe muayeneye gelen motor (sürücü kursu motorun) uzun farı yanmıyordu. adamcağızı geri göndermek zorunda kaldık ki bu sabah tekrara geldi yüzüne bakamadım. ampüller can alıcı noktalar. kaskı unutmayın.

    ---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:38 ----------

    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çalışmayan her lamba sıkıntı olur. kontağı açmanızla devreye giren ve asla kapatılamayan park lambası emniyet açısından son derece önemlidir. farı açmadığınızda/unuttuğunuzda gece ve gündüz fark edilmenizi sağlar veya yardımcı olur. gece iyi aydınlatılmış yollarda insan farı açmayı unutabiliyor. ben abartıp (aslında abarttığımı düşünmüyorum) gündüzleri uzun farlarımı yakarak gidiyorum. gündüz ve havanın zifiri karanlık olmadığı saatlerde uzun karşıdan gelen araçlar için görüş kısıtlaması oluşturmuyor.
    sizin gibi sorumluluk sahibi insanlar olduğu sürece forumu terketme konusunda gözüm arkada kalmayacak.
    gündüz farların açık olması da gece kadar önemlidir.
    hatta motosikletlere projektör takılmasından ekstra sis farlarına kadar ÖN aydınlatmanın zenginleştirilmesi gerektiği kanaatindeyim.
    dün muayeneye gelen bir BMW bize gelirken emniyet şeridinde seyrediyormuş(trafik kilit) zaten yawaş gitmesine rağmen dengesiz bir arabanın emniyet şeridine geçmek için sağa kırması ile adam motorla sağa yatmış. bacağına bişey olması, Allah göstermesin daha kötü şeyler olması an meselesi. üstelik arabadaki fırça atmış "ne arıyorsun"diyerek. böyle dengesizlere kendinizi farkettirebilmek için FARlarınızı açın. olmadı korna çala çala gidin deli desinler ama görsünler.

    ---------- Post added at 00:46 ---------- Previous post was at 00:43 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün muayeneye gittim. Arkadaşlar gayet ilgili bilgililer. Burada kontrolünü yapıyoruz dediği her şeyin kontrolünü yaptı. Bizzat dikkat ettim.
    Aydın kardeşimiz yardımcı olmaya çalışıyor adama tüvün kalitesini sorguluyorsunuz. O adam bu soruların muhatabı mı ?
    Bırakın şu konu bari amacına ulaşsın.
    teşekkür ederim.
    savunduğum tek şey "motosiklet muayene istasyonunun açılması" şirketin yapmış olduğu güzel bir hareket.
    kişisel/personel olarak ise "yapılan herşey yazılır. yazılı olan herşey yapılır." bunun dışına çıkılamaz.
    maxi97, sgurdal, Phantom264 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #54
    esirci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2009
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    V-Strom DL 650 K7+Ramzey 200 cross
    Alıntı ga85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
    eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.

    --- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
    ////muayeneden kalacak
    ////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
    ////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.

    NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
    ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
    ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
    bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
    isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
    çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.

    ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
    sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)[COLOR="Silver"]
    aydın kardeşim bahsettiğin genelgenin linkini vermen veya mail atmanı rica edicem,
    önemli bir konuda birçok arkadaşa vermiş olduğun bilgiler için de teşekkürler.bu bilgiler birçok arkadaş için oldukça önemli biliyorsun.

  15. #55
    serdar60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2011
    Şehir
    Tokat / Zile
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    yazılanları okuyunca egzozdan sınıfta kaldığımı anladım. biyerden orjinal egzoz bulacağız demektir. parklarım mor yanıyor. bu sorun olur mu?

  16. #56
    ga85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR REPSOL 2016
    Alıntı esirci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aydın kardeşim bahsettiğin genelgenin linkini vermen veya mail atmanı rica edicem,
    önemli bir konuda birçok arkadaşa vermiş olduğun bilgiler için de teşekkürler.bu bilgiler birçok arkadaş için oldukça önemli biliyorsun.
    yarın izinliyim ctesi işyerinde genelgeyi maile aktarırım. umarım unutmam.

    ---------- Post added at 01:39 ---------- Previous post was at 01:36 ----------

    Alıntı serdar60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazılanları okuyunca egzozdan sınıfta kaldığımı anladım. biyerden orjinal egzoz bulacağız demektir. parklarım mor yanıyor. bu sorun olur mu?
    ön park lambaları:park lambalarının rengi yönetmeliğe uygun değil HAFİF KUSUR. muayeneden geçer.
    artık arkadaşlar da nelerin önemli olduğu konusunda bilgiye sahip olmuşlardır.
    esirci, serdar60 ve algilama bunu beğendiler.

  17. #57
    esirci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2009
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    V-Strom DL 650 K7+Ramzey 200 cross
    Alıntı ga85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarın izinliyim ctesi işyerinde genelgeyi maile aktarırım. umarım unutmam.
    Şimdiden teşekkürler.

  18. #58

    Üyelik
    17 Temmuz 2012
    Şehir
    İSTANBUL-Avcılar
    Motosikleti
    DAELİM S3 ADVANCE 250
    SİGORTAN VAR MI? YOL YEMEĞİNİ ÖDÜYORLAR MI? SENİ ÇOK ÇALIŞTIRIYOLAR MI? MAAŞINI ZAMANINDA AKSAMADAN ALABİLİYOR MUSUN? KOLAY GELSİN....

  19. #59
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    ben gidiyom muayene ye yavaş yavaş inşallah sıkıntı çıkmaz

  20. #60
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Benim motosikletimin de muayenesi geçik. Buradaki bir muayene istasyonunda yaptırabilirim ama sırf arkadaşımızın bu kadar çabası yüzünden gölcükten kalkıp gidip istanbulda muayene yaptırmayı düşünüyorum.

    Sabırlı davranışınız için tebrik ve teşekkürler...
    ga85 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler