Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ducati nin motorları çift silindir nasıl oluyorda bu kadar güç üretiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    İyi akşamlar hayırlı ramazanlar öncelikle ben 125 cc tek silindir bi motorla başladım 250 cc hyosung gt250r çift silindir kullanıyorum ve kısmetse r6 cbr600rr yada gsxr600 düşünüyorum hepsi 4 silindir li r1 cbr1000rr vs vs ama dikkat ettim inşallah yanlışım yoktur bunlardan üstün marka olan ducati nin motorları 2 silindirli ve hatta bunlardan daha hızlı gidiyor nasıl oluyor ? silindir sayısının bi esprisi kalmıyor mu ? konu ile ilgili bilgisi olan varsa yazarsanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Evet Takipteyim..

  3. #3
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Kim dedi daha güçlü diye ? Ayrıca sadece silindir sayısı farklı değil.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  4. #4
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Ducati motorunda farklı bi sistem var o yüzden diye biliyorum..İzlemiştim bunu ama aklımda kalan sadece bu ..
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  5. #5

    Üyelik
    23 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR Crossrunner 800 X
    Ducati, desmodromik valf teknolojisi ile normal valfli motorlara göre çok yüksek devirlere çıkabiliyor... http://www.ducati.com/history/editor...iming/index.do
    TATLIHIZ ve atid bunu beğendiler.

  6. #6
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    V blok farkı, illa ki vardır başka farkları da..
    Ninja

  7. #7
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    saydığın motosikletlerin silindir sistemi V twin üzerinde.
    ducatinin kendine has silindir sistemi L şeklinde.
    bilmiyorum olayın cevabıyla alakası varmı yokmu ama baya ilginç gelmişti bana.
    atid bunu beğendi.
    What goes around, Comes back arround...

  8. #8
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    onun cevabını çok çok az kişi bilir.zaten herkes bilse ducati nin ne özelliği kalır ki rakiplerinin karşısında zayıflar, batar. onun için neden ducatinin güçlü olduğunu başta söylediğim o çok çok az kişi bilir.
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    aprilia da meşhur 60 derece yi kullanır


  10. #10
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    sadece silindir olarak bakmamak lazım. motor hacimlerine bakmalısın. 600 cc ducati ile 1000 cc diğer markayı karşılaştırıyorsan bilemem ama 1000 cc motorlar 2 - 3 -4 silindir fark etmez

    aynı tarz ise 3 aşağı 5 yukarı birbirine yakındır. tabi bu söylediğim yakın yıllarda yapılan benzer teknoloji ile yapılan motorlar için geçerlidir.
    İkincilik kaybedenler içindir...

  11. #11
    6PaTLaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü-Izmir
    Motosikleti
    Asya AS 150T-19A, Lifan LF200 GY6, Hero Karizma R
    italyan farkı: güçlü ve karizmatik.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
    ferhatkars bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
    Onu bilsek zaten çözümü bulabiliriz...
    Bizde bilmiyoruz horuzum....
    Sende bilmiyorsan vallah biz hiç bilmeyik
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ducati genelede hacim fazlası sayesinde daha çok güç üretiyor(du). Du diyorum, çünkü mazide kaldı gibi artık. Japonların ve BMW'nin sıralı 4 silindirli motorları Ducati'nin V-çift 1200'ünden daha fazla güç üretiyor.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #15
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    4 silindirlilerden daha güçlü değil ayrıca superbike ları 1198 - 1999 gibi diğerlerinden 200 cc daha fazla oluyor. V değil L motor.Tam olarak bilmiyorum ama multistrada nın yapılışında izlemiştim farklı bir valf teknolojisi var diye biliyorum.Birde Panigale de yeni nesil bi motor var daha fazla devir çevirebilmesini sağlayan.Çünkü silindir hacmi büyüdükçe devir düşüyor.1999 cc iki silindir silindir başına 600cc oluyor ki 4 silindirlilerin silindir başına 250 cc geldiğini düşünürsek yüksek devir çevirmesi daha zor.
    ''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Rölantide bir acayip ses çıkarıyor zaten.

    https://www.youtube.com/watch?v=fYRI_Z6_vVU

    Motorun dışında dönen nesne ne amaçlı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

    Çok antika birşey gibi geldi bana .

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yanlız birşeyi atlıyoruz, genelde 4 silindirden her düşülen bir silindir için %12,5 hacim artışı ile denklik sağlanır. Yani 600cc 4 silindirli bir makinenin dengi 3 silindirli 675cc veya 2 silindirli 750 cc bir motordur. SBK yarışlarında da bu kural geçerlidir ve uygulamada da doğrudur. Ancak olay 1000 liklere geldiğinde 2silindir için +200 cc ye izin veriliyor. Ve burada ducatinin 50cc hakkı yeniyor. Bu durumda panigale 190 hp üretebiliyorken +50cc ile biraz daha güç çıkaracaktır. Ve bu neredeyse 4 silindirlilerden daha güçlü olduğunu gösterir. Tabi bu Ducatinin marifeti ve tecrübesidir. Herhangi bir marka 2 silindirden bukadar güç çıkartamyabilir.

    Yanlız Ducatinin teknolojisi bir sır değildir. Bir japon üretici ducati motorunu alır ve 1 haftada tüm olayı çözer. Ancak özellikle motor teknolojisi patentlidir. O yüzden Ducatinin sırrı bilinseydi batarlardı felan gibi saçma kanılara kapılmayın. Sadece 70 lerde MV Agusta sezon sonunda GP motorlarını parçalıyordu Japonlar kopyalamasın diye. Onun dışında sır olarak kalan pek birşey kalmadı.
    #sürenadam

  18. #18
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    Teknolojisine guzelligine gucune lafim yok ama o motorlara o ses yakismiyor arkadas

  19. #19
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    4 silindirle 2 silindiri kıyaslaman cok mantıklı gelmedi bana 600rr ı ducatinin 2 silindir 600 monsterı fln zorluyamaz onun devri beygiri farklı ducatinin kalitesi tartışılmaz ama silindir sayısı kullanım alanına göre cok önemli bişi
    Motosiklet mucidi

  20. #20
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    ya aslında çok yönlü her şey etkilemekte
    valf sistemi değişik
    subablar değişik vsvs
    kısacası mühendislik harikası
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)