ducati nin motorları çift silindir nasıl oluyorda bu kadar güç üretiyor?
Reklamlar
-
07 Ağustos 2012, 22:20
#1
İyi akşamlar hayırlı ramazanlar öncelikle ben 125 cc tek silindir bi motorla başladım 250 cc hyosung gt250r çift silindir kullanıyorum ve kısmetse r6 cbr600rr yada gsxr600 düşünüyorum hepsi 4 silindir li r1 cbr1000rr vs vs ama dikkat ettim inşallah yanlışım yoktur bunlardan üstün marka olan ducati nin motorları 2 silindirli ve hatta bunlardan daha hızlı gidiyor nasıl oluyor ? silindir sayısının bi esprisi kalmıyor mu ? konu ile ilgili bilgisi olan varsa yazarsanız sevinirim
Reklamlar
-
07 Ağustos 2012, 22:30
#2
-
07 Ağustos 2012, 22:38
#3
Kim dedi daha güçlü diye ? Ayrıca sadece silindir sayısı farklı değil.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
07 Ağustos 2012, 22:45
#4
Ducati motorunda farklı bi sistem var o yüzden diye biliyorum..İzlemiştim bunu ama aklımda kalan sadece bu ..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
07 Ağustos 2012, 22:52
#5
Ducati, desmodromik valf teknolojisi ile normal valfli motorlara göre çok yüksek devirlere çıkabiliyor... http://www.ducati.com/history/editor...iming/index.do
-
07 Ağustos 2012, 23:11
#6
V blok farkı, illa ki vardır başka farkları da..
-
07 Ağustos 2012, 23:18
#7
saydığın motosikletlerin silindir sistemi V twin üzerinde.
ducatinin kendine has silindir sistemi L şeklinde.
bilmiyorum olayın cevabıyla alakası varmı yokmu ama baya ilginç gelmişti bana.
What goes around, Comes back arround...
-
07 Ağustos 2012, 23:25
#8
onun cevabını çok çok az kişi bilir.zaten herkes bilse ducati nin ne özelliği kalır ki rakiplerinin karşısında zayıflar, batar. onun için neden ducatinin güçlü olduğunu başta söylediğim o çok çok az kişi bilir.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
07 Ağustos 2012, 23:27
#9
aprilia da meşhur 60 derece yi kullanır
-
08 Ağustos 2012, 00:00
#10
sadece silindir olarak bakmamak lazım. motor hacimlerine bakmalısın. 600 cc ducati ile 1000 cc diğer markayı karşılaştırıyorsan bilemem ama 1000 cc motorlar 2 - 3 -4 silindir fark etmez
aynı tarz ise 3 aşağı 5 yukarı birbirine yakındır. tabi bu söylediğim yakın yıllarda yapılan benzer teknoloji ile yapılan motorlar için geçerlidir.
İkincilik kaybedenler içindir...
-
08 Ağustos 2012, 00:13
#11
italyan farkı: güçlü ve karizmatik.
-
08 Ağustos 2012, 00:15
#12
Motosiklet Eğitmeni
Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
08 Ağustos 2012, 00:43
#13
coq adlı üyeden alıntı
Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
Onu bilsek zaten çözümü bulabiliriz...
Bizde bilmiyoruz horuzum....
Sende bilmiyorsan vallah biz hiç bilmeyik
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
08 Ağustos 2012, 00:52
#14
Ducati genelede hacim fazlası sayesinde daha çok güç üretiyor(du). Du diyorum, çünkü mazide kaldı gibi artık. Japonların ve BMW'nin sıralı 4 silindirli motorları Ducati'nin V-çift 1200'ünden daha fazla güç üretiyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
08 Ağustos 2012, 01:02
#15
4 silindirlilerden daha güçlü değil ayrıca superbike ları 1198 - 1999 gibi diğerlerinden 200 cc daha fazla oluyor. V değil L motor.Tam olarak bilmiyorum ama multistrada nın yapılışında izlemiştim farklı bir valf teknolojisi var diye biliyorum.Birde Panigale de yeni nesil bi motor var daha fazla devir çevirebilmesini sağlayan.Çünkü silindir hacmi büyüdükçe devir düşüyor.1999 cc iki silindir silindir başına 600cc oluyor ki 4 silindirlilerin silindir başına 250 cc geldiğini düşünürsek yüksek devir çevirmesi daha zor.
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
-
08 Ağustos 2012, 01:22
#16
Rölantide bir acayip ses çıkarıyor zaten.
https://www.youtube.com/watch?v=fYRI_Z6_vVU
Motorun dışında dönen nesne ne amaçlı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Çok antika birşey gibi geldi bana .
-
08 Ağustos 2012, 01:29
#17
Yanlız birşeyi atlıyoruz, genelde 4 silindirden her düşülen bir silindir için %12,5 hacim artışı ile denklik sağlanır. Yani 600cc 4 silindirli bir makinenin dengi 3 silindirli 675cc veya 2 silindirli 750 cc bir motordur. SBK yarışlarında da bu kural geçerlidir ve uygulamada da doğrudur. Ancak olay 1000 liklere geldiğinde 2silindir için +200 cc ye izin veriliyor. Ve burada ducatinin 50cc hakkı yeniyor. Bu durumda panigale 190 hp üretebiliyorken +50cc ile biraz daha güç çıkaracaktır. Ve bu neredeyse 4 silindirlilerden daha güçlü olduğunu gösterir. Tabi bu Ducatinin marifeti ve tecrübesidir. Herhangi bir marka 2 silindirden bukadar güç çıkartamyabilir.
Yanlız Ducatinin teknolojisi bir sır değildir. Bir japon üretici ducati motorunu alır ve 1 haftada tüm olayı çözer. Ancak özellikle motor teknolojisi patentlidir. O yüzden Ducatinin sırrı bilinseydi batarlardı felan gibi saçma kanılara kapılmayın. Sadece 70 lerde MV Agusta sezon sonunda GP motorlarını parçalıyordu Japonlar kopyalamasın diye. Onun dışında sır olarak kalan pek birşey kalmadı.
-
08 Ağustos 2012, 01:35
#18
Teknolojisine guzelligine gucune lafim yok ama o motorlara o ses yakismiyor arkadas
-
08 Ağustos 2012, 01:44
#19
4 silindirle 2 silindiri kıyaslaman cok mantıklı gelmedi bana 600rr ı ducatinin 2 silindir 600 monsterı fln zorluyamaz onun devri beygiri farklı ducatinin kalitesi tartışılmaz ama silindir sayısı kullanım alanına göre cok önemli bişi
-
08 Ağustos 2012, 01:47
#20
ya aslında çok yönlü her şey etkilemekte
valf sistemi değişik
subablar değişik vsvs
kısacası mühendislik harikası
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)