Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

ducati nin motorları çift silindir nasıl oluyorda bu kadar güç üretiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Bir fark daha var ducatinin motorlari kranktan arka tekere gucu kayipsiz aktarirken diger tum markalarda kayip gerceklesir.bu da L motorun ozelligi deniyor.yani benim motosikletim 29hp diye geciyor fakat arka tekere enfazla 24 beygir guc gidiyordur 5hp aktarim kayibi oluyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir fark daha var ducatinin motorlari kranktan arka tekere gucu kayipsiz aktarirken diger tum markalarda kayip gerceklesir.bu da L motorun ozelligi deniyor.yani benim motosikletim 29hp diye geciyor fakat arka tekere enfazla 24 beygir guc gidiyordur 5hp aktarim kayibi oluyor
    Yok bu olmadı, biraz şehir efsanesine dönmeye başladı gibi...


    link
    #sürenadam

  3. #23
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    30 beygirlik kayıp var diyorsun yani. ula kim yaydı o zaman bu şehir efsanesini
    atid bunu beğendi.

  4. #24
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Bir motorun başarısı güç ve tork ile ölçülür.

    ikisi tamamen farklıdır...

    Motorların( motosikletler değil, güç üreten üniteler ) farklı silindirlerde yapılmasının genelde çok değişik amaçları olabilir.

    Bir kaç fikir verebilirim.

    Elimizde ikisi de 1000 cc olan birisi 4, birisi 2 silindirli motosiklet olsun.

    Motorun cc'si, pistonlarının toplam hacmi kadardır. yani 4 silindir bir motorumuzun her pistonu 250cc hacmindedir. 2 silindirli motorumuzun ise her pistonu 500cc hacmindedir.

    Bir motorda aynı anda asla iki piston birden ateşlenmez. Bu durumda, bir motorun bir anda ürettiği güç, aslında tek bir pistonu kadardır diyebiliriz ( aslında öyle değil, ama şimdilik öyle farzedin. )

    Pistonlar aynı anda ateşlenmediğine göre, 4 silindirli motor, aslında her piston patlayışında 250cc'ye denk bir çevirme gücü üretebilirken, 2 silindirli motor 500 cc'ye denk çevirme gücü üretebiliyor.

    Çevirme gücü diye tanımladığıma dikkat edin.

    Çevirme gücü, motorun tekeri ne kadar güçlü çevirebildiği, beygir gücü ise, motorun tekeri ne kadar hızlı çevirebildiğidir. Yani çevirme gücü, motorun ne kadar yükü çekebileceğini, Beygir gücü ise, ne kadar hızlı gidebileceğini belirler.

    Daha büyük piston hacmi, daha fazla çevirme gücü almanızı sağlar. Motorun çok güçlü olması, çok hızlı gidebileceğiniz anlamına gelmez... Mesela bir adam düşünün iri yarı kas yığını birşey olsun... 150 kg'yi omzuna atıp taşıyabilsin... ama maratona çıktığında ne kadar hızlı koşabilir? maraton koşucuları, daha seri hareket edebilmek için daha zayıf ve incedirler. değil 150 kg, 50 kg kaldırmakta bile zorlanabilirler. ama gereksiz bir güç üretmekle zaman harcamak yerine, çok daha hızlı hareket ederler.


    Şimdi, aynı cc de 4 piston olunca, 2 pistona göre daha küçük hacimli pistonlar olduğunu, dolayısı ile anlık olarak daha düşük güç ürettiğini anladık sanırım.

    Gelelim Piston sayısının önemine...

    Eğer Hızlı bir motor yapmak istiyorsanız, yapmanız gereken şey, pistonların sırayla patlama hızını artırmaktır.

    Bunu iki şekilde yapabilirsiniz. Pistonun hareket mesafesini kısaltarak pistonun aşağı yukarı hareketini daha hızlı yapmasını sağlayabilirsiniz. ancak bunun büyük bir dez avantajı vardır. Benzin'in belli bir yanma hızı vardır. Piston daha benzin yanıp enerjisini aktaramadan hareketini tamamlamaya kalkarsa, hem boşa benzin yakarsınız, hem egzosunuzdan alevler saçılır hem de piston hareketini tamamlarken daha yanmakta olan benzin motoru hızlandıracağına yavaşlatır.

    Eğer pistonu daha hızı hareket ettiremiyorsanız, geriye tek seçenek kalır. piston sayısını artırmak. Çok basit.

    diyelim ki motor 1 rpm de çalışıyor olsun. yani bir dakikada krank 1 kere dönsün.

    Eğer motorunuz 4 silindir ise, her 15 sn'de bir piston patlayıp güç üretecek demektir. 2 silindir ise, her 30 sn'de bir patlayıp güç üretecek demektir.

    4 silindir motorda pistonlar 2 silindir motora göre arka arkaya 2 kat daha hızlı patlıyor. bu da, her piston enerjisini tüketmeden diğeri enerji ürettiği ve arka arkaya çok daha hızlı bir zincirleme yaptığı için, motor daha kolay hızlanabiliyor ve daha yüksek hızlarda dönebiliyor.

    2 silindirli bir motorun, 4 silindirli bir motorla aynı yüksek hızlara ulaşması için her pistonun iki kat daha fazla patlama yapması gerekiyor.

    Bunun da avantajları ve dez avantajları var.

    düşük devirlerde, pistonların yeterli güç üretmek için hızlı patlaması gerekmez. bu durumda 2 silindirli motorlar, düşük devirlerde daha fazla güç üretirler.

    4 silindirli motorlar ise, patlama hızlarının bir avantaja dönüşebilmesi için yüksek devirlerde çalışması gerekir... bu durumda 4 silindirli motorlar, yüksek devirlerde daha fazla güç üretirler...

    Çabuk hızlanabilmek için düşük devlerde yüksek güç gerekir.

    Daha yüksek hızlara ulaşabilmek için yüksek devirlerde yüksek güç gerekir.


    Yani 2 silinidir motor, hele ki V ( veya L farketmez çok ) birden hızlanmak için iyi iken, 4 silindir motor, çok daha yüksek hızlara çıkmak için iyidir.

    ----------------------------------

    Evet biraz karışık oldu. Lakin daha bu en basiti... Bunun dışında motorun içindeki bir çok ölçü motor sistemlerindeki bir çok farklı ayar, motorun karakterini çok değiştirir....

    Yani silindir sayısı ve hacmine bakarak bu motor şu motoru döver demek biraz komik olur.

    Sevgiler saygılar.
    ozgur112, ferad, Blackeagletr ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    !?

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Benim bildiğim ~%10 luk bir kayıp vardır genelde. Buradaki dyno böyle ölçmüş. Başka dyno da biraz daha farklı çıkabilir. Ancak %5lik kayıba bile ulaşabilen henüz olmadı(diye biliyorum). Hatta böyle büyük ve güçlü motorlarda kayıp daha fazla oluyor. Yani kısacası teknoloji henüz o kadar ilerlemedi hiçbir firma için
    #sürenadam

  6. #26

    Üyelik
    30 Nisan 2012
    Motosikleti
    Kawasaki ZL600
    Motorda kullanılan malzemeyi ve alaşımları teknolojinin en üst noktasında kullanırsanız, çok daha iyi hassas işleme ve montaj teknikleri uygularsanız motoru çok daha üst seviye devirlere, silindir kompresyon oranlarına ve diğer motorların dayanabileceğinden daha büyük zorlamalara sokabilirsiniz. Tabiki Ducati verdiği bu ekstra performansı bizden tahsil etmekte. Ama ben yinede olayın büyük bir sırdan öte firmaların maliyet, karekteristik üretim ve tasarım alışkanlıklarının, tasarımlanan motordaki hedeflenen yakıt tüketiminin etkili olduğunu düşünüyorum.

  7. #27
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
    bu da bir sır
    söylersek ducati batabilir
    atid bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)