güncel konu devam etsin
güncel konu devam etsin
Geçen ay hayallerimi gerçekleştirdim ve motoruma kavuştum, full aksesuar yollarda fırtına gibi esiyorum, servise motoru götürüp biriki soru soracaktım, yolda gidiyorum aynalara bakıyorum ama arkası görünmüyor tam, eğiliyorum bükülüyorum zar zor omuzumdan bişeyler görüyorum, neyse gittim servise isim bitti tam gidicem ustam abi aynaları da açalım daha rahat gidersin dedi... ve içe doğru ters şekilde katlı olan aynaları açtı...sağ olsun var olsun
Çay var içersen...Ben var seversen...Yol var gidersen
Fazla değil 1 ay önce normal yolda gidiyorum biraz dalgınım motorun devrinide baya açmışım ellerimi bırakarak yol gitmeyi daha çok seviyorum diye, yol
ile kaldırım arasında genelde büyük caddelerde olan muhtemelen su yolu diye yaptıkları alanı görmemişim, kulagımda da kulaklık sırtımda bağlamam var Neyse viraja giriyodum o ufak arayı görmemişim oraya dalmam ile çıkmam bir oldu tabi çıkarken tekerlek terse yattı motoru düşürmemek için çabalasamda saniseler içinde bağlamama kıyamadım bırakıverdim motoru takoz ile elciğin kombinesi ve yüksek devrin sayesinde kendi etrafında dönüp durdu.Bende baktım bir şey olmuyor motora kendi etrafında dönüyor dedim bare müziği daha canlı bir şey açıyım öyle devam edeyim.Sonra insanların garip bakışları arasında gamsız bir insanoğlu olarak soğuk kanlılıkla motorumu hiçbir şey olmamış gibi kaldırıp devam ettim İnsanların bakışları öyle bir garipti ki o tavırlarımdan sonra, yakında ki bi cafede oturup çay içip daha sonra motoru kaldırsam aynı tavırı gösterirlerdi muhtemelen diye düşünüyorum haha yaşasın takozlar sayesinde çizilmeyen grenajlar ve kırılmayan ayna sinyaller
Motorun ilk 50km'sindeyim, Beyoğlu, Cihangir sokaklarında akıyorum, durup iki dakika sigara içeyim kenarda dedim. Düz bi alan buldum, vitesi boşa aldım, ayaklığı açıp hafif sola verdim ağırlığını motorun, kaskımı çıkarıp motorun üzerinde güzelce içtim sigaramı. Rahatladım böyle motor ne güzel iş falan diye düşünerekten. Sonra yola koyulayım dedim. Marşa basıp motoru çalıştırdım, birinci vitese attım fakat debriyajı bırakırken motor arıza göstergesi yanarak motor stop etti. Bir iki defa tekrarladım,aynı şey. Şimdi ne yapacağım ben diye düşünürken ayaklığı açık unuttuğumu fark ettim, meğer motor izin vermiyormuş ayaklık açıkken harekete. Kapatıp bastım gaza. Bakalım daha ne aptallıklar yapacağım.
Dün yaklaşık 100km lik gezi yapayım dedim yola çıktım.5 km gitmeden benzin bitti. İşin garibi benzin musluğunu hiç yedekteyken bırakmazdım. Öyle yola çıkınca gezintim topu topu 5 km sürdü
Merhaba,
Bende bazen açık unutuyorum ama benim motor yan ayaklık açık kaldığında stop etme özelliği yok,40-50 km hızla seyrederken,şansıma hep sağa viraj geliyor.. sonra bir yere sürtünme sesi duyuyorum ve ayaklığı seyir halinde kapatıp devam ettiğim oluyor,çok şükür hiç düşmedim.Bu yüzden her zaman binmeden önce kontroller ve bindikten sonra sıra ile teker teker düşünüp öyle seyir haline geçiyorum.
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
sene tam 1976 12 yaşındayım ve boy sırık gibi ,ögretmen okulu ogrencisiyim ve havam yerinde .kurban bayramında harclıklarım ile mobylette kiraladım,saatlerce gezip geri goturdugumde motorcunun onunde düştüm bayramlık pantolonum boydan boya yırtıldı,bakır telle tutturup eve gittim ama beni gormeyen kalmadı,en cok da platonik aşkımın gormesi kodu be
2 hafta önce insanların vızır vızır akıp gittigi karaköy hırdavatçılar carsısına gitmiştim
Motoruda cadde üzerine bırakıp
1 saat kadar bi parca aradim motorun başına geldigimde elimi cebime attıgımda anahtarı bulamayınca fena bi apalladım anahtarı bulmak icin bakmadıgım cebim kalmamıştı
tam anahtarı kaybettiğimi düsünürken anahtarı motorun üzerinde görünce sanki biri bana motorumu tekrardan hediye etmiş kadar sevinmiştim )
Kim demiş türkiye hırsizlarla dolu diye
Merhaba
Gecen haftalarda bi arkadasla buluştuk motoru mekanın önüne park ettim , herşeyi güzellce yerleştirdim topcaseye,elimi cantama attim telefonmuu cikarttim saate bakıp selenin uzerine koymusum )) yaklaşık üç saat arkadaşla sohbet ettik,daha sonra kalkttik ve motorun yanina geldiğimizde ikimiZde soktaydik ))) cep telefonum mo torun üzerindeydi ..
arkadaşla avm ye gittik aşağı otoparka çektim motoru çıktık geziyoruz avmde işimizi hallettik giitik otoparka inicez herneyse indik otoparka ulan motor yok ne yapcaz ne yapçaz arıycaz bulcaz yarım saat full ekipman yaz ayı sıcak otoprakta motosiklet aradım yok aşağı in yukarı çık ulan bıraktığım yer burası değilki dedim bi an kendime, gittim güvenliğe sordum güvenlik sanırım ikinci otoparka parketmişsiniz dedi direk asansöre asansörün kapısı açılmasıyla motosikletimi görmem bir oldu o anki duygularımı tarif edemem Bu arada bu konunun güncel kalması lazım
Akşam işten dönülür, motor park edilir, eve girilir, vs. vs. derken sabah olur. Sabah işe otobüsle gitmeye karar verilir. Mesai biter eve dönerken ev arkadaşın arar. Oğlum senin motoru çalmışlar kapının önünde yok der. Anahtarını aldın mı kontaktan unutmuş olabilir misin der. (.........) uzun bir boşluk oluşur. Arkadaşın tamam tamam şaka yaptım anahtarı üstünde bırakmışsın karşı komşu getirdi şimdi demesiyle yapılan mallığın farkına varılır ve gönül rahatlığıyla telefon görüşmesine son verilir.
Motoru aldığımın 2. ayı(zaten topu topu 4 ay oldu), Ulus'ta Öncel iş hanının karşısındaki otoparkın önüne kaldırıma park edilir, iş hanındaki iş en fazla sürse 10 dakka sürecektir ancak yine de temkinli olunup direksiyon kilidi aktifleştirilir ve disk kilidi takılır. İş hanında rahatça 10-15 dakkada işler halledilir ve motorun yanına çıkılır tekrar. Ve kilidin milidin fayda etmeyeceği görülür, zira disk kilidinin anahtarı ve ona bağlı olan motorun anahtarı zaten motorun kontağının üstündedir. Bunun üzerine "beyin"in evde unutulduğu anlaşılır.
Bir gün motorumun bakımını yapıyorum. Sıra disk freni kontak temizleyici ile temizlemeye geldi.
Sprey gres ile Kontak temizleyici aynı firmanın ürünü, doğal olarak renk ve ebatları tamamen aynı.
Motoru orta sehpaya aldım ön diskin ve balatalarının arasına bolca sıktım, sonra birden fark ettim Sıktığım şey sprey gres
Sonra baya bir temizlemeye uğraştım, ama ön frende kimse yok Servise gittim disk sökülüp temizlenecek, balatalar değişecek dendi.
Off ki ne off, arka frenle eve geldim. Aldım kontak temizleyiciyi, adeta çamaşır yıkıyormuş gibi koca tüpü sıktım. 2 3 defa tekrarladım.
Sorun düzeldi, bütün yağ akıp gitti Servisi dinlesem sağlam bir yara açacaklardı.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
Bende geçen yazın başında windys vardı 2014 model il bakımında servise götürdüm. usta arkdaş yağını boşalattı. tapayı taktı yağ almaya gitti. biraz geç geldi 20 dakika kadar. baktım motoru çalıştırdı gazladı gitti. yanımdaki arkadaşa sordum. yahu bu adam yağı ne marka kaç numara koydu? arkdaşta motora yağ koydumu ki derken adamı hemen aradım açmadı telefonu. sonra bir baktık debriyajı sıkarak geliyor. motor sıkışmış :D anlayacağınız. 500 kmdeki bakımda komple silindir piston değişmiş oldu :D
Bunu yapan buradaki kanuni servisiydi bu arada. reklam olsun :D
daha ilk sürüşüm mobileti zar zor çalıştırdım 10 sn sonra stop etti gene çalıştırdım gene durdu gene yaptım hiç çalışmadı bende ağlayacak duruma geldim meğer benzin vanasını açmamışım hiç unutmam onu
Eve geldim, motorumu kapalı garaja park ettim, kapıyı vs kapattım eve girdim. Kıyafetlerimi çıkarıyorum, ama bi gariplik var: Garaj kapısı ve zincir kilitlerin takılı olduğu anahtarlığım yok Hay allah dedim, bi çıktım ne göreyim: Garaj kapısındaki zinciri bağlayıp asma kilidi kilitlemişim, anahtar da kilidin üstünde bırakmışım... Allahtan farketmişim dedim, kilidi kilitleyip geldim. Ulan?!!! Motorun anahtarı da yok!.. Tekrar çıktım apar topar, garajın kapısını açtım, ne göreyim: Anahtar motorun üstünde O zamanlar da kasktan belliğe monttan eldivene kadar her şeyi garajda bırakıyordum. Yani hırsıza sadece motoru altın tepside sunmuş olmuyordum, aynı zamanda hırsınız motoru güvenli bir şekilde götürmesini de sağlamış oluyordum!..
Sonra baktım ki mallık kalıcı galiba, hemen bir full kasko yaptırdım
Bu konu çok efsaneymiş, en baştan başladım okumaya
Benimde kısa zamanda olsa kullanmış olduğum NC700(çalınan) 'üm ile şöyle bir anım olmuştu.
Piknik için Emirgana gitmiştim. Gişeye gelmeden parayı hazırlayayım diye kenara çektim. Neyse hazırladım parayı, çalıştırdım motoru çalışıyor pıt duruyor. çalışıyor duruyor. Ulan dedim bozduk yeni motoru, arkadaşı arıcam telefon çekmiyo, bizimkiler arabayla bastılar gittiler. Kaldım öyle kan beynime sıçradı. Aradan geçen bir 10 dk sonunda baktımki motor viteste ve yan ayaklık açık olduğundan motor duruyormuş :D Önce bi etrafa bakıp sonada sırıta sırıta yola devam )
Bir tane daha ekliyimki bu çok büyük salaklığımdı kabul ediyorum )
Geç bir saatte gelip, motorsikleti evin önüne parkettim, disk kilidini bağladım, evdende zinciri alıp bağlıcam. Eve çıktım, kaskı bıraktım zinciri aldım, kapıyı kapayıp aşağıya indim. Zinciri bağlayıp eve çıktım ve şook, evin anahtarıyla motorsiklet anahtarını kaskın içine atmışım :D 2 saat kadar motorun üstünde pederi beklemiştim. Ne koymuştu ama
Benimde çok enteresan bi anım var motoru komple söküp bi bakım yapmak için dağıttım karburatör hava filtresi ıvırı zıvırı geldi sıra toplamaya toplarken karburatör iğnelerinide değiştireyim dedim hava ayar vidasını hafif bi tutturdum sıkmak için tornavida ararken arada bişey oldu unuttum o şekil yola çıktım tam yarı yolda vida düştü haliyle motor boğula boğula kendimi zor yolun kenarına attım tabi vidanın yerinde yeller esiyor bant ve kibrit sıkıştırarak geri döndüm :D
yazın mondial znu 125 model motorumla giderken telefonum titredi ve kenara çekip bakmak istedim. kaldırımın alçaldığı bir kısmından yan bir şekilde kaldırıma çıkmaya çalıştım. tabi ne mi oldu? kaldırıma doğru motorla yan yattık. araba gibi düşünmemek gerektiğini burda iyice kavradım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)