Ögrenecek çok sey var demek ki daha aslinda dogrusu ile yanlışı ile iyi olmuş bu konu :D
Ögrenecek çok sey var demek ki daha aslinda dogrusu ile yanlışı ile iyi olmuş bu konu :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
ben bazılarına katılmıyorum...özellikle farönüne yapılan yüklemeler....orada kullanmak için uygun yapılan aparatlar var...
düzgün yükleme ile denge sorunu olmaz...gidonda ağırlaşma yapmaz...bir resimdede görmüştüm...galiba çadırı vs zerzevatı koymuştu...
burada dikkat edilmesi gereken husus sanırım hareket kabiliyetini kısıtlamaması ve uygun bir ağırlık herhalde...fotoyu çok aradım ama bulamadım...
motorda cruiser di...hermotora olmayacağıda aşikar...
Ön yükleme için yapılan aparatların yükü şasiye taşıttığı yazılmış zaten, yükü direkt ön takıma yüklemek zararlı bulunmuş!
Gördüğünüz aparatlar şasi bağlantılı ön yükleme aparatı olabilir
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Denizli MT Kuşadası Gezisinden yüklemeler
Benim motorum
Resulün motor çantayı sırtına aldı daha sonra
Mehmetin Apache
Önderin beleşçiliği diyelim Tek çantayla gelmiş tabi boş bırakmadık yükledik ona da
Okayın zn si
Tabi Hilmi kardeşimi de belirtmek lazım kendiside daha sonradan geldi ama onun Caracalını çekmeyi unutmuşuz
[COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Bazı cuplarda far altında küçük bir sepet vardır.Oraya basit bir el çantası,bir iki kg ı gecmeyecek yükler konulabilir ama fazlası teknik olarak çok doğru değildir
Bazı cruiserlarda da far altına 1,5 lt lik deri bir canta asarlar,o çanta da çoğu kez görsellik amaçlıdır,icine ağırlık yapmayacak basit şeyler konur,zaten deri çanta ağır şeyleri taşıyacak şekilde yapılmamıştır.
şaseden bağlı ön yükleme aparatlarına baktığıımızda yükün şase tarafından taşındığını görsek de temelde motorun ağırlık noktasının yerini değiştirmeye sebeb olacaktır.
Bizim algılarımızı yanıltan bir unsur da şu,
Uzakdoğuda küçük motorların garip ve abartılı şekilde yüklendiğini gösteren bir sürü fotoğraf her gün internette dolaşıyor.
insanın bol ve değersiz,emeğin ucuz Toplu taşımanın sancılı,otomobil sahibi olmanın güç,trafiğin berbat olduğu ülkelerde motosiklet bir yaşam tarzı halinde olduğunda bu tip yüklemeler elbette olacaktır O şartlar altında başka secenek de pek yoktur.
Bir motora 200 kg yük de konur,amaç gitmekse, sadece taşımaksa gider ama sağlıklı olmaz,motosiklet tekniğine de uygun olmaz.Kazaya davetiye çıkarır.
Motoru aşırı yüklemek motor denegesini her aman bozar heleki yan rüzgar alacak sekilde yüklemelerde aynı sekilde daha da etkili olur ufak cc motorların daha geniş yüklenmesi bu yüzden daha saglıklıdır cünkü hız yapamayacakları icin cok ta sorun olmaz ama 120-130 gibi hızlarla gidilecekse cok yuklenmemeliyükün motorun üstüne yayılması gerekir aksi durumda ön teker boşa cıkar ki ciddi sorun oluşturur yinede uzun yollarda ne yakın ki yapacak birsey yok en azından kendi adıma tek tip motorum var ve cok tip gezi tarım var. Asıl ihtiyacım olan yan canta depo ustu canta topcase gibi dananımları olan bir enduro
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Yazıları okuyamadım bile... Fotoğraflara bakmak kafamı güzelleştirdi
Birkaç fotoğrafa baktım da... Bu arkadaşlar ne içiyorsa, aynısından istiyorum
Söyleyebileceğim tek şey, bir şeyi motorun üstüne koyuyorsanız ve düşmüyorsa, bu o şeyi taşıyabilirsiniz anlamına gelmiyor
İşte ne biliyim, yük dengesi, aerodinamik, jiroskopik güç, merkezkaç kuvveti falan gibi şeyler var bu hayatta..
http://www.motorla.co
Bir gezide neler olmalı şeklşinde bir video ;)
http://www.youtube.com/watch?v=_Fv2C...eature=related
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
bu kadar yükleme motorcu olmanın ruhuna aykırı bence...motora binerek genelde mülkiyetsizliği, zor şartları, özgürlüğü seçiyoruz...bu kadar çok eşya ise özgürlük değil bağımlılıktır..bu kadar yükleme yapacaksan motora binmeyeceksin bence..
diyeceksiniz ki uzun yolculuklarda millet nasıl yüklüyor görmüyor musun..1-2 aylık gezilere göre o kadar eşya zaten dediğim kapıya çıkar...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Selam gençler.
İzmir - istanbul istikametindeki yüküm. yaklaşık 60 - 70 kg civarıydı.
Egzos çıkışı valizleri yakmasın diye egzos üstüne bir tahta parçası sıkıştırmıştım.
Lastiklerim yaşlı olduğu için biraz sıkıntılı bir yolculuk oldu ama. yine de keyifliydi.
Motosikletin karakteristiği naked-sport'tan enduro'ya kaymıştı iyice. Lastikler iyi olsaydı son derece güzel bir yolculuk olacaktı. ancak ağırlık yoğunlukla arka lastikte olduğundan, arka lastik ise yolu kolay bıraktığından, keyifli virajların tadını çıkartamadım...
Yine de Motosikletimle " sat bunu araba al. eşya taşıyamazsın bişey yapamazsın " diyen insanlara bir hatchback arabadan hallice taşıdığım yükle nispet olsun
Elbette Motorunuzun davranışının nasıl değişeceğinin farkındaysanız yük taşımak güvenlidir. yine de ağırlık bakımından motosikletinizin limitlerinden fazla taşımamak gerekir.
Motosiklete yüklediğiniz yükün miktarı kadar, neresine nasıl yüklediğiniz de motosikletin davranışını çok değiştirir.
Bunların bilinci ile yük taşımak bence güvenlidir. Lakin hiç yük taşımamak elbette en güvenlisi ama bu taşınamayacağı anlamına gelmez elbette...
!?
Bir arkadaşın motoruda gt250r benim soft sidecaseleri eritmişti egzozu bilirim ne demek olduğunu çok yukarda ekzozlar gt lerde yoksa super olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------
YBR ile Dünya turu :D
http://www.enduroclub.org/forum/show...e-D%FCnya-Turu
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Bayram gezisinde Canakkele yolculuğu :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
yükleme dediniz geldim
dip not: motosikletlerde fabrikasyon orjinal yapılmadığı sürece kanunen römork takmak tc karayolları tüzüğünde, olmadığı gibi, yasalllaştırılmasıyla ilgili trafik kanunlarında herhangi bir madde yoktur , dolayısı ile bu sistem tamamen çarrşı içlerinde kişisel küçük çaplı alışveriş ve hafif yük nakli amacıyla tasarlanıp yapılmıştır , uzun yola çıkılmaz , karayollarında römork ile seyretmek yasaktır cezai işlem gerektirebilir
bu uyarıyı yaptıktan sonra vesilesi ile toplamda 140 km lik gidiş dönüş yolunu hem sistemdeki eksikleri ortaya çıkarmak test etmek hemde işimi görmek amamacıyla kullanmıştım , 60 km /h kesinlikle geçmedim ve yol güzergahını iyi bildiğimden dolayı kullanma gereği gördüm ,
yorum yazan arkadaşlar heveslenip özenmesinler römork ne kadar konforluda olsa motosiklet adına her zaman risktir uzun yola çıkılmasını asla tasvip etmiyorum . kalın sağlıcakla
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)