arkadaslar motosiklet surmeyi kendi kendime ogrendigim icin bu terimlere yabancıyım biraz nedir bu kesici bana guzel bi sekilde izah edbilecek bir arkadas varmi acaba ??
arkadaslar motosiklet surmeyi kendi kendime ogrendigim icin bu terimlere yabancıyım biraz nedir bu kesici bana guzel bi sekilde izah edbilecek bir arkadas varmi acaba ??
motosikletin motor devrinin belli bir değerde sınırlandırılması demektir..
yani senin motosikletin atıyorum 10bin devirde kesiciye ayarlı ise boştada bassan tam gaz değil çifte tam gazda yapsan 11bin dedirtemezsin...
motoru koruma programıdır bir bakıma....belirtilen devire geldiğinde beyin ateşlemeyi kesip vererek o devri aşmasını engeller...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Mesela benim eski motor 130'da devir kesiciye geliyodu.Benzin bitmiş gibi teklemeye başlıyodu.Bende mecbur gazı birazcık kısmak zorunda kalıyodum.Sonra bi bakıyodum hız 120'ye düşmüş.Birazcık daha gazı açayım diyodum.Yine devir kesiciye giriyodu.Yolun eğimine göre de devir kesiciye gazı açmadan da takılabiliyodum.İşte son hızda gitmek böyle bir işkenceye dönüşüyodu devir kesici sayesinde.Cbf150 ile öylemiydi.Dip gaz yapıyodum motorda hiç tekleme falan olmuyodu.Uzun yolda sürekli dip gaz gidebiliyodum.Gaz kolunda sürekli milimetrik ayarlama yapma gereği olmuyodu.
Honda CBR 600 RR ve Harley Davidson V-Rod Muscle. Sazan avlıyolar bence bu konuda. Bu motorların sahibi bi insan kesici nedir bilmiyor olamaz bence
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Motoru yardırdığın zaman çıkan ses kesicidir, cıjjj diye bi ses, krank'ın anasını ağlattığının habercisidir.
Peki kesici devreye girince ne yapmak lazım, ben başıma geleni söyliyim, bu kesici yani arkadan birinin tutup tutup bıraktığı gibi olan şey, ben gazı sonuna kadar açtığımda oluyordu ve bunun için motorun beyni benim yerime bunu ayarlıyor diye gazı hiç koşmadan yola devam ettim 20 km kadar ve motor kilitlendi piston erimiş krank kolu eğilmiş 500 liralık masrafı oldu. Bu kesici ni tür uyarı sistemi mi gazı kapatmamızı söyleyen yoksa zaten kendisi optimuma getiriyor mu ne kadar basarsak basalım. Benim piston kesici muhabbetini bilmediğim için aşağı indi ve uzun yolda olan bu olayda tır ın altına giriyodum. Şu olayı bilen bi abimiz kardeşimiz açıklasın lütfen. Motor mındial 150 MR vulture idi. Teşekkürler.
yahu kardeşim devir kesiciyi yukarıda izah etmişler mesela senin motor tahmini 10 bine redlineye giriyor onun devir kesicisi 10600 de 20 km boyunca redlinede giderse dağılır tabi adam orayı sana kırmızıyla işaretlemiş devir kesicini koymuş bi 10 km yavaş gitsen bunlar başına gelmeyebilirdi yine ucuz atlatmışsın
Devir kesici ne işe yarıyor o zaman, ben gazı keseceksem madem bu neyi kesiyor, bana gazı kes diye hatırlatma sistemimi saçma sapan bişey bu şeyin devir kesici olduğundan şüpheliyim. Sağlıklı ki şekilde gazı ayarlamak red line a sokmadan peki tapa gaz gitmek nedir nasıl oluyor.
1000 lik bi motorda devir kesici böyle oluyor demek, 150 lik motorda frekans mı diyim periyot mu bu sesle veya motor tepkisiyle alakası yok, sözün özü gazı sonuna kadar açıp uzun bi süre gidilmiyor galiba tüm motorlarda bu böyle. Tapa gaz sadece bir kaç km gidilebilir. Sonra gazı kesmek gerekiyo devir kesiciye güvenmeden. Paylaşım için teşekkürler.
@162 vulture modelinde devir kesici yok arkadaşım
Tam gaz 20 Km yol gidince motor kucağımıza geliyorsa bu normal mi arkadaşlar?Tam gaz ile uzun yol yapan arkadaşlarımız yokmu?
Biz eskiden moblyettelerle balığa giderdik.Tam gaz git tam gaz gel.Bu motorlar onlardan kötümü.Benim motorda MR ile aynı motora sahip MCX.Doğrusu korktum.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)